WarhawK: Buffalo Sabres - Agreed to terms with restricted free agent forward Jochen Hecht on a three-year deal; Daniel Briere, J.P. Dumont, Maxim Afinogenov, Henrik Tallinder, Tim Connolly, Milan Bartovic, Ales Kotalik, Jason Pominville, Paul Gaustad and Michael Ryan accept qualifying offers.
Paddan: ingen aning om det det han skulle ha tjänat eller om det summan dom köpte ut han för .. för dom fick ju erbjudanden köpa ut spelare till förmånligare pris kommer inte ihåg om det var 66% av lönen bara och det inte skulle hamna i lönetaket , dock osäker på om det var 66 eller hur det var .. men villkoret var ju att spelaren inte på nå sätt kan spela i den klubben som köpte ut han den kommande säsongen
Paddan: Lachance kan du skriva av direkt som ett dåligt rykte han får INTE spela i columbus under kommande säsongen , inte ens tradas dit eftersom dom köpte ut han från kontraktet sitt
Paddan: Läste information på en ryktessida att Andy Delmore skall ha skrivit kontrakt med Detroit och att Scott Lachance ska ha skrivit kontrakt med Columbus men jag hittar inget på Sportsnet om det.
Leafs verkar fundera på att kraftigt föryngra laget. Man har tydligen kontaktat Steve Thomas och frågat honom om han skulle kunna tänka sig att spela ett år med klubben, något som Sportsnet säger att han kraftigt överväger att acceptera.
WarhawK: Det märks att det idag är sista möjligheten för de spelare som fått Qualifying Offers att förhandla till sig kontrakt som är bättre än sitt QO med klubben. Från och med imorgon får man tydligen nöja sig med sitt QO.
WarhawK: Captain Patrick Marleau and speedy forward Marco Sturm re-signed with the San Jose Sharks on Monday, agreeing to multiyear contracts.
The Dallas Stars announced that centre Jason Arnott has accepted the team's one-year qualifying offer for the 2005-06 season.
The Vancouver Canucks announced that the club has agreed to terms with defenceman Sami Salo for a two-year contract. In keeping with club policy, terms of the deal were not disclosed.
What is the latest date players can sign contracts?
Under the expired CBA, there was no signing deadline applicable to player contracts. Under the new CBA, Restricted Free Agents who do not sign contracts by December 1 of a given year will be ineligible to play in the League for the balance of that season.
Danne_l: Som det varit tidigare har man fritt kunnat signa och byta spelare fram till en särskilt trading deadline som jag har för mig brukar vara i början på mars .. dock vet jag inte om detta har ändrats nu med tanke på nya avtalet
Nu ställer jag förmodligen en fråga som det redan talats om. Men men. Finns det något datum som NHL-lagen måste rätta sig efter när det gäller kontraktsskrivandet av spelare? Jag tänker då generellt sett, ett transferfönster helt enkelt.
AD: Lecavalier överväger just nu, enligt NY Post, ett treårigt kontraktserbjudande från Tampa värt 20,5 miljoner dollar. Samtidigt har han tydligen själv kommit med ett förslag om ett 10-årskontrakt med Tampa som klubbledningen uppges vara väldigt hedrade och intresserade av.
dempa: Rantanen 3:e i historien och den förste sen landsmannen Jari Kurri (1985) att göra hattrick i två slutspelsmatcher i rad. Tre raka mål i mittenperioden dessutom. Vilken formtopp och vad tänker Coloradofansen!? yle.fi/a/7-10077465
Nu har marcel hossa resignat med montreal oxå