Kingen: Hur i all världen skall Rögle våga satsa pengar på ett nyförvärv när man inte vet hur man kommer att lyckas dra publik till ladan under resterande sex matcher hemma??? Jag håller fast vid tesen att 30/4 måste vara det som är viktigast just nu och att man inte då helt plötsligt står med minus i kassan. Igår hade det inte hjälpt med ett eller två nyförvärv. Inte ens Foppa (då menar jag den bättre av de två) hade lyckats vinna matchen åt Rögle. Luften har helt gått ur laget. Varför vet jag inte men det är oerhört påfrestande att behöva konstatera detta. Det var nästan lika uselt som bortamatchen mot Växjö strax före jul.
Ja, vi gjorde en skitmatch (igen). Jag tycket fortfarande inte man kan skylla detta på Waltin. Han gör vad man kan. Kanske skulle han dock gått ner på folk, men ingen vet om detta hade hjälpt en sån här kväll. Jag tycker dock att man borde bänkat nr 3 redan före matchen. Grabben har ju inget självförtroende vilket sprider sig i laget. Det syntes på hela den femman att man blev nervösa när man fick ledningen (vilket är unikt bara det). Vi får hoppas att det löser sig mycket snart med ett nyförvärv som är nära förestående.
Nu bryter vi ihop och laddar om inför Armbåga-matchen. Någongång skall trenden vända, även där. Jag tror (hoppas) på en vinst. Men som sagt...det beror på om nr 3 är med eller inte.
Tror att det var Tom Hammerstad som uttalade sig i HD i går, vi skall till kvalserien uttalade han sig, efter insatsen mot Växjö i går, så menade han kanske kvalserien för att hålla sig kvar i hockey-allsvenskan, vem vet. Vi får väl hoppas att det var ett olycksfall i arbetet, matchen i går.
fritte rbk: Men det är så konstigt. När MW har ändrat spelsystem och skribenter här på SPS blir glada osv. Sen kommer en förlust och då måste man genast ha någon att gnälla på!?Är det inte så?
aiastellan: Man vaknade även denna dag. Om någon minut rullar man mot jobbet i Växjö av alla ställen. Undrar om det blir 20 st, 100 st eller fler tråkningar på jobbet, på stan, i skolan (för barnen)? Det är tuuuungt att vara röglesupporter i den här kommunen idag, men man får knyta näven i fickan, knyta AIA-halsduken runt halsen och ta det som en man. Efter mörker kommer solsken
Vet inte ens vad jag ska skriva idag...Det suger, bedrövligt kanske är ordet jag söker, Får instämma i min väns analys för ett tag sen när vi lossade mot Hammers...."Va fan håller dom på med??? Kolla när Hammers får pucken..dom vill ju spela hockey"..... Samma vän är en riktig medgångare..han följer med när det går bra, igår nänä..varför ska jag betala mina pengar för en produkt som inte ens är bra??? JÄVLIGT SANT FAKTISKT..undra hur många såna som försvinner efter en sån här match??? Konstigt att inte Rögle har lyckats leta upp en ända lite stackars back någonstans i hela världen...DET var BÄTTRE NÄR LÖÖV VÄRVADE, Om inte annat, så fick vi HV överblivna, nu hamnar dom i IKO istället..bra jobbat av sportkommiten..
Finns det något hockeykunnande överhuvudtaget hos sportkommiten????? Hoppas att det var en engångs företelse igår..annars kommer det att vara kallt och ödsligt i hallen, iaf tills kvalet för att hänga kvar börjar...så illa är det
Skrev ihop några rader som "referat" på AIA-sidan. Fy sjutton vad man känner sej låg. Aldrig förr har jag tänkt på att vägskyltarna på väg tillbaka till Växjö har samma nummer som Podein :( Det var bättre när nummer 25 var synonymt med Stass! Gonatt!
DET är iallafall ngt positivt i all bedrövelse.Resan kommer att höja glädjen betydligt och det känns ändå som ngt att luta sig emot när det blåser motgångar... Vill leka med tanken om spelet och resultatet hade varit annorlunda. Vi får hoppas att det vänder. Men tanken på att komma upp ca 350 man i motgång, DET kittlar !
Mygel: Det är väl sk som anställer tränare och som sen tilsammans med denne utformar truppen? Ett naturlig första steg inför nästa år borde vara att börja i denna ände. Mats och åtets lag måste få allt tänkbart stöd för att göra det bästa av denna säsong. Men arbetet inför nästa år måste påbörjas nu och med större kompetens!
Pommer: holler med asså jag fattar fan inte vad dom gör asså jag som hade hoppas på att rögle skulle spela bra nu när dom har skitit i torped men men dom e inte bätre :(
Schnurrbein: Då får vi börja med att sparka tränaren eftersom det är Waltin som bestämmer vilka som ska värvas. Då måste vi alltså först ta hit en ny tränare först o sen sparka (kan man kalla det sparka när det är ideellt arbetande personer) sportkommittén.
eliasson: Håller med dig!!! Det hjälper inte att sparka folk till höger och vänster - det blir inte bättre för det! Än är det inte kört och utvärderingen bör man vänta med tills säsongen är avslutad, men redan nu kan man se vilket håll det pekar åt!! Det har gått sämre än väntat och vi kan bara be till högre makter att andra lag spelar sämre än Rögle (om det ska bli en playoff plats)...
guldkusten: Nä jag tycker att vi skriver ett långtidskontrakt med Waltin ända fram till 2007 då för han gott om tid på sig att riktigt riktigt forma Rögle till ett kanonlag . Stå på dig Waltin för det är du som är KUNGEN .
eliasson: tillsätt en ny sportkommitté nu, inga andra ändringar krävs. Arbetet med nästa års lag måste påbörjas nu och skötas av proffs. Inte glada amatörer. Slutreplik!
Alltid där: Jag vet att det inte ger så mycket att titta bakåt och hävda att allt var bättre förr, men med Lööv vid det sportsliga rodret hade vi trots allt ett lag som tog små steg framåt varje år. Om årets ansvariga ej schabblta bort, Nordan, Mange E och Måssa (samtliga dessa var beredda att stanna till rimlig kostnad) och istället satsa alla pengarna på en tränare som ingen annan ville ha..... Ja då hade det sett ganska ljust ut. Men hela den diskussionen är meningslös nu. Därför håller ja från och med nu käft! Kom ihåg var felet är!!!
Ja, vad säger man. Jag finner inga ord, var fanns hjärtat, var fanns glädjen?? Vi får ta detta som en träningsmatch och gå vidare, jag kommer fortsätta att följa Rögle ändå.
Visst var det bättre med torpedhockeyn, då förlorade vi aldrig så här stort i allafall. Ett STORT plus till Alexander Bergström åtminstone,det blir vår nästa stjärna!
MF: Det måste väl både tränare och spelare ha ansvar för?
I vilket fall som helst har detta misslyckats kapitalt. Jag har ingen bra lösning på detta, tyvärr. Man kan ju inte sparka alla hit eller dit mitt under en säsong.
Det finns ju personer här inne som vill sparka ordförande, värvarbas, tränare och spelare på en och samma gång. Vem skall då ta tag i allt mitt under en brinnande säsong? Man får nog somdet ser ut nu avvakta och se hur det går under resten av säsongen och efter det utvärdera hela skiten!
PaddeP: Jag tycker att alla är så negativa sluta med det jag menar det kunde varit ännu sämre vi kunde förlorat men 1-7 . Sen tycker jag att man ska alltid nämna det positiva ta tex Pelles mål jättesnyggt eller Byströms uppspel kanon , men framförallt Waltins förmåga att skapa ett lag av ingenting jag blir bara så imponerad .
Mygel: Även om mitt förtroende för herrarna Waltin och Johansson inte är jättestort så tycker jag inte att de enbart ska lastas för dagens förlust. De har lyssnat på spelarna och ändrat på systemet för att spelarna ska känna trygghet. Så idag var det väl ändå spelarna som skulle upp till bevis. Vad händer? INGEN visar vägen. Var fanns hjärtat och viljan att vinna? Tacklingarna? Detta var väl snarare en seger för Waltin. Han har ändrat på spelarnas begäran och laget presterar sämre än på mången god dag. Grattis Växjö, Ni vann både på isen och på läktaren. Fyndigaste ramsan, NI KAN FÅ LÅNA VÅRAN TRUMMA, knappast stulen från AIA. Men på nu måste det bra vända ? det kan inte bli värre. I med o motgång .. det känns tungt RÖGLE.
Inse samtliga! Vi är inte bättre än så här. Det är bara att titta på tabellen. Ärligt talat tror jag inte det spelar stor roll vem som är tränare (det brukar iallafall inte hjälpa att byta tränare mitt under en säsong). Det är trots allt ett lagspel och det skall vara roligt att spela hockey, det har de definitivt inte just nu. Jag hoppas innerligt att det skall gå bättre men tror det inte på det.
Fram med lite juniorer som kan växa med uppgiften, det kan vara roligt att se dom utvecklas iallafall!
Att förlora är en sak, men att bli förnedrat på hemmaplan mot Växjö är en helt annan sak!!1-6!!!1-6!!!!herregud...HHC:s B-lag hade presterad bättre än vad RBK gjorde idag!! När spelare som Pelle Svensson viker ner sig är det allvar. Vad höll dom på med??Växjö va juh inte ens bra! PÅ HEMMAPLAN DESSUTOM....Ca. 2200 pers hade kommit, vilket är en mycket bra publiksiffra på en fortsättningsseriematch. OCH SÅ VISAR RÖGLE INGET HJÄRTA!!!!!!!Viker ner sig totalt.
Jag hörde till den skaran som ville ha Walltin kvar efter grundserien...men nu får det fan va nog!!!
Tja, jag har nog inte så mycket att tillägga! Det som redan sagts behöver jag knappast upprepa - besvikelsen är TOTAL.
På söndag åker Rögle till Boga och där brukar det ju bli röglevinst varje gång - NOT....
Kära supportrar, det är bara till att bryta ihop och komma igen (typ om några år, då det är ordning i leden igen) För visst lär det ta tid att få ihop ett bra och slagkraftigt lag igen?
Rögle får ställa sig i skamvrån utan att passera Gå. Slå med en tärning tills den visar siffran sju... phu :-(
eliasson: Kollektiv kollaps är det inte mkt att göra åt. Jag tycker det är farligt att se denna matchen som en enstaka företeelse, något måste göras för att vända detta fort. Vi minns väl alla den fantastiska hösten...