Övrig sport

1614 inlägg · 27 ämnen

Tennis

« · 1163533 · » Till forumet


Sv: Tennis
Tyvärr verkar ju denna match bli lika spännande som F1...


Kommentera

Sv: Tennis
ante08: snart dags heja Söderling.
Kommentera

Sv: Tennis
Daniel Berta vann finalen för juniorer.

Nu är det bara att hoppas att Söderling kan skrälla mot Federer,det vore en enorm kick för svensk Tennis.
Kommentera

Sv: Tennis
Vilken 'glädje' Kuznetsova visar
Kommentera

Sv: Tennis

T T: "Jag har aldrig gillat Söderling, jag tycker att han är alldeles för dryg och grinig, men i dag ville jag verkligen att han skulle vinna. Jag vill se Federer vinna Franska och då var det här nästan en förutsättning."

Med den bedömningen antar jag att du följt Söderling på rätt nära håll, åtminstone närmare än jag har gjort. Jag har svårt att dra till med hur många matcher jag sett Söderling. Dock, från och med matchen mot Nadal, i denna turnering så har jag följt honom väldigt nära. Och det jag reagerar på är just det du säger om hans dryghet. Det har man inte sett mycket av den här turneringen. En otroligt ödmjuk tennisspelare som verkligen funnit harmoni och utstrålar självförtroende.

Han har kanske vuxit på sig och insett att ödmjukhet är förutsättning att vinna tyå såna här turneringar? Inte för att jag tror att han har så stor chans på Federer, men det sätt han utfört sina sista tre matcher så är jag grymt imponerad. Han kan faktiskt rubba Federer. Det är jag helt säker på.

Till skillnad från dig skriker jag ut: Go Söderling, go for the gold!

Kommentera

Sv: Tennis
WooHoo! Härligt Federer! Men på söndag blir det en nervpärs igen.
Kommentera

Sv: Tennis
Metal Guru: Jävlar vilken match, jag gav upp vid 1-4 i sista och bytte kanal. Gissa om jag blev förvånad när jag hittade tillbaka vid ställningen 4-4 igen.
Kommentera

Sv: Tennis
Salle:
Han såg ju rökt ut i början på sista... :0)
Kommentera

Sv: Tennis
Metal Guru: Heja Sverige!

Final för Robin efter en spännande och välspelad match.
Även final för nån svensk pojk...
Kommentera

Sv: Tennis
Salle:
Nu börjar det bli spännande på riktigt.
4-4 i avgörande set, och svensk positiv trend.
Kommentera

Sv: Tennis
Och det gör han. Trots 0-30 underläge... Starkt!
Kommentera

Sv: Tennis
spud: Läge att serva hem andra set... Kom igen!
Kommentera

Sv: Tennis
Har robin blivit utsatt för ett practical joke alá bert Karlsson? Hans antydan till skägg är ju hemsk.
Fast jäklar så bra han är. Verkar otroligt stark!
Kommentera

Sv: Tennis
 6-3 och stabil spel från svensken.
Kommentera

Sv: Tennis
ante08: 5 minuter till matchstart på Roland Garros.

Eurosport sänder som vanligt och ni som inte kan häcka framför en burk kan lyssna på SR P3 som sänder direkt.
Kommentera

Sv: Tennis
ante08: edit såg nu att det inte är helt klart än såg nu att Murray spelar senare ikväll.
Kommentera

Sv: Tennis
ante08: jaha murray nästa nu då. Lär bli tufft men inte helt utan chans. Nån som vet dag och tid matchen är.
Kommentera

Sv: Tennis
ante08: jaaa härligt Söderling vidare efter han van det 3 med set 6-1.
Kommentera

Sv: Tennis
ante08: Bockar och bugar för en fantastisk prestation, igen. Söderling ser verkligen het ut.
Kommentera

Sv: Tennis
ante08: Söderling vann andra set med 6-3 börja se bra ut det här.
Kommentera

Sv: Tennis
ante08: inte lika bara start för Söderling i andra set underläge med 1-2 där.
Kommentera

Sv: Tennis
ante08: ja 6-1 seger i första set hoppas på lika fint spel av Söderling i andra set nu.
Kommentera

Sv: Tennis
spud: börja lovande ledning med 2-0 i första set.
Kommentera

Sv: Tennis
mattias - 74: Nu ska de börja, @eurosport.
Kommentera

Sv: Tennis
ante08: Söderling spelar kl 15.05 imrron.
Kommentera

Sv: Tennis

T T:

Tycker också Söderling är ganska stöddig och dryg men kanske är det som man måste vara om man skall vinna någon stor titel ?

Det är väl Thomas Johansson som lyckats med det senast i Australian Open har jag för mig ?

Kommentera

Sv: Tennis
250kg kärlek: Federer är inte ett nummer större än Nadal, absolut inte på grus och definitivt inte över fem set.
Kommentera

Sv: Tennis

T T: Jag har inte hängt med särskilt mycket. Men när du säger att Söderlings vinst mot Nadal var en "förutsättning" för att din favvo Federer ska vinna, hur tänker du då?
Federer visade i den senaste turneringen (om jag inte minns fel) att han är ett nummer större än Nadal när han är i form och befriad från skador. Tror du att Nadal, om Nadal och Federer mött i en final, hade fått revansch?

Personligen tror jag att vi får en otippad grand slam-vinnare i år. Ingen Nadal, ingen Federer...

Kommentera

Sv: Tennis
Jag har aldrig gillat Söderling, jag tycker att han är alldeles för dryg och grinig, men i dag ville jag verkligen att han skulle vinna. Jag vill se Federer vinna Franska och då var det här nästan en förutsättning.
Kommentera

Sv: Tennis
NuMo: OJOJ, vilken skräll. Själv hade man spelat på att Nadal skulle vinna med 3-0 i set till det fina oddset 1,25 :)

Ska bli intressant och se om Söderling orkar ladda om i kvarten.Verdasco eller Davydenko får han möta där.
Kommentera

Sv: Tennis
NuMo: fy så göt härligt Söderling vilken skalp.
Kommentera

Sv: Tennis
ante08: Yes!

Där har vi det. HÄFTIGT!
Kommentera

Sv: Tennis
NuMo: kom igen nu Söderling.
Kommentera

Sv: Tennis
NuMo: 5-1 Söderling, sidbyte. Nu jäklar.
Kommentera

Sv: Tennis
T T: Tie Break. Tar han det så är det klart.
Kommentera

Sv: Tennis
Skänker en tanke till Söderling som pressar kanske världens bästa grusspelare i den kanske mest klassiska tennisturneringen.

Go Söderling, go!

250kg kärlek
Idag kl. 16:50
Kommentera

Sv: Tennis
Poffa: Det har du rätt i. Man undrar ju ifall de svenska spelarna också tyckte att den tjocke israeliten skulle vara en lätt match. Tydligen bedrog de sig. Nu vann man ändå matchen men de fick allt kämpa för det. Det jag ville ha sagt med min dåliga jämförelse var nog att det är lätt att dra snabba slutsatser om saker man ser eller tror sig se.
Kommentera

Sv: Tennis
Dream Team: Dåliga jämförelser har vi sett förut i den här tråden.
Kommentera

Sv: Tennis
Frisco: Åh, den gamle storfuskaren. Han sysslar nog inte med psykningar, det är han alldeles för dum för att klara av. Nej, det var en dålig jämförelse.
Kommentera

Sv: Tennis
Dream Team: Det är alltså lite Martin Thörnberg över Israeliska tennispelare?
Kommentera

Sv: Tennis
I vilken sport förekommer det inte psykningar? Och om det nu inte får göra det i tennis, men ändå gör det, ska man som proffspelare inte kunna hantera det? Det jag känner är att di svenske inte pallade trycket. Sämst när det verkligen gällde.
Kommentera

Sv: Tennis
Poffa: Speciellt då Israelen var på läktaren och köpte koscherkorv när det hände.
Kommentera

Sv: Tennis
Men svärord. Det är inte sant. Dessutom, vad sysslar domaren med som säger omspel på en boll "för att en bollflicka rört sig"?
Kommentera

Sv: Tennis
20 Lindgren: Spännande sa Bull.
Men tyvärr...
Kommentera

Sv: Tennis
Stigsson: Nej, jag ger mig inte in på att försöka besvara en sådan subjektiv fråga. :-)

Tredje raka matchen i Davis Cup för Andreas Vinciguerra som går till fem set och som förloras?
R1 - L Flavio SARETTA BRA 4–6 6–1 6–3 2–6 5–7
R2 - L Dudi SELA ISR 6–4 3–6 6–3 3–6 9–11
R5 - L Harel LEVY ISR 4–6 6–4 4–6 6–3 4–4
Kommentera

Sv: Tennis
20 Lindgren: Femte och avgörande set i den femte och avgörande matchen.
Kan det bli mer spännande?!?
Kommentera

Sv: Tennis
“Övrig sport” är den bästa boken och “Tennis” är den bästa tråden!
:-)
Kommentera

Sv: Tennis
Salle: “Att israeler befinner sig på platser där dom inte borde få vara. Och när dom blir tillsagda att flytta så är skadan redan skedd.”

Nu händer det igen. Och Israel (dvs Dudi Sela) lyckas vinna just de två matcherna som döms av en umpire utan pondus.
Kommentera

Sv: Tennis
20 Lindgren: Jag säger bara att om gårdagens israeliska köttbulle vägde 89 kilo så väger jag nog bara knappt 80...
Kommentera

Sv: Tennis
20 Lindgren: Israel har förlorat sju raka drabbningar i Davis Cup. Inte sedan debuten i World Group 1987 har de tagit hem en tie. Så lämpligt då att passa på nu när svensk tennis är på väg in i sin värsta ökenvandring sedan Ulf Christian Johan Schmidt slutade efter Interzonfinalen 1964. Tiden mellan Schmidt och Borg var tung. Nu väntar jag bara på att någon superveteran kliver in här och säger att han minns när Uffe Schmidt spelade…
Kommentera

« · 1163533 · »