Myggan: Tjeckien kvitterar Schweiz ledning tidigt i tredje perioden. Men Schweizarna tar återigen ledningen för tredje gången i matchen. Ställning 2-3 med 9 minuter kvar.
Haha du sätter verkligen mig på prov. låt mig säga så här att hade vitrysslandsmatchen varit mot finland hade jag alddrig nånsin förlåtit SALO! är det svar nog :)
Ähh, ge er nu. Tänk vad trist landslagshokkyn skulle vara om utan Finsk-Svenska drabbningar. Jag minns en gammal finsk hokkylegend orda om saken och han betecknade Sverige som, citat: Den Älskade Fienden. Rätt härlig liknelse, tycker jag..
mattias - 74: I Vitrysslandsmatchen stod det 3-3 när Salo släppte (nickade) in pucken. Jag har fortfarande svårt att förlåta honom. Men det ska inte glömas att forwardsen hade inte gjort fler mål än vitryssarna. En sån puck i slutet av en match mot en lingonnation ska inte spela någon roll men nu gjorde det det för att de inte hade gjort fler mål framåt. Roligt att tvinga dej tänka efter lite ;)
Karoliina: de känns som finland vore en drömotståndare i år.....
Är deras 5e målis som vaktar buren eller liknande? Nej från Kiprusoff, Lehtonen , Toivunen och före säsongen var även Pasi Nurminen tänkt som OS målvakt (fick lägga av på grund av knäskada)
wap.hockeysnack.com Piff:Tjeckerna plockar in Saflicky som förmodligen blir tredjemålis,Elias lämnar oxå truppen pga skada,hans ersättare blir Kotalik!
mattias - 74: Varför får man inte kämpa om pucken utan att domarn måste blåsa av för utvisning?? Visst tacklingar är förbjudna men man måste få stå ute vid sarjen krama om varandra och kämpa om pucken! Har trott på en repris av förra OS hela tiden. Får hoppas att tjejerna klarar Finland i kampen om bronset. Finalen kan nog bli ganska spännande..
Skotten efter två perioder är 27-9 till USA, men 2-2 i mål, snacka om att tjejerna är pressade och oj vad duktig Kim Martin är. Förresten, det är bra fart på Granqvist och Jansson på Radiosporten idag. De är underbara att lyssna på.
Salle: Ska villigt erkänna att jag inte är så mycke för att kolla på damhockey.Men nu är det riktigt, riktigt spännande. Synd att hon med coola efternamnet inte fick träff.
Portello: Nu spelar dom ju jävligt bra hockey. Det är fart och fläkt, jävlaranamma, riktiga beslut och en del riktiga chanser. USA ser nervösa ut. Dom har ju allt att förlora och det är dom ju inte vana med riktigt. Kul är det hur som helst.
Kul domare det är ute på isen, fram tills denna svenska utv inte en tillstymelse till reaktion från dommare. Helt plötsligt så får hon kramp i armen och den flyger upp, Utv helt korekt men hon hade fram tillsdess bommat minst 4-5 solklara utv till båda lagen... Man kan inte bli annat äm imponerad av damkronorna och framförallt Kim Martin, ISKALL säger jag bara!!! Ja lider mot straffar då kan exakt och jag menar EXAKT allt hända......
Att kalla det jävligt bra hockey är ju definitivt att ta i, det är virrigt och planlöst. Känns dock som vi tar det nu i straffräddningen tack vare Martin i målet.