NHL

13873 inlägg · 804 ämnen

TV avtal 05/06

577770 · » Till forumet


Sv: TV avtal 05/06
Stigsson:

Enligt Sportmagasinet så kommer Canal + att sända NHL. Dom kommer att sända så många lördagsmatcher det går med Philadelphia, och jag antar att de också kommer sända andra matcher. ;)

Citat från sportmagasinet:
"...Så stor är han (han = Peter Forsberg) och sådan tur har Canal + Sport att hans nya NHL-klubb Philadelphia Flyers har fått ett flertal matcher förlagda till lördagskvällar svensk tid. För oss tittare innebär det att Canal + Sport gör en Zlatan. Betalkanalen kommer nämligen att sända så många lördagsmatcher det går med Peter Forsberg. För första gången satsar också Canal + Sport på att ge NHL-matcherna en inramning typ "Hegerfors lördag". Studion före och efter matcherna, programledare, gäster, försnack och någon gubbe som ritar och berättar."

Däremot så hittade jag inget om NHL på Canal + hemsida, konstigt nog.
Kommentera

Sv: TV avtal 05/06
Danne_l:
Är ju inte så långt tills säsongen drar igång heller ju så .. men bara hoppas på det bästa det ju annars blir det till köra webradio ju
Kommentera

Sv: TV avtal 05/06
WarhawK:

Mm, precis. Det var ett litet tag sedan han ringde så det är ju lite oroväckande att det inte kommit ut någon info ännu.
Kommentera

Sv: TV avtal 05/06
Danne_l:
Bara hoppas det verkligen är så , så att den personen inte satt svamlade i nått inte hade koll på
Kommentera

Sv: TV avtal 05/06
Danne_l: låter lovande det iaf!
Kommentera

Sv: TV avtal 05/06
Deas:

En kollega till mig undrade precis samma sak och ringde helt enkelt upp Canal Plus. Damen som svarade där sade något i stil med att allt inte var klart ännu men att det i princip var klart, lite luddigt men du fattar säkert.
Kommentera

Sv: TV avtal 05/06
Paddan: CanalPlus.se skriver inte ett ord om NHL på deras sportsida. Under kommande matcher kan man än så länge bara kika på Serie A, Premier League och Elitserien. Borde de inte skriva någonstans vad som gäller? om de väntar på besked eller något åt det hållet?
Kommentera


Sv: TV avtal 05/06
Paddan: ESPN lägger iaf ner NHL. Det är vad jag vet.
Kommentera

Sv: TV avtal 05/06
Deas: Det är väl OLN, en del av Comcast-koncernen, som tog hem rättigheterna för Nordamerika om jag inte minns fel och sedan var det väl ABC eller NBC som får lov att kliva in lagom till Stanley Cup-slutspelet.
Kommentera

Sv: TV avtal 05/06
Stigsson: Ingen aning. ABC kommer visa iaf tror jag, men inte espn.
Kommentera

TV avtal 05/06
Någon som vet hu det går med TV avtalen för NHL för kommande säsong? Kan inte påminna mig att jag har hört något om detta är klart eller inte.

Och då menar jag de svenska rättigheterna.
Kommentera

577770 · »