1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27193 inlägg · 5186 ämnen
« · 331773 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Själv insikt!
Angående att mifs supportrar ev. ska börja samla in pengar till klubben:

- Brynäs har gjort det och fått in en hel del pengar. Men de har supportrar över hela landet. Vad har vi? Hela Sverige hatar ju oss, säger Svensson.

Sv: till alla er som klanka ner tidigare....;
qp: jag säjjer som så här att man ska la inte klanka ner på sitt lag så mkt som många gjorde här inne... Att Waltin skulle avgå m.m..... eller?

Sv: MIF-ingen klubbkänsla....
AIA_:

Vad har du tänkt betala dina räkningar med dådå ? :)

Nej visst är det dålig stil av spelarna att inte kunna sänka lönen lite, dock ska man väl komma ihåg att medias bild av situationen inte alltid är rätt heller.

AIA_: Då måste du tjäna ganska bra på ditt andra jobb issåfall, nåt måste man ju ha.. Men att vägra gå ner till 130 000 kronor i MÅNADEN, det är ju skandal, då kan man ju lika väl sparka hela högen.
INGET HJÄRTA BARA PENGAR!

RBK-fantast: ja man märker ju vilken kärlek dom har till sinna lag, hade jag spelat i rögle å dom hade haft kris hade jag kunnat spela gratis

MIF-ingen klubbkänsla....
Läste på text-tv att MIF-spelarna vägrar sänka sina löner.....men vad hade man väntat sig....

Sv: ALLA MÅSTE!!
pubne: 1-4 skulle jag tro, pelle gör ett mål, albrandt ett, starck ett och karmhag ett. =)

Sv: Underhållande citat.
The Punisher: HaHa, men dom mifarna e ju klocka, detta va ju roligt med citaten

Patrik: hehe, vaddå att dom ser ner på sej själva.

Apropå roliga citat, så är väl följande ramsa från Arboga Armys hemsida också rätt ... självkritisk(?!?)
"Vi äro alkolister vi är från Arboga.
Vi äro alkolister vi är från Arboga.
Vi kan svepa sjuttiofemma upp och ner.
Vi kan svepa sjuttiofemma upp och ner.
Och vi kan dricka öl för alla, öl för alla.
Vi kan dricka öl för alla, öl för alla HEJ!!."

Källa: www.svenskafans.com/hockeyallsvenskan/arboga/

The Punisher: Hehe lite annat kul från dagens aftonbladet. Anrell: Mif Redhawks spelar som Naken-Janne. Skrattade i 5 minuter!

Underhållande citat.
Fann dessa två citat på aftonbladet.se

”It's the swedish country song.”
Johan Carlsson, Växjö Lakers, till Shjon Podein på hemmapremiären i Växjö ishall när han undrade varför alla skulle ställa upp på blå linjen inför nationalsången.

”Tidningarna skriver att vi är med i någon dokusåpa! Så är det ju inte.”
Petri Liimatainen, Mif Redhawks, i dokusåpan "Percys Pågar"

Tänk vilka geni det finns...

Sv: Svenska
Mygel: Det är ganska ohjälpligt att ett och annat stavfel slinker in, men jag håller med dig. Man blir bara trött av att läsa inlägg där mer än vart tredje ord är felstavat. Istället för att dessa inlägg för fram en kanske intressant åsikt så struntar man i att läsa dem, med tanken i riktning mot "stava ordentligt för jävelen".

Så jag enar mig med Myglaren och Joinzzon i min önskan om att vi läser igenom vad vi skriver och skriver det i "rätt" tråd.

Ett eller två fel är ok, men inte dussinet fullt!

Sv: Arboga borta
pubne:
Hade inte "vissa människor" förpestat GB`n med totalt meningslösa inlägg, så hade du kunnat skriva i denna tråd som nu är ljusår bort :-(

Försök att använda breven eller pratbubblan o skriv i rätt tråd.
För allas trevnad

// Trött Joinzzon

Sv: Banklåne-Rögle
Mygel:
Jag blir verkligen förvånad. Pemer är något av en kultfigur för många av oss som varit med ett tag. Att han skulle kunna knåpa ihop sånt dravvel visste jag inte. Men man ska aldrig upphöra att förvånas.

pubne: Rögle vinner med 5-3 tror jag.

Nog om detta åter till hockey snacket, vad tror ni att resultatet blir mot arboga på onsdag ??

pubne: Dax att avsluta denna i sig ganska meningslösa konversation. Välkomna till Karlskoga 5/12 med eller utan trummor, trumpeter, lösnäsor eller annat som kan förhöja eller sänka stämningen beroende på hur man ser det.

pubne: Ja, vem kan inte det. Jag har aldrig sett någon sjunga med en trumma. Fast det vore en upplevelse.

Bafucin: Men lilla "värmlandspöjken", vi har nåt som vi kallar läktarkultur, och där ingår varen trummor eller oljefat! Finns inget värre än klackar som använder sig av trummor, så jäkla låg nivå! Kan man inte skapa tryck utan att använda "falska ljud" så kan man lika väl lägga ner sig så kallade klack!

Ses den första fredagen i december förresten..........

Bafucin: nä, för de förstår så mycket, JA VI KAN SJUNGA UTAN TRUMMOR SJUNGA UTAN TRUMMOR!!!

AIA_: Var inte orolig, jag skall inte komma med varken oljefat, trumma eller andra attiraljer, jag vill bara visa på att jag tycker denna hets mot trummor är lite väl överdriven och ganska fånig i det stora hela. Vill nån trumma så låt honom/henne göra det.

Bafucin: ja men oljefat kan användas som vapen, så lycka till med att komma in med ett sånt

pubne: Ja men eftersom inte du kan nått om hockey så hittar inte du fakta. Kenny kommer nog tillbaka om typ 2-3 år skulle jag gissa på. men inte tidigare

Skall bli kul att se hur ni definierar "trumma" om beslutet om trumförbud tas. Om jag kommer med ett oljefat så borde jag kunna komma in med det, eller....? Det är ju bevisligen ingen trumma.

AIA_: Alltså måste vi få kenny tillbaz :D:D, så löser sig allt ;), en sak till den fakta ja vill ha reda på tar jag reda på!

pubne: jaja, men du borde ändå ta reda på mer fakta, jag snacka med Pelle i skolan här om dagen, Kenny kommer bara kanske tillbaka, å kommer inte han tillbaka kommer nog inte jörgen eller bröderna tjärnqvist tillbaks heller. kanske nån av dom kommer, å dessutom tror jag inte att d blir nått av den j*vla NHL strejken

pubne: Vi må vara bra i allsvenskan nu, men du ska veta att det är ljusår ifrån elitserien att spela i allsvenskan. Det märktes förra året i kvalserien. Linköping var elitseriens i särklass sämsta lag och ändå mer eller mindre piskade de oss på halvfart. Vi behöver en hel del förstärkningar om vi ska spela i elitserien och då snackar vi inte om en libero o en forward. Minst en hel elitseriemässig femma måste värvas in.

Men som sakt om inte ekonomin tillåter de ska man inte gå upp ju!

Mygel: De har du faktiskt rätt i, men ja tycker rbk börjar få upp sitt spel nu, för dom som inte visste så är pelle lärare på vår skola, gymnastik lärare, och vi snackar mycket med han "jag och mina polare till rögle fanatiker" han säger de at de börja gå hyfsat bra nu, hehe han sa att i fredags ville nog ingen vara i hans skridskor under straffarna, så nervös han var :D

pubne: Exakt, och det är därför vi inte ska göra samma misstag igen och rusa iväg till elitserien om vi inte kan klara av det.
(duckar för OE:s argument om att vi är mogna för ES ;)

Mygel: Okei ,ja blev nästan lite orolig här, hehe men men skönt och höra att dom klarar av ekonomin, vi är juh trots allt inte som mif och aik hockey ;)

pubne: Jepps. Förra året så betalade Rögle t.ex. tillbaka den sista miljonen på det ovillkorade lån som man fått av kommunen. Rögle är idag, tillsammans med Skellefteå, den allsvenska klubb som har den stabilaste ekonomin. Skulle nog säga att efter Skellefteå så är vi den allsvenska klubb som just nu har bäst förutsätning för att gå upp. (Bajen på tredje plats). Hade vi bara fått vår träningshall så hade vi varit helt färdiga för steget upp, eftersom vi då hade kunnat locka till oss talanger som skulle kunna slussas upp i A-laget.

OE: Mycket pengar på den tiden.

Patrik: Bor i Ängelhåla numera :) Såg bara den krönikan med den lockande Vita Hästen loggan så jag läste igenom den och eftersom det var ett rätt stort klankande på Rögle så kanske det var intressant att diskutera här i forumet. Så som den krönikan är formulerad så är det Rögles och MIFs fel att ekonomin är så usel i svensk hockey. Enligt skribenten så är det vårt fel att lönerna rusade iväg etc etc.

OE: Är dessa lån avbetalda ??

Mygel: Vill inte beteckna lånen som massvis med pengar. Elitsatsningen kostade netto 1,5 miljoner.

Mygel: Ööh, har du kört i nån tenta eller allmänt vantrivs med livet i Lund???
Först klaga på vårt forum och sen dra upp gammal skit om Öhrning & Co som man nästan lyckats förtränga.
Huh!

pubne: Vi lånade massvis med pengar för att kunna köpa ihop ett lag som tog oss upp i elitserien. Dessa pengar visade sig senare inte ha någon täckning eftersom de sportsliga framgångarna uteblev vilket nästan ledde Rögle till konkurs för några år sedan.

Sedan kan man ju diskutera om man skall likna Rögle med MIF, eftersom vi redan när vi gick upp hade t.ex. en bra ungdomsavdelning och i någorlunda grad kunde fylla på laget från egna led (även om vi mer eller mindre köpte ihop hela laget för att kunna ta steget).

Sen är det fel att säga att MIF o Rögle var först i början på 90-talet. Redan på 60-talet så köpte ju Rögle till sig framgång genom Pollenkungen. Så jag vet inte riktigt hur mycket vikt man ska lägga till den krönikan.

Mygel: Vaddå lånar rögle pengar eller ??,

Banklåne-Rögle
Om ni vill läsa om Rögle när det gestaltas som ett köbelag á la MIF kan gå in på Huddinges sida på Svenska fans o läsa deras senaste krönika om lag som lever och har levt på lånade pengar.

Belix: Många och många, skulle nog kunna räkna ihop till 10 kanske. Gamla vänner som man har träffat här på nätet eller i ladan. Har även fått vissa kommentarer av vissa, som man kanske ska hålla anonyma, att forumet har blivit oseriöst. Jag har svarat at vi raderar så mycket vi kan när vi har tid. Men jag själv t.ex. har inte samma möjlighet till det som jag tidigare hade.

Sv: Inga trummor!
havsmussla: De här med matchtröjjan den är snygg och så, men så stor är den, hellre att man har en AIA tröjja eller en halsduk sen e de färdigt, och fresten de med trummorna de blir väll en stor "röst" med omröstningen på aia, ?!, eller

Mygel: Helt klart så har forumet använts lite som en chattkanal vid dom senaste två matcherna och då blir det segt att läsa ikapp. Vi får väl styra över chattandet till den chatt som finns på AIA-sidan. Nu har alla moderatorerna varit på match eller åtminstone inte haft möjlighet att styra upp flödet av inlägg under matcherna. Vi får alla hjälpas åt att höja nivån. Varifrån har du fått uppgiften att vissa äldre andvändare slutat titta in? Är det många?

Belix: Det har du helt rätt. Men om man ska ta något inlägg seriöst eller, framförallt, att man ska förstå det så skall man nog undvika som skribent att stava fel på alla orden i en mening. Har inte läst några inlägg sen i torsdags. Kan säga att det är en hel del inlägg som ser ut som om lekskolan har varit på besök. Min 6-åriga lillasyster stavar bättre i vissa fall. Detta är inte alltför roligt att masa sig igenom på ett telefonmodem. Kan nästan börja förstå att vissa äldre forum användare har mer eller mindre slutat med att titta in här.

Mygel: Nu är det kanske så att det inte är det viktigaste här att skriva rätt och riktigt utan att man skriver. Det innebär inte att dom som har lätt för det skrivna ordet ska agera besserwissrar humpf *s*

Svenska
Om det är någon som vill protestera mot skolnedläggningarna i Hbg så är det bara att hänvisa politikerna in i denna gästbok. Där skulle man väldigt snabbt få en blick över hur svenska kunskapen i området ser ut. Om politikerna hade läst några av inläggen i denna gästbok så skulle de säkerligen öppnat upp 5 nya skolor istället för att lägga ner några.

havsmussla: Jag trodde att det var färdig diskuterat om tifon. Så som det ser ut just nu så vill flertalet i AIA inte ha varken tifo eller trummor. Om man ska ha ett grönt o vitt hav så räcker det att man köper 1 st Rögle T-shirt (väldigt snygg även utanför hallen) + en AIA halsduk efter det at man har blivit medlem i AIA.

Inte dåligt...
Såg på denna sida www.bifsupport.nu att brynäsfansen fixat ihop hela 131726:- till Brynäs IF och mer kommer... inte dåligt det...

Norra_Sittplats: haha, ja jävlar! om alla hade bankat på reklamskylten som han gör, hade vi nitat lakers trumma flera ggr om... :)

rogle_fans: förövrigt tror jag inte alla vill ha en stor matchtröja, jag personligen tycker inte det är så snyggt... det finns ju andra grönvita alternativ som tur är, halsduken hänger alltid på mig...

« · 331773 · »