Nån som vet hur man får Microsoft Java Virtual Machine (som behövs bland annat för onlinechatten)? Trycker jag på "hämta" så kommer det upp en sida som är gjord av microsoft där det står: We're sorry, you cannot view this page because it requires the Microsoft Java Virtual Machine (MSJVM). Your machine does not have the MSJVM installed. For more information please visit www.microsoft.com/java. Nu kan jag inte chatta på onlinechatten, det är även många andra siter som inte funkar p.g.a detta. Men som sagt.. vet nån hur man kan installera detta även om inte microsoft vill det så...
Kan inte annat än att hålla med om att juniorerna är värda fler på läktarna. Kanske något att se fram emot på vårkanten?
Allas Gunilla tror det blir jättetufft ikväll. Att Rögle tar hem matchen är en liten chans, men jag får väl säga att jag tippar 2-3 efter sudden och straffar. Helt omöjligt är det inte att de klarar 2 poäng. Arboga kanske förväntar sig ett heltamt Rögle, Rögle har kanske skärpt till sig. Då har Arboga inte en chans mot de grön-vita. Jag tror att Stoffe gör första målet. I med och motgång jag svarar Rögle...
För att i vanlig ordning elda upp debatterna här igen så tänkte jag påstå att många av oss supportrar verkar ha väldigt kort minne. En del gnäller här inne på styrelsen och det jobb de har gjort denna säsong. Men faktum är att årets säsong började redan när Melin deklarerade att han inte skulle vara kvar. En framgångsrik säsong behövdes följas upp av en ännu mer framgångsrik säsong. Intresset var man tvungen att bibehålla, "man ska smida järnet när det är varmt". Styrelsen lyckades få hit Waltin och alla skrek av lycka, sponsorer och supportrar. En ÄNNU mer meriterade hockeyperson än Melin. Vi på raka spåret till ES! Hur tror ni att sponsorer och publik hade reagerat om man istället värvade hit den anonyme, i förhållande till Waltin, Tisell, som nu har lyckats med både Mörrum och Halmstad? Det hade gnällts och klagats från håll o kanter -"ska inte Rögle sikta mot ES" osv. Mindre antal försäsongskort hade sålts och mindre sponsorpengar hade antagligen dragits in. Man kan ju undra hur mycket pengar själva signingen av Waltin egentligen drog in på försäsongen, för att inte tala om värvningarna från elitserien och det utökade låneavatlet av Arlbrandt. Sett utifrån dessa omständigheter så tycker jag att styrelsen har utfört ett utmärkt jobb. Sen att det har gått som det har gått är en annan femma och jag tror att klubben i dagsläget inte har råd att sparka en tränare som ligger på ett två-års kontrakt (ett långt tränareavtal var det alla skrek efter förra säsongen). Sen kan man ju även tvista i hur mycket ett tränarebyte egentligen skulle kunna göra mitt under säsongen.
Belix: Då är det avtalat! Om det nu inte är så att det mot alla jäkla förmodningar skulle krocka med en playoffmatch (!) för A-laget. Som Stellan säger, det behöver inte vara många i klacken för att ramsorna ska eka ner till Storgatan när det inte är mycket folk i övrigt på läktarna. Fast ju fler desto bättre. MIF-spelarna ska nödvändigtvis känna sig välkomna.
Hofnar: Japp i det läget skulle ju säsongen ändå fått en trevlig avslutning. Spelar inte A den dagen skulle man hu kunnat försöka få ihop en rejäl samling supportrar.
Belix: Jag gillar idén med att få folk till matchen mot Mif. Det hade verkligen spelarna gillat. Tror också att det kan utveckla dom som hockeyspelare. En sorts morot och belöning som kan få dom att vilja bli ännu bättre och längta till att bli riktiga A-lagsspelare. Det kommer att låta rejält gott i en förhållandes vis ganska tom hall. Förresten vad tror ni om ikväll killar och allas Gunilla ? Jag tror att det blir tätt och målsnålt. Jag tippar med hjärtat och skriver 1-2. Första målskytt blir Karmhag i powerplay.
Belix: Men det är ju lysande! Den 6 mars har ju eventuellt A-laget redan lagt grillorna på hyllan och J20 kan mönstra bästa möjliga manskap. DÅ finns det mycket goda möjligheter att vi spöar MIF igen. I synnerhet med benägen hjälp från apberget!
Hofnar: Precis ska man bara se en juniormatch så är matchen mot miffosen säkert den. Att marknadsföra en juniormatch mot MIF kan ju inte vara speciellt svårt den 6/3 ser det ut att vara nästa gång dom möter Mif kl 15,30 är nersläppet
Belix: Det upptäckte jag för flera år sedan. Derbyna mot MIF brukar vara speciellt sevärda. Det brukar alltid hända något utöver det vanliga. Det hade kanske varit en idé. Att marknadsföra en MIF-match hårt och samla folk. Vi kan behöva lite glädjeämnen, och vad smäller högre än att spöa Malmö?
Hofnar: Härligt säkert för att jag inte blev färdig till att köra in där. Men som jag skrev i går junisarna är kul att titta på inte så mycke taktik mera hjärta i dom matcherna. Dom förtjänar mer publik än dom som är där
Patrik: idag blir det vinst..grabbarna måste ju verkligen vara revansch sugna....hoppas på en ren och skär utspelning....hoppas kan vi ju göra..vi får väl ha en tippartävling
1 resultat....2-5 2 första målskytt... Alexander Bergström 3 mvp Pettersson
Weezer: Vad talar för att Rögle skulle få tre poäng med sig hem från Arboga? I n t e n å g o n t i n g ! Men jag får gärna bli positivt överraskad, som omväxling. Bygg bara inte upp alltför stora förväntningar.
Måtte nu samtliga spelare använda såväl muskler som huvud i den lilla Arbogarinken i eftermiddag så att trenden bryts och dom hämtar tre poäng.Skit i hur det ser ut i skottstatistik och från läktaren bara det är tre pinnar med hem i bussen. För att använda en gammal Mifcoach´s klockrena recept:- Vi saa spela ekklit dissiplinerat !
Hofnar: *Skrattar*..nää det är bara vi som kan få folk att reagera som vulkaner, som får använda det namnet..för övrigt har du rätt..nu skärper vi till oss...och håller oss till ämnena..anklaga, sparka, uselt osv.....
Undrar vad moderatorerna håller på med? Vad har pojkar i kjol med att "VULKANEN stänker mer glöd !" att göra, eller har dom det? Kärt barn har många namn, men "vulkanen" har jag då aldrig kallat min.
Mindreader: Inget vi erkänner det är en yrkeshemlighet. Sen får du sluta att smygkika på män i omklädningsrummen. Allt är inte för "fliseguttars" ögon*s*
Mindreader: Jag kommer aldrig att erkänna att jag skulle ha ett eget förkläde, inte ens om du står på halsen på mig. Och det var definitivt inte jag som hade kjolar med mig till hallen i onsdags*s*
Gunilla: Visst är man kanske en superoptimist som inför varje match hoppas och verkligen tror att nu.. nu blir det en förändring till det bättre. Men vad nytta gör det att sitta och ha bestämt sig för att det inte går. Vi på läktaren kan påverka med att vara där och visa att vi bryr oss om vår förening.
Får väl skaffa ett eget så hon inte märker något*s* annars så kanske någon annan medlem har förbarmande och tar med ett till mig :-)
Jo, så sant! Man känner sig ganska liten i sammanhanget, men det är nog så att man kan påverka mer än man tror?! De jag brukar gå på hockey med är lite svårflörtade just nu. Jag känner mig som "The last man standing" ibland dem. Går och betalar för match efter match när de inte spelar så bra. Hjärtat hoppas hela tiden på att det har förändrats något i spelet...
Vad säger frugan om du lånar hennes förkläde *s*? Lite misstänkt kanske?
Gunilla: låter bra det behövs kraftag nu från alla håll om det inte ska bli glest på läktarna. Jag ser fram emot din anmälan oxå Gunilla *s* på onsdag om inte tidigare
Norra_Sittplats: Kanonbra vi ses då jag är beredd att ta emot anmälningar då före matchen i pauserna och direkt efter matchen. Vinst på onsdag och vi fyller nästa buss.
Norra_Sittplats: Varför snart anmäla er? Folk föder folk ju fler som anmäler sig ju fler börjar fundera på att anmäla sig en spiral som kan växa snabbt om alla inte bara funderar på att...
gasolin: Nja vi i styrelsen har ju lovat varandra att [u]DU[/u] ska se en hel match i lakerdome så vi hade tänkt tvinga dig att vara inne i hallen alla tre perioderna. Men ett kompromissförslag: Vi kan kanske hitta någon skrubb som vi kan ha dig i så du inte behöver se allt men inne i hallen ska du vara *s*
Hofnar: Jag håller med dig helt. Påståenden som icke saknar fakta. Jag säger inte att de är korekkta, utan enbart påståendens upphovsmans analys. En ganska bra analys enligt mig. Men naturligtvis, vissa människor ska alltid försöka åka skridsko i uppförsbacke...
Men med guldkorn som "Vem har större fighterhjärta än Foppa i Rögle. Vem är beredd att offra skiten ur sig,Jo Foppa.", vad kan man vänta sig. Kaske har personen ifråga aldrig hört talas om en viss Peter Hall tex?
Hur många gånger har vi mött Mörrum dom senaste åren???????? Min fråga är då hur kan vi inte hitta spelare i Mörrum när Leksand o Djurgården kan???? Är det bättre att ta spelare från elitseriens 4-5 femma en att hitta spelare i vår egen serie??? Jaja skit i allt bara ni åker till växjö.. belix: får man sitta i bussen hela matchen? (vill inte se Rögle förlora mot ett gäng f.d. tomtar)
Ebbe: Jasså det är där skon klämmer. Röglespelarna pucklar på varandra så inihel-ete på träningarna, att man inte har någon energi kvar till matcherna? Då är det kanske dags att testa det omvända.
Ja, lite tuffare Rögle skadar inte. Bara det inte blir grishockey framöver, är inte så trevligt att titta på! Jag är också nöjd med 1 eller 2 poäng i morgon, det är i alla fall ett steg i rätt riktning...