Stigsson: Är det Cecilia som står idag med då? I gårdagens match mot Italien fick hon ETT skott på sej. Det lär bli fler idag, hoppas hon behåller lugnet fastän det 'åker' förbi nån puck då och då.
piff: De brukar vara mycket bättre indivduellt än så här... Rent utav dåligt av vitryssarna idag, de har inte toppat formen det minsta. Framförallt åkte de alldeles för långsamt mot deras kapacitet! Många säger att de är dåliga indivduellt... det är en myt bland deras herrar(bland damerna är det sant), men de brukar ofta hamna runt 10-20 med sina åkare. Nu är alla deras åkare i dålig form och om de hamnar på pallen i stafetten så ska jag åka och kolla på alla Leksands hemmamatcher i kvalserien!
Slitwargen: Vitryssland är alltid bra i stafetter. Det finns mycket rutin i det laget. Ensamma är de inte sådär väldigt bra men tillsammans är de en medaljkandidat om allt stämmer..
Stigsson: haha, ajdå, då finns risken för att han tar ett ganska osmart beslut!:O Men Pichler verkar ju styra med järnhand och han vet nog vad han gör!:)
piff: Samtidigt är det ett virus som går runt i OS-byn som kommer och går väldigt snabbt, men han blir ju lätt smittad igen om han tar ut sig för mycket... Som idag kanske, eller en eventuell jaktstart.
Slitwargen: Faktum är iaf att Börjesson hamnade på pallen en tävling för 3-4 år sen om jag minns rätt(eller så blev han 4a!?) men sedan dess har han haft otaliga problem med skador och sjukdomar och åker långsammare än någonsin numer....
Stigsson: På Eurosport sa de att han hade feber igår och var tveksam in i det sista på att starta... Men tydligen så kände han sig rätt pigg i morse och ville inte missa loppet.
Mattias skytte var oerhört imponerande, men han brukar åka bättre än så här... Man måste vara nöjd efter en sådan prestation i sitt första OS!
piff: Mattias Nilsson slutar 8:a det är väl ungefär hur bra som helst med hans mått mätt. Men C-J Bergman måste ju vara sjuk, han tappar 1.40!! på sista spurtvarvet bara! Oroande inför stafetten.
Nu ser jag att jag missade Alexander Wolf, men det var för att jag inte trodde att han skulle få åka... Men nu gör han det och har även han medaljchans!
Huge: Don´t take this personally... men den stora nördvarningen med curling är ju det tydligen obligatoriska komplementet golf. Än så länge står jag emot.
Håll med om att det skulle vara häftigt om man kunde curla året runt, tänk att ta av kortbrallorna i juli, på med vinterkläder och köra en serie, sen ut i värmen, som då skulle kännas ännu varmare...
Slitwargen: Carl-Johan, om han skjuter fullt och åker bra i spåret kan det gå bra. Poirre (eller hur det stavas) är en bra utmanare till Björndalen och tyskarna är alltid bra i skidskytte.
piff: Mats Larsson kommer inte att vara med i svenska sprintlaget! Östberg och Peter Larsson får de två andra platserna för de är mycket mycket bättre än Mars Larsson i fristil-sprint!
Och jag tror att båda de har goda medaljchanser, större chanser än Fredriksson iaf, han såg visserligen bättre ut än väntat idag, men inte tillräckligt för att kunna nå medalj.
Är det Cecilia som står idag med då?
I gårdagens match mot Italien fick hon ETT skott på sej. Det lär bli fler idag, hoppas hon behåller lugnet fastän det 'åker' förbi nån puck då och då.