eliasson: inte en j.vel i klacken har grönt o vitt :( joo en förresten han Paddy , handikappade som alltid ALLTID ! har rogle tröja , halsduka och flagga han är dessutom på varje match DET ÄR EN RIKTIG SUPPORTER
eliasson: ja, det tror jag också hade varit utmärkt. några i AIA står och delar ut arken innan matchen, grönvita A3papper, för A4 är väll för litet? detta tror jag hade fått en snygg inramning, för ni som säger att ni vill ha ett gröntvitt hav på något annat vis, kan glömma det, för ALLAkommer inte köpa en matchtröja eller något liknande... sen kan de ark som har hållt bra, användas om igen. så länge man inte plastar in dem :)
eliasson: Spelet i powerplay har väl aldrig varit Rögles styrka och enligt statistiken så är Rögles powerplay inte så hemskt mycket sämre i år än förra säsongen. Tycker bara att här borde finnas något som kan förbättras ganska mycket. Det är ju ofta som mål i powerplay kan bli avgörande i jämna matcher.
Rainbow: De saknar faktiskt 2 bra pp spelare som var med förra säsongen (Nordan och Jacke) Jag har en känsla av att de var viktigare för laget än vi anar.
larsson: Att säga att det går riktigt bra är väl ändå att ta i. Visst känns laget mycket stabilare bakåt nu än för bara några veckor sen och rent resultatmässigt så har det oxå börjat gå allt bättre men enligt min mening så finns det en betydligt högre potential i laget än så här. Jag tycker att spelet fortfarande känns alltför omständigt samtidigt som spelet i powerplay för det mesta inte är så bra som de borde kunna vara. Det är bara att hoppas att detta också blir bättre efterhand så även jag kan instämma i att det går riktigt bra.
Belix: Det hade kanske varit en idè att dela ut något sorts ark eller plastbit till alla på ståplats när de är på väg upp på läktaren. Det får stå på dessa när under matcherna de skall användas. Med början i "superallsvenskan". Helst skall de vara återanvändbara. Hur det praktiskt skall genomföras (om det ens går) vet jag ej, men visst hade det varit coolt!
rogle_fans: Fel och fel omröstningen på AIA:s sida gälle inte om vi ska ha trumma i rögleklacken utan om trummor ska förbjudas i hallen alltså för gästande trummklackar. Sen hade det sett fint ut om hela ståplats stod i grönt och vitt en önskedröm helt klart
tjena ja tycker inte att rögle klacken ska ha några trummor!!!!!! MEn däremot så måst erögle klacken vara klädda i grön o vita dressar.. Kolla te.x växjö alla hade nästan en match tröja på sig där ser man vilka dom hejjar på de ser man inte på rögle klacken... de är jalla fall vad ja tycker... rätta mig om ja har fel. HA D gött
pubne: Nu är det inte omröstningen som bestämmer utan beslutet är det Rögle som eventuellt fattar. Man får hoppas att omröstningen verkligen visar att trummor inte är önskade i hallen. Vi får hjälpas åt att försöka påverka
pubne: Problemet med denna omröstning (no hard feelings AIA) är att precis vem som helst kan gå in och rösta. Så även trumslagarpojkarna i både Moore Support och Lustans Lakejer. Jag är lite rädd för att analysen blir: "Jamen nästan 30% VILL ju ha trumma i hallen". En enkät i ishallen är väl egentligen det enda rätta, om man vill veta vad folket som går dit vecka ut och vecka in vill eller INTE vill ha. Skit i dom som kommer dit en eller två gånger om året (d.v.s. bortaklackens trumslagare med anhang).
larsson: Men du (med facit i hand) då kan man sitta där o vara kaxig! Nu är det faktiskt så att Waltin förenklade sitt system så att grabbarna skulle förstå det och då började det helt plötsligt gå bättre. Det tyder ju på att han förstått att något var fel o var STOR nog att göra avsteg från systemet på de punkter där det behövdes! Ska vi då (som kom med kritik) göra avbön för att det började gå bra för laget, det tyder istället på att vi förstår oss på vad vi kritiserar. Men det kan gå ännu bättre med ytterligare 2 spelare. Vad säger du nu............. larsson?
fritte rbk: Ja, det var trevlig läsning. Håller med Wennerholm: Rögle har alla förutsättningar att ta sig tillbaka.
Om jag får tippa redan nu blir det Skellefteå och RBK som tar sig tillbaka om Elitserien utökas redan efter vårens kvalserie. Hammarby tar sig också tillbaka tack vare att MIF hamnar på någon av de sista platserna i Kvalserien.
havsmussla: Jepp, rekordet var den 15/1, då det var 1464 besökare. Annars brukar det vara lite fler besökare i samband med matcherna, då folk surfar in för att läsa referaten. Det är alltid roligt när det är mycket folk som besöker sidan, eftersom man som webbis trots allt lägger ner en del tid på att sköta den. Har ni tips och idéer kring hur sidan kunde utvecklas vidare (det finns inget som är så bra att det inte kan bli bättre) så får ni gärna kontakta mej.
larsson: Ok, dom skulle nog behöva lite skärpa i avslutningarna. Det är inte bra med total dominans mot seriens helt klart sämsta lag och inte göra mer än 3-1, eller hur. Så börjar att gå bra vet vi nog inte riktigt än.
Såg veckans repris av Percy Pågar, (Tårar, dårar eller whatever). Den såpan blir ju bara bättre och bättre för varje avsnitt. Hoppas inte att dom börjar vinna igen för då blir det nog sämre underhållning. Det enda man hoppas på är att Linköping följer med ner istället för Södertälje. Kulmen på veckans avsnitt var nog när Petri Liimatainen sa vad han tyckte om snorungarna, (MIF-supportrarna), inget nytt men gött att få det på tv. Percy själv går omkring i omklädningsrummet som en tupp och mästrar spelarna fast att han verkar ha noll j*vla koll. Ungefär som om Bill Gates skulle gå om kring hos sina anställda och bestämma vad dom skulle ha för bakrundsbilder på sina skärmar.
ojojoj vad ni lockar besäkare med era omröstningar på AIA:s hemsida. slog ni inte besöksrekord när ni hade ifyllning om Roger Melin skulle stanna eller inte? skulle förresten vara kul vad ert besöksrekord är...
Arboga har ett bra lag på pappret och de har varit inne i en bra period senaste tiden förutom ett par matcher nu på slutet. Ingen självklar seger. Men Rögle verkar ha täppt till där bak lite bättre så det blir säkert en jämn match!
Joinzzon: ni Röglefans som bor där uppe får heja fram dom åt oss som inte kommer upp.. men jag hoppas på fjärde raka segern! Arboga e ett sämre lag iår en ifjol..
Hofnar: Håller trenden i sig så gör de 6 mål 99 3-2 00 4-3 (straffar) 02 5-4 (straffar) så jag tar tillbaks mitt tidigare inlägg om deras målis han är kass o släpper in 5 mål.
Och nämnde stabile Karmhag har klättrat upp i toppen på backarnas poängliga, följd av en annan vi känner. Med tanke på att vi bara har 3-4 backar i laget, är det allt annat än "inte så pjåkigt".
Håller i stort med Karhag i hans matchanalys på sportradion, att Rögle hade ett rätt hyfsat grepp om matchen trots det tidiga underläget. Man var aldrig totalt och hopplöst nervös under matchen. Ett gott tecken! Men vad han menade med att Rögle hade många kvalificerade målchanser vet jag inte? Kanske räknade han alla dom skott som gick utanför eller mitt i magen på Mörrumskeepern?
Är det någon som ska åka söder i från till Arboga? Skulle villja hoppa på i skaraborgstrakten, dvs. skara, mariestad, skövde.. antagligen paserar ni ngn av dessa städer om ni kommer söder ifrån och har ni en plast kavr ibilen vill jag gärna följa med! / Peter 0702 - 26 80 42
Var så säkra på att Arbogas målis kommer att spika igen kassen på Onsdag. I dagens match mot Ugglorna sköt Ugglorna 6 skott i 3:e perioden o 5 gick i mål ......
pubne: Jajadå;) men det var väl mer än vanligt idag, men dom har väl taskigt med pengar, hockeyförbundet! Sätter väl in dom på hemliga konton precis som Arafat gör, i stället för att köpa nya servrar;P
pubne: Nej det brukar det inte alls. Det fungerade mycket sämre i början (som allt nytt). De sista 2 säsongerna har det fungerat nästan prickfritt. Så dåligt som det fungerade idag har det därimot inte gjort sedan året det togs i bruk.