NHL

Nationellt · 15413 inlägg · 804 ämnen

NHL INATT!!

Sv: NHL INATT!!
WarhawK:
5-5 mellan cryers och pingvinerna mål av m talbot .. steen gjort mål för toronto och oniel fullbordat sitt hattrick , 8-1 till löven just nu sen har mccabe som alla dömde ut i hv gjort 4 ass denna matchen .. kessler kvitterat för nucks mot wild .. och j jokkinen sett till dallas tagit ledningen mot edmonton

WarhawK:
rättar mig själv nu när dom uppdaterat matchprotokollet kessler gav nucks ledning efter näslund kvitterat så 3-2 nucks mot wild

WarhawK:
övertid i philly .. och wild kvitterar till 3-3 genom rolston

WarhawK: Foppa är med och avgör. 6-5. Snart dags för Foppa själv att göra mål.

NuMo:
Dom fick sitt vanliga ras i 3:e vilket jag trodde före matchen och gav bort 1 pinne till pingvinerna .. dock lyckades dom ju komma tillbaka och vinna i OT men fortsätter det så här kommer dom tappa en hel del poäng vilket gjort redan iofs oxå

WarhawK:

Otroligt. Anaheim står upp och vinner medan jätten Flyers går in och sabbar mitt tips!

Efter 2 perioder har Brian Leetch kommit upp respektingivange 1000 poäng med 1+1 i denna match som boston leder förnärvarande med 3-2

WarhawK:
Montreal vände och vann med 4-3 bostons mål gjorda av Axelsson , Leetch och Boynton ... Montreals av Ryder , Koivu , Ribeiro , Perezhogin

Leetch vart 3rd star en bra inramning när han som Back nått 1000 Poäng .. Så jag lytfer på hatten och säger grattis Brian och keep up the good work

WarhawK:

Hur var det nu då? skulle du ha bytt bort Ryder eller? :-)

Roligt för Leetch iaf att han fick komma med i 1000-klubben. Han är verkligen värd att vara med i den exklusiva skaran backar som lyckats med det.

henkaaa:
hehe Jagr har ju gjort mer poäng åt mig så jag ångrar inte bytet

Jo Leetch är ju verkligen värd det ju och gubben kan än tydligen oxå ;->

WarhawK: Tro hur Habs-fans reagerar på den här reklamen? ;)

Paddan:
Du får fråga henka vad han tycker om den då

WarhawK:
Canal + har ju lyckats riktigt bra inatt dom .. står direkt från Bell Center och sändningen började 1.30 .. nu var det ju så att nedsläppet var ju 1.05 så dom hade ju strulat till matchstart ganska rejält då eller så är detta deras uppfattning av direkt sändning

Paddan:

Jag säger bara..... No Stanley Cup since before colour photography! :-)

WarhawK: Det är en direkt efterhandssändning.

Jaha. Foppa hade ingen rolig afton inatt poänglös som han blev. Det blev ett söndertrasat spel pga. alla utvisningar emot, vilket lämnade Peter kvar på bänken, antagligen för att ha krafter för stordåd framåt. Därav blev intet. Sundström var inte med, har för mig att han har ont i groinen.

Tyvärr hittills i NHL så tycker jag att Forsbergs spel börjar likna någon typ av Skuggan, eller Raimo Helminen-spel, där han endast glider omkring och chippar geniala passningar till andra. Om han skall lyckas få några mål denna säsong så får han nog lov att börja utmana och försöka komma till avslut.

Ett par andra Modo-NHL:are har varit mer framgångsrika ikväll. Näslund målskytt, precis som H.Sedin, framspelad av brorsan naturligtvis. Där återstår en period i skrivandets stund.

Weinis fick göra hela 15 byten för sitt Islanders, vilket gav drygt tio minuters speltid och ett skott på mål. Personbästa för säsongen.

WarhawK: men pauserna var bara 10 min mot vanligtvis 18-20 så de hann nästan ifatt tills matchen var slut.

WarhawK:

Mycket gnäll på C+, de visar ju matcherna, något som jag är tacksam för. Dessutom handlar det om att C+ ibland köper rättigheterna från bolag som kräver eftersändning.

svennis: Ja, det var inte långt ifrån att det blev en direkt förhandssändning.

Poffa:
Ja dom kanske visar matcherna men som det var igår hade jag hellre lyssnat på webradion för det var det mest usla kommentatorer jag hört , dom vanligtvis usla holmgren / calle johansson var ju till och med bättre än dessa ... men kanske bara är jag som ställer krav på kommentatorerna , sen om andra tycker det ok med vad för usla kommentatorer som helst så är det väll så

sen om det inte är direkt ska dom inte skryta dom sänder direkt heller enligt min mening

Poffa:

Jag håller med om att det är bra att de sänder. Men varför fara med osanningar om att det är live, när det egentligen inte är det? Så där håller med Warhawk.....

henkaaa:

Vissa gånger är det live, andra inte. Att få någon tekniker att sitta uppe halva natten för att byta loggan i höger bildkant spelar ingen större roll för mig. Huvudsaken bilderna kommer fram och att jag får se matchen.

Det är som att 5-30 minuters fördröjning är viktigare än chansen att se matchen.

Poffa: Märkligt, Avs beslutar sig för att skicka tillbaka Wojtek Wolski till Brampton i OHL. Wolski har gjort 2 mål och 4 assists på 9 matcher och bör därmed tillhöra en av de bättre poängplockarna i Avs.

Ojojoj! Flyers ligger under med ett mål mot Florida och pressar, då får man en straff. Foppa med två ass hittlls i matchen och fjorton ass sam
manlagt, men inget mål och knappt några målchanser, får lägga straffen.

Dömt att misslyckas? Naturligtvis. Han träffade inte ens målet.

Man kan ju tycka att man skulle ha utnyttjat en klinisk målskytt i stället. Gagne skulle ha varit det naturliga valet enligt mig.

Skit i det. Foppa har nyss tagit revansch.

15:32 PHI P. FORSBERG Unsuccessful Penalty Shot

3 19:10 PHI P. FORSBERG (1) S. GAGNE (5) E. DESJARDINS (7)

haha!

NuMo: Spännande forwardskonstellationer mot varandra första bytet i förlängningen.

Forsberg-Gagne Mot Huselius-Jokinen.

Flyers till attack och stor målchans direkt varpå det blir kontring och Jokinen lägger den i stolpen.

Philadelphia avgör sedan i bytet efteråt genom Pitkanen.

Den matchen hade jag gärna tittat på, men nu blir det tvillingar och Näslund i stället.

NuMo: Det var väl vare sig Näslundare eller Sedinare som stod i centrum i nattens match i Denver. Det handlade väl mer om Pepsi Center vs. Todd Bertuzzi...

Dream Team:

Ja Bertuzzi fick sina fiskar varma, vilket var helt på sin plats. Spelmässigt var Colorado extremt effektiva, segern var konfortabel.

Förstod att det inte skulle hjälpa Vancouver om jag satt uppe sista perioden, så jag gick och lade mig.

Glädjande för oss Modoiter är väl att Weinhandl för tredje mathcen i rad fick spela ganska normalt mycket. Drygt elva minuter den här gången och +1 i matchen. (Glädjande för alla som inte tror att Weinis kräftgång skulle innebära att han avbryter NHL-spel för ES med Modo.)

Pingvinernas 1:a seger verkar blivit dyrköpt nu när Tärnström tydligen vart skadad

NuMo: Du missade inga Coloradoskott på mål om du inte såg sista perioden, eftersom Vancouver vann skotten i sista med 23-0 (!), första gången i Canucks historia som motståndarlaget inte mäktat med ett enda skott på mål under en period.

Poffa:

Klart det viktigaste är att få se matchen. Men av princip så ska man väl inte säga att det är live de ggr det inte är det! Det kan väl även du hålla med om?

Man måste säga att Ottawa imponerar.8-0 mot Toronto för några dagar sedan och inatt vann dom med 10-4! mot Buffalo.Två fyramålsskyttar i Ottawa, Havlat samt Alfredsson.

Portello:

Alfredsson fortsätter alltså att leverera, när ska han få samma mediala utrymme som Foppa? Skulle Foppa gjort fyra mål i en match hade han fått halva utrymmet i de rosa sidorna...

Danne_l: Håller med dig.Visst är Foppa en gudabenådad spelare, men ibland blir man lite trött på att "Foppa-fixering" hos mediadrakarna.

Danne_l: Det är bara att hoppa på den senaste modeflugan. Blogga...? Nej. Skapa en namninsamling på internet.

Dragan 2k: För övrigt vinner inte Washington Stanley Cup. Kom ihåg var ni hörde det först.

Dragan 2k:
hehe det var ju en riktigt vågad gissning det ju .. sticker ut hakan och gör mig opopulär jag då och säger att Flyers inte kommer vinna jag då förutsatt att dom inte tradar till sig en målvakt som håller i slutspelet då

WarhawK: Undrar om inte Ottawa kan gå hela vägen i år. Hoppas det. Dessutom är jag lite förtjust, platoniskt då, i McGratten eller vad han heter. Han är hårdare än hård. De har spelat riktigt bra och gynnas helt klart av den nya reglerna

Dragan 2k:
Jo McGrattan är en riktig tuffing det har Ottawa saknat tidigare tycker jag , hade inte den killen över 500 PIM förra säsongen i AHL ?

Jo Ottawa kan gå hela vägen dom om inte ställs mot toronto i slutspelet då ;-> där har dom ett riktigt slutspels spöke iaf

Dragan 2k: Undrar förresten om SVT Text inte har blandat ihop Kevin och Keith Primeau vad gäller tränare till Klagenfurt. Visserligen har Kevin Primeau 2 NHL-matcher som spelare i bakfickan och borde väl då rättvist kunna benämnas fd NHL-spelare (att han har ett antal säsonger som assistant coach i NHL är väl en annan sak).

Paddan: du vet hur de är :) ja kommer i håg en viss Ryan Savoia som skrev på för Djurgården för något år sedan ....SVT Text med flera skrev direkt ´´NHL Stjärna till Djurgården´´

Db_04: Dammar vi av den här excellenta tråden för kvällens match på Canal Plus. Philadelphis - Boston - lite halvderby nåja. Och ett svenskmöte dessutom - Axelsson mot Forsberg - poängkungar nu helt plötsligt - ovanligt för PJ men kul som tusan.

Dock hoppas jag på Philly.

Då var det bara 55 minuter till nedsläpp. Snart får vi se Axelssons....jag menar Foppas snidarkonster igen.

Schysst quarterbackpass av Foppa inatt till Pitkänen.

Topp fem:

Peter Forsberg PHI 13 4 24 28
Eric Staal CAR 13 11 15 26
Daniel Alfredsson OTT 13 14 12 26
Jason Spezza OTT 13 5 20 25
Joe Thornton BOS 14 7 18 25

Underhållning kan man verkligen kalla det, såg matchen mellan Philly-Boston.

Har svårt att förstå varför det inte är bra att man tar bort fasthållningar och att använda klubborna i midjehöjd.
Klubban skall rimligt vis var så ofta som möjligt på isen för att spelaren skall vara beredd att ta emot pucken, ger ett snabbare spel och mindre ojusta tag.

Om jag förstått rätt så har Jörgen J uttalat sig om att han tycker att det är för hårda regler i NHL ( utv. för spelförstörande).
Kan han känna räddsla för att FBK:s spelstil inte kommer att godkännas av domarna. FBK:s för några år sedan roliga hockey är ju numera som bortblåst.

kärran: Lite NHL-statistik courtesy of James Mirtle

Lowest faceoff percentage: Sidney Crosby, Pittsburgh. 40 wins/124 draws, 32.2%

Hits: Brendan Morrow, Dallas (50)
Blocked shots: Jay McKee, Buffalo, and Jason Smith, Edmonton (48)
Missed shots: Dion Phaneuf, Calgary (31)
Giveaways: Ales Hemsky, Edmonton (29)
Takeaways: Daniel Alfredsson, Ottawa (21)
Faceoffs taken: Brind'Amour (372)
Percentage of team faceoffs taken: Brind'Amour (44.5%)
Shooting percentage: Ryan Smyth, Edmonton (35%)
Shots per game: Jaromir Jagr, NY Rangers (5.4)
Icetime per game: Tomas Kaberle, Toronto (28:42)
Even strength icetime per game: Kyle McLaren, San Jose (17:04)
Even strength icetime per game (forward): Brind'Amour (15:16)
SH icetime per game: Brendan Witt, Washington (7:18)
SH icetime per game (forward): Shawn Bates, NY Islanders (6:14)
PP icetime per game: Ilya Kovalchuk, Atlanta (8:51)
PP icetime per game (defence): Sergei Gonchar, Pittsburgh (8:49)
Shifts: Sami Salo, Vancouver (536)
Average time on ice per shift: Kovalchuk (60.4 seconds)
Minor penalties: Janne Niinimaa (17)

...och statistiken gällde alltså de främsta i respektive kategori.

Paddan:
Var hittar du den där statistiken?

rbn: James Mirtle, som jag klippt och klistrat statistiken ifrån, har i varje fall hittat tekningsstatistiken på NHL.com:s Stats Blog.

Tror jag svimmar.C + visar inte Flyers inatt.
Och anledningen är nog rätt så uppenbar.

Enligt mig så är C+ lite väl enkelspåriga när det gäller vilka lag dom visar.
Finns fler lag en Flyers, Maple Leafs och Rangers.

« · 594496 · »