« Föregående · 631544 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Har Klimpfjäll/Vilhelmina och Hagfors några ishockeylag?
BläckisMascot: Vilhelmina IK har en ishockeysektion. Bifogar länk till hemsidan.
Sv: Har Klimpfjäll/Vilhelmina och Hagfors några ishockeylag?
BläckisMascot: Klimpfjäll tror jag inte men däremot en skidsystem
Har Klimpfjäll/Vilhelmina och Hagfors några ishockeylag?
Har Klimpfjäll/Vilhelmina och Hagfors några ishockeylag? Om dom har det vad heter lagen då och vad har dom för hemsidor då?
Sv: Oj vad synd det är om dom...
Snacka om idioter, vi människor är riktiga jävla svin ibland...sånt här måste ta slut.
se länk.
se länk.
Sv: Oj vad synd det är om dom...
mattias - 74: Håller med dej..om man tex jämför med fotbollsspelare!
Sv: Oj vad synd det är om dom...
Salle: Vart tog den gamla vanliga snyftvalsen "men vi är ju bara hockeyspelare så kort tid av vårat liv" vägen?
Sv: Oj vad synd det är om dom...
mattias - 74:
jag trodde leksingar tyckte att hockeyspelare presterade för dåligt.. :-)
jag trodde leksingar tyckte att hockeyspelare presterade för dåligt.. :-)
Sv: Oj vad synd det är om dom...
Mats Edström: Med dom lönerna har dom la redan tilläg för obekväm arbetstid....
Sv: Oj vad synd det är om dom...
Salle: Där måste väl spelarna i MoDo vara föregångare. De har ju under den här säsongen infört "enperiods-arbetsdag"
Oj vad synd det är om dom...
Detta är CtrlC-CtrlV:at från Norran. Skulle vara kul att veta vad dom har för medelarb.tid/vecka. Att dom sedan "jobbar"/reser mycket är självklart påfrestande MEN dom har bra betalt och långa "sommarlov" och som dom så ofta säger "världens bästa jobb".
”Medelåldern bland spelarna är drygt 30 år och det finns dom som inte har haft en ledig dag under en hel månad för att de antingen är på resande fot eller står på skridskor.
"Det är inte rimligt att spelarna ska behöva stå på isen praktiskt taget varje veckoslut och helgdagar. De här killarna har också rätt till ledig tid och ett familjeliv”, säger HTF:s ombudsman Jan Abrahamsson i ett pressmeddelande.
Parterna är dessutom överens om att fortsätta och utveckla arbetet med skydds- och arbetsmiljöfrågor.
| Bättre arbetstider för elithockeyspelare |
| Sveriges elitspelare i ishockey ska få bättre arbetstider. Tjänstemannaförbundet HTF, som företräder spelarna, och Arbetsgivaralliansen har enats om att se över arbetstiderna. Cirka 300 spelare berörs av avtalet som sträcker sig fram till 31 december 2006. |
"Det är inte rimligt att spelarna ska behöva stå på isen praktiskt taget varje veckoslut och helgdagar. De här killarna har också rätt till ledig tid och ett familjeliv”, säger HTF:s ombudsman Jan Abrahamsson i ett pressmeddelande.
Parterna är dessutom överens om att fortsätta och utveckla arbetet med skydds- och arbetsmiljöfrågor.
Sv: Hockeygala!!
Frasse: Varför inte låta 3an arrangera detta så kanske vi får se Silvstedt som leder galan :)
Sv: Hockeygala!!
Frasse: Förhoppningsvis slipper man den patetiska låtsasklacken som står i bakgrunden på Fotbollsgalan också, som bara skänker ett löjligt skimmer över hela läktarkulturen. Jag kan inte ens kolla på Fotbollsgalan utan att känna mig generad.
Sv: Hockeygala!!
Danne_l:
Bara att se till att låta SVT ta hand om en eventuell "hockeygala" och den blir ljusår bättre än 4:ans "gala".
Våra hockeystjärnor är aldrig ointresserade att komma hem om förbundet ber dem och en gala skulle gartanterat locka hela eliten.
Dock skulle tidpunkten för galan bli den kritiska punkten, men som herr Ros skriver så är nog en kväll i augusti den absolut bästa tidpunkten om man bestämmer sig för att arrangera en gala för våra "iskrigare".
Bara att se till att låta SVT ta hand om en eventuell "hockeygala" och den blir ljusår bättre än 4:ans "gala".
Våra hockeystjärnor är aldrig ointresserade att komma hem om förbundet ber dem och en gala skulle gartanterat locka hela eliten.
Dock skulle tidpunkten för galan bli den kritiska punkten, men som herr Ros skriver så är nog en kväll i augusti den absolut bästa tidpunkten om man bestämmer sig för att arrangera en gala för våra "iskrigare".
Sv: Hockeygala!!
Det som talar för att en hockeygala skulle lyckas är att de svenska stjärnorna inom hockeyn tycks vara mer öppna för att ställa upp när plikten kallar än de svenska fotbollsspelarna.
Säg att man skulle ha den i augusti, då skulle alla kunna vara på plats. Det är ju en förutsättning för att det skulle lyckas, att de allra största kommer. Foppa mfl.
Sen beror det ju på hur upplägget är, men jag tror knappast det skulle kunna bli sämre än hur fotbollsgalan är.
Säg att man skulle ha den i augusti, då skulle alla kunna vara på plats. Det är ju en förutsättning för att det skulle lyckas, att de allra största kommer. Foppa mfl.
Sen beror det ju på hur upplägget är, men jag tror knappast det skulle kunna bli sämre än hur fotbollsgalan är.
« Föregående · 631544 · Nästa »
