1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27222 inlägg · 5186 ämnen

Är Rögle moget för Elitserien?

Är Rögle moget för Elitserien?
Detta är en sak som jag funderat en del på och som känns mer och mer aktuell. Min åsikt är att Rögles vara eller icke vara som elitserieklubb är strakt beroende av ungdomsverksamheten och att den skulle behöva ett par år till innan den kan leverera ett par spelare per säsong som kan bli elitseriespelare.

Självklart vill jag att Rögle ska ta steget upp (gärna denna säsong) men det hade känts som en lyckovinst om så sker i år. Målet måste ju vara att långsiktigt etablera Rögle som en eliteserieklubb igen och hur mogen är klubben att redan i år ta steget upp?

Intresset för Rögle har ökat iom framgångarna denna säsong och med Waltin som ny tränare tror jag på nya framgångar och även ett fortsatt uppsving för juniorlagen. Om två-tre säsonger (med bibehållen stomme i laget) tror jag att Rögle kan vara en stabil elitserieklubb som hämtar många av sina spelare i de egna leden. Även om många av spelarna i truppen redan nu är från juniorleden är det är ju trots allt en viss skillnad mellan att producera spelare till Elitserien och Allsvenskan.

Är Rögle moget att ta klivet upp i år och hur skulle vi klara oss i Elitserien nästa år? Vilka resurser finns att förstärka truppen? Kommentarer och Synpunkter???

« · 228600