1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27190 inlägg · 5186 ämnen

ÅLDERSGRÄNS

ÅLDERSGRÄNS
Hejsan. Jag tycker att det borde vara åldersgräns på att stå i klacken, sisådär 15 typ. Jag gillar inte när alla småungar står där och leker coola. visst dom vill väl också vara där, men dom får nog vänta några år till//Hasse

Sv: ÅLDERSGRÄNS
HasseT: Jo dem får vänta några år men dem vill kanske ta över sen när dem blir äldre och då framtiden säkrad//Kristian

Hardmen: Jomen har du hört dom..?? dom suger ju hehe.. åsså inte nog med det, de ungarna som stod i Västeråsklacken förra gången asså.. i tredje satt jag där! usch asså hehe hej då Halmstad imorgon..

HasseT: Dem får ju växa till sig lite, dem får va med och se o lära
Synes i ladan imorron.

Hardmen: Jag fick höra igår av en arbetskamrat att dom små Västerås hejarna var Röglekillar som hade lånat Pallles gamla Västerås kläder mm.

Det här är en fråga som jag och en kompis har diskuterat. I Örebroklacken står det också en massa småbarn och tror dom är coola och skriker med sina barnröster. Det låter ganska larvigt, även om det inte är etiskt rätt att stänga ute nån på grund av ålder.

Ornell: Tja jag ser det inte som något större problem. Är klacken bra o det är stämning så hörs inte de små barn rösterna. Det är ju trots allt dessa som senare kommer att stå i klacken när de blir äldre. Lika bra att de lär sig ramsorna så att de kan ta över traditionerna. Har själv hållt hus uppe i klacken sen jag var en liten påg.

Mygel: jamen åttaåringar i klacken liksom.. det ser inte bra ut. dom skrämmer ju bort en.. jaja hehe

« · 141386