1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27192 inlägg · 5186 ämnen
« · 338964 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hypotes om varför det gått lite sämre än väntat...
chipsalgen: hujhuj, vilket drömscenario.

Nästa år kanske????

chipsalgen: Han hade nog gjort underverk med sitt lugn och spelsinne men än så länge får vi bara drömma, men jag är förvånad över varför det inte händer något på liberosidan.
Hade ML varit kvar i klubben hade Halvarsson spelat i RBK istället för
IKO, tyckte han överglänste de flesta igår.(mycket bättre än brorsan)

qp:
Tänk om man hade haft Kenny i laget. Är ganska övertygad om att hela laget hade lyft sig och vågat mycket mer då...

Örebro - Rögle 12/12
Någon tjomme här inne som ska upp och se Rögle ta några poäng i Bilmärkesarenan den 12/12. Kanske rentav har en plats över i bilen på väg hem och är villig att mot lite pengar ta en omväg via Norrköping?

Instrumentförbud :-)
Tack Rögles styrelse för att beslutet om instrumentförbudet kom.
Tyvärr får jag ju nu aldrig då höra min dröm med en fullsatt arena där alla tutar i lergökar bara skrammlet av kaffedito :-)

Lilltjärna
Mattias gjorde sitt första NHLmål i natt Grattis!!

Sv: matchen i går
Mindreader: Det Rögle behöver nu är att behålla skridskoåkningen intakt under hela matcher. Så länge de åker ordentligt är de med i matcherna. Igår tycker jag faktiskt att de lyckades hålla IKO ifrån kassen mycket bra.De hade faktiskt inte många vassa målchanser.

Sv: Tabellen
metal guru: Sorry, jag hade faktiskt för mig att det var tvärt om, men jag har väl fel.

Jan

fritte rbk: Jättenöjda?, kan väl instämma i att första var bra, men suverän är nog att ta i lite, första 10 i andra duger, sen kommer ett gyllene tillfälle att avgöra matchen, det visar sig att i spel fem mot fyra är vi om möjligt sämre än någonsin, det fattas en riktig ledare på isen, någon som kan ta tag i det och visa vägen så att säga.....

Thomas17Srsen:
Halmstad vann julmatchen mot Örebro med 5-4 på straffar.

OE: Problemet är bara om det blir som du skriver, så är ju Västerås med i matchen, har lika antal spelade matcher som Rögle, Hammers har ju en mer. Den matchen man spelat i förväg mot Örebro hemma, där förlorade matchen efter förlängning eller straffar kommer inte i håg vilken. Menar om matchen inte hade varit spelad så hade Hammers vunnit den matchen med det flyt man har nu, så egentligen är det ju bra att den är spelad.

Jan

fritte rbk: Hur många hemmamatcher denna säsongen har RBK inte kunnat hålla 2-0 ledningar, faktiskt rätt många.
Synd, för det hade varit värdefulla poäng.

Jan

matchen i går
Jag tycker vi ska vara jättenöjda över 2 poäng mot Oskarshamn. Personligen tycker jag att iok är det absolut bästa motståndet hittills.

Synd att Rögle inte kan hålla spelet i mer än delar av matchen, första perioden var ju suverän.

Så trots allt är jag nöjd med 2 poäng

OE: Fagerwalls uttalande säger väl mer om honom än om hammers. Har man vunnit 5 raka matcher, bland annat mot Växjö borta och Oskarshamn borta så tycker inte jag att det finns så mycket att klaga på. Det spel Oskarshamn presterat de senaste åren (har inte sett dem i år) har inte heller det varit särskilt publikfriande om man säger så. Kontentan av det hela torde tyvärr vara att man för att kunna klara sig bra i toppen måste vara kapabel att spela riktigt organiserad tråk/grishockey och det vill jag hävda är hammers långt ifrån de enda som använder sig av ibland, dock kanske de gör det med större framgång än andra... =)

Sv: MORA supporters
Ljungberg:

*skratt* Lite långt för Rögles supportrar kanske... vet att du la in det fel ;) hur du nu lyckades med det!

Grattis till segern ikväll mot Oskarshamn föresten!!!

MORA supporters
Alla ni som inte har något för er på lördag innan ni ska ner till hallen för att se Mora-Troja/Ljungby ska infinna sig på Restaurang lilla Björn på gågatan i Mora KL 14.00 (13.55 utanför)

Där vi då kan ladda upp inför match med att äta en bit å snacka lite skit....

Å vi får dessutom rabbat på de vi köper om vi är ett slutet sällskap.. så kom du med...

Mvh Ljungan

Sv: Dom återstående matcherna...
Från det ena till det andra: Vad f-n har hänt med Bofors?
Ivarsson nådde imponerande (not) 68 räddningsprocent i kväll.

Dom återstående matcherna...
ser ganska så svåra ut.. säkra segrar bör det bli mot mörrum, halmstad, örebro, Västerås och Troja.. lite värre kan det bli i växjö o karlskoga ...

Det kommer att bli riktigt jämt o spännande.. Tänk att Rögle nästa söndag lirar mot Halmstad hemma.. mycket folk o propaganda hockey..

OE: Det är inget att smyga med att Halmstad har spelat över sin förmåga. Jag tror att dom slutar 6-7...

Tips till topp 7..
1. Mora
2. Bofors
3. Rögle
4. Oskarshamn
5. Västerås
6. Halmstad
7. Växjö...

Ni vet att mina tips brukar stämma... kolla tipparligan *ler*

OE:
Nu får du förmodligen hela Halmstad kommun på halsen!
Men det är bara att instämma. Jag ser stora likheter med Norge-Spanien i EM-kvalet.

T.o.m. målskillnaden är marginell mellan 5 lag (mellan +7 och +12). Bara knätofsarna och ugglorna har det väl förspänt.
För första gången denna säsongen har jag suttit och slängt ett och annat öga på resultattavlan för att pejla läget i dom andra matcherna.
Förlorade Jonstorp föresten?

Hofnar: Jag tror vi slår Mörrum på söndag samtidigt som Halmstad får storstryk uppe i Rocklundahallen mot Västerås. Vips är ordningen återställd.

Ett citat från Presskonferensen:
- Halmstad är inte bra, men har gjort det bra. När man spelar en sådan hockey bör man inte få ta poäng.
(Oskarshamns tränare Joakim Fagerwall)

OBS CITAT!!! OBS CITAT!!! OBS CITAT!!! OBS CITAT!!!

Tabellen
En snabb titt på tabellen ger rysningar längs ryggraden.
7 lag, 7 matcher kvar och 3 ska bort. De kan bli vilka tre som helst. Kanske kanske avgörs allt inte förrän i sista omgången. Då får vi veta hur värdefull någon av Löwgrens straffar, eller Arlbrandts i kväll, eller Franssons frilägesräddning i sudden varit.
Det är/har varit totalt 96 poäng på spel, så man kan omöjligt plocka ut en enskild sekvens som den avgörande. Ändå kommer alla att ha sin "tänk om..." eller "tänk om inte..." om sisådär tvåochenhalv vecka.
Vilka lag har kollektivt de starkaste nervtrådarna och vilka kommer att dallra och vika ner sig? Vi får snart veta... Nu är det allvar, på riktigt.

Reportaget är ute nu!
Dröjde lite längre idag eftersom skrivaren i sekretariatet krånglade med protokollen.

Sv: Varför gömmer du dig Waltin?
Sumo: Det är nog aldrig enbart tränarens fel när det går dåligt. Tyckte själv det verkade bra när det blev klart att Waltin skulle träna Rögle även om jag inte har förstått fördelarna med torpedhockey jämfört med ett traditionellt spelsystem. Tror egentligen inte att det är något fel på Waltin som tränare men jag har helt tappat förtroendet för det spelsystem som han försöker införa. Fungerar det inte bättre än så här efter så många matcher så tror jag inte att det är något att satsa på. Ju förr Rögle byter till ett traditionellt spelsystem desto bättre.

För övrigt så var Fransson helt lysande i målet ikväll. Utan honom så hade det nog blivit en förlust med tanke på hur virrigt försvarsspelet var i tredje perioden. Bara att hoppas på att Waltin nu inte byter ut honom till nästa match.

Rainbow: Vill försvara Waltin lite.. Han gapar ganska friskt under matcherna. Han har dessutom spelarnas förtroende.

Men det har inte funkat alls bra tycker jag. Men det är ju inte enbart hans fel.

Dorza: Det är nog många fler än 50% som vill ha bort Waltin. Hade det inte varit för den ekonomiska biten så hade han nog varit sparkad för länge sen. Värvningen av Mats Waltin som tränare till Rögle måste nästan vara säsongens sämsta värvning i svensk ishockey. Förstår inte varför han inte är mer aktiv i sin coaching av laget under matcherna. I många av matcherna så har Rögle precis som idag haft ledningen i slutet av tredjeperioden samtidigt som spelet varit lika virrigt som i kvällens match. Varför då inte ta en timeout för att försöka få ordning på spelet istället för att bara låta det gå och hoppas på att man klarar att hålla undan tiden ut. Slutet på dagens match kändes nästan som en dålig repris på hur matchen mot Växjö utvecklade sig. Idag spelade man ganska bra fram till Oskarshamn fick sin fyraminutersutvisning sen föll spelet ihop totalt.

Sv: Starkt Rögle....
Tyckte fransson spela bra idag,

Sv: förbud
Sumo: hehe, nä d glömde jag

Sv: 1 Period
Sumo: Jag tycker inte Rögle var dåliga i 2:a o 3:e perioden heller. De hade faktiskt fler vassa målchanser än IKO i de perioderna också. Synd att man inte kan ta vara på någon av dessa.

Tyvärr kan man dock använda ordet bedrövligt om RBK:s PP (urkasst var ordet).
Boxplay däremot var utmärkt!!!

AIA_: Växjö lär inte följa med oss till superallsvenskan ändå..

Sv: In och rösta....
här kommer en länk...

Sumo: var kommer man in på Svenska Fans?

ja då blir d synd om växjö nästa gång dom kommer, då får dom ju inte in sina kära trummor. muahaha. =)

Jag skulle precis säga det. Skulle inte trumslagarpojken med anhang från Oskarshamn komma på besök i afton?
Jag hade ju sett fram mot 3 timmars idogt bankande på en uppspänd djurhud. Körde dom vilse vid gränsen, blev resan inställd eller purknade dom och körde hem innan matchen när det gick upp för dom att trumman fick stanna ute?

Är det sant? fan vad gott

förbud
Är det fler som såg lappen vid ingången att det är förbjudet att ta in trummor i hallen.

Nej.. inte jag som skivit frågan men vill du hellre ha Rahm än ´tex. Kenny så tyckr jag att du bör tänka efter..

Heja Rögle..

Sv: 1 Period
juga: håler med.. Rögle spelar ut alla lag i denna serien i den första perioden men sedan när man släpper in ett mål blir det nervöst o virrigt.. men detta kommer att bli bra..

Bra att Fransson fick en sådan här match.. för om inte Rögle orkar fullfölja matcherna är det bra med en målvakt som kan vinna poäng..

På söndag har Halmstad västerås borta.. luktar 4:e plats för Rögle igen

1 Period
Tycker att Rögle gör en bra första period , för att sedan som vanligt falla ihop som ett korthus . Nä det börjar bli tjatigt men jag måste säga att om inte Rögle får tag i 2 st defansivt bra backar så blir det nog inga större framgångar i år .

Sumo: Nicklas Rahm är ju inte med...

In och rösta....
På den nya frågan på svenska fans...

Junior: Näää sämsta matchen för säsongen var det långt ifrån. Första halvan var helt ok tycker jag. När vi får numerärt överläge i 4 minuter händer något dock. Tempo och skridskoåkning försvinner ut i tomma intet! Innan dess var rögle klart det bättre laget. I sista halvan av matchen såg rögle helt slutkörda ut... verkade trötta! Sen var det bara en väntan på kvitteringspucken och där kom den. Starkt av Arla att sätta ännu en viktig straff! Kanonjobb av Fransson!

Rögle förlorar EN poäng när man spelar ett uselt power play i fyra minuter!

Det är där matchen också vänder istället för att Rögle punktera matchen med ett eller två mål!

Men första perioden tycker jag Rögle spelade riktigt bra!

Junior: Jag tycker både att oskarshamn var bra och att RÖgle var dåliga!
Henrik Eriksson kämpar på bra nu också tycker jag..
Josefsson va bra, synd att han alltid ska knäcka klubban när han ska skjuta :)
Ha det

Som vanligt, i bilen hem så diskuteras det hel vilt om att detta måste varit den sämsta matchen för säsongen. Så låter det efter varje match.

Oskarshamn var riktigt bra faktiskt, inte ofta Rögle blir totalt utspelade i 3:e perioden.

Tack till Fransson som var suverän imål. Men det skulle inte förvåna mig om han blir bänkad till nästa match.

Även ett stort plus till Pettersson, han kämpar och sliter och ger verkligen ALLT i alla lägen. Känns som han spelat i Rögle sen barnsben.

Spelare som lyser nästan varje match!
Känner att jag måste vara lite positiv, fast att man blir så förtvivlad när RBK missar så många målchanser. En spelare som jag tycker lyser upp på isen nästan varje match är Daniel Josefsson. Han är verkligen en härlig skridskoåkare, skjuter bra och jagar motspelarna nästan hela tiden. Det är absolut min favoritspelare. Hoppas han stannar kvar länge! Ikväll tycker jag att Starck visade lite extra go också, även om han konstrade till det vid en av de vassaste målchanserna ikväll för Rögle. Någon jag saknade ikväll som kanske kunde ge Oskars-gänget lite däng är "FOPPA"! Var han bänkad? Och sedan Fransson, vilken målvakt! Vad hade vi gjort utan honom???

Tusan också bara att Halmstad vann sin match, suck!

Sov gott alla kära Rögle-diggare! Vi hoppas Mörrum får så de tiger på söndag!

Sumo: själv tyckte jag att Rögle va väldigt usla idag, nästan så man va på väg att dra hem. första perioden var kanon bra å straffarna var också bra (speciellt räddningarna) =). men period 2 och 3 var så dåliga så d va f-n inte sant.

Dagens vinnare var ju lätt Fransson.

Sv: Skrämmande
HasseT: jo, men så länge Rögles rädsla för att förlora matcherna är större än viljan att vinna så kommer det att se ut så här. Skit i o tänk nu grabbar, kör på för fullt så löser det sig.

« · 338964 · »