Örebro HK

305 inlägg · 46 ämnen

Bara 2-1 i baken i Mora,Skitbra HC

« · 145250 Till forumet


Bara 2-1 i baken i Mora,Skitbra HC
Laget kanske är lite grann på gång i allsvenskan.Mot Mora hade vi Bergfors,Åhnelöf,Sjöberg borta på grund av skador och Jakobsson, Östergren och Medin borta på grund av sjukdom.Så om man tittar på dom här namnen och sen tittar på Resultatet i matchen mot Mora så måste övriga spelare ha lyft sig skitmycket till skillnad mot dom andra matcherna nu då flera tongivande spelare var borta.Vi får väl hoppas på att dom spelarna fortsätter att spela bra även när tex Medin och Östergren är tillbaka.En annan sak jag tycker är skitroligt är VÄGGENS spel i mål.Jag har jämt sagt att han en dag kommer att bli en utomordentlig förstamålvakt i Örebrodressen och de ser ut att stämma in precis nu och jag tror faktiskt att han kommer att vara det klara förstavalet mellan stolparna resten av allsvenskan.Förra säsongen i allsvenskan startade inte bra för Jensa och de hämtade han sig aldrig ifrån och han släppte in mycket billiga mål och många billiga returer och han stod lite fel i målet många gånger,Nu är det en helt annan Jensa vi ser i mål,Han står rätt och släpper inte in alla dom här skitmålen som han gjorde förra säsongen och han står nästan alltid rätt,Men det ända man kanske ska klaga på är hur backarna rensar undan returerna som Jensa råkar lämna lite då och då.Mot Tranås var jag missnöjd med dom första två perioderna men oerhört nöjd med tredje perioden då det vart en helt annan kämpa-anda i laget än vad det har varit i dom andra matcherna.Alla spelarna gick in och åkte skridskor och gick in i närkamperna på ett annat sett än vad jag har sett dom på hela hösten.Om spelarna fortsätter som dom spelade i tredje perioden mot Tranås så kan resten av allsvenskan bli ganska rolig i fortsättningen.Men tre saker jag är skitbesviken på vad det gäller laget är att laget måste göra fler mål på alla sina chanser och få igång powerplay ordentligt som om det hade funkat säkert hade gjort så att vi hade haft minst 6 päng till i allsvenskan.Det finns två spelare som jag inte tycker håller allsvensk klass i HC hitills i vinter Nämligen Jakobsson och Esplund som måste vara årets sämsta köp i allsvenskan.
Kommentera

« · 145250