NHL

13854 inlägg · 804 ämnen

Stanley Cup 2012

1504902 · » Till forumet


Sv: Stanley Cup 2012
Bara gratulera, trodde det var fler


Also, Dustin Brown became only the second American-born captain to lift the Stanley
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
ante08: ser inte ut så :P 3-0 till LA efter första. ALLA på samma 5min PP, helt stört!
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
Om Devils även lyckas vinna Kvällens match så kan det bli otroligt mycket nerver i game six!
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
mattias - 74:Tror det handlar om en kvarleva från när de vann NHL och var bästa i världen på att spela 1-3-1
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012

Berka: Du har alltså möjlighet att se en direkt avgörande stanley cup-final där det vinnande laget spelar på hemmaplan och du nobbar för att lagen är "tråkiga"?

hmmm

Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
ante08: Tyvärr? Jag brukar titta på NHL, men att se en final mellan devils & kings kittlar inte dödskönt direkt :/
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
Inatt får man ju inte missa en ev titel för LA. Någon fler ska se på matchen?
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012

Dream Team:

Kings är nu 1 seger från bucklan. Såg första perioden sedan somnade jag =)

Såg på höjdpunkterna nu i morse och 1 - 0 målet såg rätt misstänkt ut då jag tycker Brodeur hade låst pucken under benskyddet men domarna såg förmodligen situationen bättre än mig ;)

Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012

ante08:

Kings spelar en rolig hockey tycker jag. Sedan undrar jag om nån kan förklara varför NJ skulle spela den tråkigaste hockeyn i NHL som en del påstår. Calle Johansson påstår att dom spelar fin hockey. Hur står det till med det egentligen? Jag tycker väl inte dom spelar nån tråkigare hockey än nåt annat lag.

Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
mattias - 74: Så imponerande att det aldrig kan ha hänt tidigare?
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012

henkelainen:

Sjukt imponerande bortafacit

Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
Oerhört tråkig finalserie. Inget liv på läktaren, halvdant spel och Kings känns lite för svåra för Devils. Man får hoppas att Devils lyckas vinna ikväll.
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012

ante08: Icke! 

10 raka för Kings ikväll på bortaplan! 

Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
Inatt vinner devils, känner jag på mig.
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012

Olle:

Jag är lite inne på din bana, när man set det första gången ser det ut som en krock men sednare är det som du säger en solklar bentackling.

Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
mattias - 74: En olycka är det ju inte, "han mäter ju upp" motståndaren redan på blålinjen för att sedan tackla. Med tanke på hur han lägger ut knät och placerar hela kroppsvikten på det innan smällen så tycker jag att det är en solklar bentackling. Han träffar väl ungefär lika mycket med kropp som med knä men han lägger ju definitivt ut knät.
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
mattias - 74: Vad tycker du?
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012

WarhawK:

Nattens snackis

Vad tycker ni andra? Olycka eller medvetet?

http://www.youtube.com/watch?v=OjhF6Z3qyyo

Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012

ante08:

Los Angeles klar för final. efter seger mot Phoenix i natt med 4 - 3 efter SD

Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012

WarhawK:

Rangers Foward Mike Rupp visar prov på dåligt omdöme.

Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
 Jadå Rangers i Semifinal!
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
Alla tummar som går att hålla ska hållas på Rangers  inatt!
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012

Wayne Gresky:

Bara så satans trist att matchen avgörs på ett misstag av domarna , istället för mål skulle det varit spel 4 mot 4 när caps spelaren drar ner Callahan + missar utvisning på Knuble för delay of game trots både linjeman och domare tittar på sekvensen

Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012

MarcusElving:

Snackas om eventuell avstängning för den här tacklingen

www.youtube.com/watch?v=htqYgaSNfOg

Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
Wayne Gresky: Haha ja. Han kände sig nog lagomt förnedrad där i båset efteråt.
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
MarcusElving: Snyggt! 192 cm Anisimov raklång på isen och undrar vad som hänt.
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012

Bäckis mål mot Rangers! Lite Foppa-vibbar över det hela.

Offensiv tackling - pang! Pass till medspelare bakom mål, får tillbaka pucken och trycker upp den i krysset.

Det är inte så ofta man ser dessa offensiva tacklingar som Foppa var så mästerlig på. 

Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
Bissett_19: Ok, nu kan jag stämma in i Calles kritik. Vilka höstlöv pajasen släpper :D
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
Wayne Gresky: Ja du har rätt. Men nu....schhhysch! Jag säger inget...
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
Olle: Orutinerat!
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
Jag jinxade mig själv...
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
Bissett_19: Såja! 2-1 till Flyers var bättre både för matchen och för mitt singelspel på Flyers :D
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012

Bissett_19: Clown utanför isen ja. Flyers har öppnat tamt men sen möter dom ju ett riktigt defensivt brunkargäng också.

Det enda i hockeyvärlden som är tråkigare att se än ett Devils med 1-0 ledning, är ju ett Devils med 2-0 ledning.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
Olle:

Har man sett The road to Winter Classic så kan man nog kalla honom lite clown;))
Ikväll ska han förståss ha Devils 1-0 mål.
Flyers är riktigt bleka än så länge..
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
mattias - 74: Dom får det ju att låta som att Bryzgalov är en clown när han är en världsmålvakt. Visst släppte han några konstiga puckar mot Penguins men Fleury som släppte ännu fler puckar fick inte hälften så mycket skit.
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012

Dream Team:

Tycker Bryzgalov får mycket skit av Calle Johansson när målet kommer. Det är backen som sullar med puckan bakom må och dessutom ser det ut som som Bryzgalov är skymd i skottögonblicket. Visst har han varit ojämn under slutspelet men det där målet kan man inte klandra honom för.

Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
mattias - 74: Devils leder matchen med 1-0 efter mål av Zach Parise. Men viss kan Flyers kontra med att göra sex mål, absolut :)
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012

Dream Team:

Snart dags för match mellan Flyers - Devils.. Jag tror på en komfortabel seger för hemmalaget med 6 - 1... Giroux gör hattrick

Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
mattias - 74: Det såg ut oturligt ut mer än nånting annat tycker jag. Bluesspelaren ser inte att tacklingen ska komma utan har fokus helt och hållet på pucken. Men visst, man är ansvarig för vad det mn nu gör på isen hela tiden, detta är inget undantag från den regeln, men som sagt ser det väldigt oturligt ut.
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
mattias - 74: Det var inte Kings minsta spelare som tryckte dit honom i ryggen heller. Hoppas att han är ok.
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012

Wayne Gresky:

Otäck tackling i natt..

 

www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=fsSWSWt_rbU#!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
mattias - 74: På vilket sätt känns en matchserie mellan NHL:s två klart måltorraste lag rolig på förhand? För mig känns matchserierna på ostkusten klart intressantare även om jag har svårt att tro att någon ens kommer i närheten av det vi fick uppleva mellan Philadelphia och Pittsburgh.
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012

El Maco:


St. Louis-Los Angeles

Phoenix-Nashville

NY Rangers-Washington

Phildadelphia-New Jersey

Rent spontant känns väl Blues - Kings som den roligaste matchserien på förhand, tror även Washington tar sig vidare. Starkt att slå ut Boston.

Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012

El Maco: "Yes! Stackars Silfverberg tar en utvisning och Rangers kvitterar."

Trodde du menade att Silfverberg tog en utvisning som Rangers kvitterade på.

Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
MarcusElving: Nej, tanken med den var att de skulle ta ledningen tänkte jag. Men de får fixa det på annat sätt.
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012
El Maco: De kvitterade inte på Silfverbergs utvisning dock ;)
Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012

Yes! Stackars Silfverberg tar en utvisning och Rangers kvitterar. Nu går jag och lägger mig så fixar Rangers game 7 medan jag sover.

Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012

Nu drar det igång =)

Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012

Bissett_19: Det är kanske bra för alla som har viasat men för dom som tidigare köpte matcher via ESPN europe/ESPN 360 (eller vad det nu hette) så är det ju en katastrof. Ingen HD, svenska kommentatorer och meningslösa bilder av den finska interna poängligan i NHL istället för förklarande reprisbilder under match.

Sveriges alla hockeyälskare får verkligen lida för att Viasat tog över NHL-sändningarna.

Kommentera

Sv: Stanley Cup 2012

Wayne Gresky: Då ska vi inte snacka om hur dom upprepade gånger förklarade hur Capitals behövde vinna matchen eftersom Bruins ledde matchserien. Hur svårt ska det behöva vara?

Hedberg lät mest bara nöjd över att få se på hockey. Han lät klämkäck och halvfull genom hela sändningen.

Kommentera

1504902 · »