« Föregående · 646027 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: TV
Håller med, jävla jobbigt att se massa män springa efter en boll i dryga 90 minuter på en gigantisk plan. Minska speltiden och minska planen, vad är det förfel på 7 manna plan egentligen. Då har jag sagt mitt när det gäller fotboll, eller föresten inte allt, jag tycker det är jävligt roligt att spela men dötrist att se på. Hockey, Handboll och basket det är grejer det, sen finns det massa andra idrotter som är roliga att se på men om jag skulle rada upp dem skulle det bli en lång skrift. Nä nu slutar jag att tråka ut er med vad jag tycker, vad tycker ni, sänk tiden och planytan på fotboll så skulle det bli intressant.
Sv: TV
Friman SR: Ja e inte säker på att jag fattade dig rätt...? vill du inte att canal+ bara ska sända hockey? De tycker jag vore helt perfekt!!! Fotboll i alla ära, visst, de kan va kul å kolla på lite då och då. Men de vore mkt enklare om canal+ eller helst en "vanlig kanal" (om man nu får drömma) kunde sända alla matcher så att det inte blev ett sånt jäkla ihop plock av kanaler för at kunna se de olika matcherna, de har man ju inte råd med. Alla "de egna lagets" matcher kommer man ju ändå aldrig kunna se, då de skulle krävas en jäkla massa dyra kanaler för att bevaka varje match... Därför kunde de ju va bra om canal+ eller nån annan kanal kunde bli en renaodlad hockeykanal, de e ju iaf ett steg i rätt riktning...!!!
Sv: TV
Danne_l: Ja jag vet att $$Ahrian är driftig men han är till överdrift en snål räkel. Hans verk var ifjol 140:- för supporterbiljetterna trots att det finns en överrenskommelse supporterklubbarna emellan att en bortasupporterbiljett icke ska kosta mer än 100:- och så gällde över hela landet förutom i Scandinavium... I år så har det visserligen rättat till sig men för mig och som aktiv i TIK031 så är $$Adhrian en girig räkel som framgent, naturligtvis även när det gäller TV-kanaler, kommer att tänka $$. Danne_l, bra för Frölunda ja, men han e fasen i mig ingen större vän av supportrar och fixar han TV-kanalen så blir det dyrt serru...;-)..
Sv: TV
Danne_l: Avundsjuk på vad då??? Träningsanläggningen...??? Ja, vill Frölunda och Herr $$Ahdrian ha en TV-kanal så lär det ju fixas en för det finns ju muskler så det räcker och blir över... Men om ni tror att $$Ahdrian kommer ge bort något åt supportrarna så tror ni brutalt fel.... $$Ahdrian kommer se till att det tas brutalt bra betalt...
Sv: TV
Friman SR:
Tillägg:
Ahdrians roll är inte att vara supporterns bäste vän och skänka bort saker till höger och vänster. Hans jobb är att göra Frölunda till en av Europas främsta föreningar, och det är han på god väg att lyckas med.
En ledare som honom skulle många andra föreningar behöva för att få lite ordning och reda i leden.
Tillägg:
Ahdrians roll är inte att vara supporterns bäste vän och skänka bort saker till höger och vänster. Hans jobb är att göra Frölunda till en av Europas främsta föreningar, och det är han på god väg att lyckas med.
En ledare som honom skulle många andra föreningar behöva för att få lite ordning och reda i leden.
Sv: TV
mok: Vad är väl en bal på slottet....?? Ahdrian får gärna fixa sin Frölunda TV-kanal och ta bra betalt för den... Men någon vän av supportrar det är inte den mannen. Han har ett jobb och det sköter han nog jävligt bra, men tyvärr, på hans näthinna finns bara $$ så det lär nog kosta flis för er att se den kanalen..
Sv: TV
Suffe: Men en som tycker det är perfekt nu, med både intressant fotboll och ishockey i Canal+... Jag vill inte ha något annat och köpa abonnemang från flera, däremot så måste en ishockeyproduktion vara billigare än en dito fotboll så det borde kunna finnas kameror på fler ishockeyarenor.... Däremot så tror jag att ishockeyns fler antal omgångar, match måndag/tisdag, torsdag, lördag/söndag ställer till ritningarna mycket... Ska vi nu ha 55 omgångar då krullar det till sig extra mycket.....satan....
Sv: Stoppa vansinnet! 55 omgångar nästa säsong!
Frella: Hockey året om. Det vore drömmen - snart en verklighet.
Slippa abstinensen under 4 tråkiga sommarmånader med lita sparkabollmatcher - den ena sämre än den andra.
Slippa abstinensen under 4 tråkiga sommarmånader med lita sparkabollmatcher - den ena sämre än den andra.
Sv: Stoppa vansinnet! 55 omgångar nästa säsong!
JD: Kanske då för att möta varann 6 ggr, alltså 78 omgångar. Ja det låter rimligt. Vad kul vi ska få.
Sv: Stoppa vansinnet! 55 omgångar nästa säsong!
Frella: Äh, det här är nog första steget till en 14-lagsserie. Serieomläggningen är nog klar nån gång framåt säsongen 2012-13.
Sv: Stoppa vansinnet! 55 omgångar nästa säsong!
När man nu slagit fast 55 omgångar, så känns det som en "tillbakagång" till 52 omgångar känns orealistiskt, ur ekonomisk synvinkel. Klubbdirektörerna vänjer sig fort med någon extra miljon i omsättning. Tror då hellre att man fortsätter på 12 lag, men kanske stiger till LHCs variant på 66 omgångar.
Sv: Stoppa vansinnet! 55 omgångar nästa säsong!
Börja med 55 matcher och se vart det leder. Derbygrupperna har alltid varit skit.
konstigt att det är 08-Sthlm som börjar med detta upprop. Kanske har Aftonbladet [url=www.aftonbladet.se/blogg/hockeyblogg/171205103129_roliga_djurgrdare.html]rätt[/url]
konstigt att det är 08-Sthlm som börjar med detta upprop. Kanske har Aftonbladet [url=www.aftonbladet.se/blogg/hockeyblogg/171205103129_roliga_djurgrdare.html]rätt[/url]
Sv: Stoppa vansinnet! 55 omgångar nästa säsong!
Danne_l: Tar nog hellre derbygruppen än 80 matcher :)
Sv: Stoppa vansinnet! 55 omgångar nästa säsong!
Derbygrupperna är äntligen borta. Dom får gärna spela 80 matcher bara man slipper derbyindelningen.
14 lag tror jag dock inte på än på ett antal år.
14 lag tror jag dock inte på än på ett antal år.
Sv: Stoppa vansinnet! 55 omgångar nästa säsong!
Stigsson: Bara vi blir av med derbygrupperna så känns det bättre men detta med 55 matcher känns lite udda det med. 14 lag och 4 möten blir 52 matcher vilket är lagom. Dock så känns det som det drar ner ES en aning om man skall ta in 2 lag till då ES ofta har 2 dåliga lag nu blir det ju antagligen 4.
Sv: Stoppa vansinnet! 55 omgångar nästa säsong!
Don T: Varför det? Det här är väl ett stort steg i rätt riktining ifrån det system som finns idag och om vi får lov att stå ut med det i en eller två säsonger innan man kan klubba igenom en fjortonlagsserie så köper jag det direkt.
Sv: Stoppa vansinnet! 55 omgångar nästa säsong!
Albert Hall: Blir i vart fall skönt att slipppa derbygrupperna nästa säsong.
Nu borde väl ändå seriemakarna lyckas skapa ett schema där man möter alla lag en gång och sen vänder edt och man möter alla igen tvärtom hur hemma/borta var första gången osv.
Som det är nu med möten mot samma lag 2-3 ggr samma vecka är ingen höjdare direkt.
Nu borde väl ändå seriemakarna lyckas skapa ett schema där man möter alla lag en gång och sen vänder edt och man möter alla igen tvärtom hur hemma/borta var första gången osv.
Som det är nu med möten mot samma lag 2-3 ggr samma vecka är ingen höjdare direkt.
Sv: Stoppa vansinnet! 55 omgångar nästa säsong!
Don T:
Nej, jag skriver inte på. Inte om alternativet är det vi har idag. Förslaget är i alla fall mycket bättre än dagens derbygrupper. Men om nån skapar en lista för en rak serie på 14 lag så ska jag fundera på saken.
Nej, jag skriver inte på. Inte om alternativet är det vi har idag. Förslaget är i alla fall mycket bättre än dagens derbygrupper. Men om nån skapar en lista för en rak serie på 14 lag så ska jag fundera på saken.
Stoppa vansinnet! 55 omgångar nästa säsong!
Skriv på mot vansinnet att ha 55 omgångar i Elitserien nästa säsong!
Stefan Liv i AB
"Både räddningsprocenten (93,29) och insläppta mål per match (1,82) är rekordsiffror så här långt."
Undra vad Wennerholm har för rekordbok. Jag trodde att Henke Lundqvists 94,81% och 1,45 GAA från grundserien 02/03 fortfarande gällde som rekord.
Undra vad Wennerholm har för rekordbok. Jag trodde att Henke Lundqvists 94,81% och 1,45 GAA från grundserien 02/03 fortfarande gällde som rekord.
Sv: Hockey - Quiz
66Berglund: Listan är klar redan.
89 matcher
110 utvisningsminuter
48 mål
39 assist
inkl. 3 slutspelsmatcher.
89 matcher
110 utvisningsminuter
48 mål
39 assist
inkl. 3 slutspelsmatcher.
Sv: Hockey - Quiz
Stigsson: jevgenov Davydov i Brynäs då, han var ju ganska mycket utvisad i början?(ursäkta stavningen).
« Föregående · 646027 · Nästa »
Kanske Chelsea - Barcelona skulle spela på 7 Manna?? det skulle se ut det :)