NHL

13795 inlägg · 804 ämnen

Stanley Cup 2012

« · 1496664 Till forumet


Sv: Stanley Cup 2012

Bissett_19:

Spelar Silverberg i natt?

Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
Bissett_19: Skoja inte! Insatsen mellan Washington och Boston måste vara bland det sämsta en kommentator någonsin presterat. Detta tjat om sex spelare på isen när Caps plockat målvakten vid en avvaktande utvisning t ex.
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
Olle:

Jag är så förbannat trött på att höra Per Forsberg kommentera alla jävla matcher på Viasat Hockey,igår fick man stå ut med honom och ordbajsaren Anders Hedberg i två matcher.
Ge mej amerikanska kommentatorer,måste jag ha Gamecenter alt Viaplay då eller?
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012

Olle:

Detroit, Vancouver och Pittsburgh utslaget i första rundan, vem hade trott det? Inte jag, kanske Pittsburgh men inte dom andra 2 lagen. La Kings känns stabila i den här matchserien.

Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
mattias - 74: Vissa ord som försvenskas från NHL känns vettiga men det irriterar mig extremt mycket när svenska kommentatorer använder uttrycket "komma upp stort" när en målvakt gör en bra period. Det finns ingen logik! Idioter!
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012

WarhawK:

Flyers vidare efter 5 - 1 seger mot Pittsburgh och totalt 4 - 2 i matcher.

Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
WarhawK: Om man lyssnar på det Shannahan har att säga, hur han motiverar straffet osv. så är det ju tydligt att Torres är en dåre som inte har någon plats i den där ligan. Precis som Simon för några säsonger sedan. Kollar man på hans "repeat offender"-bilder där i slutet av videon så blir man ju bara äcklad.
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
Torres med största sannorlikhet spelat klart detta slutspel och kan missa matcher kommande säsongen oxå beroende på hur långt yotes går i detta slutspelet
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
Blizzard: Otur;) Olle: Är det google som gäller?
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012

Wayne Gresky: Jag tycker att det är svårt att säga var smällen tar någonstans på grund av kameravinkeln men på något sätt tycker jag att det är riktigt fult att armbågstackla någon som redan står på knä på grund av en skada.

Jag tycker rent generellt att spelare som Ovechkin, Crosby, Sedins osv. kommer undan jävligt billigt i dagens hockey. Dom får så klart utstå mycket själva också men dom vet att ingen kommer att flyga på dom med slag i ansiktet om dom går över gränsen så därför är dom aningen opportunistiska.

Kolla på Boyle i Rangers som blir överfallen för att ha knuffat lite på Karlsson i match ett. Crosby kan slita motståndare i håret och flyga på målvakter utan att bli straffad för det.

Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
Olle: Inte snyggt, men det är ju ingen kraft alls i armen och den träffar mitt på hjälmen. Känns inte som något som skulle kunna leda till en skada.
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012

Sedin har gjort det igen! För enkelhetens skull så länkar jag till HS-artikeln med de båda klippen inbakade.

Sedin är inte längre någon lammunge när det respekt på banan och kommer han bli avstängd? Nääääääää....

Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
Danne93: Det brukar lösa sig närmare nedsläpp det där.
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
Danne93: haha ja mitt gick ut 18:21 idag :P
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
JimmyH: Någon som har en stream till Philadelphia-Pittsburgh i natt? Kanske till och med av intresse för timåiterna om deras Viaplay- abonnemang gått ut ;)
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
mattias - 74: Ja, det är rekord. Otroligt i sig att ett sådant rekord slås 2012.
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012

Wayne Gresky:

45 gjorda mål mellan pennsylvanialagen på 4 matcher. Rekord?

Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
yngwie: De sju första i SC-poängligan och 15 av de 20 främsta spelar i Philly eller Penguins.
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012

Olle:

Torres är en riktig idiot. Den där tacklingen var så regelvidrig på flera olika sätt.

Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012

mattias - 74: Han spelade ju lika huvudlöst i Canucks förra året också. Armbågar mot huvuden och hopptacklingar. Jag tycker att det är lite tråkigt att lag värvar och mönstrar såna här typer av spelare. Å ena sidan bitchar alla lag om att respekten bland spelare försvunnit och nästa dag så mönstar dom såna här psykopater så fort dom anser sig ha blivit orättvist behandlade i en tidigare match.

Det är ju bara att kolla på Carkner mot Boyle mellan Rangers - Senators efter smällarna mot Karlsson i match 1. Carkner åker bara ut och överfaller den andre utan vidare. Inte ett "wanna go?" eller nånting.

Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012

Olle:

Känner inte igen Torres från tiden i Edmonton, han spelade ovårdat också då men inte så här fult som han gjort på slutet under ett par år.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012

bj21: Det blir intressant att se hur dom klarar sig utan Hossa sedan ligans rövhål Torres hopptacklade honom i natt. Matchbilden låter ungefär likadan i matcherna mot Phoenix, en stor hawkspress men Phoenix gör dom viktiga målen.

Canucks får väl tillbaka den andra tvillingen i natt och det är ju ett måste för dom har ju varit rent utsagt bedrövliga när det gäller att göra mål.

Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
Om Flyers och Rangers går "hela vägen", möts de i semi då? I så fall hoppas jag på Rangers vs Blackhawks i final. Om nu Canucks inte får för sig att vända det här.
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012

Wayne Gresky:

Jag har ju mina sympatier för Edmonton men litegranna hos Flyers också skall tilläggas pga  Lindros som är och förblir en personlig favorit genom åren och kollade mycket när han spelade ihop med Leclair och Renberg.

Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
mattias - 74: Jag gillar lag som snittar 6,66 mål framåt per match, det är en frisk fläkt. Lag som släpper in 0 mål i snitt per match känns måttligt roliga även om det var ett tag sedan de var med i toppen.
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012

Wayne Gresky:

Nej dom flesta räknade med Pittsburgh men jag räknade även med Detoit men kul när nyalag sticker upp. st Louis är en frisk fläkt också.

Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
mattias - 74: I ett Stanley Cup tips inför med några vänner så var det 7 av 9 som trodde på Nashville mot Detroit, så utvecklingen där är inte direkt sensationell. Sen tippade undertecknad att Kings (2 av 9) och Penguins (8 av 9) skulle ta sig vidare. Är inte helt nöjd med Pittsburgh-tipset idag.
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012

Olle:

3 av förhandsfavoriterna i brygga.

Nashville - Detroit 3 - 1 i matcher.

Philadelphia - Pittsburgh 3 - 0 i matcher

Los Angeles - Vancouver 3 - 0 i matcher.

Ser ut att bli ett intressant slutspel. Jag tror äntligen Flyers når ända fram. Det jag såg av dom mot Pittsburgh senast när dom vann med 8 - 4 imponerar sannerligen. vad tror ni andra? Är St Louis ett lag man skall räkna med att gå hela vägen fram? Kan ju innebära att vi får en del Detroitspelare i Vm samt ev Edler nån av Sedinarna.

Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
Peja: Jag tycker att Weber borde fått en match också, men skillnaden är att Weber gör sin fula grej innan matchen är slut och Bäckström gör sin efter.
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
Kan någon förklara hur det kan vara rimligt att ge Bäckström 1 matchs avstängning för sin crosschecking, men inte ge Weber någon avstängning för sitt tilltag på Z?
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
Äntligen nedsläpp! Brynäs guldmatch på storbildsteve i skön soffa eller red wings framför datorskärm i obekväm kontorsstol? Som om man behövde fundera på det...go wings!
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012

mattias - 74: Det var fler situationer i natt som var lite åt det skandalösa hållet. Hur Dubinsky får matchstraff i den här matchen, det har jag svårt att förstå. Visst, han är tredje man in i en situation, precis som kommentatorerna säger men rangersspelaren blir överfallen och slår inte ens tillbaka, allt medan psykfallet Carkner landar 5-6 slag på en spelare som ligger på isen.

www.youtube.com/watch?v=kRPmfjAQE24

Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
bj21: Jag såg nattens match. Starkt att kvittera på håret i två matcher i rad. Nu får man försöka hålla sig vaken för två raka i mad house också, det lär bli bra tryck. Sen matcherna mellan Flyers och Pens alltså, vilka tacklingar och vilket tempo. Det här årets slutspel har börjat bättre än på många år tycker jag.
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012

Så länken också som jag hittade

www.youtube.com/watch?v=QijvkOpCHZI

Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012

bj21:

Verkar ha gått hett till i St Louis i natt mot San Jose, massa slagsmål och fula överfall. Såg precis höjdpunkterna på Via Sat Hockey.

Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
Olle, har du sett Chicagos matcher? Inget fel på spänningen i varje fall!
Kommentera

Stanley Cup 2012

Slutspelet spelas enligt följande

Rangers - Ottawa

Boston - Washington

Florida - New Jersey

Pittsburgh - Philadelphia

Vancouver - Los Angeles

St Louis - San Jose

Phoenix - Chicago

Nashville - Detroit

Kommentera

« · 1496664