Övrig hockey

Nationellt · 10028 inlägg · 1132 ämnen

Sverige+Finland=Sant?

Sverige+Finland=Sant?
Nu vill förbundet att elitserielagen skall spela mot finska lag istället för derbygrupperna (se länktips). Vad tycker ni om den idén? Själv tycker jag det låter som en kul grej, men nog vore det väl lika mycket sportslig orättvisa?

Sv: Sverige+Finland=Sant?
OskarB:
Kan till viss det hålla med, men en ny kul grej att prova.
MEN min fråga är; är dom ute efter att efterlikna ett litet VM eller där dom vill se vart lagen i elitserien står sig internationellt.
Men det vore en skam samtidigt mot dom svenska lagen.

VA är d för jävla skit dom drar igång nu då..fan dom e ju värre en va fagerlund var...

Asså Elitserien är Svenskt, inte Finskt o inte Finlands/Svensk..utan en ren svensk hockey tradition...Och nu ska man förstöra d.*suck*...

Vilka svenskar korsar östersjön för att kolla på en match`?....nä det här är för dåligt..

BEVARA ELITSERIEN SVENSKT JÄVLA NÖTTER!

Janssonligan:

Nja, meningen är ju att de poäng man tar i de matcherna skall följa med i respektive nationell serie. Vid förlust försvinner ju poängen till Finland och gynnar inget motståndarlag, vid vinst kan man väl kalla det bonuspoäng. Låter märkligt alltihop...

Jag tror inte det handlar om vilket lands lag som är bäst, utan man vill väl helt enkelt bjuda publiken på lite variation.

19 Nicke: Personligen tycker jag det skulle vara rätt kul med ett par matcher mot finska lag och skulle gärna byta exempelvis en bortamatch mot Malmö eller något annat av de sydligaste lagen mot en bortamatch mot Kärpät eftersom det bara tar ett par timmar att åka till Uleåborg, medan en resa till Malmö tar betydligt längre tid. Jag skulle till och med kunna tänka mig en gemensam liga för Sverige och Finland.

Lulekickan: Med flyg är du nere i Malmö på ungefär 3-3.5 timmar.

MartinSedin: Visst är man det, men det kostar alldeles för många tusenlappar för att jag skall anse det vara värt det i samband med en vanlig match i grundserien. Dessutom brukar det alltid vara svårt att pussla ihop resplanen så att den passar ihop med allt annat, flygen går ju inte alltid den tid man skulle önska att de gick.

OskarB: Va?!?! Är inte elitserien tillräckligt bra för dom som styr eller? Och skulle den bli bättre av att våra duktiga svenska lag skulle tvingas möta sämre lag? Hur motiverade skulle spelarna va och hur många skulle gå och titta på en sådan match (alt åka till finland)? Vill dom få in mera pengar så är det väl bättre att utöka elitserien med två svenska lag till.

Utmärkt ide tycker jag.... Härligt med lite nytänkande inom svensk hockey efter att sporten sen många år sjunkit allt lägre i popularitet. Det här gör att sporten utvecklas utan en stentrist europaliga...

Matcher mot finska lag låter inte som nån höjdare. I och med noll koll på motståndarna blir matcherna automatiskt ointressantare

« · 123746