Övrig sport

1614 inlägg · 27 ämnen

Tennis

« · 1265020 · » Till forumet


Sv: Tennis
Dream Team: nä .. gräs börjar direkt . wimbledon börjar 21 juni . innan de är de halle och dom där små turneringarna
Kommentera

Sv: Tennis
Alisandali: När brukar grästurneringarna dra igång? Direkt efter franska öppna eller kör dom på grus ett tag till? Gräs är väl inte Robins bästa underlag tänkte jag.
Kommentera

Sv: Tennis
mattias - 74:Jag tror det tar stopp EFTER finalen , eller vem möter han i nästa match ??
Kommentera

Sv: Tennis
mattias - 74: tyvärr . torsk . men visst vore de fantastiskt om han kunde slå ut nadal . så federer fick behålla rankingen .. de har annars varit en ära att få leva under samma tidsperiod som federer . den största idrottsmannen någonsin .. alla kategorier
Kommentera

Sv: Tennis

spud:

Tror ni på vinst eller tar det stopp i finalen.

Kommentera

Sv: Tennis
FAN VAD KUL!
Kommentera

Sv: Tennis
Kom igen nu, håll I!
Kommentera

Sv: Tennis
spud: Avgörande set nu, man kanske ska skynda sig hem från jobbet och titta på det?
Kommentera

Sv: Tennis
renen: viktigt break där
Kommentera

Sv: Tennis
Stigsson: Men inte andra, å nu break emot sig.
Kommentera

Sv: Tennis
spud: 1:a set gick bra
Kommentera

Sv: Tennis
Nu blir det spännande!
Kommentera

Sv: Tennis

Poffa: Varför kände jag på mig att det var du som skulle vara den förste att gratulera Robin efter den här segern? ;)'

Men det är förstås bara att lyfta på hatten för den här oerhört stora segern och ett ÄNTLIGEN är förstås på sin plats!

Kommentera

Sv: Tennis
Otroligt bra jobbat.
Kommentera

Sv: Tennis
ROBIN SÖDERLING!!!
Kommentera

Sv: Tennis

20 Lindgren:

2 - 1 i set till Söderling i Paris mot Federer. Just nu 3 - 3 i det 4:e.

Kommentera

Sv: Tennis
6–0, 6–0, 6–0 Lindgren: En okay lottning. Efter att 2004-2008 tvingats genomlida nio av elva ties på bortaplan har vi nu faktiskt fjärde raka drabbningen inomhus i Sverige. Be mig inte tala om i vilken stad vi spelar; ställ den frågan till Johan Arnesen eller Johan Porsborn.
Italien? Italien? Skojar du? Snackar vi svensk DC-historia är det lätt att prata om romarna. Detta blir första mötet med stövlarna under detta millennium efter att under 1900-talet noterat 8–11 i drabbningar och 44–48 i matcher. Wimbledonvinnarna Borg och Edberg hade under sin karriär en märklig förmåga att slippa möta latinerna (snart är mina hobbysynonymer slut). På ett personligt plan kan jag släppa ifrån mig informationen att min senaste DC-weekend på plats var just mot Italien; i Baltiska Hallen 1989; och det är nu bara tre decennier sedan.
Är Sverige favoriter? Ja, inomhus i Sverige på Hard eller på Carpet. Alla åtta öppna elitdivisionsplatser 2011 redovisas nedan.

World Group Play-offs 17-19 september 2010:
Colombia–USA
Israel–Österrike
Tyskland–Sydafrika
Sverige–Italien
Indien–Brasilien
Australien–Belgien
Kazakhstan–Schweiz
Rumänien–Ecuador
Kommentera

Sv: Tennis
6–0, 6–0, 6–0 Lindgren: Varför skriver jag så sällan? Ja, det är ju dumt nu när nationen sitter på nålar inför Davis_Cupkvallottningen på tisdag 11 maj. Vad har de svenske att frukta? Colombia? Brasilien hemma? Australien hemma? Kazakhstan? Österrike hemma? Italien hemma? Sydafrika borta (isåfall första svenska drabbningen i RSA)? Rumänien i Bukarest? Vi skall väl inte behöva ställas mot någon av de sju andra som slogs ut i World Group R16? Vad tycker Jonas Arnesen och Fidde Rosengren? Jag tar som vanligt ut sk*n i förskott och förutsätter att vi får spela borta på grus i Rumänien eller Colombia. Som bekant saknar den under 1900-talet så stolta tennisnationen Sverige numera en andra singelspelare; något som i Davis Cup ända sedan starten 1900 är dubbelt så viktigt som ett kompetent och samspelt dubbelpar.
Nu är det dags att klä på sig och ge sig ut och distribuera gammelmedia.
Kommentera

Sv: Tennis

20 Lindgren:

Skall väl mycket till om Söderling skall vinna det här men de är sannerligen imponerande att komma in som reserv och spela så här bra. Är det 2 gånger han slagit Nadal nu?

Kommentera

Sv: Tennis
20 Lindgren: Visserligen förlust; Nikolay Davydenko–Robin Söderling 7–6(4), 4–6, 6–3; men setvinsten i andra set betyder att Söderling slipper möta Federer i semifinal.
Robin Söderling (SWE) [8] 2–1 5–2
Nikolay Davydenko (RUS) [7] 2–1 5–3
Novak Djoković (SRB) [3] 2–1 4–3
Rafael Nadal (ESP) [2] 0–3 0–6
Spelschemat på lördag:
13:30 Max Mirnyi 65selander (BLR)/Andy Ram Johan J (ISR) [7] vs. Frantisek Cermak mok (CZE)/Michal Mertinak danoj (SVK) [5]
…followed by Roger Federer (SUI) [1] vs. Nikolay Davydenko (RUS) [7]
20:00 Mahesh Bhupathi scim (IND)/Mark Knowles Per HApps (BAH) [3] vs. Bob Bryan 250kg kärlek (USA)/Mike Bryan 250kg kärlek (USA) [2]
…followed by Robin Söderling (SWE) [8] vs. Juan Martin Del Potro (ARG) [5]
Kommentera

Sv: Tennis
Bra Lindgren… Môcket bra…: Jag förstår att många här inne saknat mina skriverier senaste tre timmarna; men jag har varit upptagen av tv8-tittande. Man får passa på de få tillfällen som dubbel televiseras.
Mats Wilander läste tydligen Jonas Arnesen i SvD idag och bytte ut Aspelin mot Söderling. Andrei Pavel plockade också in sin singeletta; Victor Hanescu; i dubbelspelet.
Det tog 212 DC-drabbningar innan Sverige tappade 2–1-ledning till tie-loss (skandalen mot Israel i Baltiska Hallen där räkningen från ITF på $5,000 fortfarande postas mellan Stockholm och Malmö). Förhoppning finns till svenskt Elitdivisionsspel 2010 då världselvan Söderling imorgon 13:12 ställs mot transylvanienettan.

R3 - Rob.Lindstedt/Rob.Söderling (SWE) def. Nicolae Ceauşescu/Count Dracula (ROU) 6–1, 7–6(7), 7–6(5)
Sweden leads the tie by two rubbers to one after day two
Auf Wienerschnitzel!
Kommentera

Sv: Tennis
Bra Lindgren… Môcket bra…:

Jag försöker leta efter "Longest-known singlesrubbers in elapsed time since tiebreak introduced" men hittar inte på länken. John P. McEnroe och Mats A.O. Wilander höll på i 6:22 men det var som sagt var före 1989.
I semifinalen mellan Kroatien och Tjeckiska Republiken slutade nämligen första matchen
Radek Stepanek (CZE) defeated Ivo Karlovic (CRO) by 6–7(5), 7–6(5), 7–6(6), 6–7(2), 16–14 efter en minut ifrån sex timmars speltid
Tomas Berdych (CZE) defeated Marin Cilic (CRO) 6–3, 6–3, 3–6, 4–6, 6–3 har just slutat efter endast 3:48
Tjeckiens första final – dels som Tjeckien; dels i World Group!? Spanien leder planenligt med 2–0 utan setförlust.

Fotnot: Tjeckoslovakien tog titeln 1980 – sista året före World Group och spelade som bekant final 1975 i Kungliga Tennishallen.
Kommentera

Sv: Tennis
Bra Lindgren… Môcket bra…:

Rubber1 Andreas Vinciguerra {single ranking 272} (SWE) lost to Victor Hanescu Et tu Brute (ROU) by 6–7(5), 6–7(10), 15–30 retired
R2 Robin Söderling Dysso (SWE) leads Victor Crivoi Daniel Kungsör (ROU) by 6–2, 6–1, 0–0
R3 Simon Aspelin {double ranking 19} / Robert Lindstedt Dragan 2k (SWE) versus Marius Copil Tigern / Horia Tecau Kattiz (ROU)
R4 Robin Söderling Dysso (SWE) versus Victor Hanescu Et tu Brute (ROU)
R5 Andreas Vinciguerra saknad (SWE) versus Victor Crivoi Daniel Kungsör (ROU)

Oj… Ilie Năstase är på plats i Idrottens Hus. Var är Björn Rune Borg?
Kommentera

Sv: Tennis
R1 Victor Hanescu defeats Andreas Vinciguerra 7–6(5), 7–6(10), 30–15 retired

Fotfel… Nu måste vi vinna rubber 2, 3 och 4 innan vi får se om vi måste vinna match fem också.
Kommentera

Sv: Tennis
renen: Andreas Vinciguerra måste hålla. Idag och i Rubber #5. Varken Simon Aspelin eller Robert Lindstedt är dugliga i single. Tejpa ihop foten och kom tillbaka!

Det var typ 18 år sedan jag stukade foten i idrott. Inget kul. Skall tejpas/lindas direkt. **knock on wood**
Kommentera

Sv: Tennis
20 Lindgren:Tuff Rumän, missar ingenting typ.
Kommentera

Sv: Tennis
Stigsson: Alltid viktigt att vinna de avgörande bollarna. Trots att Hanescu tappade två poäng i sin serve i tiebreak blev det rumänskt 7–6 (7–5). På papperet är väl detta den match Rumänien är störst favorit i. Men enligt legenden är det alltid bra med 1–0-ledning i matcher…
Den här helgen känner jag opimism inför dubbeln. Men mer om det imorgon.
Kommentera

Sv: Tennis
I kom, II kom, III kom, IV kom, V kommer nu: Wilander verkar vilja vinna volleys
Vinciguerra versus Victor
Kommentera

Sv: Tennis
20 Lindgren: Spännande förstaset till rumänen i tie-break.
Kommentera

Sv: Tennis
Svenska nationsfärger: gul tröja och kornblå shorts.
Rumänska nationsfärger: gul tröja och kornblå shorts.

Istället uppträder båda spelarna i första suddgummit i den färgsättning som Gefle IF tyvärr nyttjar 2009; vit skjorta och marinblå byxor.

Fotnot: “Suddgummi” är en översättning av det engelska “rubber” som används för att beskriva vad som normalt kallas “match” Till skillnad från “tie” (som består av fem matcher) som jag kallar “drabbning” – vilket andra svenskar under stundom benämner “landskamp”. Att Rumänien sedan ett par år förkortas “ROU” istället för “ROM” är en annan fight.

www.daviscup.com/teams/team.asp?team=SWE
www.daviscup.com/teams/team.asp?team=ROU
Kommentera

Sv: Tennis
Davis Cup by PNB Paribas at Idrottens Hus: Skönt att höra fragment av bitterhet hos Jonas Björkman. “Hade vi haft publik i Baltiska Hallen skulle Vinci vunnit minst en av sina två matcher som gick till fem set.”
Kommentera

Sv: Tennis
Lite humor från årets Us open.
Kommentera

Sv: Tennis
ante08: Men Roddick är kung av servar.
Kommentera

Sv: Tennis
och Söderling kungen av Båstad.
Kommentera

Sv: Tennis
Fantastiska matcher det bjuds på ifrån Båstad. Vinciguera imponerar verkligen.
Kommentera

Sv: Tennis
Andersson:

Jisses sicken match!
Mycket surt att förlora, synd att någon måste göra det..
Kommentera

Sv: Tennis
Federer vinner Wimbledonfinalen med 3-1 i set tror jag.
Kommentera

Sv: Tennis
Stigsson: Bryta tennisen för trav, hmmm
Kommentera

Sv: Tennis
renen: Jaha, det blev tre raka set. De två sista gick till tie-break men tyvärr håller schweizaren som sagt för hög lägstanivå för att man ska kunna rubba honom.
Kommentera

Sv: Tennis
renen: Ser ut att bli tre raka, han har en bra lägsta nivå Federer
Kommentera

Sv: Tennis
Stigsson: Å nu är det Federer. Servematch.
Kommentera

Sv: Tennis
Bra match av Robin mot Nicolas Almagro 7-6, 6-4, 6-4.
Blir det Federer i nästa match nu? Han har 6-3, 4-1 så här långt mot tysken Philippe Kohlschreiber.
Kommentera

Sv: Tennis
Stigsson: Ok . hoppas den visas på tv4 sport då...
Kommentera

Sv: Tennis
Andersson: När dammatchen Azarenka mot Olaru är klar på bana två. Det står 4-0 i första set där just nu.
Kommentera

Sv: Tennis
När börjar Söderling??
Kommentera

Sv: Tennis
Dream Team:

Skönt att se att Robin efter en halvknackig start kunde vinna mot luxenburgaren!
Kommentera

Sv: Tennis

T T:

Synd att vakten fick tag på honom innan han kom fram till söderling, då hade det för modligen stått Wilson i ansiktet på honom  :)

Kommentera

Sv: Tennis
spud: I övrigt har jag upptäckt vilken fantastiskt dålig radiosport tennis är.
Kommentera

Sv: Tennis
Känns lite som curling detta, ingen bryr sig om Robin innan han gick och vann mot Nadal. Direkt kom vi som egentligen inte kan ett skit om sporten som flugor till bajs och blev intresserad.

Kul att andra set är bättre än första!
Kommentera

Sv: Tennis
Salle: Tala om att Robin för en rejäl lektion av Roger. Söderling spelar inte bra, samtidigt som Federer spelar riktigt fin tennis.
Kommentera

« · 1265020 · »