... måste det vara som röks i Halmstad för tillfället! Tissel fortsätter argumentera för sin felaktiga sak i bästa Bosse Ringholm klass. Så, en gång för alla: Tissel, det handlade om Era sk. supporters och kom från en supporter i vårt läger. Vad är det som är så in i greve Jävelen svårt att fatta?
Referatet på Halmstads officiella sida går inte av för hackor heller. Tissel har tydligen delat med sig av rökat, för ett sämre formulerat, och mer enögt, till alla löjans gränser, referat har jag aldrig skådat. Frågan är om den sk. repportern var
A. Blind och korkad B. Full och stenad C. Okunning och partisk D. Allt av ovanstående.
Skicka svaret till Halmstads hemsida. Ni kan vinna en ostmacka och en fotpromenad till Staffanstorp.
Men den största frågan kvarstår. Vad är det för starka saker där tas på andra sidan åsen. Vad det än är, ge mig en dubbel!
Jag som var där på presskonferensen kan ju berätta vad som EGENTLIGEN sades.
Det Tisell sa var att vissa uttalanden från spelare och ledare i Rögle under hösten och vintern har fungerat som en tändvätska på spelarna i Hammers som då gärna vill visa Rögle vad de kan i en match som denna. Han sa också att han fick utskrivet en text med dessa uttalanden från någon i "den snabba kanslipersonalen" OCH han medgav att han inte var säker på om det kom från Rögles hemsida eller HD eller någon annanstans.
Det hade ju givetvis inte heller någon betydelse var dessa uttalanden fanns publicerade utan själva poängen var ATT dessa uttalanden har gjorts (vilket vi alla vet) OCH att de fungerade som en tändvätska för killarna i laget. Det var allt han ville säga. Att sedan hans ord ska förvrängas och det han sa målas upp som pajkastning är bara patetiskt. Att en person säger en sak men någon hör en annan. Snälla försök vara objektiva. Gör inte en höna av en fjäder.
Meningen "Halmstad tar man inte på allvar" är det mest diskuterade uttalandet och det publicerades vad jag förstår inte på Rögles officiella hemsida utan i en artikel på HD. MEN det uttalandet var bara ett av MÅNGA nedlåtande kommentarer från Röglehåll riktade mot Hammers varav en del HAR publicerats på Rögles egen hemsida.
Här är tre exempel:
"De har varit jävla kaxiga den senaste tiden, det var riktigt skönt att trycka till dem ordentligt" /Arlbrandt
"Precis, de kan inte spela ishockey. Det är riktig grishockey från deras sida" /Arlbrandt
"Det vore trist om södra hockeysverige ska representeras av deras grishockey i Superallsvenskan" /Arne Henriksson
Är det seriöst att publicera sådana uttalanden på en allsvensk ishockeyklubbs officiella hemsida? Att dessa ord har uttalats är en sak. Alla har rätt till en åsikt, men är det RÄTT att publicera sådant? Är det inte DETTA som är pajkastning, onödig hets, provokation, bristande respekt för andra lag OCH framförallt BRISTANDE OMDÖME?
Vad leder det till?
En annan fråga:
Har ni läst någonstans på Hammers hemsida där spelare eller ledare eller andra inom Hammers har gjort motsvarande uttalanden om Rögle?
Det intrycket JAG får är att Rögle genom att publicera såna här uttalanden FÖRSÖKER provocera fram bråk. Att dom VILL ha ett ordkrig med Halmstad. Men än så länge har inte Hammers nappat på betet utan de har hållit sig lugna och inte kommit med liknande uttalanden på samma låga nivå. Och vad gör man då i Rögle? Då tar man ett oskyldigt uttalande på en presskonferens helt ur sitt sammanhang, förvrider själva budskapet och gör en höna av en fjäder. Seriöst? Knappast.
OE I ditt referat skriver du att Tissell fortfarande tydligen inte förstått att uttalandet "Halmstad tar man inte på allvar" kom från en artikel i en dagstidning och inte från Nätmagasinet? Är det inte dags för honom att följa med i värden utanför Hammers omklädningsrum snart?
Belix: Jadu, det var verkligen länge sedan man skådade ett matchreferat där man verkligen ser allting från båda lagens sidor. Mer sånt i framtiden, TACK!
Ett totalt ofärgat referat finns nu uppe på AIA:s sida. Vill nogrant påpeka att skribenten är från Växjö så vi inte ska kallas partiska *s* Snyggt jobbat Patrik
Ja den kärleken, den kärleken! Det är verkligen imponerande att så många visar att de inte är medgångare utan snarare allgångare :-) Kanske "föräldra-instinkten" i en som talar när man bryr sig ännu mer om laget då det går lite dåligt! Man tänker lite extra på killarna.
HasseT: jag tycker inte det är så värst farligt med medgångarna.....det är värre med dem som bara går på matcherna då vi möter roliga lag, och det är skillnad...
Belix: jo, naturligtvis....men jag menar inte att vi ska bli 300 man i bussarna, kommer vi upp i 200 så är det kalasbra! Men det är ju säkerligen vissa som kommer att envisas med att köra själva samt att det kommer säkert mycket folk uppifrån också....
Dorza: Det märks att det är många medgångspack i staden.. 22 anmälda bara för att vi vann mot halmstad... jaså 300?? De lät mycket.. synd att man inte hade nåt kvar av varken lön eller barnbidrag.. får satsa på växjö istället.. Gött med en seger iallafall!
Dorza: Besvikna ska vi inte bli anser att vi redan är tillräckligt många för att resan inte ska kunna bli en besvikelse. Vi får inte glömma att motgångarna duggat tätt i Rögleleden under säsongen. Hur många andra lag får ihop så många när det går tungt för laget det visar hur stark kärleken är till Rögle i nordväst.
Härligt att killarna visade vilja idag. Om inte pucken studsat Halmstads väg (samt ett virrigt markeringsspel emellanåt) hade vi tagit en trea idag. Jag fattar inte hur pucken kan studsa så rätt för H-stad.
Det verkar som om Halmstads pengakris är djupare en vad som sagts tidigare. De har knappt råd med egna klubbor så de försökte jämnt att ta Röglespelarnas, det drogs och slets friskt klubborna. Rögle lyckades dock behålla flertalet...;-)
Fredrik: japp, det var något sådant, räknat med alla på sittplats..........och du, jag blir besviken om vi inte blir fler än 300 i växjö.......för vulkanen är fet!
Dorza: Nä, det är skandal...sitter i hårt presat läge...är tvingad att spela monopol och dricka coca-cola och titta på "så ska det låta" den 30:e...ska se om jag revolterar och smyger upp till hbg!
nä, men allvar, det va skönt med två poäng i dag!
Fan TÄNK: vinst på onsdag mot Nybro, vinst på söndag mot Örebro och vinst mot Ljungby den 28:e ...fan sicket tryck där kommer vara i Lakerdome
" - Nu kan vi åka till Ängelholm och spela av den matchen. Vi kan spela avslappnat och ändå vara med i toppstriden inför Växjömatchen här hemma i en ren seriefinal nästa söndag. Oavsett utgången i Röglematchen. Vi åker till Ängelholm med ett djävulskt självförtroende och möter ett lag som kanske är lite skärrade. Lyckas vi hålla tätt de första 10-12 minuterna är det mycket som talar för oss, avslutar Gunnar Johansson som hoppas bryta den negativa trenden hans lag haft i Ängelholm den här säsongen."
Välkommen Gunnar hoppas Ni är avslappnade.... Kul att höra att Ni redan tänker på Derbyt mot Lökers.
Gunilla: Ja vad ska man säga det trillar in anmälningar lite hela tiden nu bara nio kvar innan vårt först uppsatta mål eller förhoppning uppnåtts. Sen höjer vi målsättningen kan vi hitta 200 som är villiga i goda vänners lag tillbringa en fredag i tillsammans. Det finns ett tak men där är vi inte än men vi närmar oss. [f]Alla till Växjö för att beskåda utbrottet[/f]
aiastellan: Grattis Rögle till segern och framförallt så tycker jag att Rögle gjorde en mycket bra tredjeperiod . Försök nu att ta med er denna perioden till matchen på onsdag så slår vi Nybro enkelt .
Måste utförda varning för vulkanen har visat sig vara mycket aktivare än vi först trott! Lavan har börjat sin vandring längs bergsryggen och det finns en viss risk att den kommer att ta med sig 150 personer i sin väg framåt... Kanske en viss försiktighet bör tas så att inte fler råkar hamna i dess väg eller att ännu fler dras med i farten...
Ebbe: Trevligt att läsa sådan referat! Kul att spelarna verkar ha fått lite självförtroende! Det är nog en stor del som fattats tidigare denna säsong...nu ser man verkligen fram mot onsdagens toppmatch!
För er som missade det så var där i alla fall 2 killar från Landskrona idag:) Sen att Fransson inte får åka så långt en södsagskväll är ju en annan sak.......
svenke Patrik stålle Fransson sillen nollan Yngligen FrasseLakej Pommer Rögle_fanset znuttis rogle_fans Gigel P gasolin Ebbe Belix KILLKENNY Mindread Sumo Junior Fredrik Hachborn Broder Daniel Love_Hif_Rögle Putte-LL The Punisher Nils Söndriga Nävar Ekberg OE Mygel Igår Ljunggren on tour Svensson Josef havsmussla 8_Maskota Jacob Dängroth
gasolin: Kedjan med Arhlbrandt, Eriksson och Pettersson var mycket bra. Pettersson är en helt klart underskattad spelare och nu börjar man se vad Eriksson går för, han blir bara bättre o bättre. Arhlbrandt vet vi redan vad han går för.