1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27193 inlägg · 5186 ämnen
« · 327520 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: STACKARS MALMÖ..
Ebbe: ja, eller utnyttja!

HasseT: Ne men bättre en svikare än en som bara är hälften så bra!

Ibland måste man kunna förlåta..

Sv: Högardh
Poffa:
Brukar man inte försöka få tillbaka spelarna så fort så möjligt .....

Förlåt jag kunde inte hålla mig ;-)

Sv: Hemma vs Borta
Joinzzon:
Halstabletten har nog förträngt när Wolle nollade Bofors uppe i Krutdurken för några år sedan.

Ebbe: Jag gillar inte svikare! Jag ser hellre nån annan här..

Bafucin:
Jaja nu ska du inte vara så´n.
I Nobelhallen vinner vi åtminstone ibland, det är värre med Arboga (som vi aldrig har slagit) o Mora som vi har fått storstyck mot de senaste åren.

fritte rbk:

Han har slagit upp en diskbråcksskada som han fick 1996. Men Den är inte lika allvarlig som tidigare utan man räknar med att få honom tillbaka i spel så fort som möjligt.

Tuborg: hade väl diskbråck eller ngt liknande, Högardh alltså

Högardh
E han skadad? Kunde inte se hans namn i laguppställningen.

Försök få hit Österby igen nu när det kärvar sig i MIF.

Kan inte heller förstå att inte togge spelar torped.
Sen är det ju givet att Arlbrandt ska spela med Hall. Skugge kämpar bra men det saknas lite teknik.

sunken: De va ju en bra gemförelse*s*Dom e ganska lika i ansiktet mä=)

sunken: Om vi har tur sänker de Österbys lön rejält oh han väljer bort Malmö för en återkomst i Rögle..

Vi behöver ju en Libero och tror han skulle passat som det!

Yngligen: Säga vad man vill om Percy och hans mystiska affärer men han har trots allt gjort en hel del för hockeysverige. Det behövs färgstarka personer som vi andra kan älska att hata. Påminner om Bert Karlsson på något sätt.

sunken:
Det lutar väl mer åt att Malmö kommer till oss!

sunken: Dessutom hamnar Pörsi bakom galler!
*Hoppas de iallfall*

STACKARS MALMÖ..
Tror alla här inne känner sig nervösa inför kvällens match. Är det de gamla o oslagbara Rögle som besöker troja, eller är det lika illa som innan.. Kan ju i väntans tider trösta sig med att rögles problem bleknar i jämförelse med malmös. Snacka om att ha tagit sig vatten över huvudet. Slut på pengar, en såpa som går åt skogen och ett spel som minst sagt är darrigt. SE UPP MALMÖ; FÖR NU KOMMER VI!!!

Sv: Längtar..
Gigel: Jag med. Jag tror på vinst i kväll med 5-2.

Heja RBK!

Längtar..
Fan vad jag har längtat till ikväll, men snart smäller det.

Jag ska va på plats och sjunga fram rögle..

De blir seger självklart..

Sen ee de ju match på fredag igen och på söndag..

Längtan ee snart över.

Heja heja Rbk....

Sv: Utan klubb
fritte rbk:
Inget missförstånd alls!

Hofnar: Bara för att klargöra ev missförstånd:

Jag har inte sagt att jag vill ha Burra i rögle.
jag spann bara vidare på inlägget om honom.

Så då var det sagt, lika bra innan alla börjar kasta ruttna ägg och syrliga kommentarer på mig

fritte rbk: Gärna en fighter. Men ingen som gör det oärligt. Ska man fightas ska det vara ärliga fighter. Inte en massa fega överfall som Burra brukar hålla på med.

Sv: Anteludium till fredag!
HasseT: Du är en överraskningarnas....hm... man (varit inne sen 22) ;0)

Sv: Åka med till Troja
Dorza: Svar JA

Alltid där: har du fortfarande plats i bilen eller?

fritte rbk:
Mmmm, visst! För några år sedan hade vi en fighter i laget. Aronssons specialitet var att cross-checka motståndare framför egna kassen, efter avblåsningar. Om ni tycker Rydmark tar många "onödiga" i MIF i år, står han sig ändå slätt mot Patrik Aronsson i Rögle anno "LFN-säsongen". Det finns kanske en anledning till att han var runt i 13 olika klubbar på 10 säsonger (eller nåt ditåt).

OE: hade väl varit kul med en liten "fighter":)

Bonzo_: Jag brukar inte vara kritisk mot spelare bara för att de spelat i MIF. Men att ens tänka tanken på Burakowsky i en grönvit tröja får mig att bli illamående!!! Han är MIF-personifierad med hela sin ruttna bråkstakestil. Lika väl som Roger Elvenes (med sin elegans och gentlemannastil) personifierar Rögle.
Jag antar att många yngre här inne inte har några minnen från när han spelade i MIF och mötte RBK. Men jag, och flera med mig, kan intyga att han var värre än Kåberg.

Sv: Nostalgi
Broder Daniel: låter väldigt kul, men joh, det kan nog vara väldigt svårt att få ideén igenom...

Pommer: ganz richtig mein freund.

Men jag har för mig att rögle i första hand var ute efter en libero men en rutinerad "poäng-görare" hade inte suttit fel.

fritte rbk: Men det är ju en back vi behöver, vi har ju redan för många forwards i laget. Jag kan hålla med om att han har rutin och det behöver Rögle, men vi klarar oss nog utan honom.

Dorza: Åker från Trädgårdsgatan, mittemot Stadsparken, nära Knutpunkten

Nostalgi
Under årens lopp har det väl filmats en hel del under Rögles matcher?
Kan man inte sammanställa detta material till en trevlig "nostalgifilm".
Borde finnas ett ganska stort intresse för en sådan film, den hade iallafall fått en plats i min filmhylla! Jag vet att det innebär en hel del jobb att göra detta, tycker dock att vi som stöttat laget under alla år är värda det! Bara ett förslag, tycker iallafall att det hade varit intressant och kul om det gick att genomföra!

Pommer: En spelare som gör 15 p i lika många matcher , i ett lag som det går tungt för , tycker jag inte låter dumt även om det är den danska ligan vi pratar om.

Vad har åldern för betydelse om man genererar poäng????

se nu till att vinna i ljungby ikväll både på plan och på läktaren

Bonzo_: Ingen Burakowsky i Rögle, han e för gammal och ingen lagspelare av stora mått precis.

Alla till Ljungby...

Utan klubb
Utan klubb!

kolla länken!

Men för er som är sugna och bor i Hbg kan åka från Ängelholm 23:33, 23:47 eller 00:03 med tåget till Hbg.

Sv: Den underbara sviten!
Rainbow: Yes, jag upptäckte den just efter att jag svarat på ditt förra inlägg. En fantastisk start i den nya hallen, att spela ut MIF med 11-1!

Sv: Den underbara sviten!
OE: Det måste vara matchen Rögle-Malmö 11-1 säsongen 83/84 som jag menade i mitt förra inlägg. En sån match glömmer man inte i första taget.

Den underbara sviten!
1982/83
Rögle - Malmö 9-1
Rögle - Malmö 4-2
Malmö - Rögle 3-6
Malmö - Rögle 2-4

1983/84
Rögle - Malmö 11-1
Rögle - Malmö 5-3
Malmö - Rögle 2-9
Malmö - Rögle 2-6

1984/85
Inga möten

1985/86
Malmö IF - Rögle BK 4-10
Rögle BK - Malmö IF 4-3
Rögle BK - Malmö IF 6-1
Malmö IF - Rögle BK 4-5

1986/87
Malmö IF - Rögle BK 5-6
Rögle BK - Malmö IF 6-4

1987/88
Rögle BK - Malmö IF 7-5
Malmö IF - Rögle BK 5-3

1988/89
Rögle - Malmö 5-3
Malmö - Rögle 4-3

1989/90
Rögle - Malmö 5-4 sd
Malmö - Rögle 4-3 sd
Rögle - Malmö 2-3 sd
Malmö - Rögle 3-0

Summa: 15 raka segrar mot MIF. Ingen MIF-seger i Ängelholms Isstadion på hela 1980-talet!!

Hofnar: Svenssons solariebränna och pudelfrilla gick inte av för hackor;)

Någon som har plats över i bilen till Ljungby från ängelholm?

alltid där: varifrån i helsingborg åker ni då? ha d

Upptakt på Nicks
Upptakt på Nicks innan matchen på Fredag
börjar när ni själva vill man jag å Stellan är
där strax efter 16.00.Buss avgår 18.40 till ishallen

Åka med till Troja
Vill Du åka med till Ljungby idag?
Det finns i platser i bil som går från Helsingborg cirka 17.15.
Hemfärden går "BARA" till Ängelholm, men som sagt platser finns för den som är sugen.

Mitt bästa malmöminne är 6-5 segern. Det var 87 om jag inte minns fel. Det var 10 minuter kvar och vi ligger under med 2-5 och sedan vänder vi och vinner. Den kändes skön. Har för mig att det var mycket Röglefolk på läktaren också. 7-800 stycken. Efter det lärde jag mig att aldrig gå förrän slutsignalen ljuder. En arbetskollega lämnade när malmö gjorde 5-2 och hörde sedan vändningen på radio på vägen hem. Var han glad dagen efter, eller?

Joinzzon: Så rätt, så rätt......

Sorry, kunde inte låta bli:-)

Sv: www.dn.se
Addemaan: Visserligen så är det väl inte så konstigt att han kommer att dyka upp i Ä-holm under lockouten med tanke på hans villa i stan. Han kanske siktar på att renovera den lite mer.

Tror även att lill-Tjärna dyker upp i Rögle under lockouten. Han har väldigt starka band med Ängelholm fortfarande. All ledig tid tillbringar han mer eller mindre redan i byn.

Sen kan man kanske hoppas på att dessa två lobbar till sig några andra NHL stjärnor. Kenny tar med sig Yashin t.ex. :). Iofs så räcker det med Kenny. Kommer ihåg senaste strejken då han kom hem. Rögle gick väldigt knagligt i serien. De flesta ES lag, med Västerås i täten, fick fin fina förstärkningar. Trots det så vände förlusttrenden tackvare Kenny som nästan själv styrde hela laget vissa matcher.

Jag tror inte att vi ska ha några större förhoppningar på varken stor-Tjärna eller Jögge. Båda två har varit borta från Ä-holm för länge nu o har andra liv.

Vi ses på Nick's på fredag. Sillen när startar vi?

Sv: nytt på HD.se
Joinzzon:
Du ska nog inte ta så allvarligt på hur det ser ut på pappret, för under den senaste matchen såg det misstänkt likt "traditionell" uppställning ut.
(ordföljden där blev lite mysko, men jag pallar inte skriva om)

Sv: nytt på HD.se
Hofnar:
På tal om matchen imorgon.
1:a femman Mattias Carlsson som halvback o Lindén som torped, det borde ju vara tvärtom sedan ska Togge fortsätta o spela halvback o Pelle spela torped.
Snacka om sätta spelare på fel plats. Känns som det börjar o bli hög tid o ta tränarlicens.

Rainbow:
Bortastatestiken lär ju inte bli bättre när vi varken har mött Arboga, Bofors eller Mora ännu.

Ett outplånligt minne i mina ögon/öron var när Percy gjorde sina första spektakulära värvningar i mitten/slutet på 80-talet.
Pekka Lindmark och solbrände Anders Svensson (från RBK). Första matchen mot MIF den säsongen. En fullpackad lada och halva ståplats sjöng (melodi: Per Olsson hade en bonnagård): "Svensson s*g*r Pekkas k*k, iaa, iaa, oooh"
Rögle vann såklart, som man alltid gjorde mot MIF då.

Rainbow:

Ons 16/10 1985 Malmö IF - Rögle BK 4-10

« · 327520 · »