Längatr faktiskt mycket efter matchen imorgon! hoppas att många reser sig oställer sig i klacken så vi har ett grymt tryck som vi brukar ha! jag gör come back på står efter en tids "sjukskrivning" där ifrån!!!!
Vi sjöng ju sönder er sist. T o m ert eget folk erkände ju att ni förlorade klackmatchen. Vi lär ju inte vinna den med 60 pers men det är ju ändå ingen som förväntar sig det. Vi som kommer gör det för att heja på vårt lag och ha roligt. Vi skiter i er löjliga kamp om att vara bäst.
aiastellan: jo, men den risken finns ju alltid:) Att Lakejerna sjunger sönder oss......hahaha......
Det är ju bara hoppas att klacken blir fetare än vanligt i morgon i alla fall.......folk måste ju vara sjukt sugna på hockey nu, och chansen finns ju kvar..........
juga: Han lirar inte. Det är fortfarande inte bestämt om han ska chansa och försöka spela i vår och sedan operera, eller om det blir operation direkt. Bestäms de närmsta dagarna.
Fotnot:Jag kan bara föreställa mig känslan i magen på de tappra 60 st som ska ner och bevisa att de kan sjunga utan trumma. En stor eloge till dem och det ska de ha allt beröm för. De tycker ju om SITT lag.MEN den uppgiften om att de ska sjunga sönder Ängelholmspubliken gör ju bara saken pinsam och jobbig för dem. Usch ja...
aiastellan: Jag har en av dom största personliga trummorna under min tröja. Är det inte bättre att vi drar upp tröjorna och slår på våra magar varje gång lakejerna råkar höras med sin trumma. Inte för att det ska hända för inte ska dom få höras i egen hall denna gången.
gasolin: Belix, du måste stanna hemma "din lilla trumma" ! Några hemmamatcher får du inte se... Jag tycker kanske det är att försvåra resan p.g.a trummor. MEN erkänn att idén var rolig !
Belix: Jo mycket av det du skriver känns verkligt. MEN allt detta bygger på trummor som varken hörs eller bryrs om. Finns leksakstrummor och beg, skit. Sist, det är ju för att visa vad VI STOLT STÅR FÖR !
Personligen koppas jag inte detta. Att sänka sig till den nivån som vi precis har kämpat för att få bort i eget bo känns fel för mig. Visst ser jag humorn i det men hur f-n ska vi hitta trummor som vi kan ha där tror inte dom överlever en period innan dom går sönder *s* och sen står dom som tagit med sig eländet där med ett skal som man ska förklara för den man lånat den av. Hoppas istället att vi blir många och att det sjungs så Lakejerna inser att man inget instrument behöver i en ishall bortsett då från lergökens släkting kaffe*****
aiastellan: Jag gillar din idé. Men om det ska funka måste vi vara mkt folk, typ två bussar. Annars kommer vi bara bevisa att några trummor hörs mer än 40 som sjunger. Tanken måste ju vara att vi ska höras lika mycket (nästan i alla fall) när vi kastat pukorna?
Vem fixar trummor som vi kan trasha i andra perioden...? =)
aiastellan: Jag ställer gärna upp, det låter väldigt skoj. Undrar vad Växjösupportrarna kommer att tänka, att se deras min hade nog kunnat blivit en oförglömlig syn...
aiastellan:(Vill bara påpeka en sak) Det första vi gör är att dela ut ett flygblad på bussen/bussarna som förklarar de äckliga trummorna. Det räcker ju kanske med att trumma de första 10 min.
aiastellan: det hade varit ganska rolit, undrar bara vad lakers skulle säga om det. Var får man tag i trummorna? MEn det är nog många som skulle motsäga sig detta och säga att aia aldrig sjungit med trummor förut. de är iaf en bra idé
Jag vill höra era åsikter om detta.(VI ÄR TREVLIGA RÖGLE) Bortamatchen mot Växjö den 30 Jan. En grej för att komma rätt i tankarna på ett glatt och humoristiskt sätt. Det är att samla ihopa en massa trummor och trumma som det bara går i första perioden. Inför andra lägger vi alla trummorna i en hög. Och börjar sjunga: Sjunga utan trumma ! Ja vi kan sjunga utan trumma ! Efter det: TREVLIGA RÖGLE ! JA VI É TREVLIGA RÖGLE ! Detta kommer att kulminera i att VI måste sjunga utav bara h-e.Vilket leder till ? Positiv stämning OCH en koncentration på att bara sjunga.
Detta hade verkligen varit ett sätt till att försvara vårat trumförbud i ishallen. Ett harmlöst och verkligen ett charmigt sätt.
1. 1854 (jag tror många har kommer svika rögle) 2. Forsberg 3.7-2 (rögle gör målen i första och tredje, lyckas dock inte hålla helt tätt 4.Stoffe starck (tror att han vaknar till igen)
1. 2175 ( där måste väl ändå finnas ett intresse av en sådan match ) 2. Carlsson ( Rögle startar i ett rasande tempo och gör mål i första minuten ) 3. 6-0 ( Periodsiffror: 4-0, 1-0 o 1-0 ) 4. Arlbrandt ( han passar till tre av målen och gör själv ett )
Rögle vinner skotten med 46-15 och AIA bjuder upp till skönsång på läktaren!!!!
Junior: Kan inte låta bli att komma med det här. Tänk er att samla ihopa en massa trummor till bortamatchen mot Växjö och trumma sönder hallen i första perioden för att sedan i andra bara återgå till skönsång, trevliga Rögle ! Ja vi é trevliga Rögle ! VILKEN KONTRAST...
Nicke: Kan vá så...Tyvärr. MEN där har vi en oerhörd viktig uppgift. Det är så att skapar vi stämning kan folket komma dit bara därför. Har ni ideér om hur man kan locka folk till forts.serien hör av er.Vi samlar ihopa dem och lämnar det till RBK. Jag har lite ideér om högstadieskolorna.Vill ej ta det här. Det är ofta där grunden/intresset byggs.
Vi kan sjunga utan trumma! Med det budskapet uppmanar vi så många Växjöbor som möjligt att följa med till Ängelholm onsdagen den 7 januari. Boka din bussbiljett redan idag!
Just nu är det 60 platser bokade.
Fotnot:Jag kan bara föreställa mig känslan i magen på de tappra 60 st som ska ner och bevisa att de kan sjunga utan trumma. En stor eloge till dem och det ska de ha allt beröm för. De tycker ju om SITT lag.MEN den uppgiften om att de ska sjunga sönder Ängelholmspubliken gör ju bara saken pinsam och jobbig för dem. Usch ja...
aiastellan: Jag hoppas att vi blir många fler. Men jag tror att det är många som kanske inte känner på samma vis för RBK som många av oss trogna gör. Dessa har gått och väntat på SA, nu blev det ingen och jag tror att dessa människor hoppar hockeyn nu. Men men, det hade varit kul om det kom över 2000.
Mel: "Malmö ni kan sluta sjunga" Mindreader kan sluta sjunga, det går åt helvete iallafall ! För om du tror du tipset vinner, det blir faktiskt du som springer ! Ingen rubbar Stellan Nilssons tips !!!
Så ja mina vänner nu är det snart dags. Vinnaren blir "KING av guestbook" !
1.Publiksiffra:2152 st (Längtar efter hockey ,nyfikna på nya spelet.) 2.Första målskytt: Jonas Blanck (Gillar premiärer,vill ju vá nära AIA) 3.Resultat:8-1 (Jag tror hungern över att "köra över" är STOR) 4.Matchens lirare: Marcus Forsberg(Om han är med kommer han att göra succé, han har MYCKET att bevisa.Reserv:Björn Lindén.)
aiastellan: För den typen av nyheter eller påstående finns ju div kvällstidningar vi behöver ju inte sänka oss till den nivån. Knappast något som vårt Rögle.