Olympiska spelen

3842 inlägg · 51 ämnen

hockey

« · 1240220 · » Till forumet


Sv: hockey
sylf: Jag menar det.
Kommentera

Sv: hockey
Ambroo: Han har ju dessutom helt rätt, tv4´s s.k reportrar med Ekwall i spetsen, är pajaser i en pajaskanal.
Kommentera


Sv: hockey
HillBiliRedNeck: de gjorde jag inte
Kommentera

Sv: hockey
Anders Berg: Nu var trots allt Modin borta den enda match som gällde något, så hans insats är i det närmaste ointressant.
Kommentera

Sv: hockey
Berka: du glömde Foppa
Kommentera

Sv: hockey
Berka:
Ja just , åsså foppa naturligtvis, han e ju bara 40 då.. bara barnet! ;)
Kommentera

Sv: hockey
Wayne Gresky: Tänk vilket fantastiskt lag tre kronor kan ha om 4 år till nästa OS
pääjärvi
lander
karlsson
hedman
enström
loui
tedemby
rundblad
bäckis
josefsson
kruger
z
sedins
hörnqvist
rödin
mm mm mm. nu har jag ju säker glömt hälften å de gör ju saken ännu bättre

Finns ju en hel del spännande spelare som med stor sanolikhet har gjort en el. flera säsonger i nhl då.
Kommentera

Sv: hockey
Anders Berg: Bäst i Sverige var ju sopan Vinnerborg i matchen Can-Rus
Kommentera

Sv: hockey
Bäst i Sverige under turneringen: Bäckström, Modin och Alfredsson.

Kan bättre(?): Zetterberg, Sedinarna. Weinhandl.

Största idiotgrej: Kronwalls "tuffa" offensiva tacklingar.
Kommentera

Sv: hockey
sylf: Hade de fått än bättre lekkamrat än Weinhandl så hade de kunnat göra det. Felet är ju inte att tvillingarna lurar bort motståndarna i sarghörnet, felet är ju att det inte finns någon framför mål att passa till. Weinhandl lyckades ju inte ta en vettig position under hela turneringen. BÅG kunde ju låtit Weinhandl spela med den fantastiske Bäckström och flyttat en vettig ytter till tvillinglinen. Personligen tycker jag dessutom att de absolut hörde till de bättre idag.
Kommentera

Sv: hockey
Wayne Gresky: Jag vet att dom ligger högt upp i div poängligor o dyl. Men i den här turneringen var dom inga toppspelare och det är det jag bryr mig om. Gäller att kunna visa det när matcherna har nån betydelse också.
Kommentera

Sv: hockey
HillBiliRedNeck: Tack för kaffet BÅG, Foppa, Magnus Johansson m fl "Ess". Hoppas Pär Mårts fortsätter på den inslagna coach vägen och kvalificerar spelare baserat på hur bra dom var för 10 år sedan, ålder, samt vilken klubb och/eller liga dom spelar i. Då slipper man ödsla så mycket tid på internationella tillställningar framöver.
Kommentera

Sv: hockey
Det mesta är sagt ser jag i inläggen o jag kan väl tillägga att jag är ruskigt besviken.
Det här var Hockeyturneringens hockeyturnering o vi presterar vad?
Zipp Zero Nada.

BÅG vill jag inte se mer i 3 kronor, snacka om fel man på fel plats!
Han coachade detta lag sämre än en åsneröv.
Men en åsneröv kan inte coacha.

Just det!
Kommentera

Sv: hockey
250kg kärlek: BÅG är för mesig oxå...varför kan inte svenskar körs som Canada gör..varför ska vi mes spela och bolla runt med pucken till varann..som oftast inte ens blir skott på mål..hela matchbilden från start till slut kändes avslagen..jag totalsågar Tre kronor..men visst har BÅG en stor bit ansvar att det blev som det blev..
en Pär Bäckman typ hade vart kanon i en sån där match..nu vart bara lamt och ..jaa..jag finner inga ord för eländet. .
Kommentera

Sv: hockey
sylf: Henrik ligger tvåa i NHL:s poängliga. Om man inte räknas som en toppspelare då vet jag inte vad du har för definition av det hela. Gör dig inte dummare än vad du är.
Kommentera

Sv: hockey

sylf: I de få anfall de hände något var trots allt Sedinarna inne, även om de inte blev något mål idag. Synd att de behövde dra på en alldeles för vek Weinhandl. Jag trodde till en början att det skulle funka, men Weinis behöver en stor rink för att komma till sin rätt. Det borde ha korrigerats redan efter match 1.

I övrigt visade Sverige upp en vanlig "sämst när det gäller-attityd" idag. Ja, undantaget Foppa. Nästan osynlig fram tills det började gälla lite, då kliver han fram. Men han är inte som i fornastor dagar så han kan inte ensam  vända på steken.

Tragiskt att Lidas får avsluta sin landslagskarriär som en riktig förlorare, men han hinner inte med helt enkelt.

Kommentera

Sv: hockey
HillBiliRedNeck: Största orsaken till debaclet stavas Bengt-Åke Gustavsson. Jag tycker han har oerhört svårt att se vad som ska göras i olika situationer. Rätt komiskt när Micke R halvt skriker vid ca 3 minuter kvar "-Nu toppar Bengt-Åke, braaaa!!". Även om han toppade lite tidigare än så var det alldeles försent tycker jag. Spelare som Zäta, Bäckis med flera är van och klarar av att spela mycket, och blir dessutom bättre då. Men nej då, demokratin står stark, alla ska få spela och helst lika mycket. Det är BÅGs filosofi.

En ny röst i båset, med en annan syn på hur hockey ska spelas välkomnas. Helst i går.
Kommentera

Sv: hockey
250kg kärlek: Wikegård är en stor fjant..och sverige är för mesiga i sitt spel..snacka om sossehockey...tryggt..tråkigt och säkert..men sånt straffar sig..fy fan va värdelösa dom var..jaa..dom var kassa..sen spelar det ingen roll hur jävla många skott dom får på mål..effektiviteten som räknas till slut..rakt på mål pang på hockey är det som gäller...svenskarna dom fiser runt sarghörnen och letar skottläge..som oftast rinner ut i ett tapp på blålinjen...Usch..och att Wikegård får sitta där han gör..? va bidrar han mer än att vara högjudd och svära och prata svengilska...mediahora..
jag är så jävla besviken....klimax är väl att Timrå åker ur ES oxå i år..
Kommentera

Sv: hockey
70 Rodrigues: Mårts har ju helt rätt, det svenska försvaret består i stort av ett gäng glidande skithus, snudd på tragiskt att se en sån som Lidström idag! Per Djoos använde ju kroppen mer än Lidas!!
Kommentera

Sv: hockey
Wayne Gresky: Så Sardinerna var alltså våra toppspelare? Inte konstigt att vi åkte ut, i sarghörnen gör man inga mål.
Kommentera

Sv: hockey
Salle: Vem fan bryr sig om VM?
Kommentera

Sv: hockey
Salle: Nej, nu laddar vi om!!1!!!

HEJA Sveriges damkronor friskt humör det är det som susen gör. Jag kommer sitta bänkad och följa denna ooooolidligt spännande bronsmatch.
Kommentera

Sv: hockey
70 Rodrigues: NEJ! Skall han få sabba VM för oss också.


Kommentera

Sv: hockey
Mårts har uttalat sig efter förlusten:

Pär Mårts satt hemma i tv-soffan och såg landslaget han ska ta över i juni åka ut i OS-kvartsfinal.

Han saknade tyngd, kraft och fart i Tre Kronor:

- Slovakien fick ut max. Sverige fick inte ut max, säger han.
Mårts suckade som de flesta andra svenskar framför tv-apparaten efter ännu en 3-4-förlust i en OS-kvartsfinal. Men han vill inte jämföra förlusten mot Slovakien i år mot förlusten med Vitryssland för åtta år sedan.

- Nej det tycker jag inte man ska jämföra. - Men det här var tråkigt. Slovakien fick göra mål på saker som egentligen inte var något.
Tre Kronor sköt 29 skott. Slovakien bara 14.

- Jag tycker inte heller Slovakien ska kunna göra så många mål på så få skott, säger Mårts.
Den tillträdande förbundskaptenen var dock noga med att inte kritisera Bengt-Åke Gustafssons coachning.

- Bengt-Åke har tagit ut sitt lag, sånt kan man inte lägga fokus på.
Däremot ser Mårts fel i stort på hur svenska spelare fostras och hur svensk hockey spelas.

- Tre Kronor anfaller inte med fart, tyngd och kraft. Det är ju så i svensk hockey. Och då är det svårt när man ska jaga mål. - Vi måste fråga oss hur vi ska utveckla svensk hockey. Det gör man inte med regeländringar, då ändrar man bara paketeringen. Vi måste gemensamt kalibrera om svensk hockey.
Mårts har fått tjänsten som förbundskapten mycket för det jobb han har gjort med de anfallsglada juniorlandslagen. Han tillträder i juni, efter vårens VM-turnering.

- Fram till dess ska jag hålla mig undan och låta Bengt-Åke jobba i fred.
Kommentera

Sv: hockey
Huge: Bengt-Åke har ju haft tre träningsmatcher på sig att hitta fungerande formationer. Sedin och Sedin är våra toppspelare tillsammans med Bäckström och Zetterberg. Det är ett enormt slöseri att ha dem ihop med en spelare som inte bidrar det minsta.
Kommentera

Sv: hockey
Ambroo: Inte ens där har Wikegård rätt. Visst, vi är bättre på många positioner men inte på 9 av 10. Rent nys.
Vi spelar sista matchen där isen är helt värdelös. Slovakien lyckas med tur och skicklighet, kombinerat med våra egna misstag, att till 100% utnyttja misstagen.
Dom får 2-0, vi blir lite frustrerade, lyckas kvittera men åker på nya käftsmällar hela tiden fram till 4-2. Sen backar dom hem och slår sarg ut resten av tiden, gör det dessutom bra.
Ibland funkar det, ibland inte. Idag funkade det.
Svårare är det inte. Behövs inga fler kvasispekulerande varförgickdetsåhär-terorier än så.
Kommentera

Sv: hockey

Och för att ge min syn på facit för Sverige i denna hockeyturnering måste jag säga att jag är mer besviken på Tre Kronor än jag är på Helena Jonsson. Trots att Slovakien inte är något dåligt lag.

Så, då fick jag det sagt också.

Kommentera

Sv: hockey
Huge: Jag stängde av skiten direkt efter matchen. Hur Wikegård kan sitta och såga laget då han såg sista sex av andra samt tredje är märkligt.
Hur som, det är för många spelare som viker ner sig, som spelar för dåligt idag. Inga som vill ta kampen, banar väg för andra.

Och visst, Slovakien är ingen dålig motståndare. Men sättet vi förlorar matchen på är för dåligt. Då vi vet att Slovakerna, likt Tjeckien, är ruskigt effektiv i spelvändningar får man inte gå bort sig som man gjorde idag. Du vet det där med gameplan...
Undrar just hur den såg ut idag? Och undrar jag hur väl man höll sig till den?

En inte speciellt bra Peter Forsberg i den här turneringen var en ab Sveriges bästa spelare idag. Det säger en del.

Till sist: som många andra redan sagt. Hur ska någon kunna sätta stopp för Canada. Helvete vilket spel man visade upp idag. Detta trots att Ryssland också såg ut att glömt sin gameplan. Men jag är ruskigt imponerad över det krig Canada utkämpade på isen. Häftigt.
Kommentera

Sv: hockey
Jag tror det mesta är sagt om laget och matchen. Det här får Bengt-Åke ta på sig, kritikerna fick rätt på alla punkter.

Sen måste jag säga att jag tycker att Renberg är helt ok som bisittare, han utklassar verkligen Wikegård i analyser och kommentarer. Jag tycker att Wikegård alltmer har fastnad i någon form av personkult kring sig själv, där själva matchen kommer i andra eller tredje hand.
Kommentera

Sv: hockey
Huge: Det där spelet har ju forna Tjeckoslovakien uppvisat sen 1932. typ...

Wikegård har helt rätt! Sverige är bättre än Slovakien på 9 av 10 positioner. Den postion vi faller på är dock den viktigaste och det är den i båset.
Kommentera

Sv: hockey
250kg kärlek: Slovakien är en otroligt obehaglig motståndare för vilket lag som helst, om man inte får hål på dom tidigt. Då lägger dom ofta ner verksamheten och börjar köra en och en.
Idag hade dom maxflyt med utdelning på vart tredje skott. Vi fick aldrig grepp på dom utan fick jobba i uppförsbacke hela matchen.
Det var mkt studs emot för oss och tvärtom för deras del.
Vid 3-2 slår ex Foppa ett pass till Lidas i slottet, pucken hoppar över Lidas skridsko, dom vänder spelet och gör 4-2.
Massor av liknande sekvenser och nej: det var inte vår dag idag.
Kanada har sett oengagerade ut hittills men man vet att dom lyfter sig när det verkligen gäller nåt. Inte första gången dom varit uträknade i grundspelet och sen bara sopar hem skiten utan pardon.
För övrigt pinsamt att se Wikegård i studion efter matchen. Ett djävla gnällande på det ena och det andra. Att vi ska slå ett lag som Slovakien 99 ggr av 100 i en turnering av det här slaget är ju bara rent nys.
Hur kan man som f.d ES-tränare säga nåt så obegåvat?
Kommentera

Sv: hockey
NuMo: Äh, för politiskt korrekt! Jag är rebell i rätt lägen:

www.youtube.com/watch?v=KeiwnHTRPyk&translated=1
Kommentera

Sv: hockey
Ambroo: modin glömde jag, han har gjort en bra insats.'
ja och jag tror kanada tar hem turneringen efter att ha sett dagens match =)
Kommentera

Sv: hockey
Berka: Murray, Enström, Bäckis, Alfie, Loui, Zäta och faktiskt även Modda är de som får mina plus i turneringen.

Kanada-USA i finalen, kan det bli bättre? Icke!
Kommentera

Sv: hockey
73Sjöbba: Lidström ser, för första gången på länge, ut som en gubbe i just den åldern han befinner sig i.

Enström som skjuter bra och hårt, varför skjuter du inte i turneringarnas turnering?

Varför får Weinhandl spela i sista perioden? Varför har du inte ryggen mot målet vid 4-2 Lidström? Varför matchas defensiva backar i kritiskt skede av matchen? Varför består backuppsättningen till 85% av enbart defensiva backar öht?



Landsförräderi.
Kommentera

Sv: hockey
Ambroo: Jag vabbar också, men jobbar. Det är väl ärligt? Både fuska och jobba. Det är arbetslinjen.
Kommentera

Sv: hockey
Ambroo: hahaha skönt med sjuka barn ;) ja det var en ruggig match, satan vilka ska stoppa kanada???! ingen förmodligen =)
Kommentera

Sv: hockey
Berka: Jag ska gå och lägga mig. Det har varit en lååång natt, men jag har iaf fått se de olympiska mästarna i aktion och jävlar vilken match det var.

Det är då fan tur att man "vabbar"... Oops, vad ska kassan säga nu då? Fy på sig Micael, du är säkert ensam just idag!
Kommentera

Sv: hockey
sylf: Platsar Kronwall så platsar även Dackell.

Kronwall var ju bara ute efter och tacklas i denna turnering.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: hockey
sylf: jag kan tycka att Z ,Enström och murray oxå gör ett bra jobb, speciellt Enström som visar vilken bra back han är i stora samanhang.
Kommentera

Sv: hockey
Salle: Han hade tagit en plats, utan tvekan!
Kommentera

Sv: hockey
sylf: Ja dom skulle behövt ha med Dackell...
Kommentera

Sv: hockey
Ett PRAKTFIASKO är vad det är!!!!!
Kommentera

Sv: hockey
Ambroo: Sverige har inte varit speciellt bra alls i denna turnering, så det är bara att ta nya tag om 4(?) år =)

Fan ska man göra nu då? ska man gå och lägga sig eller ska man ta en kopp kaffe?
Kommentera

Sv: hockey
Huge: Finns inget lag som stoppar Kanada, de enda med en realistisk chans är USA.

Sverige förlorar för att det är ett alldeles för dåligt lag. Weinis, Foppa, Mange, Odåga, Lidas, Pålsson, fyrlingarna mört etc är alldeles för dåliga!

3 st kommer undan med godkänt: Affe, Bäckis och Kronwall.
Kommentera

Sv: hockey
Berka: Det är ju inte så väldigt lätt att vara på tårna heller när väl de blixtrande spelvändningarna kommer. Han får stå overksam under långa stunder och det är allt annat än en tacksam match han får idag. Av Slovakiens knappa femton(?) skott så var mer än hälften riktigt, riktigt farliga.

Edit: Sen situationen du syftar till när han ligger och sälar... Zäta ställer honom totalt genom att styra pucken och Lidas är alldeles på tok för mjuk på andra pucken.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: hockey
Salle: jag har hellre foppa hemma än spela bronsmatch
Kommentera

Sv: hockey
Berka: Jag blir hellre utspelad emot ett bra Kanada än förlorar emot ett feglirande Slovakien som inte ens kommer ha en sportmössa emot hemmalaget.
Kommentera

Sv: hockey
spud: lunkan går ner i spagat, tappar pucken å ligger kvar som en säl på isen trots att pucken ligger brevid, inget bra ingripande alls.
3.an är han skymd, men det är ju för att han tittar på fel sida och tvingas göra en sidledsförflyttning när skottet kommer å han ser inte skottet.
Kommentera

« · 1240220 · »