1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27192 inlägg · 5186 ämnen
« · 338671 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Skrämmande
Dorza: Jamen såg du inte skillnaden på aggressiviteten i första och tredje?? man måste våga! Och det du säger är rätt med! för helvete kom igen nu Rögle!

Sv: Starkt Rögle....
Sumo: Jamen vi måste ta vara på det vi kan fÅ! men de e kul att du ser de positivt!!

Starkt Rögle....
Att Rögle fick två poäng i dag var starkt.. För visst var dom i gungning i 2 perioder.. Ändå så vann RBK 2 poäng.. mycket viktigt..

Tänk på att halmstad har 1 match mer spelad o Rögle även har dom på hemmaplan..

Seger på söndag önskas..

Tack Fransson för att du vann 2 poäng åt oss..

HasseT: nyckeln till framgång heter lägg er inte på försvar då ni leder.....

Varför gömmer du dig Waltin?
Inte en gång denna säsongen har du Mast Waltin satt sin fot på isen och tackat rögleklacken. Om du vill ha en framtid i Rögle så bör du nog lätta på ditt förhållande till oss supportrar. Som det är nu finns det många som är oerhört trötta på dig. Låt oss säga att 50% av alla röglefans vill se dig sparkad. Missar vi superallsvenskan så är den siffran minst 95%, och då är din framtid körd i Rögle!

Så visa dig Waltin!
Sluta gömma dig och svara på den kritik du får på ett annat sätt!

Alla till Mörrum

bon scott: Nä verkligen inte! Med detta kalkonspel blir det absolut ingen SA. Och det får vi nog vara tacksamm för iår. Varför ska t ex alltid back bära upp puck! sen dumpa till ingen. Tycker verkligen det är dags att ifrågasätta Waltin nu.

Nyckeln till framgång heter Aggressivitet!

Synd.
Varför? varför? varför blir de såhär?

Det känns som om dom inte kämpar efter deras 4minuters utvisning.

Jag tror fortfarande att det blir SA men vi får väl se hur det blir..

Kämpa RBK.. Kämpa RBK

oscar_D:
Jag säger som Pelle Svenssons pappa sa för ett par matcher sen.
"Där är ingen kuk i grabbarna länge"

Skrämmande
Känns lite skrämmande för mig, som sitter 70 mil norrut och följer matchen, att vi förlorar skotten i tredje med 13-4. Rögle ledde ju bara med ett mål, och det låter lite väl vågat att lägga sig på försvar så tidigt...

Sv: Snart dags för match.
Yngligen: Varför stack du till hallen 19.11? du missade ju de bästa då.. !

Yngligen: 1833 fan va uselt!
De sista 10 minuter var ju rent jävla usla! Man förväntar sig att dom ska vakna när Oskarshamn gör 2-2 men inte fan gör dom det!
Så som Rögle spelade från minut 3.00 till minut 13.00 SÅ ska ishockey spelas! ha det!!!! jag fick iallafall 4 poäng för rätt målskytt!

Dags att sticka till hallen. Nu ger ja mig av iallfall...Hoppas på massor av folk

HasseT: hm....ja tror ju förstås på lite mer publik men men=)

Sv: Hypotes om varför det gått lite sämre än väntat...
chipsalgen: Du har tänkt till ordenligt ser jag, det mesta är klart och
riktigt. Nu gäller det bara att J-PP hittar en sån libero och det snabbt!!
Tror annars att Waltin är rätt ute med 3 kedjor i kväll, det kan leda till vinst. Hoppas att det kommer ordentligt med publik oxå (över 2200)

KÄMPA RBK!

Hypotes om varför det gått lite sämre än väntat...
Jag har funderat och funderat varför Rögle underpresterat i så många matcher. När man ser dem mot lag som Halmstad där man ser att nästan varje Röglespelare är individuellt skickligare än Halmstadspelarna blir man konfunderard varför det ska vara så svårt att vinna.

Min teori går ut på att många spelare i Rögle kommer från elitserielag där de inte fått spela så mycket. De är duktiga spelare, men kanske inte har världens bästa självförtroende. Dels för att de fått sitta på bänken, eller så har de kanske fått sitta på bänken eftersom de är psykiskt vekare och därför inte presterat så bra som de egentligen skulle kunna. Detta i kombination med osäkerheten kring det nya spelsystemet kan vara förklaringen till varför de ibland rasar ihop.

Det är dessutom ett ganska ungt lag och jag tror att det skulle behövas en riktigt bra och rutinerad ledartyp som kan anföra laget på isen och i båset. Sundin hade varit idealisk... Tror därför att det är viktigt att en ev. ny libero är just en ledartyp och gärna äldre och rutinerad.

Men jag är optimist och jag tycker att Rögle tar ett steg framåt i matcherna (inte alla dock). Tror tiden talar för Rögle, men usch vad fort den går...

Dags att spela mer med kroppen och mindre med skallen kanske...

Tjena.. 5-3 1955 lite kritiskt publiksiffra.. hmm.. men jag tror tyvärr inte det kommer mer, kan ju alltid hoppas? kanske ändrar min publik siffra lite hm

aiastellan: nähe, jag såg i min spåkula att det kommer bli 4-3!!! och tyvärr inte mer än 2008pers.

Tre poäng ialla fall

fillart12: 7-1 till RBK och som sagt publik på 2292.

Gigel: tjena gigel=) ja tror dom vinner med 3-1 och att de kommer 2194 men ha d fint ses snart FORZA RÖGLE

Sv: RBK-OSKARSHAMN
fritte rbk: Klassiskt citat: "Den som inte lärt sig historien är dömd att upprepa den" av någon...minns inte vem.:-)

Härligt, tror på en 3-1 seger!

Profilen!
Dagens profil i dagens programblad är Pär Arlbrandt

Bäst med att lira i Rögle: Publiken och klacken.
Mitt ord till Rögleklacken: Ni är underbara!

Kom igen, nu ger vi spelarna ett jävla stod ikväll. Och så fyller vi bussen till Laxarna på söndag!!

Snart dags för match.
Typ 6 timmar kvar till matchen nu...

Tre poäng är ett måste, jag tror på en 4-2 seger..

Sv: Tränare
Mindreader: möjligt jag missat poängen. Men jag är av den åsikten att det är bättre att vara positiv.

Är rätt trött på allt gnäll. Det kanske var konstruktivt i början men nu börjar det bli rätt tjatigt.

Men generellt sett har du rätt, men som sagt jag är optimist och försöker leta upp saker som är positiva. De enda som kan ändra på det negativa är faktiskt spelarna själva (och givetvis tränarna).

Hoppet är det sista man ger upp på!!!

fritte rbk: Det verkar som om du missar poängen...vi väger "lätt" mot topplagen, Med spelarna vi har, ska vi inte tappa poäng mot lag som Halmstad och Troja hemma i ängelholm, Egentligen ska vi inte ens befinna oss i det utsatta läget vi har hamnat i, Eller som det gick att läsa i måndagens lilla krönika av Roth..."Rögle väger lätt mot dom bättre lagen" Där fanns ju kalla fakta hur många poäng vi tagit mot topplagen i serien..och det förtydligas även att vi ska vara tacksamma för att vi tillhör den södra derbygruppen, med enklare motstånd..annars hade vi nog redan varit körda.

Sv: arlas svar...
lira ska det vara...inte lita

arlas svar...
på frågan vad som är bäst med att lita i rögle: "publiken och klacken"

tror inte riktigt vi förstår hur mycket vi betyder för spelarna!

citizen: Förra året är historia, det är idag som gäller. Självklart blir det seger ikväll för våra grönvita grabbs.

Ses (hörs) ikväll

fritte rbk: Om jag inte minns fel så körde man på bara 3 femmor hela förra säsongen...hmm iaf så gjorde man det i SA. Det gav tyvärr negativt utslag i slutet då man inte orkade riktigt. Tror det är bra att man kört med så mycket folk hittills... fast idag är den en viktig match då toppning är helt rätt! Ikväll blir det seger!!

Sv: Dagens publiksiffra ?
aiastellan: Tror nog på 2023 st minus stackars mej som måste jobba:(

Sv: Utöka elitserien??
Thomas17Srsen: inte "nog ett måste", det ÄR ett måste.

Tuborg: Skulle man gå tillbaka till det systemet, där 2 elitserielag hade fått spela i allsvenskan efter Jul, eller numera superallsvenskan, då hade många kassörer i eliserie-klubbarna fått hjärtproblem.
Följer med intresse utvecklingen angående elit-licencen, skall ju ha possitivt kapital i april 2004.
I dag spelar 4 lag i elitserien på dispens. Brynäs, Djurgården, Malmö och Linköping.
Min fundering kring detta är om Brynäs och Djurgården inte kan uppfylla dessa kriterier, så tror jag att man inte vågar flytta ner dessa 2 lag, svensk hockeys 2 största klassiker.
När det gäller Malmö och Linköping så är det inga problem för förbundet att flytta ner dessa 2 lag.
Skall bli väldigt intressant och se utvecklingen.

3 POÄNG MOT IKO I KVÄLL ÄR NOG ETT måste.

Hälsningar
Jan

Tuborg: bra sagt!

Utöka elitserien??
Tycker inte att man ska ska utöka elitserien, den är ju redan dålig som den är. Nej gå tillbaka till det andra seriesystemet där två elitserielag åker ut efter jul till superallsvenskan. Det var då svensk hockey stod på topp. Det här tramset med att det blir en ekonomisk tragedi för det lag som åker ur är ju bara löjligt. Då kan man ju inte införskaffa en massa dyra nyförvärv, utan satsa på dem egna juniorerna istället!! Och har man inte råd med en ny hall så ska man givetvis inte bygga en.

Synd att pengarna skall styra allt!

Mindreader:

jag orkar inte räkna upp lagen men jag tror 3-poängarna är fördelade ungefär så här:

Träningsmatcher 3-poäng
hemma 2 st
borta 2 st

Serien 3-poäng
hemma 8 st
borta 3 st

2+2+8+3=15

Något oklart med det??????

fritte rbk: Nä, det var lite kryptiskt men jag tror han menade ditt inlägg
igår 12.18;)

Mindreader: förlåt, men jag har nog inte riktigt vaknat idag, men vad menar du???

idag så får de bli tre påäng asså.. annars ser de inte bra ut!!!

RBK mot 3 poäbg..

ses ikväll!!!!

Alla till ladan!!!

fritte rbk: Mot vilka lag???

RBK-OSKARSHAMN
Bra tecken (tycker jag) att man "toppar" laget i kväll. Men förutom det måste ALLA spelar höja sig minst ett snäpp för att vinna matchen ikväll.

Tror faktiskt på hemmaseger, med uddamålet. Dessvärre kommer Magnus Eriksson sätta en strut ikväll, men så brukar det väl vara med ex-rögleiter.

3-poäng till rbk ikväll!!!

Vi ses (hörs)

Go Rögle

Sv: Ställ upp för Rögle mot Oskarshamn!
Kom på en nästan ännu bättre idé med trumman. Låt dem ha med den in, men ställ trumman i Oskarshamns bås, och låt "Heja brännvin" trumma bortaspelarna i örat hela tiden. Då lär vi få se desorienterade bortaspelare på isen ganska fort. Men å andra sidan, det hoppas jag vi får se ändå!

metal guru: Tänk, jag måste säga att jag gillade det förslaget. Operation på trummor låter helkul!

Dagens publiksiffra ?
Goddag allesamman.
Svårt att tippa...Tror på ca 2292 st.

Gomorron Rögle, ett tips inför kvällens batalj:
Om nu varje tomte har en egen trumma, och det är ett problem för er - varför delar ni inte ut en kniv till varje bortasupporter vid insläppet, och frågar dem om de vet vad som finns inuti trumman?

Sv: Fiskeutflykt till Mörrum!
fillart12: Jag svarar ett ärligt "jag vet inte". Även om jag kan mycketl, så kan jag inte förutse hur många som anmäler sig imorron eller hur många som får den otroligt bra idén att anmäla sig i sista jävla minuten, vilket är ett oskick, då det är mycket lättare för mig och Belix att arangera resor om vi får anmälningarna i tid. Dock hade det varit jävligt dålig stil om vi inte skulle få ihop en buss..

OE: Planerna var sådana, men eftersom det äör lite för få anmälningar nu, känns det som åtminstonde den idén får skjutas på. MEN, jag lovar Er alla följande. Om vi får en buss till Mörrum kommer de som reser med att få se mig uppsminkad i någon form av makeup i hela ansikten den matchen. Jag tar det igen, om någon missade det. Jag kommer att sminka hela ansiktet, om vi får en buss till Mörrum!

Detta är ett löfte, och det kommer jag att stå för, så anmäl Er nu till bussen omedelbums!

Glömde bara att nämna att Oskarshamn säkert har med sig ett gäng fans och då vet vi ju också att varje tomte har en trumma. Bara det är anledning nog att masa sig heltänd till matchen i morgon, inte ska väl trummorna höras högst i Rögles hemmahall?!

Sv: Magnus Eriksson
gasolin:
Ordet katastrof är v ä l d i g t laddat och bör inte missbrukas.
Exempel på katastrofer är när en båt med 800 passagerare sjunker i Östersjön, när 30 miljoner kineser flyr för sina liv undan översvämningar, eller när Mexico City drabbas av en kraftig jordbävning.
En personlig katastrof kan vara när ens barn drabbas av skelettcancer och går mot en ytterst plågsam död.
Att Rögle förlorar några hockeymatcher är INTE ett exempel på någon som helst jävla "sann katastrof". Det är bara trist, beklagligt och fullständigt onödigt med tanke på spelarmaterialet.

Ställ upp för Rögle mot Oskarshamn!
Det gnälls mycket på Rögles spel denna säsongen och visst det har inte varit bra. Men vi har fortfarande chansen att gå till SA, och jag tror vi klarar det. Väl i SA så börjar vi om på noll poäng, glömmer spelet i grundserien för att sen chocka hela Sverige vinna SA obesegrade och vinna avgörande matchen borta mot Malmö i kvalserien....så blir det.....eller blir det inte så...

Oavsett så behöver Rögle vårt stöd i morgon (snart idag)........och låt oss då göra det som vi säger att vi ska så många gånger: LYFTA RÖGLE TILL SEGER! Tyvärr är det mycket snack om oss Röglesupportrar som inte stämmer överens med hur det egentligen är! Alla ni hundratals Röglesupportar som kallar er "trogna Röglefans", var var ni i fredags mot Nybro?................

I morgon hoppas jag alla alla med grönvitt hjärta kommer till Ladan. Skulle det inte vara skönt att läsa i HD på torsdag: "det enorma publikstödet lyfte Rögle mot tre viktiga poäng"!......Till er som tvekar kan jag bara säga: Rögle det kvittar vad som sker vi ska alltid följa er...lev som ni lär nu grabbar!

Så alla "trogna" Röglefans......upp till bevis!

Dags att visa klassen i morgan AIA!

Alla till Ladan!

Sv: Magnus Eriksson
Hofnar: Vakna upp...En sann katastrof är det som RÖGLE supporter att missa superallsvenskan (vem fan vill kolla på mörrum o troja för 555 gången på 2 år).
Men det är ingen sann katastrof som vanlig person...
Säger som en manager från England: Idrott är inte på liv o död det är viktigare än så... (Bob P.)

« · 338671 · »