Tre kanonbra sträckor av Sverige i stafetten, men nu tror jag dessvärre det roliga tar slut, känns som Fredriksson inte riktigt är "på tårna" i detta OS.
Kors i allsindar, en fjärdeplats för stafetttjejerna det trodde jag inte ett ögonblick på innan OS, så jäkla kul att sitta och se att de kämpade om medaljerna.
Det är fenomenalt bra att komma fyra i ett OS, men visst är det lite, lite, lite surt att man inte fick med sig en medalj, när man nu var så nära.
Denna insats bådar gott för framtiden, nu ser andra svenska tjejer att man visst kan lyckas på mer än bara sprint.
Och som det känns nu så kan Britta Norgren bli hur bra som helst, den tjejen har bara ett läge, det är full fart framåt. Tänk den dagen det håller hela vägen.....
Poffa: Äh, bragdmedaljen är väl redan vikt för Peppe Engs danskonster i Let´s dance...
Men jag kunde inte ens drömma om att de skulle vara med och nosa på en OS-medalj (ja inte Peppe med partner då)
Paddan:
[Hmm, vilken medalj får man för en fjärdeplats?]
De har tveklöst vunnit min bragdmedalj. Om Damkronorna får min guldmedalj så får det här laget en silvermedalj med guldkant.
Albert Hall: Att norrmännen skulle valla bort sig är så klart mycket svårt att förutse. Att jag däremot missar estländarna får jag se som ett stort misstag. Trots att man vet att dom alltid när det är mästerskapsår skiter fullständigt i världscupen och satsar allt på mästerskapet.
Är dock nöjd med att pricka in Bauer, Angerer och Rotchev.
Johan Olsson plockar en finfin sjätteplats på 15 km. klassiskt. Övriga svenskar inte lika bra med, men de är samtliga med bland de 20 främsta. Estländaren Andrus Veerpalu tar sitt andra raka guld på distansen.
6 Johan Olsson Sverige +37.5
11 Anders Södergren +1:15.8
14 Mathias Fredriksson +1:17.8
20 Mats Larsson +1:50.4
Vi törs knappast tro på några underverk på herrstaffetten nu på söndag. Frågan är om Norge törs göra det då formkurvan hos samtliga norrmän väl knappast imponerar.
Albert Hall: Av säsongens tio bästa klassiska åkare så är det 2 stycken som inte kommer till start. Jens Filbrich, Tyskland och Tor Arne Hetland, Norge.
Mitt förslag på favoriter är:
Jens Arne Svartedal, Norge
Tobias Angerer, Tyskland
Lukas Bauer, Tjeckien
Mathias Fredriksson, Sverige
Frode Estil, Norge
Vasili Rotchev, Ryssland
Jättevarning dock för gamle Odd-Björn Hjelmeseth, Norge bara på grund av det skitföre som råder med snöfall och vallningsproblem.
15 km klassiskt för herrarna idag. Blir det revansch för Södergren?
Svenskarnas starttider:
69. Mats Larsson 10.34
74. Johan Olsson 10.37
92. Anders Södergren 10.46
94. Mathias Fredriksson 10.47
Totalt 99 stycken startar och världscupledaren Tobias Angerer, Tyskland går ut sist.
Och jag trodde inte alls på dom sjuka norskorna och så blir dom 2, 3 och 4. Sådär ja, nu var man nere på jorden igen. :-)
11. Britta Norgren
24. Elin Ek
2,6 km:
1. Sara Renner, Canada 6,49
2. Marit Björgen, Norge 6.55
3. Katerina Neumanova, Tjeckien 6.55
4. Britta Norgren, Sverige 6.55
5. Virpi Kuitonen, Finland 6.57