NHL

14149 inlägg · 804 ämnen

Rangerstråden

« · 700986 · » Till forumet


Sv: Rangerstråden
yaqop: Tack yagop för en tydlig förklaring! Många reagerade starkt där och skrev om saker jag inte ens nämnt :P Jag klagade bara på expressens ordval. Likt Aftonbladet ska allt vara så sensationsartat och svenskvinklat som möjligt.

Men det är skönt att NHL-fansen i Nord-Amerika nu vet vart Sverige ligger på kartan tack vare Henke ;D
Kommentera

Sv: Rangerstråden
FreddanVF: hehe det skulle varit riktigt kul om han får Hart Trophy men han har bra konckurans
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Deas: Han är minst lika uppskattad som Jagr och co. Sen att man ska mäta popularitet så gör ju Jagr mål titt som tätt och det bidrar till att han dom skanderar MVP MVP. Men vad är skillnaden mellan årets Rangers och Rangers för två säsonger sen. Jagr har fått en nytändning. Men framför allt Rangers har en målvakt. I flertalet matcher har han fått en av matchens stjärnor. Hade Rangers inte haft Henke utan Weekes som nummer ett vilket det var tänkt så tror jag Rangers hade legat och kämpat om 8:e platsen i sin conference.

Att Expressen nämner Henke som den populäraste spelaren i Rangers kan ju vara eftersom matchtröjor med 30 - Lundqvist går som smör i solsken därborta. Han säljer till och med bättre än Jagr. Och när Weekes spelar så suckar publiken och även buar ibland när Weekes släpper ett halvt tveksamt mål eftersom dom är bortskämda med Henke. Det är tasktigt mot Weekes. Men i USA är det hårt. Vilken marknad du än är på.

Dessutom är en bidragande orsak till Henkes popularitet att han bidrog till att Rangers står kvar på hemmamatcherna i mittcirkeln och tackar sina fans som i Elitserien med att sträcka klubborna mot taket och publiken älskar detta "nya" tilltag. Det Henke gjorde som bidrog var att när han fick sin första första stjärna så åkte han ett ärevarv genom MSG och bland annat gav matchpucken till en liten kille vid rinkside. Det fick New York borna att smälta och ta emot honom och hylla honom som en kung i kassen. Men det är sån Henke är... En stor vinnare och en väldigt dålig förlorare. Precis som alla stora spelare..

Jag tycker Henke ska få Hart Trophy. Men det är jag nog ensam om :-)
Kommentera

Sv: Rangerstråden
indiantjej:

Det var ju inte frågan om han var uppskattad eller inte, utan om han kan klassas som legend, plus att dom som är intresserad av hockey säkerligen redan visste var Sverige låg innan dom fick veta vem Henke Lundqvist var.
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Deas: det är inte alls konstigt att Henke är så uppskattad där borta, han är verkligen en målvakt utöver alla andra...
det känns skönt att han har lyckats så bra där borta!
nu kanske fler lägger märke till vårat "lilla" land här i Norden, eftersom det idag inte är så många som vet var Sverige finns på kartan.. knappt vet att det finns. men HEnke fixar det bra samtidigt som våra andra hjältar som hjälpte oss att vinna OS-guldet för inte så länge sen nu, men även alla andra bra spelare som gör jobb där..

Henke är såå värdig den uppmärksamheten han får, och han glänser i all beröm!

synd att vi inte får ha honom kvar i Sverige
Kommentera

Sv: Rangerstråden
"Henrik Lundqvist är redan en legend i New York Rangers. Svenske stjärnan har nu raderat alla tiders rekord i klubben." - Expressen

De sparar inte på krutet :D Han har tagit vinstrekordet för en rookiemålvakt. Övrig statistik kan inte summeras förns säsongen är över (snitt och procent).

Sen skriver de dessutom att han är publikens stora favorit i New York vilket också känns lite tveksamt med tanke på att publiken ofta står upp och skanderar "MVP MVP MVP" efter att Jagr legat bakom ett mål :)
Kommentera

Sv: Rangerstråden

Hepp. Idag kunde inte ens min närvaro stoppa Rangers. 5-2 och det var en ganska bekväm resa. Våldsamma hyllningar av Leetch före nedsläpp och sista minuterna.

Mål av Nyllet, tre poäng av Roszival, 101:a poängen till Jagr och ännu en vältajmad Kasparaitisstjärt i egen zon. Dominic Moore, en av mina favoriter, målade äntligen igen. Henke stabil som vanligt. Hade ett skott i stolpen som han var borta på, annars var det inte mycket att göra på målen.

Viktig match mot skäggisen och hans kompisar på onsdag...

Kommentera

Sv: Rangerstråden
Jag har sagt det förr men vill återigen poängtera att jag tycker Jagr är NHL's bäste forward igen.

Fan vad roligt det är att kolla på Rangers nu! Powerplayet är ännu bättre nu med Ozolinsh på backen. Många expingviner samt Nylander och Lundqvist. Jag håller helt klart på Rangers i slutspelet!
Kommentera

Sv: Rangerstråden
El Maco: Ja kommentatorerna på NHL.com Radion sa att det var något i stil med Ovechkins borta mot Phoenix men ändå inte. (Jagrs mål alltså). Vad jag hörde så var även Prucha riktigt bra. Henke svarade för några bra räddningar i första och andra perioden. Tråkigt att dom inte kan knyta ihop säcken när dom spelade 5:3. Om Henke ska vinna Vezina, eller någon annan trofé för den delen föreslår jag att du stannar hemma resten av säsongen ;-)
Kommentera

Sv: Rangerstråden

FreddanVF: Prucha tillbaka - och bra. Men tuuuung förlust. Första perioden jämn, andra lekte Rangers med Trashers. 2-0 skulle varit 4-0. Tredje ställde de bara ut skridskorna och släppte upp Atlanta toll 2-2. Kvitteringen i 3-5 när Kasparaitis på klantigaste möjliga sätt lyft pucken över sarg efter fem sekunder i spel 4-5.

Matchens insats kom dock från Kasparaits fantastiskt läckra och vältajmade stjärttackling i egen tekningscirkel. Näst snyggast, Jagrs mål (äntligen ett mål igen), backhand ur ingen vinkel med ryggen mot målet, upp i krysset.

Med tanke på Rangers vinstprocent för jag enorm otur med mig. Tur att jag bara har biljetter till tre matcher till...

Kommentera

Sv: Rangerstråden
Jag blir så suuuur! Börja göra mål för f-n Rangers. Tredje matchen nu och så här långt 2 mål på snart 3 matcher. Det är på tok för lite.

Prucha You're missing!
Kommentera

Sv: Rangerstråden
WarhawK:

Betänk också att Boom-Boom spelade sina sista säsonger i Rangers, så blir det mer logiskt till varför man skulle pensionera hans nummer just idag. Dock måste man ju säga att ironin verkligen grinar en i ansiktet när Geoffrion avlider samma dag som ceremonin ska ske....... medlidande till hans familj!!
Kommentera

Sv: Rangerstråden
FreddanVF:
Den matchen har ju precis startat efter en tröj pensionering av den idag avlidne Bernard (Boom Boom) Geoffrion
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Bissett19: Hade varit roligare med Canadiens-Rangers.
Kommentera

Sv: Rangerstråden
wap.hockeysnack.com
Toronto-Tampa just nu på Canal + Sport!
Kommentera

Sv: Rangerstråden
El Maco: Jag gillade Nieminens spelstil. Bra kämpa insats och lite mål.. Men Hollweg tar väl hans plats nu? Det är en fullgod ersättare isf.
Kommentera

Sv: Rangerstråden

Nu är det dags att plocka fram Rangerstråden igen. Viktiga matcher i helgen mot Habs och Trashers. Två lag som slåss för att säkra en slutspelsmatch. Rangers måste börja plocka poäng igen för att hålla Flyers och Devils bakom sig och få en bättre seedning.

Nieminen kommer jag inte att sakna direkt. Hans främsta insats för laget var en kul reklamfilm för Rangers inför säsongstarten där de buggade honom medan han svor på finska i olika matchsituationer.

Sverigefeber: Nu senast på matchen mot Carolina köpte jag en ganska ful, men ändå, Rangerst-shirt i blått och gult, stor svensk flagga och en tribute till Lundqvist och guldmedaljen med liiiitet rangersmärke på.

Kommentera

Sv: Rangerstråden
Kerstin_k:
Fortsätter han så här kan han säkert kandidera med Dion Phaneuf om sista nomineringen för Crossby och Ovechkin är ju dom det står om skulle jag tro

Sen att Raycroft vann årets rookie förra säsongen som målis är nog nått som talar emot Henke oxå är jag rädd för , men man vet ju inte självklart hoppas man Henke blir nominerad och snyter det för dom andra 2 men jag sätter mina pengar på ryssen som vinnare dock
Kommentera

Sv: Rangerstråden
WarhawK: Helt otroligt bra gjort av Henke! Han är suverän och värd allt beröm han får. Hoppas att hans makalösa form sitter i över hela OS också, det vore, nästan, guld värt!

Men kommer han ha en chans på Årets rookie? Nominerad kanske han blir, eller?
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Nu har henke vunnit sin 25:e match för säsongen och ställer sig till skaran med 2 andra rookie målvakter som vunnit 25 i sin debut säsong för rangers
Kommentera

Sv: Rangerstråden
"Televised replays suggested Crosby had little contact with Lundqvist and had been checked from behind by defenseman Marek Malik."

Jag har inte sett det själv dock men det där låter lite annorlunda än Aftonbladet som mer var inne på Lundqvists linje :)
Kommentera

Sv: Rangerstråden
El Maco: Enligt uppgift trycktes han in i målet och många är upprörda över domslutet.

Ingen överraskning med tanke på hur domarna varit efter honom under längre period nu med anledning av hans rappa käft. Lika bra han lär sig kanske, vilket han också verkar göra med tanke på hans kommentar efter matchen:

Media - "Did you ask for an explanation after the call?"
Crosby - "No, I'm done talking out there. It doesn't do any good."
Kommentera

Sv: Rangerstråden
El Maco: Flyers-Rangers?? Du menar väl Penguins-Rangers :)
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Lundkvists nolla sprack föresten på ett riktigt fult sätt, Dick Tärnström sköt och Lundkvist räddade. Pucken reflekterades rakt upp i luften men när Henrik skulle greppa i plocken kom Roszeval farande, tryckte ner Henke och försökte själv slå bort pucken men fipplade in den i målet istället.

Hade han varit född i USA och växt upp och spelat baseball hade han kanske lyckats bättre. Skönt för honom att han fick göra GWG, bara andra målet för säsongen.

Kommentera

Sv: Rangerstråden
Jag såg just sammandraget Flyers-Rangers. Crosby olycksfågel för hemmalaget. Han tar en tvåa för interference efter att ha kört in i målet och stört Lundkvist precis när Flyers gör 3-2 i power play så målet döms bort. Därmed försvann numerära överläget och istället gör Rangers mål i spel 5-4. Nylander satte 4-2.

Prucha är riktigt begåvad.

Kommentera

Sv: Rangerstråden
El Maco: ...men Nash avgjorde, 4-3 till hemmalaget. Om förlust mot de siffrorna var ett hedersamt nederlag mot Red Wings så känns det mer onödigt att åka poänglöst från den här matchen.

Enter Lundqvist mot Penguins.
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Boråsindian: Weekes släppte in tre mål på mindre än fem minuter i första perioden mot CBJ. Nu har den där Moraspelaren Hossa kvitterat till 3-3.
Kommentera

Sv: Rangerstråden
WarhawK: Jag fötstod det :) ja Wekees är oxå duktig. han kan göra kanon matcher imellanåt.
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Boråsindian:
ja det lär han ju vara med störtsa säkerhet , tänkte mer på tråden och förste målis
Kommentera

Sv: Rangerstråden
WarhawK: Jag syftade på att han är förstemålis i tre kronor. :) Den platsen lär han inte släppa i första taget.
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Boråsindian:
inge snack om saken så har Henke varit grymt bra denna säsongen hitills , men vet inte riktigt om han uttalad 1:e målis av annat än media än dock

det inte många har koll på är att Weekes och han är en extremt underskattad målis , han var ju trots allt rankad 7:a i hållna nollor senast det var spel ju och han har rutin i massor från NHL
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Boråsindian:
Möjligtvis i nån skitmatch, då är det nästan bättre att Tellan står och Henke vilar upp sej till lite viktigare matcher i ett eventuellt långt slutspel med många täta matcher mot mycket bra motstånd.
Kommentera

Sv: Rangerstråden
piff: Precis, eftersom han är förstemålis. Han blir inte lätt att peta.
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Boråsindian:
Vi vill dessutom ha honom skadefri, pigg och fräsch till OS!!
Kommentera

Sv: Rangerstråden
WarhawK: Det blir säkert så, Henke kanske får vila mot detroit nu då. Han ska ju inte matchas för hårt.
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Boråsindian , piff :
Mycket det som avgör vem som står är ju hur bra målvakten spelat , men även hur spelschemat är utfomat , så det inte alls omöjligt att Weekes kommer spela nästa match .. som det ser ut nu är det match varanndag veckan ut för rangers , men när det blir 3 matcher på 4-5 dar brukar oftast andra målvakten in och avlasta i sånna lägen
Kommentera

Sv: Rangerstråden
piff: Nästa match blir tuff för Henke (om han nu får stå) detroit borta.
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Boråsindian:
Då kan det inte vara så kul att bli bänkad. Man vill ju gärna ta revansch direkt och inte sitta på bänken om gräma sej själv hur dåligt man spelade. Men det är ju så coacherna jobbar. Tar den som verkar starkast.
Kommentera

Sv: Rangerstråden
piff: Den får stå som vinner, så skulle Henke förlora nästa match. Så er det Wekees tur matchen efter.
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Boråsindian:
Ja de får han nog men Rangerstränaren vägrar ju uttala sej vem utav dem som är förstemålvakt. Henke stannar nog länge i NYR om han inte får något bättre erbjudande från någon annan klubb.
Kommentera

Sv: Rangerstråden
El Maco: Henke fortsätter att imponera i målet. Han får nog fortsätta och stå så länge dom vinner.
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Parkvakterna gjorde det igen! 5-4 i OT och tredje raka. Sjätte raka utan förlust. Jagr satte segerpucken efter 14 sekunder av OT, skön revanch efter sekundavgörandet mot Philly förra gången det spelades förlängning.

Kommentera

Sv: Rangerstråden
Bissett19: Zetterberg fyra poäng varav två mål. Den där Forsgren eller vad han heter fick duktigt med däng.

In the Garden kvitterade just Sykora.
Kommentera

Sv: Rangerstråden
WarhawK: Rätt logiskt att dem visar när de två bästa lagen möts va??
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Jag är nå grymt besviken att inte C+ visar matchen och hyllningarna av en av dom största i NHL genom tiderna .. dom kör på sin vara trogna och visar cryers istället , när ska dom inse att inte alla är lika foppakåta som dom
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Ja jäklar, Flames fick mer än de tålde. Kul! Sundsvalls tidning på plats men inte jag. Och ST:s utsända verkar mycket entusiastiska.

Noterar att Sykoratraden lönat sig hittills. Läste föresten om Kondratievs avsked. Han var redan skickad till farmen i Hartford när han fick besked om att han var tradad precis före en match - mot Anaheims farmarlag Portland Pirates. Så han fick byta omklädningsrum och matchdräkt och spela med Portland istället. Efter att ha vunnit matchen åkte han buss tillbaka till Hartford med sitt gamla lag för att komma tillbaka till sitt boende och packa. Snabba vändningar...

Kulturnytt: Smarta och snygga veckotidningen New York Magazine har tre sidor om Kasparaitis i senaste numret. Kul intervju på temat "hur kan en sån smutsig lirare som du klara dig nu?". En teori som framförs till att lagets långsammaste back får vara med i laget är att Jagr älskar tre saker: Andra tjecker, dålig hårdrock och Kasparaitis. Den senare levererar några dräpande one-liners. Roligt att se att Rangers får uppmärksamhet!

Även i den artikeln lite Kondratievs, han och Tyutin får åka med och sitta i baksätet på Kasparaitis SUV och titta på film när denne är ute och kör i NY. Undrar vem som ska skjutsa Kondratievs i LA-trafiken?

Kommentera

Sv: Rangerstråden
WarhawK:
Finns en till som är sevärd inatt.......Kim Johnson, snacka om snyggt mål!!
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Gusten:
Jo den var inte dum den heller ju , det jag gillar med Hollweg är han tacklar allt som rör sig och är inte rädd för kasta handskarna heller så
Kommentera

Sv: Rangerstråden
WarhawK: Ja båda du nämner har ju visat framfötterna, snyggt skott av den ena och en härlig fight av den andre.
Höjdpunkten så här långt måste väl ändå vara Kasparaitis tackling på Foppa :)
Kommentera

Sv: Rangerstråden
Gusten:
jepp dom har ju det , trist inte får se henke men får ju se 2 rookies i rangers som även dom är sevärda ju Hollweg och Prucha
Kommentera

« · 700986 · »