1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27185 inlägg · 5186 ämnen
« · 368485 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: "Fula Rögle"
Får se om Herman kan vara lika tuff som på en träning i veckan då han stötte ihop med nyuppflyttade junioren Jonathan Moen. Herman klarade sig medan Moen får vila 1-2/veckor p.ga. av ett spruckit revben.

Sv: "Fula Rögle"
Ebbe: Fulare spel kan ju knappast vara en försämring i alla fall. Vi har ju varit på tok för snälla tidigare!

Hoppas på 3 poäng i morgon, men är absolut nöjd med en eller 2.

Sv: VULKANEN stänker mer glöd !
komigen nu alla pågar o töser........sprid ryktet om denna resa till alla ni känner och försök locka med så många som möjligt.........Det kommer garanterat bli en resa utöver det vanliga=)

ALLA TILL VÄXJÖ

Sv: GUNILLA TILL VÄXJÖ !
havsmussla:

Ja, tragiskt hade det säkert varit... för alla som skulle fått kaffe och annat i knät, åksjuk som jag är så siktar jag dåligt i kaffekoppen när jag måste hålla ögonen på vägen ;)

Sv: Tålamod - Lite tankar kring det!
eliasson:

Kan bara instämma. Det finns så många som är snara att döma, både i sporten och det vanliga livet. Visst ska man få skriva av sig sin ilska, men personangrepp är alltid tråkiga!

Sv: VULKANEN stänker mer glöd !
Belix:

kom igen fortsätt anmäla er !! vi är 5 här som ska med,snart ska vi anmälla oss KOM IGEN RÖGLE !!!

Sv: Några tankar om varför.
stig:
Du är ju bara för go'!
Här kommer det för en gångs skull några hyggligt underbyggda påståenden och inte helt otroliga anledningar.
Så hugger du som en kobra, i ditt fjärde inlägg i historien på SportSnack. Läs dina tidigare tre, läs sen alla som krävt halva Rögles huvuden på ett fat.
Du har haft tusentals anledningar att rinna över innan, men hållt din mun. Varför nu?

Sv: Några tankar om varför.
ox_y_gene:

Vareför blev inte du tränare Einstein. Det är ganska lätt och bara kritisera på läktaren.Ibland kanske inte det går helt enligt planerna och då får man jobba på för att till slut hitta linjerna. Jag trodde det bara var kärringar som var fixerade vid storleken. Hjärta är något som brukar slå klass. Vad beträffar den varan så kanske den även saknas hos icke nyförvärv.Om man skall ha synpunkter så får man rspektera detta men icke när man slår i luften.Jag tror personligen att laget kommer att bli bättre med tiden,ibland kanske det tar tid och få ett kollektiv att fungera med nya spelare och ledare.Tålamod mina hockeyvänner måste finnas som en ingridiens i supporterns vardag. Tror inte att bara gnäll är ett bra recept att stödja vårt kära Rögle.Dock är vi supportrar viktiga som fan för laget och icke minst föreningens själ.
Jag menar inte att vara oförskämd men ibland rinner sinnet över för mycket på hemsidan och då måste man få bemöta och debattera.

Några tankar om varför.
Några tankar som kan vara en del av anledningen till årets resultat...

1. För få träningsmatcher... Man skulle införa ett nytt spelsystem men hade endast 6 (har jag för mig) träningsmatcher... Varför? man spelade inte heller en enda under juluppehållet när man ska omskola Hammerstad till back (stackars kille)

2. Brist på självförtroende... När resultaten gick mot laget och man i början av säsongen sköt och sköt men bara hade stolpe ut (ex. Bofors hemma när Ivarsson räddade med allt han hade plus lite till) fick man sämre självförtroende och det verkar finnas kvar i laget fortfarande.

3. För små spelare... alla nyförvärv är SMÅ... i fiol re "små" spelare (arla, skugge och starck) i år har vi en hel hög (starck, arla, forsberg, pettersson, tano, carlsson, skugge och Wågström) = fem av sex nyförvärv är under 1,80 och den sista är 1,80 prick....

4. Inga reaktioner för att bryta mönstret när det går sämre... Man plockar inte in Näzwall förrän det återstår tre matcher av serien och man i princip redan är borta från SA. Hade man tagit honom tidigare hade han lyft laget med sig och jag tror inte vi hade varit där vi är idag.(tre mål och tre assist på tre matcher säger en del!) man går inte ens ner på färre spelare när laget spelar dåligt i vissa matcher.

5. Spelarna verkar spela utan hjärta... no comments

Det finns säkert fler orsaker och detta är ju min teori av hur det kan ha gått till. Men nä, nu tittar vi framåt och hoppas på seger i morgon mot boga!

Sv: Ingen Bergström!
Joinzzon: ja håller med dig det e bättre o åka till arboga än
åka till åstorps is hall vem vill se åstorp vilket skämt

Grizzly Bears:
Det hade varit bätttre om du hade skrivit alla till Arboga ......

Du ett riktigt hockey hjärta du Belix.Inte många som är o kollar J-20 och att du även uppmanar andra att komma o kolla+ att du skriver om positivt om matcherna trots inte resultaten går"din"väg,fler som du så skulle allt va mycket lättare.Nu gör vi ett ryck o fixar ut lite folk till Åstorp i morgon kl 17,00 när Grizzlys möter Trelleborg i seriefinal och kör online från Arboga. AIA går ju gratis in. Alla till Åstorp.

Tyvärr så förlorade J20 i dag mot bajen med 5-2. Men spelet är trevligt med fart och fläkt. Ni som missade det i dag får en chans i morgon då dom möter Huddinge.
Huddinge ger en sådana olustkänslor har varit i den hallen några gånger men kan inte minnas att man fick åka hem med seger därifrån.

Belix:

ja ja men du belix ja o en polare vill hänga med till växjö vi är båda över 15 men under 18 o ej med i AIA ,så ska man ha nåt speciellt med sej lapp eller nåt sånt för det står i bussreglerna

kan jag få mer info TACK!

jag tycker rögle ska leta mycke efter en ny spelare som kan lyfta hela laget man såg ju när näsvall kom till rögle hur mycket de gjortde han han va viktig som fan

Belix: tycker nog att Ängelholmarna är trogna sitt lag Belix!

Ebbe: J 20 spelar om knappt en timme vill ni se lite hjärta och jäklar anama så stick till hallen nu

Ingen Bergström!
Det blir ingen Aelxander Bergström i dagens J20 som jag skrev på J20 sidan. Han ska vila för att kunna vara med i A-laget imorgon istället.

Sv: Gnäll, fötjänt eller inte
Det största problemet i dagens Rögle tycker jag är att spelarna spelar inte med hjärtat.(med något undantag)
Sen måste spelarna börja tacklas och ta för sig i närkamperna för det har har man inte sett mycket av.
Sen är det ju också så att det är många av nyförvärven som har "floppat", och innan säsongen sa man att detta är det bästa laget Rögle haft sen Elitserie tiden, men vad jag minns så var dom spelarna bra!?

Min åsikt är att det är inte tränaren eller styrelsen som ska sparkas, utan om någon ska försvinna så borde det ju vara nån av spelarna, för det är ju dom som ska göra jobbet på isen.
Man brukar ju säga att motivation slår klass, och eftersom vi verkar sakna klass, så fram med motivationen Rögle denna säsongen är inte körd ännu!

eliasson: Det är ju förutsättningarna i dag. Publiken måste vara trogen först då kan man bygga ett riktigt bra lag. Sviktar publiksiffrorna så hamnar man direkt i en ond spiral. Vi får det lag som vi (publiken) förtjänar hade vi haft fullsatt varje match hade vi spelat i elitserien så enkelt tror jag det är. Inga andra jämförelser i övrigt men Colorado har haft fullsatt sen hösten 98 strax över 410 matcher i rad men vilket lag dom har att erbjuda sin trogna publik

eliasson:

Förr eller senare krävs en ny styrelse , ska man ha tålamod tills vi åker ner till Div 2 ?

Belix: Jag vet inte (kan) t.ex. inte Skellefteås situation så bra, men nog känns det som om att de blir starkare och starkare för varje säsong. De har också en fantastisk (stor) publik i ryggen varje hemmamatch. Jag kommer ihåg för en 4 säsonger sedan, då tyckte alla att Rögle lätt skulle slå Saik för de var minsann inte så bra!

eliasson: Kloka ord jag håller med dig in i minsta detalj

Tålamod - Lite tankar kring det!
Tålamod - Det tar tid att bygga upp en stabil organisation. Vi har inte varit skuldfria så värst länge. Det tar kanske lång tid att hitta rätt person till rätt plats.

Tålamod - Att få en tränare som får tid på sig att bygga upp ett lag (3-4 år på sig), det är det vi ser i andra klubbar därför går det kanske bra för dom. De två sista tränarna (Votruba och Melin) RBK haft, ville RBK faktiskt behålla.

Tålamod - Spelarna går naturligtvis till en elitserieklubb om de kan. Hur får man dessa att stanna, jo med pengar (och så mycket har vi inte idag).

Tålamod - Publiken måste fortsätta att visa sig fast det går dåligt, annars är vi tillbaka på ruta ett, med inga pengar.

Mindreader: Man skall kunna diskutera allvarliga saker med glimten i ögat. Jag respekterar Lars det högsta !

Skämt o sido Lars, så tror jag verkligen att alla gör sitt bästa i Er organisation men när detta inte räcker måsta man våga förändra för en enskild individ får aldrig vara större än föreningens bästa.

Jag har full förståelse för att Ni i viss mån är bakbundna av ekonomiska aspekter såsom kontrakt, men vad kostar det om laget trillar ur ?

Weezer: Nu e det jävligt låg nivå, om någon av Er ska bli tagna på allvar så får Ni bete Er som vuxna....

lej: Passa på att lämna in din persomliga hårddisk då också för den verkar ha stått på standby hela säsongen =)

Weezer: Jag måste lämna in min dator därför att när du skriver kommer inte samma sak i text i min dator.
lasse

lej: Detta var precis vad jag själv ville ha sagt. Jag får hoppas att inga supportrar tror att sportkommittén medvetet skulle göra något dåligt för RBK.
Jag håller även med Mindreader om att säsongen hittills är urkass. Det verkar kvitta vilket spelsystem vi använder oss av. Vi har faktiskt använt oss av minst tre olika spelsystem (vad jag sett iallafall).

Sedan med att fixa spelare hit och dit, sparka folk osv. Jag hoppas det bara är ett uttryck för besvikelse över lagets insatser i år. De flesta måste dock förstå att man måste ha stora ekonomiska resurser för att locka hit elitspelare till Rögle. Håller de elitklass, då stannar de ju självklart i elitserien eller hur? Och är de inte elitspelare, hur skall de då kunna lyfta ett helt lag??
Samma gäller tränaren, jag är inte insatt i kostnaderna men betänk att det inte är gratis att byta tränare och som sagt effekten av att byta mitt under säsong brukar inta vara lyckat ändå!

lej: Lars, jag skrev att förra säsongen var ett undantag. Lyssnar Du lika illa på dina medarbetare ?
Detta börjar mer och mer likna en dåres försvarstal. Är det så att det är kul och spännade att vara ordförande när det går bra med all publicitet som kommer på köpet och när det börjar blåsa snålt så är det inte lika roligt längre ? Vi får väl se vad Du säger den 25 februari när serien är färdigspelad.

Mindreader:Låt mig allra först slå fast, INGEN INOM FÖRENINGEN är nöjda med resultatet och självklart AGERAR vi på olika sätt men det som irriterar mig är när WEEZER skriver "laget har ett par säsonger blivit sämre och sämre" det var därför jag förde förra säsongen på tal.
Att sedan ropa på avgång för än den ena o andra det är de jag reagerar mot, självklart skall alla ha rätt att framföra kritik och jag anser att detta är resultatet av ett fantastiskt engagemang.
Så fortsätt med detta både positivt o negativt men sluta med att kräva folks avgång i tid o otid utan kom till årsmötet för det är rätt forum.
Sen till sist det finns hockeyfolk i Sportkommittén (4personer)

Hälsningar
lasse

Åtgärd
Läste någonstans här att efterdyningar från 7 år sen hänger kvar ( 9 miljoner i skulder ) och är orsaken till det nuvarande läget!!!!
enligt lej.
Rättelse 1992 hade klubben skulder på 8,7 miljoner inför säsongen 1996 var enligt uppgift skulden nere i 1,8 miljoner, vilket talar för att det är omöjligt att skulden efter 1996 var på 9 miljoner. Klubben kan inte gått back 7,2 miljoner på en säsong. Visst det var ingen bra säsong, sportligt sätt kunde den blivit bättre om finnarna varit kvar i laget säsongen ut. Enligt mitt tycke var det kanske 2 spelare som inte höll måttet. Idag däremot borde väl man skicka hem alla nyförvärv utom en.
Sluta gömma er bakom den säsongen.
Gör något radikalt istället
Säsongen är körd - lös ut nyförvärven eller skicka ut dem till Jonstorp eller Helsingborg om dom platsar.
Upp med juniorer istället och låt dem få erfarenhet, som ni har nytta av till nästa säsong, då kommer säkert publiken oxå.

Weezer: Läste någonstans här att efterdyningar från 7 år sen hänger kvar ( 9 miljoner i skulder ) och är orsaken till det nuvarande läget!!!!
enligt lej.
Rättelse 1992 hade klubben skulder på 8,7 miljoner inför säsongen 1996 var enligt uppgift skulden nere i 1,8 miljoner, vilket talar för att det är omöjligt att skulden efter 1996 var på 9 miljoner. Klubben kan inte gått back 7,2 miljoner på en säsong. Visst det var ingen bra säsong, sportligt sätt kunde den blivit bättre om finnarna varit kvar i laget säsongen ut. Enligt mitt tycke var det kanske 2 spelare som inte höll måttet. Idag däremot borde väl man skicka hem alla nyförvärv utom en.
Sluta gömma er bakom den säsongen.
Gör något radikalt istället
Säsongen är körd - lös ut nyförvärven eller skicka ut dem till Jonstorp eller Helsingborg om dom platsar.
Upp med juniorer istället och låt dem få erfarenhet, som ni har nytta av till nästa säsong, då kommer säkert publiken oxå.

Mindreader: Lars Jersmyr, det är inte dig som person eller Ditt engagemang som vi ifrågasätter utan som ytterst ansvarig är Du den som skall agera när en förening inte når det ställda målen och resultaten. Vi är nog många som lider lika mycket med spelare och styrelse över detta "största-fiaskot-i-hockey-Sverige" som det har kallats det är därför vi inte tiger.

Lars, ta tjuren vid hornen och agera innan det är för sent. Vi vill inte uppleva ett kval neråt i systemet en gång till !

Mindreader: Håller med dig totalt.

Mindreader: Bra utlägg.

Gnäll, fötjänt eller inte
Efter att ha följt lite ordväxling mellan vår ordförande och diverse personer idag, så har jag börjat fundera lite, Säsongen hitills har varit en direkt flopp, det finns inget annat att säga om det, den som påstår något annat, vet inget om hockey.

Att som Lej hänvisa till förra säsongen och säga att då var vi bra, så varför klagar Ni på oss i år, det kanske beror på att förra säsongen var en bra säsong, i år är det bara motsatsen, förra året var nyförvärven bra, tränaren var bra, och det fanns en harmoni i truppen, i år har inget av nyförvärven glänst förutom Fransson, Tränaren har väl inte riktigt levt upp till förväntningarna och harmonin verkar vara obefintlig.

Så frågan jag vill ställa till Lej då, måste vara, vem ska vi klaga på?? för du vill väl inte att alla ska sitta still och vara nöjda med den säsongen som har gått? Då ser jag hellre ett stort engagemang där tränare, spelare, styrelse ifrågasätts, Hellre supportrar som visar vad dom känner, än en massa lik som inte bryr sig.

Mina personliga åsikter är att säsongen har varit skit, många av spelarna som var bra förra året har inte varit bra i år, nyförvärven har inte infriat förväntningarna, och det har absolut inte Waltin heller gjort, se bara på hans timeouter, ska vi sen ställa det till budgeten vi har jämfört med våra seriekollegor, då är det uselt. Så suman av detta är att Styrelsen har misslyckats i år för den har ju det yttersta ansvaret för det sportsliga, men jag tycker inte att det ska krävas avgångar hit och dit inom styrelsen, jag menar en som måste brinna av ambition av att lyckas nästa säsong måste ju vara JPP efter som han har lycktas ta hit en bunke spelare som inte har tillfört något, så kanske det skulle behövas lite personer med riktig hockeybakgrund i en sportkomité??
Se på Färjestad bara.......

För övrigt så alla som skriver här inne lej, dom älskar Rögle hur mycket som helst, och detta är deras första ställe att framföra sina åsikter.

Sv: Beundransvärda hjältar
Weezer: Det jag kan komma med i denna debatten. Jag är inte
insatt i vad som jobbas på i styrelsen osv därför vill jag inte
uttala mig. Hade LAGET RBK VUNNIT hade väl allt varit frid
och fröjd. MEN det man kan tycka ngt om är det man ser.
Hur mycket jobbas det med kringarrangemang ? Har ngn
sett ngn som helst förändring i pauserna ? Tävlingar ?
utlottningar av det mer lockande slaget ? En annan VIKTIG sak
som är HELT ENKELT USEL det är vår speakers sätt att ta emot
information för allas bästa. När ex,vi i supporterklubben
kommer med information om att folk ska komma och
stötta RBK på en ev. bussresa. Då blir han sååå besvärad.
Enligt säkra källor I SPEAKERBÅSET. Här jobbar man och vill
allt det bästa för både spelare/publik ! VAD säger spelare om
DET B.L ??? Nä var INTE säker på DIN plats B.L
Kvinnan som varit ersättare ibland talar mycket tydligare
och tar uppgiften med mer ödmjukhet än DU.
Att tro att allt skall lösa sig självt tack våre vår publik det
är att önska sig för mycket. En annan sak som jag fick som
svar utav B vill jag inte ta här.Men räkna med att jag ska ta
det med vår TROGNA VÄN lej.
Marknadsföra Rögle som en produkt FÖR folket är en bit
som jag anser skulle kunnas göra på ett litet annat sätt.
Folket är er starkaste tillgång ! BE om vårt stöd lite mer utåt.
Jag vet inte om ni läste mitt "uppmaningstal" i ishallen om
att stötta Rögle BK när motgångarna är som störst. En
självklarhet för mig men vem ska egentligen ta tag i det ?
Är det stolthet eller "blindhet" ?
Vissa saker löser inte sig av sig självt...
Att vår ordförande Lars Jersmyr lyssnar och är folklig DET
finns där INGET tvivel om. Det är mycket tack vare hans
hjälp VI är det vi är idag: En stark och en supporterklubb med
en sammanhållning som leder till mycket mer än bara hockey.
Rösta på mig ! Jag är en man för styrelsen. (Hi hi hi)

Tack för ordet från en kille/Man som har grönt/vitt blod.

lej: sa strutsen och stack huvudet i sanden !

Weezer: Jag kan bara konstatera att du tydligen inte vet vad du skrivewr: läs om ditt första inlägg.
Nu drar jag sträck i konversationen med dig och hälsar dig välkommen till årsmötet.
lasse

Sv: GUNILLA TILL VÄXJÖ !
gunilla: haha fikatant, det vore väll för jävla tragiskt att ev. den enda kvinnliga i "besättningen" skulle servera... nej tack säger jag... tror inte det vore bra om man vill ha några kvinnliga framöver...

lej: Nu läste Du inte igenom vad jag skrev ordentligt innan Du svarade. Jag deklarerade tydligt att förra säsongen var ett undantag, men att detta var helt och hållet Melins förtjänst. Ni anställde Melin och det skall Ni ha all heder för. Att gnälla över gamla skulder känns numera något avlägset när Du stolt som en tupp deklarerade i HD efter förra säsongen att klubben gått med rejäl vinst. Vi hoppades alla att detta skulle föra laget framåt, visst en ny välkänd tränare införskaffades men de nya spelarna var inget som någon hoppade högt över. Att desuutom värva en tränare utan att först analysera om hans filosofi om spelet går i samklang med föreningens var ett rent tjänstefel likt affären med Lars-Fredrik Nyström. Visst är det kul att få vara med i glansen och slå sig för bröstet när det går bra, men detta är lönen för att stå upp och ta sitt ansvar när det går dåligt.

eliasson: Det går att ordna, men initiativet måste komma från er eller AIA
lasse

lej: bra skrivit, jag tycker det är märkligt att vissa tror att ni inte gör allt för att det ska fungera så bra som möjligt. jag personligen är evigt tacksam för allt ni gör för klubben. och det är ju faktiskt så att de mesta här i livet går i vågor, man kan inte ligga på topp hela tiden, nån gång måste det gå nedför också...

Weezer: Det är just de som vi i styrelsen gör, tar ansvar, sen förstår jag inte vad du menar med att förra säsongen var nedåtgående. Det som hände för 7 år sedan (-9 miljoner) får vi tyvärr dras med ännu och var det att ta ansvar ?
Och du, jag rekommenderar dig att kandidera till ordförande för det är ytterst jag som har ansvaret. Jag blir så irriterad över att det gnälls på styrelsen för dom lägger ner ett fantastiskt arbete på sin fritid helt ideellt för att RBK skall bli så bra som möjligt för alla.
Förra året var jag och styrelsen så bra och duktiga och nu är allt fel, man blir ledsen irriterad ock besviken.
lasse

lej: Lars, om inte Ni i styrelsen tar ert ansvar för vad Ni som ansvariga har åstadkommit detta år är jag övertygad om att förändringar kommer att ske vare sig Ni vill eller inte. Jag ser ett tålamod bland supporters och sponsorer som börjar sina. Laget har på ett par säsonger blivit sämre och sämre, tongivande spelare har ersatts med medelmåttor. Det var tack vara en mycket kompetent tränare som laget nådde den framgång de gjorde förrar säsongen annars är den nedåtgående spiralen ett faktum.

lej: Det är ett bra förslag. Visst tycker jag man kan klaga när det går dåligt osv, men ibland går det lite långt tycker jag. Därför tycker jag att de värsta gnällspikarna här på Sportsnack skall lösa medlemskort och på det sättet styra upp verksamheten så att vi tar Sm-guld om 2 år.

Då kan ni rösta in era sk. "proffs" i styrelsen. Hoppas ni frågat dom så att ni vet att de ställer upp.

En fråga till dig Lej. Är det slut med spelare/tränare möter fansen mötena nuförtiden?

Weezer: Det värmer alltid med sådana uttalanden...
Som jag skrivit innan är resan till Växjö kanske det enda
positiva denna säsong. Vi vill alla ha ngt att ta med oss över
sommaren, eller hur ? Kunna säga till ngn spydig eller
trevlig Röglevän på stranden.-Resan till Växjö var ju ialla-
fall enorm och ngt att minnas !
NI som läser detta.Ta detta till er och få med ngn mer.
Då gör ni oss,er själva och inte minst killarn i laget Rögle BK
en känsla i hjärtat som DE/VI verkligen BEHÖVER.

« · 368485 · »