NHL

Nationellt · 15069 inlägg · 804 ämnen

NHL INATT!!

Sv: NHL INATT!!
WarhawK:
5-5 mellan cryers och pingvinerna mål av m talbot .. steen gjort mål för toronto och oniel fullbordat sitt hattrick , 8-1 till löven just nu sen har mccabe som alla dömde ut i hv gjort 4 ass denna matchen .. kessler kvitterat för nucks mot wild .. och j jokkinen sett till dallas tagit ledningen mot edmonton

WarhawK:
nu reduserar pingvinerna till 4-5 mål av tärnström .. 6-1 mellan toronto - atlanta , lindros och savard senaste målskyttar .. och walz kvitterar för wild mot nucks

Paddan:
Ja praktiskt taget så lindros och antropov var på isen vid sista dock

WarhawK: Jepp, och om jag inte misstar mig så är det samma femma som gjort samtliga mål för Toronto i kvällens match.

Paddan:
tucker fixade just sina 3:e poäng när nätade nu oxå .. 4-0 till löven

WarhawK: Tja, Crosby måste väl få någon tröstpoäng också. Han har trots allt varit inne på 4 mål bakåt och 2 mål framåt.

Paddan:
5-3 Crossby nu oxå .. nu börjar nerven komma in på cryers snart ju

Jason Allison har gjort sin tredje poäng för kvällen när han utökade Torontos ledning till 3-0 mot Thrashers.

Fortsätter monologen, nu har Anson Carter gjort 1-0 för Canucks mot Minnesota.

Ryan Malone reducerar i powerplay till 5-2, assist Lemieux och Jackman. Kim Johnsons 2+2 utvisning fick alltså två mål som resultat.

Paddan: ...och där var det dags för 5-1 för Flyers. Derian Hatcher gör ett shorthanded mål, assist till Gagne och Desjardins

Paddan: Jeff O´Neill ville inte vara sämre än Gagne, så O´Neill gjorde sitt och Torontos andra mål för aftonen i matchen mot Atlanta.

Paddan: Gagne producerar igen, hans andra för kvällen och sitt sjätte mål totalt. Assist återigen från Forsberg. Pens byter målvakt, Fleury ut, Sebastien Caron in.

Paddan: Repris eller? 4-1

Paddan: Andra perioden hinner knappt börja förrän Gagne och Forsberg samarbetat fram till 3-1 för Flyers. Gagne målskytt, Forsberg och Rathje assistpoäng.

WarhawK: Nu har tydligen Pens hunnit reducera tre sekunder från slutet i första perioden. John LeClair blev målskytt, fd Lövenspelaren Ric Jackman fick assistpoäng tillsammans med den där Sidney Crosby.

Paddan:
ok då finns det väll hopp än för dom .. för hade Eshe stått hade dom fått sett upp han har ju en förmåga vara nere långt före skytten sen sitter den över axeln i taket sen bara

WarhawK: Det är Antero Niittymäki som fått förtroendet i afton, läser jag på NHL.com.

Paddan:
Vem står i mål för cryers då ?

Så har Flyers utökat ledningen i första perioden till 2-0 mot Pens. Joni Pitkänen målskytt, assist Gagne och någon okänd svensk tror han hette Frosberg eller något sånt.

WarhawK: Äh, någon gång måste väl Flyers vinna någon match också ;)

Nu har förresten Toronto tagit ledningen med 1-0 i matchen mot Thrashers. Jeff O´Neill målskytt, Tellqvist sitter på avbytarbänken denna match.

Paddan:
dom hinner tappa det än dom är ju bra på tappa matcher i 3:e så

Så har Keith Primeau gjort PP-mål för Flyers, assist Radivojevic och Desjardins, i matchen mot Penguins. Marc André Fleury står i mål för Penguins.

Skönt med seger för Flyers!

Forsberg, Gagne och Knuble verkar fungera bra ihop!

Paddan:
Men canal + är ju stolt och skryter det live sändning flera gånger så , iaf sist dom sände innan lockouten fast dom i vissa lägen var 1,5 period efter

så dum som var trodde dom var live kollade man ju en utvisning dom missat helt och fick reda på matchen jag kollade på var slut + varit sudden redan fast canal + var i mitten av 2:a perioden och när jag såg det inte skulle bli nå slagsmål eller mål mer var det lika bra gå lägga sig istället eftersom det inte skulle hända nå mer och spänningen var ju borta den med så

Kerstin_k: Jo som jag skrev tycker jag helt klart de kan skriva ut Studio NHL 02.00 och Efterhandssändning STL-DET 02:30

WarhawK: Är det klart uttalat att man kommer att köra matcherna live från C+ sida? Avtalet kanske innebär att man måste visa matcherna med viss fördröjning. Lite grann som TV3s "live"-matcher från Champions League

RavenLord:
Jo men dom körde ju massa annat även efter matchen startat ju .. dom låg tror 10-15 min effektiv speltid efter på tv .. ska dom visa live förväntar man ju sig dom startar när matchen startar inte rullar massa andra repotage istället ju

RavenLord: Ja, jag kan säga att jag absolut inte blev piggar av att sitta och lyssna på snacket inför i en halvtimme. Man tycker rimligtvis att Canal+ skulle kunna sätta ut tid för nedsläpp och tid för sändningens start. Själv spenderade jag den första halvtimmen med att gräma mig över att jag missade en halvtimmes sömn.

Jag är jäkligt nöjd att få se NHL-ishockey, istället för att behöva lyssna på alla matcher via webben. Tack C+.

WarhawK: Borde vara falsk marknadsföring eller nå av C+ som påstår sig visa NHL LIVE....kul inatt när man slog på Tvn kl 02 och två tomtar står och babblar i en helt tom arena som sakta börjar fyllas med publik..var nära att jag slog av då (tänkte att det lär ta jävla tid till nedsläpp om inte ens publiken är på plats)

RavenLord:
Jo sen påstår dom det live sändningar , när det inte är det får dom ju säga det efterhands sändningar ju .. flera gånger har jag vetat slut resultatet när skulle kolla en utvisning som tomtarna i studion inte ens visste hade hänt så för för snacka om nå i sin egen lilla värld

C+ kan ju lägga ner NHL matcherna när de inte kan sätta ut tiderna när matcherna ska starta och inte sända LIVE
Kan ju åtminstonde skriva att de ska ha 30min dravel från 02 och att nedsläpp är 02:30

jonmannen:
Ja det suger nå grönjävligt man kan inte kolla om dom missar nån utvisning .. fast när det amerikanska kommentatoer så brukar det gå bra iaf för dom hänger med vilket in calle eller holmgren gör dom sitter i sin egen värld och yrar dom ju

WarhawK: Dåligt, då borde dom starta andra perioden direkt när den börjar och skippa allt snack emellan. Det finns inget värre än sega sändningar det är ju som att se en repris och då kan man lika gärna läsa tidningen

jonmannen:
För att dom sänder nå repotage sen skiter det sig med live sändningen .. dom gjorde lika hur många ggr som helst sist oxå och påstog dom var live fast låg 1,5 period efter vid några tillfällen

WarhawK: Varför visar dom inte matchen nu? Den har ju startat enligt rapporteringen på NHL.com?

RavenLord:
Jo får hoppas matchen startar när den ska annars kommer man ju få det svårt hålla sig vaken ju

WarhawK: Oki hoppas de har bilder ifrån den med hehe....Natten som var så var man ju nära att slå av skiten och gå och lägga sig då de drog ut så jäkligt på tiden(var ju instäld på att de skulle starta matchen 1:00) och sedan lät de som de inte kanske skulle få nå bilder från matchen.

RavenLord:
Tror matchen kommer börja 2

Matchen inatt St Louis - Detroit börjar den 2:00 eller är de som natten som var att de ska fjantas i studion i 30-40min före ?

Paddan:

Jaså? den webradio jag lyssnade på funkade iaf alldeles utmärkt! Å andra sidan lyckades jag somna ifrån i mitten på andra perioden och vaknade inte förrän matchen var slut. :-)

El Maco:

Det blev ju inte så mycket i ES om man skall vara ärlig. Peter kom på mellis nästan hela matchen. Det pelagiska jagandet där han kan bygga upp fart och få några meter att excellera saknades. I pp var han riktigt bra, fast det nervägdes av strafforsakandet (som inte resulterade turligt nog) och en onödig utvisning som Jagr kunde utnyttja. Där vände matchen helt dessutom.

Peters eget betyg på sig själv lär bli: "Jag var värdelös".

Nylander var däremot bra hela matchen.

Lämnar teven och lyssnar på radion när foppas seghet förklaras. "Forsberg basically hasn't played for a year and a half. It can be the rust on the skates"

Elitserien verkar inte räknas.

Poffa: Inte i Södertälje.

Och vilken MORAL av Rangers!

NuMo: Som jag misstänkte. Vid första Rangersmålet så tar pucken på något knaggel på isen, verkar det som och styrs rätt upp.

Poffa: Ja, Peter såg lite lat ut där. Vägrade ta ett par skär för att hamna i försvarsposition.

Nyllets straff var tyvärr några cm. för låg, annars hade den gått in. Målvakten fick plocken på den och styrde upp den i ribban. I motsats till Calle Johansson så tycker jag inte man kan lasta Esche för Rangers mål, i alla fall inte det senaste där en back i Flyers var långsam som en såskopp att försöka få ut pucken. Nylander är riktigt, riktigt bra.

Poffa: Inte för en brynäsare :)

micke:

Om du med Samme menar Mikael Samuelsson så är svaret ja. Just Samme är väl dock mer förknippat med Samuel Påhlsson än Mikael Samuelsson.

NuMo:

Foppa har också orsakat en straff sedan han i PP hamnat som back då Rangers kontrade. Foppa tappar klubban och tar då tag i Nylander som var helt fri. Straffen läggs av Nylander men han lägger den ribba, stolpe och ut.

« · 594496 · »