Olympiska spelen

3842 inlägg · 51 ämnen

Curling

« · 681197 · » Till forumet


Sv: Curling
Curling är världens mest korkade sport, men ack så rolig att spela och att titta på!
(en korkad grej att laget heter ett förnamn och ett efternamn...)

Grattis lag Anette Norberg till det glimrande guldet!
Kommentera

Sv: Curling
Dragan 2k: Vädigt spännande.Trodde nästan att dom slarvade bort segern när Anna Svärd missade i början av skiljeomgången.Men som tur var så grejade dom upp det.

Stort grattis till lag Anette Norberg.
Kommentera

Sv: Curling
Dragan 2k:
Även stenhårda kan tydligen gråta! Härligt att höra!
Kommentera

Sv: Curling
Sannes: Haha. Visst har det varit ett underbart OS än så länge. Jag och mina stenhårda polare har suttit här och njutit av segern i curlingen. Vi sitter och gråter och håller om varandra om vartannat.
Kommentera

Sv: Curling

Undrar om Hammarfall ringer och gratulerar tjejerna till guldet....

Kommentera

Sv: Curling
piff: Hockey, mer Anja, mer skidskytte, femmilen... det kan bli en trevlig helg=)
Kommentera

Sv: Curling

Oj, oj, oj, oj...vilken sista sten som Anette fick till, imponerande att ha nerverna under kontroll. Bra kämpat, tjejer!

Och vad härligt det är att vara svensk i detta OS...

Kommentera

Sv: Curling
Frisco:
Vad annat kan man göra än att njuta av hela detta OSet!!!
OCH det är inte över ännu!
Kommentera

Sv: Curling
Lumber Jack: Underbart.
Kommentera

Sv: Curling

Dream Team: En djävulusiskt bra och rolig match.

Svenskorna gjorde en taktiskt miss i 8:e och där trodde jag att dom tappade matchen MEN mycket bra spel (trots Anna Svärds "missade" första stenar) i skiljeomgång.

GÖTT!

Kommentera

Sv: Curling
Dream Team: Ojojoj vilken underhållning. Vilka nerver. Fantastiskt!
Kommentera

Sv: Curling
65selander: Vilken brutal avslutning!

OS-GULD!
Kommentera

Sv: Curling
Salle:
Hääärligt tjejer!!!!
Anette äger!!! FEM GULD!
Kommentera

Sv: Curling
Salle: Sicken avslutning. RESPEKT
Kommentera

Sv: Curling

Tuff sistasten för Anette. Men hon gör den...

GULD!!!

Kommentera

Sv: Curling
Dream Team: Eva Lund avgör nog :)
Kommentera

Sv: Curling
Dream Team:
Hoppas de får bort de två utanför boet också!!
Kommentera

Sv: Curling
piff: Hopp om liv igen! En underbar sten där svenskorna plockar bort två poängstenar för Schweiz.

Kämpa!
Kommentera

Sv: Curling
piff: Nu blev det liiite bättre igen eftersom dom skickade ut två gula.
Kommentera

Sv: Curling
Dream Team:
Det ser iaf inte bra ut för tillfället. Om Schweiz vinner så är de värda det, lugnt!
Kommentera

Sv: Curling
Db_04: Dock så gav man precis bort initiativet till Schweiz i skiljeomgången, precis som man gjorde i den tionde omgången. Två kraftiga missar som nog tyvärr innebär att guldet går till Schweiz.
Kommentera

Sv: Curling
piff: Som det ser ut nu så har dom spelat bort dom två första stenarna.
Kommentera

Sv: Curling
Db_04:
Jag trodde det var klart när de ledde med 3 men tydligen inte. Men de har ju fördelen med sista sten, men man vet ju aldrig.
Kommentera

Sv: Curling
piff: skulle va skönt me ett guld där
Kommentera

Sv: Curling
Skiljeomgång i OS-finalen och Sverige har sista sten.
Trodde inte att jag skulle engagera mej i den sporten men nu är det faktiskt spännande!!
Kommentera

Sv: Curling
Frella: Rekord för vinter-OS ska väl tilläggas. 10 medaljer tog vi 1956 i Cortina och 1948 i St Moritz (där min granne tog ett guld).

I sommar OS är rekordet 65 medaljer :-)

Kommentera

Sv: Curling
Frella:
Jo, så borde det vara. Kan man kanske hoppas på Anja?
Kommentera

Sv: Curling
Sannes: Med en medalj till i detta OS utöver Curlingen så slår alltså Sverige rekord i antalet medaljer genom alla tider?
Kommentera

Sv: Curling
Portello:
Finalen spelas 17:30 imorgon.
Kommentera

Sv: Curling
Sannes: Härligt att ännu en medalj är bärgad.Bara hoppas att det blir av ädlaste valör.

Någon som vet vilken tid matchen är?
Kommentera

Sv: Curling

Jösses, vilken kanonmatch man har fått uppleva, och det slutade med svensk seger, och det innebar att Sverige har fått ännu en medalj, men blir det guld eller silver, ja det får vi se imorgon.

Kommentera

Sv: Curling
Sannes: Misstänker att det skulle varit inför snack på ena kanalen...
Kommentera

Sv: Curling
Stigsson:
Nu visas det curling i både kanal 1 och 2, skumt..
Kommentera

Sv: Curling
Stigsson: Ojoj, nu är det ännu mer spännande.Helt lika inför sista? omgången.Tack och lov så har svenskorna den sista stenen.
Kommentera

Sv: Curling
Portello: Schweiz-Kanada 7-4 efter 8 omgångar. Storfavoriten verkar få det tufft att nå final.
Kommentera

Sv: Curling
Stigsson: Väldigt spännande.Måste säga att curling är rätt kul att se på.Hoppas att dom tar detta.
Kommentera

Sv: Curling
piff: Snyggt att stjäla en poäng till 4-3 i åttonde omgången. Kan vara viktigt!
Kommentera

Sv: Curling
Stigsson:
Det, tycker jag iaf, inte spelar någon roll vilket lag man möter i semin. Man måste ändå slå de bästa lagen för att gå hela vägen. Men om det är sant så är det väl bara att tycka om läget.
Tackar för matchresultaten
Kommentera

Sv: Curling

piff: Jo visst var det så att man torskade mot Norge men vann över Schweiz och Kanada i gruppspelet. Men på TV spekulerades det om att man var mera rädd för de båda sistnämnda eftersom dom "egentligen" är bättre än Norge. Vi får väl se imorgon vilka som har haft rätt eller fel i spekulationerna.

Gruppspelsmatcherna: Sverige-Kanada 7-5, Sverige-Norge 3-10, Sverige-Schweiz 9-7

Kommentera

Sv: Curling
Rox:
Okay! Men eftresom jag frågade efter resultaten från tre matcher blev jag lite ställd när du bara skrev 'torsk med 10-3'
Kommentera

Sv: Curling
piff: Jovisst, mot Norge....
Kommentera

Sv: Curling
piff: Kanske mot dem som dem skall möta i semin......
Kommentera

Sv: Curling
Rox:
Mot vilka?
Kommentera

Sv: Curling
piff: Dem torskade med 10-3....
Kommentera

Sv: Curling
Stigsson:
Jag vet inte mycket om vilket lag som är bäst att nöta i en semi men om jag inte minst helt galet vann väl Anette o gänget mot både Schwiez och Kanada? Hur det gick mot Norge kommer jag inte ihåg. Kan du upplysa mej även resultaten i de andra matcherna?
Kommentera

Sv: Curling
mangan: Semifinalerna i damerna curling blir Sverige-Norge och Schweiz-kanada. Tydligen bästa tänkbara läge enligt spekulationerna före då man var mest rädd för Schweiz och Kanada. Semifinalerna spelas imorgon onsdag.
Kommentera

Sv: Curling
Huge: Läggmatch klingar ju inte så vackert som sagt.
Kommentera

Sv: Curling
mangan: Låter mao som en finare omskrivning för läggmatch... :-)
Kommentera

Sv: Curling
Stigsson: Läggmatch var det nog inte. Kanske att svenskorna som redan är klara för avncemang provade lite mer avancerade slag inför fortsättningen. För att ha fler alternativ om man hamnar i trångmål.
Kommentera

Sv: Curling
Db_04:
Norge, Kanada, Schweiz och Sverige är redan klara för semifinal, men just motståndaren till Sverige blir antingen Norge eller Schweiz, om nu jag har fattat saken rätt.
Kommentera

« · 681197 · »