1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27183 inlägg · 5186 ämnen
« · 382323 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Vulkanen växer
Interviu av Martin Arup finns att läsa på aiasidan

ABRIS ryter till...
...i Aftonbladet om Leksands utsatta position.

Sv: Roger trivs med jobbet
Ebbe: Tyvärr är det knappast motiverat att ha en anställd sk marknadschef. Rogge måste sälja extra reklamplatser för mer än en halv mille per år för att enbart täcka sina egna kostnader (å det gör han definitivt inte). Fram för fortsatt frivilliga krafter, vilket ger max budget till det vi behöver mesta av allt just nu, nämligen försvarsspelare. Roger i all ära men han har alltid satt sina intressen främst, nu är det dags för klubben att göra detsamma. Tack för ordet!

Sv: JAG VILL MÅLA!!!!
Joinzzon: Jepp, jag har väl cirka 1.321 gånger gått in på Telias och Tiscalis hemsidor och sökt på mitt telefonnummer om det är möjligt att få ADSL.
Höll på att ramla av stolen när svaret blev JA!
Bara nu det funkar också...

Patrik:
Du menar inte att civiliationen (hur det nu stavas;-)) snart har nått ända till Rottne ;-)

Patrik: Ha ha vad bra för jag inbillar mig att han hade tröttnat ganska snart på att enbart sitta och fånstirra på en filikon

Belix: Vi har löst problemet, så jag tror att Sumo sitter och diggar för fullt nu. I övrigt så måste jag avvakta mitt bredband (kanske i veckan) för att tanka upp och ner stora filer. Annars blir man alldeles knasig.

Sumo: Men om du inte kan lyssna vad ska du då med den filen till? Ska du sitta och titta på zipfilen? Okej alla är vi olika men *s* ändå..

JAG VILL MÅLA!!!!
lägg in måla på sidan...

Sv: Stellans låt...
aiastellan: du är för go du ... får ta och festa någon dag tillsammans. .
men varför kan jag inte lyssan på låtarna.

Sumo: Du är för go ! Jag lovar att måla upp den låten för dig, det första som görs !
Har du varit med i Robinson ? Du är hur snygg som helst nu... Hi ! Ha det !

Sv: Renjakt!
"En jättebra match" Så sammanfattar Lillis dagens seger över Luleå med 2-5. Mer på J20 sidan.

aiastellan: varför kan jag inte lyssna på låtarna?? och se till att man kan ladda ner "måla" också

rbkanders: Jo du har helt rätt för dig ! Duktigt... Stålle var med och skrev på bussen, värt att poängtera.
Nu ska jag och mingura KOMPIS Fransson ta tag i alla låtarna och spela in de i en studio tills nästa säsong !

Ha det gott din lilla notknäckare...

Stellan: Måste säga att din torped-låt nästintill rör mig till rar...tycker mig känna igen några fraser från hyllningslåten till Waltin som du skrev i bussen på till Linköping när de möttes i kvalserien...eller hur ligger det till?

Alla till Örebro, fast fler till Växjö!

Joinzzon: Jo de lär nog bli det. Rögle leder förnärvarande med 1-4=)

Sv: Finn ett fel (eller rätt?)!
Tuborg: Han ska det vara inte hade!

Ebbe: Klart att det är Waltins fel också, men RBK brukar värva spelare som har Svesse som agent så han hade kommit hit ändå! Sen tror jag hade fick hitta spelare som inte fick kosta mer än 50kr i timmen och då är det inte lätt att hitta bra spelare!!!

Ebbe:
Då kan man räkna med att Rögle ställer upp med 6 backar o 10 forwards i morgon, alltså 3 kompletta femmor + Foppa på bänken (om alla a-lags spelare är friska)

Nu vet man i alla fall att Peter Hall inte kommer va med imorgon. Han gjorde precis 0-1 till Rögle i Luleå..

Renjakt!
J20 jagar just nu renar uppe i Luleå.

Sv: Bakgrund igen!
aiastellan: Tackar! Du är ju ganska kreativ själv! Jag gillar dina låtar men min flickvän börja tröttna! ;-)

Hade ju varit perfekt om vi kunnat trycka upp tröjor innan Växjömatchen, men det är kanske försent...

Jaja, huvudsaken är ju att vi ska höras! Hörs vi, så syns vi!

Längtar...

Sv: Bakgrund igen!
Broder Daniel: HÄRLIGT ! Med kreativa människor. Den måste vi ju som tryck på t-shirt. En grön t-shirt med trycket på ryggen.
Ngn som känner sig manad mer än jag ?

Sv: Örebro?
Hofnar: Nu är det väl inte så att jag är ett Rögle fa men det är aldrig fel att få se HC Örebro åka på däng. För det kan väl inte gå så illa att.....?

Bafucin:
Nej du jag tror du är en spion ;-)
Du är utsänd för att spionera på vårat lag o sedan värva ytterlgare 10 spelare till BIK .....
Men jag råder dig o ta med täcke o kudde ;-)

Bafucin:
Ja Rögle har fans i de mest avlägsna avkrokarna. "Hela Sveriges Lag".
Kom å se Waltins mopeder. Otrimmade. 30 knyck i nerförbackarna.

Joinzzon: Anledningen till att jag inte kan åka till Mora är att jag jobbar. Det blir lite tufft att ta sig till Mora på knappt två timmar. Fast hockey vill man ju se ändå. Alternativet är Karlskoga HC som har hemmamatch i div 1.

Bafucin:
Vaaaa!
Är det inte bättre att du åker upp till Mora, dels får du se ditt eget lag spela dels får du garanterat se bättre ishockey.
Örebro lär gneta sig igenom matchen o vi kommer garanterat inte bjuda på någon större hockeyupplevelse.
Men visst du är välkommen ;-)

Joinzzon: Säg inte det. Eventuellt kommer oxå en viss halstablett att bevista matchen.

Bafucin:
Det lär bli svårt med ett vulkanutbrott på typ 5 personer för fler lär vi ju inte bli ........

Bakgrund igen!
Har man inget vettigt att göra på helgen eller??????? c",)

Fan vad man längtar...

...till Växjö!!

aiastellan: Ja, jag har kommit på en lösning, och det är att kunna lägga stora ljudfiler på vår gamla Spray-adress, så tar de inte en massa plats på den riktiga platsen.
Jag ska testa och se om det funkar (helst utan att man får en massa reklam på köpet)
Förhoppningsvis kopplar de in ADSL åt mej i veckan, och då kan jag börja använda internet mer som vanligt folk :)

Skövde - Jonstorp
Läste i dagens SLA (Skaraborgs allehanda, eller vad de står för) att Skövde tar sig an Jonstorp i morgon! Skövde som ligger två följt av Tingsryd i topp o med en tre poängsskillnad... skövde som äve satsar hårt för att gå upp i allsvenskan... ev ett lag som Rögle kommer att ta sig an nästa år! Får nog åka ut till billingehov o kolla i morgon....

I Jonstorps laguppställning finner man en ju bland annat Fredrik Möller! En go o rolig typ som har Rögle hjärta!

I SLA står dessutom om en analys av kommande matcher att nu e de dags att ta Panterns IK på allvar. Undrar vad som menas med det? ; )

Hårdisksson: Denna fråga kan jag svara på. När vi var Sveriges bästa klack alla kategorier var vi alltid utan grönt och vitt. Vad är/var då anledningen ? Jo,vi hämtade ofta inspiration från Engelska läktarkulturen där det ej existerade så mycket med lagets färger, det var bara läktarsång som gällde.
Nu är jag själv fast besluten att grönt och vitt ska bäras och rama in atmosfären.(Om jag får tillbaka min halsduk från Fransson...)
Jag uppmanar ALLA att ha ngt grönt och vitt på sig på matchen mot Växjö. Så kan vi ju kalla våra bussar för de grön och vita bussarna...

Tuborg: Om vi hade haft Melin kvar hade vi antagligen också fått andra nyförvärv. Marcus Forsberg hade inte ens kommit på tanken att tas hit då.

Televinken*: Tjenare på dig ! "Mats Waltins torpeder" skrevs innan säsongen började som sagt...
Själv tycker jag att den är underbar. Men som sagt Torpeder...?
Jag, Fransson,Junior,Sillen,Bosse,Martin,Ljunggren och Jake har spelat in en version där vi ALLA sjunger med på refrängen.

Jag har ett föslag: Vill ni att mina och Sillens och grabbarnas låtar ska läggas ut en i stöten på hemsidan kanske våran Patrik kan ordna det.
Varje låt kan ex ligga ute ett par dagar och senare bytas ut mot en ny.
(Det handlar om utrymme på våran webbplats)
Alltså. 20 låtar som lägges ut 2 dagar i stöten.
Skriv och tyck till. Det (kanske ) kan få fler besökare att hitta till våran hemsida !!! Man behöver ju inte ladda hem dom i heller om man ej gillar dom...

Tack för ordet och ha det gott ALLA RBK hjärtan tillsammans med våran President BELIX.

Belix: Hur kommer det sig att det är så få som visar vilket lag de håller på i AIA ( jag syftar på tröjor h-dukar, etc.) det hade väl varit underbart med ett grön-vitt folkhav på läktarna, vi vill väl visa vem vi håller på eller?

ps. denna fråga är inte bara ställd till belix utan alla med rögle hjärta.

Bafucin: Vi får i alla fall hoppas att det inte inträffar i Karlskoga, för då hade väl hela dynamitlagret flugit i luften!

Rainbow: Jag tycker att alla nyförvärven bortsett från en viss nr 28 har lyckats bra i Rögle, det är inte nyförvärvens fel att det har gått som det har gått i år. Jag tror det snarare beror på att spelarna som är kvar från förra säsongen fick en liten chock när Waltin kom,många av dom har inte levt upp till sin normala kapacitet och vad jag förstår så är Waltin och Melin två helt olika tränaretyper. Waltin den mer gapande typen och Melin den trygge.
Det tar nog mer tid att vänja sig vid den typen Waltin är när man har haft en så lugn och trygg tränare som Melin ett helt år.

Jag tror och hoppas att det blir bättre nästa säsong.

kramp
råder det skriv kamp för tillfället eller?

Bafucin:nja men bara 500 pers isåfall?

Bafucin: Det återstår att se om det kan bli något på isen på läkarn är det väl inte så stor chans direkt

Örebro?
Kommer det att bli nåt vulkanutbrott i Örebro imorgon?

Sv: AIA
Hårdisksson: Dom är väl inte sjuka alla samtidigt skulle man ju gissa. Enkla förklaringar är inte alltid fel men jag vet inte varför dom inte följer Rögle i år.

Belix: kan det vara så enkelt ?

Hårdisksson: Medgångsupportrar?

AIA
Någon som som vet var hbg-delen av klacken har varit i år?

Mindreader:ja tabellen ja. men tycker du att mora är en bättre klubb än Rögle om man ser till helheten, stoffe vet vad han har ,men han vet inte vad han får det som möjligen talar för att soffe skulle sticka är att han spelat så länge i RBK så att han vill prova något nytt men knappast mora isåfall?

Hårdisksson: titta på tabellen

« · 382323 · »