1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27187 inlägg · 5186 ämnen
« · 363364 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Peter Hall i HD den 4-1 04
Har saxat en del av repotaget med Peter Hall i HD av den 4-1 04

Mats Waltin har fått mycket skit under hösten och fansen har till och med krävt hans avgång.Det gillar jag inte säger Peter, tycker också att Mars Waltin har allt som en bra tränare skall ha. Mats stannar kvar efter varje träning och kommer med med individuella tips, det har jag aldrig varit med om innan och Mats har hjälpt mig oehört mycket.
Och det är inte MW,s fel att vi missade super-allsvenskan. Min inställning säger P.H. är att en tränare sköter snacket, sedan är det upp till spelarna att utföra arbetet på isen, och det har vi inte gjort, vi har förlorat mot dåliga lag och tappat poäng där vi inte borde ha gjort det.
På onsdag 7-1 är det omstart i Fortsättnings-allsvenskan, Peter säger att hela laget brinner av revansch-lusta och att vi blir livsfarliga under våren, avslutar Peter Hall.

PS. Läser också att Waltin överger torped-hockeyn, och det tycker jag är possitivt, för det har inte fungerat.

Hälsningar
Jan

Sv: AIA:s hemsida
Belix: Då skulle du titta in i mitt hjärnkontor. Fullt av gammalt till synes oanvändbart skräp, som då och då kommer till användning =)

Sv: Waltins mopeder har blivit trimmade över Julen.
aiastellan: Man säger ju att när fan blir gammal blir han religös. Jag har aldrig trott på just det uttrycket men när jag läser dina inlägg så börjar jag tro mer och mer på det.*s*

oscar_D:Välkommen hem Oscar. Jo det har tillkommit lite ändringar.
Rögle vill ha mer trygghet i spelet och har tillsammans kommit
överens om det här som ett lag ska göra.
Effekten av detta har bara blivit positiv från oss alla.
Många tar det som,"tack för visad respekt".
En nytändning för oss alla såsom spelare,styrelse och publik.
Skönt att Rögle BK som förening just ÄR en sådan trygg
"familjeförening" där man SKA samsas och lösa problem.

Styrelse,ledare och supportrar nu kör vi vidare !

AIA:s hemsida
Jag måste bara fråga dig Patrik hur stort bildarkiv på små lustiga bilder har du samlat på dig under åren? Du hittar dom där bilderna som bara passar perfekt in på en nyhet. Torpeden på förstasidan är bara rätt

aiastellan: Hoppas på ett stabilare försvarsspel. Det kan vi vara säkra på först efter en 4-5 matcher är spelade.
Hoppas att de även kan få fart under skridskorna under 3 perioder fortsättningsvis.

Jag är extra glad åt det nyupptagna samarbetet med psykologerna, jag tror det är bra för spelare som alltid har stor press på sig att vinna.

OE: Jag har mer eller mindre nyss avslutat en krönika, med just "Old Time Hockey" som rubrik. Den kommer att publicerar under dagen, så fort bilderna är inlaggda och den är kollad. Stay tuned...

Jag har semestrat på breddgrader där solen får upp kvicksilvret till oanade höjder några veckor, och kommer hem till denna fantastiskt trevliga nyhet att Waltin äntligen tagit sitt förnuft till fånga. Tråkigt nog kan det ha varit för sent. Men, men... det är bara att hoppas att man nu kan ta sig bakvägen till Kvalserien.
Däremot var det inte lika kul att höra att Togge tvingas sluta...

Detta är ingen motgång Växjö...
Detta står i Växjö Lakejers forum (medgångare eller ?):

Va fan bara ca 50 anmälda hittils till Rögle matchen på onsdag en av dom viktigaste och svåraste bortamatcherna vi har i denna fortsättningsserie
när vi var så många sist och hade så jävla bra drag då verkade ingen tveka att åka igen ,men då var priset lägre är det för att det är någa 20 lappar mer i pris nu som många tvekar ??eller är lakers inte roligt längre??och som Bizon sa igår ska säsongen ta slut i februari? va fan ska vi gör sen då allvaret har knappt börjat ännu inte fan ska vi hoppa av tåget när det börjar bli spännade med dessa kval m,m?????
Fan jag blir nästan förbannad det måste ju finnas mer som är sugna på hocky än jag plus några till?????

Bevisar inte detta ngt ? Saker växer inte på träd.Allt är väl fortfarande nytt och spännande Lakejers ! Vänta bara, lite motgångar se´n sååå.

OE: Sunt och normalt tänkt OE. Matcherna utan säkerhet har varit många denna säsongen. Det har ju alla märkt får jag hoppas.
Rätt svårt att försvara och tycka på något annat sätt.
Allt blev mycket intressantare nu.

Junior: Känns skönt med "Old time hockey" igen. Nu tror jag laget lyfter sig rejält med ett tryggt grundspel. Utan säkerhet i defensiven vinner man inte de jämna matcherna.

Junior: Det är lite det jag också känner.
Detta räddar Rögles heder och fortsatta kamp.
Man kan inte undvika/dölja något som de flesta har sett.
Vilken nytändning och det är det VI verkligen behöver.

Föresten, undra var om allt "Vi har fullt förtroende för Mats ideer" osv bara är rent skitprat. En sak som alla spelare "måste" säga.

Gott att visa sin "storhet" och ändrade tillbaka till tradionellt spelsystem.

Äntligen kan man se fram emot en rolig vår. För nu är det absolut inget som kommer att stoppa Rögle. Är jag fullständigt övertygad om.

Kvalserien är given nu.

Sv: AIA flyttfirma tar det lugnt ett tag !!!
aiastellan: ÄNTLIGEN & SÅ JA.. En försen julklapp.

Gott att Flyttfirman kan ta en liten paus. Men vem vet om det blir aktuellt igen. haha.

GOTT STELLAN!!!

Fransson: Dagens industri skriver: Priset på aktien i AIA´s flyttfirma
sjönk drastiskt under dagen.Orsaker spekuleras det bara i,
men experter hävdar att mycket beror på Rögles lilla
ändring till en lite tryggare spelidé.

aiastellan: nädå...allt skrives med glimten i ögat

Fransson: Ta det inte för allvarligt killar.
Humor får alla ha.Vilken show.

aiastellan: japp, det är möjligt att AIA flyttfirma agerar snart, det är många olika faktorer som spelar in

AIA flyttfirma tar det lugnt ett tag !!!
Bara så att ni vet har AIA flyttfirma stängt P.G.A
orderingången har minskat drastiskt.
Det är dom glada för...

aiastellan: Japp, kunde inte sangt det bättre själv...fan, nästan otroligt att man längtar till onsdag, inget vidare att spela i fortsättningsserien,,men men det är NU de behöver oss!!

hesa på torsdag, vi ska va hesa på torsdag

Hofnar: Det fina med det här är: Spelarna kommer att känna
att NU måste vi visa (Waltin,publik) att det är bra och
det bästa för laget med lite mer tradionellt spel.
Viljan kommer det inte att bli fel på.
Junior,Fransson,Gasolin och alla ni andra.
NU BÖRJAR DET !

Sv: Waltin överger torpedhockeyn
Detta var underbart att han har ändrat sig.

Hoppas att det går bättre nu.

Heja Rbk..

aiastellan:
Ja gasvajern var det inget större fel på, mer än att den hängde sig ibland på tomgångsläget.
Lite större drev fram, några jack i kolven, ställbar förgasare, "pibeblås"...fan vet, det kanske kan bli nåt såhär i elfte timmen?

Waltins mopeder har blivit trimmade över Julen.
De plockades isär i molekyler,smörjdes,trimmades och tankades för att orka gå hela vägen.
Vad tror ni ?

Hofnar: Du har helt rätt när det gäller Martin E.
Kom igen nu Martin detta är din chans
som du kommer att ta.

Hofnar: Är det någon som vet hur bra dem egna backjuniorerna är , och tanken på ev nyförvärv har dem lagts på hyllan nu när juniorerna får chansen ????

Hofnar: Jag skulle gärna se att Martin Ericsson utvecklas mer. Han kanske inte blir så nerväs nu när han slipper att ta hela ansvaret bak själv.

Martin har fått mycket kritik - men det hårdatse skottet i laget har han!

Hammerstad som back ! ! !
Nåja, nu kanske Mardin börjar utvecklas igen och slipper se ut som en vettskrämd kattunge i sin f.d. liberoposition.

Joinzzon: Oerhört positivt att vi nu slipper torpedhockeyn som bevisligen inte fungerat under hösten. Starkt av Waltin att kunne ändra sig och gå tillbaka till ett mer traditionellt spelsystem. Visserligen kanske det kan ta några matcher innan man ser effekten av förändringarna men i och med att vi spelar i fortsättningsserien så tror jag att det inte ska vara några större problem.

Bättre sent än aldrig Rögle..

Joinzzon: Detta kommer att leda till att talanger kommer att få
chansen och blomma ut. Så har det ju alltid varit.
Grattis till Rögles styrelse och ett nytt förtroende
som kommer att blomma ut i skönsång...

Joinzzon: Stolt som man är. Det alla har sett och märkt !
Äntligen en seger !!! Nu kanske publiken hänger kvar
lite till ?

Patrik:
Det skulle behövas på en del ja....

Sv: Djurgården-Rögle 1-10
Belix: Jag menade ju att han delade ut lavetter.
Skitsamma bara vi går upp !

Joinzzon: Kan inte hjärnskrynklarna från F10 köra lite träning med oss i klacken också? Det har varit en påfrestande höst för oss alla.

Patrik: Ha ha ha ha !

aiastellan: Hehe, om man säger som så - frun blev glad i alla fall ;-)

aiastellan: Inte "Lavett" men väl Richard Lavoie spelande tränare 71-72 och 72-73 tackar OE för alla uppgifter i programbladet.

Joinzzon: Spelarnas fulla förtroende...hette det ja.
Skitsamma ! Nu kan det bara bli bättre.
Junior ! Synd att det tog en sådan tid så
att chansen till superallsvenskan minskades betydligt.
ELLER HUR MYGEL ?

Nytt spelsystem, svar på frågan om varför det inte blev någon träningsmatch, klargörande om vilka juniorer som är på gång + hjälp av mental grabbarna.
Verkligen en matnyttig intervju
Tack Roothen ;-)

Joinzzon: Och hjälp av flyggrabbarna har dom oxå tagit man kan inte säga att man blev mindre glad för det nu ser det ljust ut igen.

Joinzzon: Ja så blir det.

Patrik: Vad rättade han till på dig vännen ?

Belix: Ricard "Lavett" menar du ? Jo...

Belix: Steve Mulholland är Kanadas främste plastikkirurg numera :-)
Jag fick kontakt med honom för några år sen och körde några frågor (länk)
Mike Houle spelade i samma kedja som Steve och Palle Andersson.
Mike var på besök i Ängelholmstrakten sommaren 2002, då han träffade några gamla lagkompisar. Han är VD för ett e-handelsföretag, så det har gått bra för Rögles gamla transatlanter :-)

Belix: Kom att tänka på när jag och min kärlek var på Cypern. Jag hade en Rögletröja på mig och min balkonggranne en Djurgår´n t-shirt.
Vi tittade på varandra på morgonen (bakis som vi bägge var)och han sa: INTE RÖGLE ! Jag spyr när jag tänker på 1-10 i röven, snälla...
Samma år som det blev 1-10.

Frååågan lyyyder:-Hade jag på mej den hela veckan ?
a)Förmodligen
b)Eller hur ?
c)Skitsamma om vi förlorar bara vi går upp.

aiastellan: *s* man får ju ståpäls när man får bli så där nostalgisk. En jag minns med glädje är frankanadensaren (nu ska jag stava så man gråter) Richard Lavoj oxå en som bjöd på en och annan snyting

aiastellan:

Det var en otrolig upplevelse i alla fall. Tänk att slå Malmö, bara det! Jag hade lyckats övertala en vän att följa med på hockey, som egentligen inte var så överlycklig över att stå på ståplats! Och så blev det ett sådant kaos på läktarna, ha ha! Hon hängde i luften stundtals, men vad gör väl det när det spelas kanonhockey på isen!

Belix: Tänkte mest på hans uppträdande senare i Mörrum mot oss och hela Rögleledningen. Kan inte glömma det.

« · 363364 · »