NHL

13890 inlägg · 804 ämnen

Rangerstråden

« · 1074574 · » Till forumet


Sv: Rangerstråden
WarhawK: Oerhört tragiskt att höra om en sådan ung människas bortgång. Frustrerande också att läsa om alla brister rörande arenas vårdpersonal/utrustning, om nu dessa rykten stämmer.
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Rangers talangen Alexei Cherepanov har avlidit under kvällens match i KHL , kollapsade tydligen på avbytarbänken . Cherepanov vart endast 19 år

Han valdes som rangers 1:a val 2007 och gick som 17:e totalt i draften

Hade sett fram emot se denna unga lovande ryss i rangers tröjan , men tragiskt nog blir ju så inte fallet :-<

RIP Alexei Cherepanov
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Jesper Jonsson:
Denna matchen var inge värre än devils - flyers , bara det att denna är mer uppmärksammad i svensk media tack vare simons överfall i slutet av förra säsongen
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Jesper Jonsson: och tokslaggis i derbyt

jaja
Kommentera

Sv: Rangerstråden
WarhawK: Ja man skall väl inte lägga ngn vikt vid träningsmatcher.

Men lite kul var det.
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Jesper Jonsson:
Dom 3 målen jag sett så var det rangers spelare som gav bort pucken i försvars zonen , rozi och jagr bland annat , sen har ju rangers inte varit på is så länge heller detta var bara 2:a matchen .. vi vaggar in er i falsk säkerhet sen blir det åka av när serien startar
Kommentera

Sv: Rangerstråden
WarhawK: 5-0 :-)

Nåja det var ju bara träningsmatch.
Men Lunkan silar och Drury med.
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Så står det klart att 24:e Jan så åker tröja #2 upp i taket i MSG och kan läggas till dom tidigare pensinerade nummren #1 , #7 , #11 och #35

bara hoppas c+ visar denna matchen så man får se Leetch ta emot fansens ovationer igen

1028 poäng på 1205 matcher är verkligen inte dåligt av en back , lär ju inte dröja innan är invald i HHOF heller skulle jag tro
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Jesper Jonsson: Det verkar som att Kasparaitis åker runt i Europa och letar ställen att försäsongsträna. Denna vecka är han hos schweiziska HC Thurgau och nästa vecka ska han, enligt Sportbladet, träna med AIK.

www.hcthurgau.ch/archiv0708/08.html
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/allsvenskan/article583851.ab
Kommentera

Sv: Rangerstråden
WarhawK: Rqngers :)'
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Hittade lite Rangers reklam filmer med Bobby Granger

Bobby Granger får språk lektion av Jagr

www.youtube.com/watch?v=hp7G2F2iWFk

Granger får språklektion av Jagr och Prucha

www.youtube.com/watch?v=n37kHOd-Mi4&mode=related&search=

Brendan Shanahan leker Wilhelm Tell med Granger

www.youtube.com/watch?v=P82E1MEBgO4&mode=related&search=

Granger stöter ihop med lunkan

www.youtube.com/watch?v=Ych2Xh5SFFk&mode=related&search=
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Brian Leetch lägger av , orsaken skriver i denna tråden är han är och kommer alltid förbli en Rangers Ikon

Jag och säkert många med mig tackar dig för dina 18 år i ligan och många kära Rangers minnen .. hoppas även blir erbjuden nån tjänst inom Rangers organisation som tack för lång och trogen tjänst .. HOF nästa
Kommentera

Sv: Rangerstråden
New York was three places below a post-season spot, five points off the pace, but have gone 16-5-5 with Avery in the lineup. He has eight goals and 11 assists in those 26 games.

säga vad man vill om killen men han fått laget att rycka upp sig i och med hans ankomst till laget
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Lunkan återigen utsedd till 1:st star för förra veckan med 4 vinster på 4 matcher 0.72 GAA och räddnings % på 97,4
Kommentera

Sv: Rangerstråden
El Maco:
Jo men kan gå snabbt när dom möter dom andra lagen i streckstriden så jag vågar då inte ropa hej än men hoppas verkligen dom kan hålla 6:e platsen
Kommentera

Sv: Rangerstråden
WarhawK: Grym streak just nu. Tung seger mot Islanders. Nu tror jag att de fixar slutspel på allvar. En sjätteplats innebär dessutom att de slipper Devils och Sabres så de kan gärna stanna där.
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Så får man ta och gratulera Nyllet till sin 600:e poäng som han gjorde i och med sin assist till Pocks mål ikvällens match mot Boston
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Jason Strudwick kommer förstärka Rangers skadade backlinje nu .. Strudwick spelade tidigare i säsongen i Lugano och återvänder nu till senaste NHL klubben han representerat
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Cullen gör sitt 2:a raka mål i PP och ställningen nu 6-0 .. Rangers gjort 4 PP mål på 4 försök
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Rangers verkar insett att det krävs en rejäl slutspurt för klara en slutspels plats .. leder förnärvarande med 5-0 mot boston nu efter 3 PP mål och ett ryck med 3 mål inom 2 min 56 sek i 2:a perioden
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Lunkan utsedd till 1:a star för förra veckan
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Rangers har förlängt med Straka
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Jed Ortmeyer tillbaka på isen sedan ett par matcher. Han var i princip förklarad som hockeyinvalid efter en kollapsad lunga. Nu spelar han igen och inatt lekte han med Tim Thomas och lade in en straff.
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Rangers har gjort klart med en extention av Bliar Betts kontrakt nu .. känns grymt skönt det

www.tsn.ca/nhl/news_story/?ID=190862&hubname=nhl
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Tycker det imponerande att Bjurman i länken jag bifogar här vet vilken lön Rangers kommer erbjuda nyllet fast dom inte ens förhandlat om ett nytt kontrakt än och vet hur lönetaket kommer ändras , sen borde han göra lite egen research istället för enbart läsa NY post och det dom spekulerat i

Tycker om man ska reflektera till det som skrivs så känns ett 3 år kontrakt lite riskabelt med tanke han börjar bli lite till åren , och 4 mille / år en skaplig caphit om spelaren inte kan hålla samma höga nivå som nu

aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,955638,00.html
Kommentera

Sv: Rangerstråden
El Maco: Tar du dig dit räknar vi med full rapport =) Inte varje dag vi har någon på plats här från HS.
Kommentera

Sv: Rangerstråden

Tillbaka "hem" till NY några dagar och kanske, kanske går det att hitta snordyra biljetter till söndagens derby mot ögänget. Må de köra Van Bondies före match i så fall!

Kommentera

Sv: Rangerstråden
Ambroo: Ja han är ju ingen utpräglad tvåvägsforward, det skall sägas =) Det har dock inte Foppa heller varit på flera år.

Jag står fast vid att han utan tvekan en av världens bästa forwards genom tiderna, och det är enkelt att argumentera för detta.

Hans kombination av att vara både playmaker och sniper. Sett till den aspekten är han klart bäst. Han slår mackor som Foppa (och bestrider du detta kan jag ju skicka dig exempel efter exempel. Eller se matcher, att Foppa varit ensam som bäste framspelare har alltid varit en liten överdrift) samtidigt som han målar som få. Han har aldrig varit beroende av en framspelare för att få mål, eller en utpräglad målskytt för att skrapa ihop assists.

Han är alltså ett utmärkt exempel på spelare som klarar sig utan andra stjärnor, och höjjer halvbra kedjekamrater. Hans enligt mig bästa säsong gjorde han tillsammans med rookien Hrdina och Kip Miller. Vilket gav Pittsburgh möjligheten att sätta ihop en vass andrakedja. Samma säsong sänkte han i det närmaste NJ på egen hand. Om vi nu tvunget måste jämföra med Foppa så går det inte på det här området, då Foppa aldrig varit utan en sniper vid sin sida. För att inte tala om skillnaden på backar de spelat med under sina bästa år. Jesus, Janne Laukkanen och Hasse Johnson någon? (Pittsburgh-versionen av honom) Brrr.

Han är också ett praktexempel på att spela med skador och ändå vara bra. Jag tänker närmast på nämnda slutspelsserie med Pittsburgh och VM sist tjeckerna vann guld där.

Hans ben har kallast de starkaste hockeyn har sett och han skapar ju ofta bra chanser trots hård uppvaktning.

Jag tycker tvärtemot dig att han i Sverige kan vara underskattad. Hans lynne och ibland barnsliga uttalanden, samt att han sällan vill ta på sig ledar-rollen har gett honom en divastämpel i Sverige. Vissa ser honom (du med kanske med tanke på sniper-uttalandet) som en tjeckisk version av Bure. Vilket är galet fel då han också har storleken och spelsinnet. Att han måste vara nöjd med allt runt om kring för att vara i toppform på isen är väl dock hans stora minus.

Denna inställningen märker man även på Calle Johansson om han kommenterar Jagr, vilket är föga överraskande då han fick uppleva just 'Washington-versionen' av den gode tjecken.

Jag har personligen aldrig sett en enskild spelare vara så viktig för sitt lag som Jagr i Pittsburgh under slutet av 90 talet. Vilket de andra spelarna höll med om de röstade fram honom som vinnare av Lester B Pearson Trophy två år irad. Defensiven har aldrig varit ett problem heller då han med endast två undantag alltid varit plus med marginal i den statistiken (ifjol var han snubblande nära att vinna den +/- ligan)
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Deas: Ja skrev jag nåt annat? En bra forward vet även att uppskatta backcheching och spel i egen zon.

Tss...snälla du. Pens var mitt favoritlag tidigt och jag har följt Jagr genom hela resan därborta och jag måste säga att han är något överskattad. Visst är han en fantastisk sniper, men han är ingen Forsberg som exempel.
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Ambroo: Jag skrev bland forwards.

Dock verkar du gå på svensk medias bild av Jagr. Han är en hockeykrigare verkligen, och har gjort flera av sina bästa matcher skadad i slutspel.

Det verkar onekligen viktigt att han trivs med allt runt om kring dock, vilket åren i Washington bevisar.
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Deas: Absolut, om man enbart räknar från blålinjen och framåt och i medgång vill säga...
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Inatt kom det, Jagrs 600e mål.

Han hinner antagligen upp i 700 också, och är utan tvekan en av världens absolut bästa forwards genom tiderna.
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Nu har dom skapat ett pris för hedra en av dom största ledarna på isen genom ligans historia

Mark Messier Award som går till den som visar störst ledaregenskaper varje månad , kommer även delas ut en leader of the year award oxå
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Warhawk: Nu är jag med =) De nämner inte att det antagligen bara är 10 dar. Ja det är ju helt klart en viktig detalj.
Kommentera

Sv: Rangerstråden
WarhawK: Nu är det väl inte jättestor skillnad på artiklarna? Bara att AB vinklat det lite åt att det bara beror på hans dåliga spel och inte hans fysiska form. De nämner ju dock att han hade en skadedrabbad vår och sommar.

Och det du själv skriver efter första länken står ju i tsn's artikel? Jag förstår inte riktigt =)
Kommentera

Sv: Rangerstråden
nu skvallertidningarna ute med osanningar igen

aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,921876,00.html

påstår att Kaspar blivit petad när nerskickad för konditions träning 10 dar enbart i samband med skadan han haft , men som vanligt bryr sig ju aftonblaskan inte kolla upp infon innan skriver sitt dravvel

www.tsn.ca/nhl/news_story/?ID=182515&hubname=nhl
Kommentera

Sv: Rangerstråden

WarhawK: Otrolig skillnad på intresset för NYR i år jämfört med förra säsongen. Gigantiskt tryck på årskort och slagsmål om biljetter till singelmatcher. Jag är i NY första veckan i november och försöker få loss biljetter till NYR-NYI. Helt omöjligt. Och man kan inte skylla på derbyfeber, Islandersfansen ligger hemma i badkaren med uppskurna handleder efter sommarens alla tragiska vändningar.

På något sätt ska jag gå på matchen, kosta vad det kosta vill (nästan). Potvin Sucks!

Kommentera

Sv: Rangerstråden
Lunkan håller nollan för 2:a gången nu på försäsongen , men det som är mest anmärknings värt är Rangers oförmåga göra mål i PP , 0 mål på 36 försök är ju under all kritik så .. visst det är försäsong och många får prova på spela PP , men visar ganska klart vad Jagr betyder för Rangers PP spel oxå ju
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Hmmm, tyckte denna tråd passade bäst för denna "rapport"..... :-)
Kommentera

Sv: Rangerstråden

Jaha, då kan man stänga den här butiken för i år. Jag har biljetter till kvartsfinal sex i madison square garden på onsdag att sälja, har jag några köpare?

Rangers kan ändå ta med sig en hel del från den här säsongen. De har visat att de är en organisation att räkna med igen och vunnit över hockeyfansens hjärtan. Sättet laget hyllades av publiken efter att ha blivit svepta i fyra raka av fucking devils hade ingen räknat med. Dock har de inte fått mycket medieutrymme även om det blev bättre på slutet. Förhoppningsvis är tidningarna med från början nästa år.Om ett par år finns det ju ett NY-lag till att hålla ordning på under vintrarna när Nets flyttar till Brooklyn och blir New York igen så det gäller att fortsätta att bygga varumärket.

Säsongens introlåt: Van Bondies: C´mon, C´mon

Kommentera

Sv: Rangerstråden

...men Flyers rasade ihop mot Devils.

Hyfsat spännande slutomgång får man säga.

Kommentera

Sv: Rangerstråden

.....smäääärta......

Kommentera

Sv: Rangerstråden

Många skador i Rangers-försvaret nu inför slutspurten. Kul att Weekes faktiskt tagit chansen när han fått den. Det blir ändå till att tugga knopp när Henke är frisk igen.

Kommentera

Sv: Rangerstråden
Bissett19: Indeed. Såg det målet strax efter men hade då redan postat :)
Kommentera


Sv: Rangerstråden

Deas: Inte alls dumt,men Foppas pass till 1-1 är oxå Hockeygodis.

En liten tuppfight mellan Richards o Hollweg i inledningen på matchen,se länk!!

Kommentera

Sv: Rangerstråden
Appropå Rangers så var deras första mål inatt inte dumt nånstans! Kolla på nhl.com om ni inte redan gjort det.
Kommentera

Sv: Rangerstråden
El Maco: Ja, men han är inte en legend som satt Sverige på världskartan ;)

Och dömmer jag efter de 5-6 matcher jag sett ser jag honom inte som mer hyllad än Jagr. Men det borde du ha bättre koll på tycker jag.

Det kan ha med timing att göra kanske? Efter OS-uppehållet verkar favoritramsan vara "MVP" efter att Jagr gjort något bra, fast tidigare under säsongen var Henrik ofta den mest hedrade genom olika ramsor.
Kommentera

Sv: Rangerstråden

Deas: Som regelbunden besökare i MSG den här säsongen kan jag intyga att AB och Expr faktiskt inte överdriver Henke-Haussen. Visst, det är den minsta sporten i stan så han tar inte hela NY med storm, men han är klart mest populär i Rangers just nu hur man än mäter det. En smekmånad som ännu inte tagit slut. Jagr är också hyllad men inte lika älskad.

Kommentera

Sv: Rangerstråden
Även intressant ordval av mig att skriva "många" då det var 1-2 pers :P Jag lider just nu av näringsbrist och skyller på det.
Kommentera

« · 1074574 · »