NHL

14140 inlägg · 804 ämnen

NHL INATT!!

« · 651653 · » Till forumet


Sv: NHL INATT!!
Poffa: go stars go

vänder 0-3 kastar ut turco och gör 6 raka
Kommentera

Sv: NHL INATT!!
Dags att bänka sig och se Detroit möta Dallas. Detroit har varit bra i år och det är mycket tack vare svenskarna i laget. Franzén spelar inte då han är skadad. Hedberg i Dallas får stå åt sidan för Marty Turco.
Kommentera

Sv: NHL INATT!!

kärran:

Den kommentaren begrep jag inte. För det var inte det jag efterlyste. Däremot vill jag se lite intensitet och vilja, inte halvhjärtade försök till soloåkningar och allmänt lojt spel.

Kommentera

Sv: NHL INATT!!
Poffa:
Vill man se boxning så finns det andra matcher att se på, och på andra kanaler.
Kommentera

Sv: NHL INATT!!

kärran:

Bra? En av de sämsta matcherna som gått på C+ i år. Tråkigt spel, dåligt med chanser och slumpmål som enda höjdpunkt.

Kommentera

Sv: NHL INATT!!
Repris på nattens match Florida-Philadelphia i kväll kl.19.30.
Mycket bra match, se den om du har den möjligheten.
Kommentera

Sv: NHL INATT!!
Poffa: Ja det är möjlgt. Man måste ju få armbåga småfolket. Fast jag tycker ändå att Ottawa var något förfördelade. Nu vann Flyers rättvist ändå, precis som jag önskade. Fast för mig är som vanligt NHL ett spel där det gäller att vinna olika personliga utmärkelser och statistiska ligor, mer än att vinna en matchjävel. Heja Peter Forsberg och alla andra Modoiter!
Kommentera

Sv: NHL INATT!!

NuMo:

Äh, de blundade ju för saker som Ottawa själva gjorde. Dessutom är ju tvåan på Hatcher för elbowing löjlig. Ottawaspelaren hukar sig och Hatcher är två decimeter längre från början, det faller sig naturligt att man då hamnar med armbågen i ansiktshöjd. Dessutom tränger han ju honom mot sargen istället för att tackla med armbågen först.

Kommentera

Sv: NHL INATT!!
Tyvärr mäktade Jagr med tre poäng inatt.
Kommentera

Sv: NHL INATT!!
Poffa: Fast nog håller jag med dem om att utvisningarna gick Flyers väg. Utvisningen som är orsaken till 4-0 målet var ju patetisk. Charafällningen på slutet som inte blev utvisning kompenserades ju, men hur hittade man hookingen på Ottawaspelaren när det var minuten kvar?

Jaja. Foppa hade nog fått tre poäng om inte Chara varit så odrägligt hög.

Foppa - Alfie 2-0
Kommentera

Sv: NHL INATT!!

NuMo:

Det slutade 4-3 men det blev match trots att Flyers ägde första halvan av matchen. Lite lustigt att lyssna på komentatorerna då de så uppenbart hejade på Ottawa. De blev på slutet riktiga gnällspikar och klagade över att domarna dömde bort dem från segern. Sällan man hör sånt i de annars så proffsiga sändningarna från NHL.

Kommentera

Sv: NHL INATT!!
Poffa: Ok. Jag skumlyssnade ju bara just då så du har troligen rätt för en gångs skull. :o)

Philadelphia tappade ju lite momentum efter 4-0 målet. Nu står det 4-3 så nu får vi se om Flyers kan ta sig i kragen sista minuterna.
Kommentera

Sv: NHL INATT!!

NuMo:

4-2 nu. Ytterligare en assist av Foppa, även denna gång i PP men nu till Gagne. Ottawa har kommit tillbaka sista 8 minuterna.

De sa att Alfie skulle spela med Sudden och Modin. De nämnde inte vilka Foppa skulle spela med. Däremot kallar de Foppa för The Doctor, på gund av hans knivskarpa pass.

Kommentera

Sv: NHL INATT!!
Poffa: Philadelphia maler ju ner Ottawa med sitt fysiska spel. Ottawa började ju däremot bra och hade ju gott och väl kunnat få in en puck då. Sen bestämmer man sig plötsligt för att låte en flåbuse ta en fight med Brashear fast han vill bara spela hockey så då blev det ett mål till i baken i stället. Intressant att se om Senators kan vända på matchbilden.


Foppa skall visst spela med Sundin och Modin i OS om jag hörde rätt. Peter gillar visst inte Alfredsson.
Kommentera

Sv: NHL INATT!!

Sitter och ser på matchen mellan Philadelphia och Ottawa. Flyers fick i natt tillbaka sin beryktade förstakedja med Gagne, Knuble och Forsberg. Det firade de med att göra ett tiktigt snyggt PP-mål.

Första perioden har i princip bara handlat om Flyers och Ottawa ser sega ut. Mycket snack från komentatorerna om Foppa och Alfie och deras spel i OS. De till och med började snacka tänkta kedjeformationer för Sverige i OS.

Kommentera

Sv: NHL INATT!!
henkaaa:
Jo det var ju en lyckad comeback efter operationen det , och märks hans behövs i Habs
Kommentera

Sv: NHL INATT!!
Ett mål, två assists, ett straffmål och två "milstenar" (300 mål och 700 poäng). Och allt i samma match..... hyfsad återkomst av Kovalev kan man säga! :-)
Kommentera

Sv: NHL INATT!!
WarhawK: Crosby sägs vara den med bäst inställning och arbetsmoral hitills. Han kommer inte böja sig under pressen, he's the real deal. Jag bryr mig inte direkt dock, han kunde ju sluppit det i några år med. Men men, känns inte som att han inte kommer klara av det.
Kommentera

Sv: NHL INATT!!
Hockeyrealterat döds fall , Phyllis Gretzky har avlidit i lungcancer enbart 64 år gammal .. för er som inte vet så är detta mamma till den största i NHL genom tiderna

Alltid trist när folk dör för tidigt i den fruktansvärda sjukdommen cancer .. bara hoppas Wayne tar den tid han behöver för komma tillbaka som coach och inte låter jobbet i Phoenix gå före denna personliga tragedi
Kommentera

Sv: NHL INATT!!
Hawerchuk: Ja ibland verkar det så, men jag har för mig att jag hört annorlunda? Samt att det inte ska delas ut andraassist vid mål efter retur?
Kommentera

Sv: NHL INATT!!
Deas: Är det inte så i NHL att dom räknar assist om nu Heatley passade antingen Redden eller Affe innan dom började passa mellan varandra?
Kommentera

Sv: NHL INATT!!
Dragan 2k: Ottawa var grymma verkligen! Jag såg två perioder innan jag somnade men var innan dess ruggigt imponerad :)

Irriterande dock hur många felaktiga assists som delas ut den här säsongen. Jag har aldrig sett det hända så ofta. I ovan nämnda match t,ex fick Heatley ett han inte skulle ha (Redden och Affe passade emellan varandra två ggr innan Redden sköt) och Spezza ett han inte skulle haft då Heatley lyfte in returen från Alfredssons skott.
Kommentera

Sv: NHL INATT!!
Dragan 2k:
Tilläggas kan ju att Eddie Belfour verkligen inte hade en bra match igår heller , flera av målet han släppte borde han tagit

Håller även med jag att det dumt ge Crossby ett A på bröstet , dels kan det vara hindrande för han med så mycket ansvar direkt , bara titta på hur det gick för Vinny i Tampa .. men största orsaken är dom borde han en med mer rutin som Ass kapten ju
Kommentera

Sv: NHL INATT!!
kärran: Satt och kollade in både matcherna som gick i natt. Första var ett sömnpiller i jämförelse med Ottawa - Toronto.

Nu tar jag i lite: Helvete vilket lir Ottawa presterar. Toronto var chanslösa igen. Man märker verkligen skillnaden på lagen. Där Ottawa känns fräscht och ungdomligt och ett jäkla tryck känns Toronto som ett gäng pensionärer. Sedan kan man skylla på utvisningar hit och dit. Men faktum kvarstår Toronto känns flera klasser sämre än Ottawa.

Vill att Toronto ska gå bättre främst för man vill se Sundin få ut ngt av sin långvariga vistelse i laget. Men man måste bli bättre på att knyta till sig lite bättre lirare till laget. Det är i princip Sundins line som kan hävda sig mot Ottawa. Resten hade kanske platsat i Ottawas fjärde line.

Men jag är nöjd för det. Har alltid gillat Ottawa. De får väl gälla som mitt favoritlag även om jag följer de andra lagen med svenska inslag som Detroit, Rangers, Philly med flera.

För övrigt märker jag att även hetsporren Don Cherry tycker likt jag att det är ren idioti att ge Crosby assisterande kaptensbindeln.

Dragan talade och fick medhåll av kanadicken som får Wikegård att likna en försynt herre.
Kommentera

Sv: NHL INATT!!
Rättelse jag gav Foppa ett ass. för mycket. Matchen vann de med 5-2, sista i tom bur. Bra gjort med så många skador i laget, de hade svårt att få ihop ett lag.
Kommentera

Sv: NHL INATT!!
Foppa har efter halva matchen mot Blues gjort 3 ass. Laget leder just nu med 4-1.
När man lyssnar på matchen direkt på radion så nämns Forsberg ofta, han verkar även i natt få spela en hel del.
Kommentera

Sv: NHL INATT!!
WarhawK: Kanske skulle dem platsa i en fjärdeline hos Brynäs!!
Kommentera

Sv: NHL INATT!!
Bissett19:
ja både Carter och Richards var ju viktiga kuggar när Phantoms vann Calder Cup förra säsongen ju , så det finns goda möjligheter dom kommer lyckas båda 2
Kommentera

Sv: NHL INATT!!
WarhawK: Denne Jeff Carter är jag otroligt imponerad av,tror det kommer bli en kommande poängkung i NHL.......
Kommentera

Sv: NHL INATT!!
NuMo: Visades Rangers-Vancouver på Lucia i svensk teve? Jag var på plats och tyckte det var den bästa matchen jag sett i år trots att Rangers förlorade. Vancouver är riktigt bra. Tyvärr får Nyllet ta på sig förlusten, han slarvade i egen zon istället för att bara lyfta ut i slutminuterna vilket gav 2-3. En av Sedintvillingarna tappade också puck vilket gav 2-2 lite tidigare i matchen.

Hockeyhädelse: Jag fick biljetter från jobbet till Rangers-Colorado i morgon kväll men jag har skänkt dem vidare. Jag ska på svensk glöggfest istället.
Kommentera

Sv: NHL INATT!!
Dragan 2k:
Left wing Donald Brashear (shoulder), center Mike Richards (concussion) and goaltender Robert Esche (groin) are day-to-day. Left wing Brian Savage (sprained knee) is expected to be sidelined until mid December. Left wing Simon Gagne (groin) is expected to be sidelined until late December. Defenseman Joni Pitkanen (sports hernia) is expected to be sidelined until mid-January. Defenseman Eric Desjardins (shoulder) is expected to be sidelined until early February. Center Keith Primeau (concussion) and right wing Turner Stevenson (hip) are sidelined indefinitely.

det där är väl en komplett lista på skadeläget , även Carter var tveksam efter sytt 52 stygn på örat
Kommentera

Sv: NHL INATT!!
Fredberg: Nej du har rätt. Du är inte särskilt uppdaterad beträffande Phillys skador. Gagne är borta. Pitkanen likaså. Keith Primau är borta. Dessutom drabbades de av 3 skador under sista matchen så nog är det fler skador än bara Gagne.
Kommentera

Sv: NHL INATT!!
Bissett19: nu är det la gagne bara eller är det mer är uinte så uppdaterad i philly?
Kommentera

Sv: NHL INATT!!
WarhawK: Ruggigt oflyt med skador i Philly!!
Kommentera

Sv: NHL INATT!!
The Flyers are battling so many injuries that only 12 players could practice on Friday. The latest - Robert Esche will need at least two weeks to rest a groin strain; Jeff Carter (head) will not play tonight, and Mike Richards (head) is questionable. Carter needed 52 sticthes to repain his ear after getting hit by a puck. On the plus side, Brian Savage (knee) returns tonight. - Philadelphia Inquirer

Taskigt skade läge vart just värre om man säger så , Carter vart träffad av en rensning från egen back i senaste c+ matchen
Kommentera

Sv: NHL INATT!!
NuMo: Sedinarna var riktigt vassa. Tänk om Danne haft mer flyt med tionderla och ribban, isåfall hade de varit 2+2 respektive 0+5 ;)

Deras riktiga genombrott har äntligen kommit även i NHL, och med tanke på deras VM sist vill jag se dem i OS!
Kommentera

Sv: NHL INATT!!
Fantastiskt underhållande match mellan Philadelphia och Vancouver. Forsberg som såg ut att börja dominera matchen med några fantastiska nummer, försvann plötsligt ur handlingarna, mer eller mindre, när Philadelphia drabbades av några utvisningar. Bertuzzi klev fram hos Vancouver och dominerade totalt Näslund-linen. Markus själv hade inte någon av sina bättre dagar men lyckades trots det att få till ett mål när han passade in in benhögen i ett anfall. Fast största behållningen blev trots allt tvillingkedjan som såg till att vända på scenarot när Philadelphia såg ut att gå ifrån. Daniel (eller var det Henrik) hade både ett skott i underkant av ribban i nummerärt underläge, samt ett slagskott i - mål -krysset, tyvärr en tiondel efter periodvisslan. Kedjekompisen Anson Carter blev dessutom matchens hjälte när de passade fram till hans två mål. Foppa gav järnet sista fem minuterna med lyckades inte skrapa ihop någon poäng, även fast det var ganska nära mest hela matchen.

Foppa drog alltså kortaste stråt i Modomatchen, men jag är nöjd. Kim Jonsson gjorde ett snyggt mål och Öhlund gjorde en bra match att hålla ögonen på Peter. Svenskar mest överallt.
Kommentera

Sv: NHL INATT!!
Predators G Chris Mason strained his groin in warm-ups Tuesday night, giving Brian Finley his first career start. D Jamie Allison served as backup goaltender. - Palm Beach Post

Tror jag vet varför inte dom bytte målis inatt med andra ord , 3:e målisen lär ju vara bättre än att spela en back i målet iaf
Kommentera

Sv: NHL INATT!!
WarhawK: En liten artikel om Peter Worrell. Verkar nyss ha gjort en återkomst till ishockeyn efter att i princip ha lagt av.
Kommentera

Sv: NHL INATT!!
Ahh, nu är man back in business igen! Satte en fyrling och en dubbel inatt som gav fin utdelning tillbaka. Dessutom krossade Ducks sitt motstånd på bortais!
Kommentera

Sv: NHL INATT!!
Dragan 2k:
hehe jo det inte riktigt det man väntar sig av en tuffing ju , han kanske gått och blivit snäll på äldre dar ;->
Kommentera

Sv: NHL INATT!!
WarhawK: Bara 24 minuter. Bah! Nu blir jag besviken på honom:-)
Kommentera

Sv: NHL INATT!!
Dragan 2k:
Enligt hockeydb hade han 24 min på 11 matcher om du kollar på länken bifogade nyss
Kommentera

Sv: NHL INATT!!
WarhawK: Skumt. Han står med i deras roster men finns inte med i statistiken som deras webbsajt presenterar. På 19 matcher känns det lite otroligt att han inte har en enda utvisningsminut.
Kommentera

Sv: NHL INATT!!
87bth01:
Så han huserar i rangers andra farmarklubb då , bifogar hans stats i länken
Kommentera

Sv: NHL INATT!!
WarhawK:

Worrell spelar för Charlotte Checkers i ECHL
Kommentera

Sv: NHL INATT!!
Dragan 2k:
Senaste jag hörde av Worell var han på Hartford wolfpacks preseason camp försökte ta en plats , vad som hände sen vet jag faktiskt inte för han verkar inte finns med i wolfpacks trupp nu iaf
Kommentera

Sv: NHL INATT!!
WarhawK: På tal om fighters vad gör Peter Worrell nu för tiden? Farmarlagsspel för Colorados farmarlag? Eller sitter grabben i fängelse? Fick inte han något problem med rättvisan och sa att han var Andreas Lilja?
Kommentera

Sv: NHL INATT!!
Dragan 2k:
hehe ja det skulle se lite komiskt ut om han slogs med chara eller nån av dom stora pojkarna , men mot mellanvikts fighters står han sig ju ganska bra så
Kommentera

Sv: NHL INATT!!
WarhawK: Haha. OK. Där ser man. Det ser så malplacerat ut när den lilla mannen ska boxas lite. Fast han såg ut att ta för sig rätt hyfsat
Kommentera

« · 651653 · »