Övrig sport

1614 inlägg · 27 ämnen

Are you ready for some football!!!

« · 1231201 · » Till forumet


Sv: Are you ready for some football!!!
Mike Skinner: Då är det kanske bäst du inte lusläser här... ;-)
Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Salle:
Ja, den lär bli rolig den också. Tyvärr är det ju school night, så jag får kolla den eftersänd imorrn. No spoilers!
Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Mike Skinner: Jag var aldrig orolig trots att Jets startade väldigt bra och effektivt.

Colts hade tålamod och väntade på att rookien Sanchez skulle svikta och att Peyton skulle läsa defensiven klart...

Men det har varit en kul match och roligare kommer det att bli i nästa match. :-)
Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Skulle precis rätta mig själv och skriva OM de nu blir klara, men den där intercepten var nog den berömda spiken.
Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Salle:
Riktigt kul faktiskt. Spännande match, för övrigt. Tycker Colts är värda Super Bowl-platsen.
Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Mike Skinner: Ja det är kul med stats i de flesta amerikanska sporter.

För några år sedan var det en featurefilm i reklamavbrotten som BARA handlade om Statistiken.
Killar som live sitter och söker såna här udda stats med hjälp av små skrivna "scripts" för databasen. Och hur det satt ett gäng killar och bara matade in spelarstats på varenda spel.

Galet, Ja!  Nördigt, Ja! Hur kul som helst, JA!


Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Salle:
Hur många matcher jag än ser så upphör jag aldrig att förvånas över all statistik i NFL! Två rekord som är slagna idag, och fler blir det väl... :)
Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Ikväll är det dags för confernece-finaler och här följer TV-tiderna för matcherna
21.00 NFL: Indianapolis Colts-New York Jets
00.30 NFL: New Orleans Saints-Minnesota Vikings

I AFC finalen så borde det bli en relativ säker hemmaseger för även om Jets försvar storspelat fram till nu så möter dom nu det antagligen bästa anfallet lett av Payton Manning som är expert på att läsa försvar och snabbt leverera bollen om han för minsta öppning.


I NFC borde också bli en hemmaseger men här blir det mer spännande och det finns många olika vinklar på det hela: 
Två åldrande QB:s (Brees och Favre) i deras sista(?) chans på final och Lombardi Trophy...
De två bästa anfallen från säsongen bäddar för sevärt spel med mycket poäng...
Ett kokhett Superdome där dock Favre har vunnit Superbowl och dessutom nästan har hemmaplan då Kiln, Missisippi är "nästgårds"...
Vikings har fyra raka segrar emot Saints...
Oavsett så är de flesta överens om att det kan bil ett sjujädrans möte. :-)
Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!

Salle:Det känns som att Dallas chanser till comeback och vinst försvann när deras All Pro Left Tackle skadades. Man såg ju vad som hände de två följande spelen. Jared Allen rushade ch sen var det havoc i backfield.

Jag är själv Vikingsfan och jag var ensam om det här i eskilstuna. De flesta höll på 49:ers som dominerade stort vid den tiden. Cowboys började väl att dominera 93-94 nångång. Om jag mins rätt.

Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Jets riskerar lite med 4 and 1 och lyckas. Därmed blir det överraskande nog Jets som får åka till Indianapolis och spela Conference-finalen i AFC om en vecka.

Chargers fick inte igång nåt springspel då Jets D# var klockers genom hela matchen. Och Sanchez blev bättre och modigare ju längre matchen led och specielt då dom fick upp poäng på resultattavlan. Kul med överaskningar och det var en kul match att titta på.



Och som jag skrev tidigare så är det New Orleans Saints - Minnesota Vikings som gör upp om titeln i NFC.



Dröm Sött!
Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Med 2.14 kvar kan Chargers reducera till 14-17.

Misslyckad On Side kick. Och nu behöver Jets "bara" fixa en 1st down för att låta klockan rinna ut samtidigt som dom nästan har läge för ett FG-försök om dom inte riktigt når fram till 1:at down.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Inte nog med det så det så sprang Greene in en 53yards TD för att göra det 17-7.

Chargers körde hurry-up-offense för att snabbt komma tillbaka men missade just en 40yard FG-försök, Kaedings 3:e miss idag (36, 57 och 40yrds).


Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Måste säga jag är imponerad av Jets och deras unga QB Sanchez. Deras försvar är av toppklass och har hållit Chargers till bara en TD fram till 4:e Quartern. Och rookien Sanchez har arbetat sig in i matchen och Jets todg nyss ledningen med 10-7 dryga minuten in i sista quartern.
Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Förra veckan såg vi en match utan D.
Idag har vi kunnat se motsatsen. Två riktigt bra försvar som i play efter play har stoppat motståndarna framgångsrikt. Fast sen har ju Vikings #4...

4 st riktigt snygga TD pass från Brett Favre, 3 till Rice och en till Shiancoe.
Romo, och hans kopojkar, å andra sidan har haft det tyngre och gett bort 3 gånger till motståndarna och inte lyckats mäkta med att få poäng på resultattavlan.

34-3 till Vikings som därmed möter toppseedade New Orleans i Superdome om en vecka.

Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Inte så långt bort tilll slantsingling mellan de två lag som kanske har mest antal svenska fans. Minnesota Vikings efter nån uppvisningsmatch i Sverige i slutet på 80-talet och Dallas Cowboys som var det stora framgångsrika laget i början av 90-talet när TV3, med P A Gullö och Theo Blanco, invigde oss i denna sport.

Detta är även den match som känns mest oviss av helgens kvartett för igår så var det ju 2 säkra hemmasegrar och Chargers borde kunna beta av Jets senare i afton.

Vikings och Comboys har liknande stats när det gäller det mesta från QB:arna Favre och Romo till det defensiva spelet men Vikings har hemmaplan i fruktade Metrodome där publiken kan föra rent ut sagt ett j-a väsen och det har Romo visat att han inte riktigt gillar även om han blivit bättre på det sedan dom fick en "innehall" hemma i Texas till denna säsong. Och sen är det rutinerade Favre som står på andra sidan...

Det kan bli en riktigt bra och sevärd match så se till att ha popcornen klara till kl 19.00.




Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Bekvämt och väldigt kontrollerat av Colts som bara släppte till ynka 3p på en hel match emot ett erkänt bra lag. Men Ravens 4 TO's 7 penalties och bara 5 1st downs kostade för mycket.

20-3 blev slutresultatet

Go Natt

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Det blev väntat enkelt för Saints, 45-14.

Och det ser även rätt bekvämt ut för Colts som har 17-3 i halvtid efter att ha gjort två TD's i slutet av 2nd Quarter.
Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Förra veckan hade ju Arizona snällt sagt ett blekt försvarsspel och dom verkar inte legat ute och solat sen dess...
Dom hade ju tur att Packers inte kom igång då heller men Saints kom redo för match från slantsinglingen.
Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Matchen han knappt börja förrän det, än en gång, stod 7-0 till bortalaget och underdogsen Arizona Cardinal. Och återigen var det ett stort springspel, 70yards, som överraskar försvaret.

Bra start för matchen och för Cardinals men det borde inte räcka till emot 1:a seedade New Orleans Saints med Drew Brees i förarsätet.



Senare i natt är det Indianapolis Colts - Baltimore Ravens som även det borde bli en enkel hemmaseger för Peyton Manning & Co.
Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Då ser nästa veckas upplägg ut som följer...

AFC
Indianapolis Colts - Baltimore Ravens (spelas lördag)
San Diego Chargers - New York Jets (spelas söndag)

NFC
New Orleans Saints - Arizona Cardinals (spelas lördag)
Minnesota Vikings - Dallas Cowboys (spelas söndag)



3 säkra hemmasegrar där bara Vikings - Cowboys känns som en jämn, och oviss, matchup även om Vikings borde vara lite av favoriter.

G'natt
Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Björn W: Men detta är ju som att se en hockeymatch där alla backar är Sondell-kloner.  ;-)


Och där tog det slut.

Rodgers tappar bollen och Arizona springer enkelt in de 15 yarden in i end zone.

Så j-a typiskt att det är  Defensiva poäng som avgör... Skrattar åt eländet.


Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Men ZZZzzzZZZatan.
Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Salle: Jag säger som Lars Byström - jag vinner hellre med 7-6 än 1-0.

Givet att jag inte kan vinna med 7-0, alltså.
Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Björn W: Nä det är så j-a uselt D# att det inte är kul att kika på.
Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Och j-r vilken miss av Rackers som bara hade en 34yardare för trolig seger med 10 sek kvar. Men han tjongar till den som en allsvensk mittback och missar med 4-5 meter...

Så det blir Overtime.


Och med de försvar som man sett så känns det som det hänger på slantsinglingen. Och den vann Packers...
Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Poffa: Hehe...inte gick jag och la mig - en desillusions-fint, bara. :-)

Inte den mest välspelade match jag sett, men helt klart en av de bästa underhållningsmässigt sett.
Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Och gissa vad som händer sen...

Just det. TD för Packers. 45-45 med 1.52 kvar.
Nu kommer frågan om dom var för snabba för Warner med 3 timeouts kan nog göra nåt med detta. Dom behöver ju bara ett fieldgoal.


Dags för Packers D att göra sig förtjänta av lönen.
Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!

Och Warner fortsätter leverera i luften.

45-38 4.55 kvar...


Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Och just nu är det inget försvar i Cardinals heller. Efter matchens 2:a punt så passar GB enkelt ner i end zone och gör ännu en TD....

38-38 med 10.57 kvar.

Kass med ändå underhållande match.
Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
GB TD 38-31 0.52 in i 4:e
Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Eller än bättre väcka det D# som verka gått i ide... Packers var det 2:a bästa försvaret säger dom. BAH!!!
Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!

Salle: Fast där tog det nog slut.

Jag är i alla fall slut, taxin hämtar mig om 4 timmar, ungefär. Mot sängen...

Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
 Och vips så var det 7p...

Så här har ju Packers lirat hela säsongen. Att det skulle ta sån tid att plocka fram.

Läge att ringa och väcka den Björn som sover???
Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Salle: Hoppsan, undra om inte Björn gick och la sig för tidigt. It's a 7 point game.
Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Och Packers gör en On side kick som totalt ställer Arizona så Rodgers får fortsätta sin offensiv.

Mycket passande spel från Packers
Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Salle: Snygg on-side kick, där. Cardinals stod och sov.
Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Fast där så kom Packers upp med några snygga offensiva spel. Och även om det var med små marginaler så tog dom 7p och kan kanske få lite moment nu. Men då måste defensiven kliva fram och bevisa nåt också.
Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Poffa: Ja med deras offensiv i år så förväntar man sig mer, mycket mer.

Dom flesta sitter nog (om nu GB förlorar) med ett rätt av fyra. Och dom sitter där med Dallas.


Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!

Salle: Packers blir överkörda. Big Time. Det är nästan pinsamt att se.

Med andra ord hade jag ett rätt av fyra, gällande vilka som skulle gå vidare. Endast Jets satt som en fläskläpp.

Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Salle: Hörru, jag tror nog jag ger upp nu och intar horisontalläge. Men i besvikelsen man ska väl ändå komma ihåg att hemmalaget var mindre än en minut ifrån att ta hem Superbowl ifjol.

Det är väl bara att man har lite svårt att se dem som ett storlag med deras bleka historia i åtanke.

Och så hade det ju varit ett värre öde att förlora mot Favre i conference-finalen till slut. Rodgers & co får bygga på det här till nästa år, nu är debuten i slutspel avklarad iaf, bara att se till att fixa hemmaplans-fördel nästa år.

ZZZ
Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Vart är försvaret.
Den där är alldeles för billig att bjuda Warner-Fitzgerald på. Jag hade ju nästan kunnat springa in den passningen.

Jag tror detta är kört för Packers nu om inte Warner ger bort nåt stort spel. Och det är liksom inte hans grej. :-(

Ännu en skräll på gång alltså.
Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Men H-E vilka turnovers det är... Nu tog väl GB tillbaka den som tur är men ändå.

Och det är ju inte bara i denna matchen.


Och från Packers som var bland dom bästa på att undvika att ge bort bollen under grundspelet....

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Björn W: 17 back igen... GB måste ju kunna tacklas bättre om dom skall låta Warner kasta bollen.
Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Salle: Några dåliga försvarsbeslut, internt minigräl i Cardinals, reducerat till "två innehav" och minst ett Fjällräven Center-jubel i arenan.

Jag går inte och lägger mig än. :-)
Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Väldehövlig TO av Woodson då Arizona började spela fantasirikt och låta Kurt Warner nyttja sin arm på bästa sätt.


Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Salle: En-Te-Ligen någon som vill vinna. Matthews!
Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Björn W: Phoenix är ju en studentstad, och stadion heter ju University of Phoenix Stadium och Glendale, där arenan ligger, likaså. Så det finns ju säkert en hel del exil-packers där.
Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Jag kan inte avgöra vilket lag som spelar som drogat. Arizona på uppåttjack eller Packers på Thinner?

Ändå lite kul att se på publiken. Det tycks vara en ganska röd hemmaarena, några hundra mil från Wisconsin, men vid närmare anblick så sitter det en ost på nästan var femte-tionde gubbe eller gumma i arenan.

Hela världens lag...
Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
...och det andra likaså.

Fårtiin -naffing.
Kommentera

Sv: Are you ready for some football!!!
Björn W: Vad är detta... Ge bort bollen till underdoglagen-dagen eller vad.

2 turnover tidigt för Packers och Arizona leder 14-0 med knappa 6 minuter spelat.
Kommentera

« · 1231201 · »