1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27187 inlägg · 5186 ämnen
« · 358686 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Gott nytt hockeyår alla NI som skriver i denna gästbok !
Pommer: Tack kompis ! och detsamma...

aiastellan: Dina inlägg är underbara att läsa, de kommer verkligen från ditt hjärta. Man älskar bara Rögle ännu mer när du skriver.

Hoppas julen smakade bra alla och jag hoppas att vi alla får ett gott nytt år, SPECIELLT RÖGLE O DESS SUPPORTRAR!!!

Snoken: Bli inte sur nu, ok ? Jag tycker att det är ganska kul att ni skriver i denna GÄSTbok ibland. Fortsätt gärna med det, men jag kunde inte låta bli.

Vad jag menar med att vi har så många ramsor är:
"Bevittnar en kärlek och ett brett engagemang och djupt rotad kärlek som alltid kommer att finnas i skånes hockeyhuvudstad med en grundlig hockeykultur som känns ända in i själen på stan och lockar folk ifrån hela sverige för att beskåda just vårat hockeytempel när det är som bäst, mycket folk, viktig match och en SJUNGANDE ståplats som blivit utsedd till sveriges bästa publik 2 ggr utav spelarna i hela hockeysverige.Urklippen ifrån massmedia är många...

Gott nytt år Snoken !

Snoken:Jag tror att du bara menar väl, men... förstå.
NU måste jag vara lite kaxig FÖR EN GÅNGS SKULL..
Mel:Här är karusellen.

Växjö ! Växjö ! Allting är som vanligt ! som alla andra gånger inga egna sånger ! Bara ta från andra(läs oss)(eller, slå på trumman) är vad ni klarar av ! Stackars pack ! stackars pack ! NI har sveriges sämsta klack !

(Inte Sveriges sämsta men i mitt tycke en väldigt förutsägbar och fantasilös sådan...)
Ring mej om 20 år, ok ? Puss på dig kompis !

U16
För er som inte uppmärsammat detta kan man idag och tre dagar framåt följa U16 i Scandinavium cup på www.swehockey.se
Idag möter de Frölunda 15:00.

The Punisher: Så menade jag inte. Men att lära sig 267 ramsor är svårt. Tror inte att alla i AIA kan de där ramsorna. Bättre att inrikta sig på de bästa och köra de mer. Till slut så hänger folket i utkanten av klacken med också. Det var bara ett tips :-)

Snoken: Klarar man inte mer än att lära sig 10 ramsor, då lär man ha problem att skala en banan, vilket iofs kräver in iq på strax under 40...

Sv: Sjunga utan trumma!
Henka: "Det kan bli mycket snack mellan Dressmann o Föreningssparbanken ungeför vid tobaksaffären. Titta där går han som står i klacken å skriker. Han är ju inte klok.", för att citera din egen ord. Ska man tolka det som att du skäms för att du har ett engagemang i ditt lag, och att du låter andras åsikter gå före dina egna?

aiastellan: Gott nytt år på er alla längtar till den 7 då sk vi ta ett nytt steg mot kvalserien.Sluter alla upp då å alla dem andra matcherna så är vi snart i kvalserien det är nu dem behöver oss.
Ramsor 268,269 270 är på väg var så säkra
Ha de alla hockeyvänner

brass: Här är en jämförelse av publiksiffror Lakers-Hammers
Jag tror att HH kan klassas som lite mer "poplag" än VLH. Förra säsongen vann vi nästan allt och folk tröttnade på att det nästan aldrig blev någon spänning i matcherna, tror att snittet sjönk till nästan 2000 pers innan grundserien var slut... Det är inte kul att vinna HELA tiden!

Hammers:
Hammers hade 3449 pers i snitt i kvalserien säsongen 2000-01 då de gick upp i allsvenskan.
Första säsongen kom det 2647 pers/match under grundserien men i fortsättningsserien kom det bara 1793 pers/match. Andra säsongen var snittet 1609 på hösten och 1824 på våren.
Denna som är den 3:e säsongen för Hammers började med ett snitt på 1714 pers under hösten.

Lakers:
Lakers hade 2745 pers i snitt i kvalserien (de vann alla 10 matcherna!)förra säsongen då de gick upp i allsvenskan.
Första serien i allsvenskan lockade 2881 pers/match i snitt.
Tippar på att snittet i fortsättningsserien hamnar på minst 2500 pers.

VAd har hänt egentligen? Rögle har det bästa allsvenska laget i spelar staistik och hur bra spelarna är! Ja ni såg förra säsongen...det gick hur bra som helst! Dem gick till kvalserien men tyvärr inte längre änn så! Visst....det kan inte bero på att jacke eller Nordqvist stack! eller hur? Ändra torpedhockeyn till Höghastghetshockey och öppna elitserien så ska ni få se att Rögle går till eliten nästa år! Det var Hardy Nilsson som förstörde hela svensk ishockey emd sin torpedhockey! tack för miG!

andre

Hofnar: Jag får väl ge mig, jag tror inte heller rögle får så högt publiksnitt i fortsättningsserien. Det är däremot inget fiasko att lakers missa SA därför kommer de antagligen få ett bra snitt även i fortsättningsserien.

brass:
Med den skillnaden att Växjö lyckats bra i sin premiärsäsong i allsvenskan och har ett hemmasnitt på 2900 i grundserien.
Med ditt resonemang är Rögle ett pop-up lag av stora mått, eller vad tror du om hemmasnittet i fortsättningsserien?

Putte-LL: Vad jag menar är att pop upp lag inte håller i längden, se på halmstad, de drog fulla hus i de lägre divisonerna men sedan de blev ett etablerat allsvensk lag så är det cirkus 1500 på deras matcher. växjö och halmstad är inte helt olika när det gäller hockey.....

aiastellan: Visst är 267 en imponerande siffra men det gör ju det svårare att få alla till att lära sig dem. Ta ut de tio bästa och kör de lite mer...sen kan man ju väva in en och annan udda ramsa för variationens skull.

Rögle
Vill ställa en fråga till Rögles styrelse , finns där några nyförvärv på gång eller ska denna säsongen bara rinna ut i sanden ??

Sv: Händer det överhuvudtaget något?????
Patrik: He he, du så rätt så..;)

Patrik: Nope tror att det räcker med att delta för att ha chansen *s*

Ebbe: En förutsättning att vinna på lotto är väl att man är en "vinnartyp"?

bjärebo: Sen vet ingen heller om spelarna har tjänat pengar eller vunnit på lotto utanför hockeyn. Så det som står i dagens KVP ska man ta med en stor nypa salt.

brass: Givetvis kommer en del av publiken att svika vid motgång, det är helt normalt och så är det överallt mer eller mindre. Se på RBK som kanske snittar runt 1300 nu efter jul mot kanske mer än det dubbla om det hade gått bra i SA och det 3 ggr så många i kvalserien. Det som jag tycker är intressant med ditt inlägg är att du VET att största delen av vår publik skulle försvinna och aldrig mer komma tillbaka...

aiastellan: Detsamma detsamma Hoppas dina knän överlevde julfirandet :-)

Gott nytt hockeyår alla NI som skriver i denna gästbok !
Hockey gillar vi, det är ju huvudsaken. Att sedan Angel Island Army är Sveriges särklass bästa hockeyklack (När uppslutningen dock är som den bör och ska) gör ju inte mitt liv tråkigare precis...
Gott nytt hockeyår alla som skriver i denna gästbok !

Fotnot: 267 ramsor säger en del om kunnandet och kärleken till RBK.

Henka: Låter ju bättre om man är ett par hundra... Det går alltid att skapa en klack alldeles själv bara man skriker hela tiden... ;-)

Henka: Tydligen inte i din värd men hallå 10 st då är det inte lätt att se att ni har någon klack långt mindre att någon utanför klacken hör något

Belix:
Jag menade att vi sjunger lika mycket som dom gör i elitserien. Och sen hur många vi är hör vell inte hit. Eller?

Belix: HAHAHAHAHAHAHA

Henka: Det var du som skrev att ni hade elitserieklass på er klack :-) Och 10 st är det i jämförelse med Brynäs hemmaklack du menar att ni håller elitklass då?

Belix:
Du har inte funderat på hur många vi är i våran klack? Och vilken plats vi har i hallen. I nybro är folk så rädda att det skall bli snack på stan att man står i klacken. Därför är vi inte fler än 10 stycken. Så visst är det konstigt att vi inte hörs. Men jag kan försäkra dig om att vi sjunger en hel del under matcherna. Så nu vet du d. Om man tänker efter så sjunger vi ganska mycket egentligen. Fan va kul. Men som sagt. Nybro är en liten stad. Det kan bli mycket snack mellan Dressmann o Föreningssparbanken ungeför vid tobaksaffären. Titta där går han som står i klacken å skriker. Han är ju inte klok.

Putte-LL: Ja det kommer vara drag kring lakers enda tills ni åker på er första motgång, då kommer den största delen av publiken svika er och aldrig komma tillbaka!!

Putte-LL:
Det tvivlar jag imte på.

Henka: Snackar du om elitserieklass i innebandy eller... Det kommer vara mycket popcorn i Växjö lååååååååång tid framöver 8-)

bjärebo:
För att släcka den eld som inte ens brinner vill jag vädja till någon revisor här på forumet.
Siffrorna i KvP borde gälla 2002, eftersom det i rimlighetens namn borde vara de enda siffrorna som tidningen har tillgång till?
Således tjänade Waltin sin dryga halvmiljon i Djurgården och Wågström sina pengar i Brynäs, eller var han nu kom från.

Henka: Men ni kunde väl prova att höras någongång iallafall!
jag har sett alla fyra matcherna mellan våra lag i höst och förutom när ni gjort mål så hörs ju ingenting.

Händer det överhuvudtaget något?????
Jag bara undrar om det händer något med rögle??? Det skrivs ju inte ett skit i tidningarna, ja förutom i dagens kvp där man kan läsa hur mycket spelare och tränare tjänar. Men det är ju ingen direkt munter läsning, M.Waltin 564.700:-, D Wågström 337.900:- det är ju rena skämtet om det nu ligger någon sanning i det. Skärpning nu rögle, det måste komma ett eller två namn snarast....

Putte-LL:
Det är mer elitserieklass på våran klack. Vi har varit med lite längre så vi skriker inte lika ofta som ni gör. Det är inte lika mycket popcorn över det hela som det är i tex Växjö.

Sv: Jörgens nya 3-årskontrakt var droppen...
Schnurrbein: Jörgen tror jag aldrig ens själv tänkt på att spela i Rögle igen. Han är djupt rotad i värmland.

Jörgens nya 3-årskontrakt var droppen...
Glöm allt vad elitsatsning heter. Jörgen var den som ett ev nytt elitlag skulle byggas kring. Nu är han försvunnen ytterligare 3 år.Trots att han vi Kenny sänt signaler om att ett paktet med jobb i NV-skåne lockade. Man undrar i sitt stilla sinne om vår driftiga elitkommité ens var med i matchen om Jörgen, jag tvivlar? Eller går all tid åt att leta liberos (som ej finns) samt ersättare till Wågen och Togge??? Skriv nu bara inte ett nytt avtal med ständigt skadade Wågström, han är välkommen tillbaka när och om han är skadefri och fulltränad, dvs om ca ett år.

Sv: Varför modereras all kritik bort?
Snoken: Du och Patrik har ju rett upp begreppen om ev bortagning av ditt inlägg så det ska jag inte skriva om.
Men generelt att göra som du gjorde skriva om ett inlägg som du tror är borttaget är ett säkert sätt att bli avstängd i gästboken. Vi som modererar har faktiskt bättre saker för oss än att behöva radera samma inlägg flera gånger.

Henka: Komisk att en Nybrokille är här och gnäller på vår klack... Se du till att lägga din energi på att få fart på er "klack" istället så vi någon gång får höra ERA egna kanonbra ramsor... HAHA :D

Vad det gäller egna ramsor så räcker det ju bara att kasta in lite andra ord i en snodd melodi så har man ju en egen...

My mistake helt enkelt. Fast jag fattar inte hur jag kunde slussas dit för jag går alltid in via roglebk.nu och direkt till forumet. Trodde att jag fortfarande var kvar på Rögledelen.

Nåja, är inte sämre än att jag kan erkänna mitt fel.

Patrik: Nja...jag skrev flera inlägg och jag har fått dem borttagna förr så...

....
vill bara seja en sak no wajn :D o älska RBK för altid

Snoken: ??? Tagga ner nu... Det finns INGET inlägg från dej som vi har tagit bort! Däremot finns det ett inlägg som du beskriver i VÄXJÖS gästbok på SpS, och det ser inte borttaget ut!
Att dra den typen av slutsatser att vi aldrig tillåter kritik utifrån att du själv är förvirrad och inte vet var du skriver dina inlägg känns rätt patetiskt.
Sen rent allmänt är det så i de flesta gästböckerna i Sveriges land att direkta frågor ang. modereringen skickas direkt till moderatorerna.
Våra adresser hittar du på länken "moderatorer" längst upp.

Sant!!!
Även fast jag håller på Rögle till 110% så måste jag ändå hålla med Snoken om att vi sjunger så när det går lite tungt för RBK!!!

Hur jag än vänder och vrider på det så kan jag inte hitta något i dem ramsorna som motiverar och hjälper ett lag med motgångar, snarare tvärtom!

"I våran hjärtan finns bara Rögle
I med och motgång finns bara Rögle.
RBK ska vinna"

Kämpa på Rögle!!!

Varför modereras all kritik bort?
Fråga till moderatorerna. Så fort man skriver något som ifrågasätter AIA som klack så tas det bort. Varför?

Jag gav svar på kritiken att vi koncentrerar oss mer på vår trumma än att stötta vårt lag. (det är inte vi som tjafsar om den förresten).

Mitt svar var om det är att stötta sitt lag när man lägger den mesta av energin på att skrika "ni kan dra åt helvete" samt "avgå Waltin". Jag kallar inte det att stötta.

Varför tar ni bort sådana inlägg? Kritik måste ni ju kunna ta om ni nu ska titulera er Sveriges bästa klack!

Belix: Ja, det är ironi att ha "sjunga utan trumma" som ledord för resan.

Isen: Det är inte bara er klack som använt trummor i Ängelholm däremot så var ni den sista som fick det *s* När det gäller IKO så är det väl mardrömmen för oss som inte gillar detta instrument i en ishall, och dom två från Mörrum som varit här i höst hade ingen trumpojke med sig. Vi är stolta för vår klack och våra sånger var så säker. Och ni ska vara detsamma som har ett sådant intresse i Växjö just nu att ni kan fylla så många bussar till era bortamatcher.

Belix: Nu var det kanske inte just det att det skrevs på ERT forum jag förundrade mig över utan just det faktum att det endast pratas och skrivs som om det endast var lakersklacken som använder trummor. Mörrumsklacken tror jag hade 3-4 trummor, IKO hade nog tömt hela musikskolans trumförråd. Och när det gäller hejaramsor så måste du väl ändå medge att det är idag inte många klackar som kan stoltsera med att enbart använda sig av egna sånger oavsett vilken sport det handlar om.
Tycker ni kan vara stolta över er klack och era sånger, men det kan väl inte vara så att alla andra klackar kan vara helt ute bara för dom inte håller er standard, eller?

Ja,ja detta kan man säkert hålla på och älta tills f_n tar en och ändå ha olika åsiket om.

Isen: Det precis som du säger i detta forum som ni häcklas. Jag visste inte att vi var skyldiga att fråga lakers först vad vi fick skriva i [u]vårt[/u] forum!! Jag kan inte påminna mig att vi har fått förfrågan av er när ni häcklar oss i [u]ert[/u] forum! Sen när det gäller andra lags besök i Ängelholm så ligger vi ju längst söderut och det är kanske bara Halmstad som kommit med så många så man skulle kunna kallade klack förutom ni Om man nu bortsåg från en detalj och det är då att en klack ska ju helst höras lite iallafall och det är bara ni som gjort. Sen att ni "lånar" en av våra ramsor till er kampanj är ju ganska kul. Det var ju fantastiskt när ni kom ner med så mycket folk som senast och ni är välkomna hit igen. Så ta inte allting för givet *s*

« · 358686 · »