qp: Imponerande vilken koll vissa har på statistiken. Apropå matcher mot MIF så kommer jag speciellt ihåg en match. Gissningsvis så spelades denna kring 85-86 någon gång och Rögle vann med typ 11-2 eller någonting liknande. Skulle tror att detta är den största segern mot MIF någonsin. Kul om här är någon som har koll på vad det blev för resultat och vilket datum som matchen spelades.
Hofnar: Jörgen har jag slutat hoppas på, man vet ju inte var man har honom, om man sär så... Som det ser ut nu, så behöver vi verkligen en back.. Men backar behövs alltid mer eller mindre!
gasolin: Jag menar inte att dissa stämningen härinne, men det enda vi inte redan visste om i den artikeln är att den gode Kenny tydligen idkar lobbyverksamhet på familj och vänner. Själv hoppas jag i så fall (precis som alla andra) att lillbrorsans ord väger tyngst i familjeförhandlingarna. Jörgen skickar ju olika signaler varenda säsong. I fjol höstas när det inte gick så bra för honom personligen (inga poäng och abdikering från kaptensbindeln) var han lite tjurig i frågan om Rögle.
Vad som sedan får självaste DN att skriva denna artikeln begriper jag inte, men det är helt ok.
OE: Att du bara vågar skriva Hasse, nu går T in direkt;0) Jo du antog rätt! Ja jävla Svanberg men det tog tid, och dom 20 dom finns kvar i statistiken för alltid!
qp: Inte dumt alls... Har du datum också, eller ungefär i alla fall? Enklast är att vi tar kommunikationen via mail - [email protected] så kan jag komplettera citatsidan (länk). Även andras bidrag emottages tacksamt :) Det är bra om man har datum och källa till citatet.
Patrik: Jag kan ta det finaste först: "Omröstningen om var i landet den mest sakkunniga och sportsliga ishockeypubliken med den bästa förmågan att skapa hög stämmning och fin matchatmosfär i hemmaarenan (även för bortalaget!) vanns av publiken i Ängelholms ishall" /SICO Ska leta vidare.........
qp: Ja, det var helt underbart då!!! Det var på den tiden man bodde hemma i Ängelholm och gick på alla hemmamatcher och ett gäng bortamatcher :-) Historien brukar upprepa sig och det är mycket troligt Rögle snart är med i hockeyns finrum igen!!! På vägen dit får vi hjälpas åt att stödja RBK!
qp: Wow, då har du kanske ett och annat att bidra med till AIA:s citatsamling? Det har inte kommit in så många citat från den oerhört expansiva tiden som Du nämner... Hör av dej ;)
Satt o kollade i mitt gamla röglearkiv o gjorde nästan en Percy. 87-88 (f.ö mitt 1:a år som ordf i supp.klubben) så såg jag att vi vann publik-ligan före sådana storheter som VF o MIF i grundserien i 1:an, se här bara: totalt o snitt RBK 28.369 3.152 VF 23.667 2.630 MIF 21.606 2.401 Efter jul blev det allsvenskan, o vem vann skytteligan om inte Roger Hansson med 18 mål o 10 ass före sådana storheter som Christer Kjellgren, Jörgen Pettersson, Thomas Sjögren o Palle Andersson( då i VF) Tommy Själin 10:a(RBK 1:a i grundserien m 38p) och Rogge naturligtvis...13 såklart! Ett sittplats-abbonemang kostade 2000:- i mittsektionerna, det var mycket pengar då det ! Sist men INTE minst så blev RBK:s publik o klack framröstad som SVERIGES BÄSTA HEMMAPUBLIK av elitseriespelarna första gången (andra gången var -92) Då var det TRYCK o för er som inte var med då kom till hallen på fre- dag och försök att återskapa nåt liknande så får ni känna hur det känns!........ HIMMELSKT, jag lovar!
HasseT: Jo, det är verkligen rolig läsning.... helt klart!!! Det är svårt att bli besviken eftersom han är en klippa. Är givetvis glad att han vill komma tillbaka och att han tänker lobba för att få tillbaka gamla rögleiter. Sjukt kul!!! Men vad händer den närmsta framtiden då? (Om man nu vågar fälla en sådan kommentar?) ;-)
Intressant statistik på HD:s hemsida (se länk). Tydligen så är Rögle hittills näst bästa hemmalag på lika många poäng som Bofors medan vi bara har Nybro och Mörrum efter oss i bortastatistiken. Iofs så har vi väl hittills spelat fler hemma- än bortamatcher men det känns ändå som vi har haft svårt att vinna borta den här säsongen. Det har ju inte varit något jättebra spel hemma heller men ändå har laget lyckats vinna de flesta jämna matcherna här i Ängelholm. Skulle vara intressant om någon som sett en del av bortamatcherna har någon teori kring varför vi har tagit så få poäng på bortais hittills under säsongen?
Petter Sandström i kassen i morgon. Han har väl inte stått en match sedan i våras eller nåt. Snälla Rögle, värm inte upp honom med en massa lösa fjuttskott ur noll vinkel så att rinkrosten trillar av honom. Såg även att Blanck gärna vill bryta en trend i morgon. Han kan ju själv ta tag i det och bryta sin personliga trend på 0+0.
Mindreader: jo efter förlusten borta sa han det ja, men efter vår vinst hemma så sa han att i tredje perioden så var Rögle det bästa laget man mött.......men men.........hoppas nu bara att spelarna e fokuserade på uppgiften i morgon och inte på fredagsmatchen......
Jag tror alla förstår att en libero är ett måste. Om det inte blir någon nu så blir det, om det blir Superallsvenskan.. Blir det ingen ny libero så är det under all kritik
Belix: Japp, morgondagens match är väldigt viktig. Vi får hoppas att Rögle grejar en seger i skogarna och att fredagsmatchen slutar med grönvit seger :-) Jag kommer ju ner... det brukar ju betyda otur, men inte den här gången!
Hoppas det blir ett stort följe till Tomteland imorrn.O nu gäller det både imorrn o fredag att skrika HÖGT !! men med känsla,inget 100mesterslopp som vissa verkar tro..... som t.ex det gäller att dra ut på... Heja heja heja rbkåååååååå Inte stressa för då blir det kass. verkar inte bli nåt nyförvärv??varför vet jag inte men bara det inte blir nån "marginalspelare" då är det bättre att matcha dom som är här.Läge att matcha Hall hårdare,han har imponerat på mig.Hoppas på mycket HBGare m.fl dom behövs det är helt klart. Forza Rögle
Dysso: Klart att man måste missionera i skogarna ibland och frälsa en och annan förvirrad skogsman :-) och omvända dom till den rätta läran den om att man ska spela i grönt och vitt.
Kul att intresset är på topp inför fredagsmatchen men glöm inte morgondagens match. Matchen i ljungby är väl så viktig för skulle det bli poängförlust där (gud förbjude) så är där en risk att det blir lite krampaktigt på fredag då en vinst är ett måste om vi ska komma till SA. Så man får damma av bilen och köra till Ljungby i morgon sen blir det Mörrum på söndag. Tre viktiga matcher på fem dagar. Tack och lov för att det meningslösa landslagsuppehållet är slut för denna gång man har ju kraftiga asbinensbesvär nu.
Addemaan: Samma nyhet stod att läsa i HD för någon vecka sedan. Ingen reagerade då, och ingen reagerar nu heller bara för att hockeymagasinet råkar ha vaknat till.