NHL

Nationellt · 15414 inlägg · 804 ämnen

Stanley Cup

Sv: Stanley Cup
Är det i natt matchen mellan SJ-Detroit spelas eller är det i morgon natt ?

Paddan: Spännande ända in på mållinjen. Trist att Rangers inte gick vidare, men Buffalo kändes jämnare och bättre som lag.

Paddan: Så var då Rangers saga all i detta slutspel. Publiken i MSG hyllar sin målvakt genom att skandera "Hen-reek, Hen-reek, Hen-reek"

Paddan: Men Rangers når inte ända fram. Buffalo vinner, 5-4, och man är vidare till Conference-final.

Dream Team: ...och då gör Nylander 5-4 för Rangers med mindre än 3 minuter kvar av matchen.

Dream Team: Inte alls! 5-4 Nylander!

Paddan: Strax innan 5-3-målet svarar Henke för en riktigt vass räddning på ett närskott. På målet kan han dock inget göra då den styrs in från nära håll. Jobbig uppförsbacke för Rangers nu...

Och Jochen Hecht gör sitt andra mål för kvällen. Ställningen är nu 5-3 med dryga fem minuter kvar av matchen.

Jagr reducerar Sabres ledning till 4-3 i PP efter drygt fem minuter av tredje perioden.

Paddan: Och nu är det match igen!

Dream Team: Aha, för egen del har jag haft perfekt bild hela tiden.

Paddan: Där buffrar det endast för min del. Skitsamma. Det funkar bra via NHL 1, trots vissa språkförbistringar i sändningen.

Dream Team: Jag kör på NHL4

Paddan: Hmm.. okej, så du har en engelskspråkig sändning du? Lyllo dig då. Vad är det för kanal du kör i din Sopcast måntro?

JD: Om jag förstod rätt av studiosnacket så har Buffalo denna säsong inte förlorat en enda match när man haft en ledning med två mål med sig in i tredje perioden. Det ser med andra ord mörkt ut för Rangers.

Paddan: Buffalo verkar ju också vara betydligt jämnare än Rangers. Det verkar liksom inte spela nån roll vilken formation som är inne, de maler på ändå.

Dream Team: Fransk kommentator? Min Sopcast-sändning har då de amerikanska kommentatorerna på NBC.

Det känns som att Sabres har mycket bättre skridskoåkare än Rangers, det verkar i varje fall gå mycket snabbare för Sabres att ställa om från försvar till anfall än vad det gör för Rangers. Sedan kan väl inte Lundqvist vara nöjd med sin andra period, 4 insläppta mål på 10 skott är ingen lysande statistik. Men Rangersförsvaret verkar iofs inte heller helt på alerten idag.

Paddan: Jag gör dig en tjänst och skapar en dialog istället ;-) För det första är det intressant att lyssna på en match med fransk kommentator. Även om jag har vissa grundkunskaper i det språket innebär inte att jag förstår vad man säger. Inte alltid. Snarare tvärtom.

Det gick precis som du säger oerhört snabbt mellan målen i början av andra perioden. Ett par av målen kändes lite billiga. Men matchen går förstås i ett så pass högt tempo att det inte gör det så enkelt för målvakterna att hinna med t.ex i sidled.

Rangers har verkligen det man gör nu för att vända på det här. Man skulle nog behöva en reducering innan paus för att kunna nå ikapp. Men å andra sidan så är ju två mål ingen ledning att spela på.

Min lilla monolog fortsätter...
Sabres rycker genom ett mål i PP av Chris Drury. Ställningen nu 4-2 till Sabres.

Paddan: Mellan 1.29 och 7.41 i andra perioden har det blivit fyra mål och det har dessutom funnits otaliga andra målchanser. Ett jäkla tempo i matchen och backarna i båda lagen får verkligen slita oerhört.

Så var det då dags igen...
Sabres återtar ledningen genom Jochen Hecht, genom ett fint förarbete av Henrik Tallinder och en smart passning av Drury.

....kvitterat till 2-2 efter 4.40 av andra perioden i PP genom Paul Mara.

Paddan: ...och efter 2.53 av andra perioden tar Sabres ledningen genom Jason Pominville, tror jag det var.

Dream Team: Efter 1.29 av andra perioden blev det 1-1 mellan Rangers och Sabres. Sabres kvitterade alldeles nyss genom Kalinin.

Dream Team: Mathieu Schneider borta från resterande del av slutspelet. Saxat från ESPN.com:

"Defenseman Mathieu Schneider broke his wrist during the first period and will miss the rest of the playoffs, Red Wings coach Mike Babcock said. Schneider, who scored the overtime goal in San Jose on Wednesday that evened the series at 2, was hurt when checked by Sharks captain Patrick Marleau."

Dream Team: "När sedan Evgenij Nabokov ska rensa iväg en rensning från Detroits försvarszon framför eget mål så hamner den oturligt nog framför hans och sitt lags del på en vilt rusande Pavel Datsuyks klubba, som bara har att sätta pucken i öppet mål."

Ska istället vara: "När sedan Evgenij Nabokov ska forcera iväg en rensning från Detroits försvarszon framför eget mål så hamnar den oturligt nog, för hans egen och sitt lags del, framför klubban på en vilt rusande Pavel Datsuyk, som bara har att sätta pucken i öppet mål."

Bissett19: När jag till slut fick ordning på allting så hade jag fått se andra halvan av period 1, inledningen av period två (innan jag gav upp på min VLC Player som hela tiden gör att datorn stängs av), samt hela period tre, när det gick att komma åt matchen via SopCast igen.

Det var en riktigt tuff match, där hjälten från match fem, Matt Schneider, utgick p.g.a skada. Man befarade att Red Wings spel i PP skulle komma att lida p.g.a detta, men så blev icke fallet. Istället klev lagets svenskar in i rollen som hjältar och gjorde vad som behövdes. Zetterberg kvitterar till 1-1 i början av andra perioden, på pass från Homer och Lidström. När sedan Evgenij Nabokov ska rensa iväg en rensning från Detroits försvarszon framför eget mål så hamner den oturligt nog framför hans och sitt lags del på en vilt rusande Pavel Datsuyks klubba, som bara har att sätta pucken i öppet mål. 2-1 Detroit efter period två.

I den sista perioden känns det som att Detroit är lite för starka för San Jose. Trots bortalagets fördel rent storleksmässigt kommer de inte riktigt åt hemmalaget. Jag får den känslan, för Detroit har förvånansvärt lätt att komma till avslut. Både 3-1 (genom Mikael Samuelsson i PP, på pass från Zäta) och 4-1 (Holmström i PP, på pass från Zäta i Gretzkyposition) kändes som lite väl "enkla" mål. Enkla så tillvida att Detrot inte behöver kämpa ihjäl sig för att skapa målläget från början. Men San Jose hade förstås inte tålamodet att vänta heller. I underläge på bortais är väl matchbilden sällan så att du får den tid du behöver tack vare ett avvaktande motståndarlag.

Zetterberg, 1+2, Datsyuk, 1+2, Holmström 1+1, Samuelsson 1+0 och Lidström 0+1 var de som vann matchen åt Wings den här kvällen. Lite kul i slutet av matchen var att publiken kastade in bläckfiskar på isen. Både riktiga och i tygform. Jag har bara sett det hända på min X-box hittills ;-)

Match sex på måndag i San Jose. Lets go Red Wings!

Bissett19: Jag tycker att Zäta var helt grym. Men det tycker jag alltid.

Allra mest så är Detroit grymma och de har ganska stora chanser att vinna detta nu. Speciellt om Zäta gör sina första poäng på bortaplan i detta slutspel i nästa match. För när Zäta kommer loss offensivt så brukar Detroit vara svåra att besegra.

Portello: Det verkar så 4-1 i slutet av matchen.Mål av Zäta,Holmström o Samuelsson.

Holmström förövrigt helt grym i matchen.Men det såg du väl själv;)

Deas: Och snart är det nedsläpp mellan Red Wings-Sharks. Hoppas Lidström, Holmström , Zetterberg och de andra svenskarna får gå segrande ur matchen.

Hyfsat snöpligt för Luongo. Fast samtidigt ska han såklart hålla koncentrationen uppe och inte stå och gestikulera för utvisning mot domaren.

Paddan: Jag får konstant sidan kan inte visas på sopcastsidan så missade allt roligt. Samma problem nu också.

Just ja, Sopcasten fungerade utmärkt för mig idag, fast då började jag iofs att se ungefär fem minuter in på tredje perioden.

Synd för Luongo som gör en jättematch, att han skulle tappa koncentrationen för ett kort ögonblick. Skottstatistiken i matchen blev 63-27.

Luongo gör någon rörelse med plockhandsken precis innan målet, ungefär som att han vill påkalla domarens uppmärksamhet på en misstänkt Ducksutvisning på Rob Niedermayer. Möjligen också att pucken ändrade riktning på Sami Salo.

Målet gjordes tydligen av Scott Niedermayer, utan assist. Hann inte se det själv då jag var fullt upptagen av att käka en kycklingbaguette.

kärran: Jahapp, och där blev Sedinarna och Nazzy just nu spellediga i ett par månader.

Ja då är det paus igen, nu blir det en tekopp i väntan på 5:e.
Näslund fick en hel del beröm, skulle sitta fint om han gjorde ett mål nu. Han borde göra en "Svarten-grej".

kärran: Då var det dags att förbereda sig för den andra övertidsperioden. Känns och ser ut som att Ducks är de som styr händelseutvecklingen, men de har ännu inte lyckats hitta rätt kombination för att låsa upp Luongos målvaktsspel. Skottstatistiken i första förlängningsperioden 14-4 till Ducks.

Det låter som att Sedinarna missar en del puckar, kan det ha att göra med att de är orkeslösa efter magsjukan de har haft. Inget skämt direkt, man vet ju hur man brukar känna sig efter den sjukan.
Se länk

Nervöst i OT-matchen, kanske Öhlund kan avgöra.

Paddan:
Han kanske ha fått magsjuka :-), men byter de igen?
Rolig hockey som det sägs.

"Must have been some major equipment error"

Massivt tryck mot Canucks mål i mer än en och en halv minut. Sabourin hann rädda fem skott innan han nu ersätts av Luongo som tar plats i målet igen.

kärran: Märkligt, Luongo dyker inte upp till förlängningen utan Dany Sabourin får ställa sig istället.

OT i nattens match, man kanske kan gå till sängs och ta en tupplur. Skulle vara bra om de avgjorde direkt i 4:e per., skulle Canucks vinna behöver de nog all tid att återhämta sig inför nästa match och jag bör åka till jobbet 8.15.

Läser just nu ÖA, tänk att det var bara Svarten ( av spelarna) som mötte upp i Arenan när jippot med Fylking dök upp. Det var ju frukosttid så jag förstår alla som inte var där. Tänk att en skämtare som Fylking får så mycket uppmärksamhet, passande present till honom var en haklapp och MODOnapp.

Tydligen en otroligt bra match av Roberto Luongo, Ducks bombarderade honom i de två första perioderna då det var 39-13 i skott. Skottstatistiken efter 60 spelade minuter är 47-21.

kärran: ...and we are going to have overtime for the second straight game in this series"

Fruktansvärt jobbet med reklamavbrott nu.

Just nu blev det 1-1 till Canucks, match igen.

kärran: ...och där kvitterade Canucks fjärdelina. Alex Burrows gjorde målet, assist från Brandon Reid och Josh Green. Underbart byte av denna lina som till slut resulterade i ett Canucksmål.

kärran: "They´re from a little town in Sweden called Ornskoldsvik, so is Sammy Pahlsson..."

« · 881097 · »