FredrikM: in my ass fredrik. möjligtvis en Boforsseger men inte med 6-0! 5-3 kanske.. men jag hoppas på Röglevinst.. ÄFF förlorade dessutom idag, för er som inte visste det. 1-0 till Sylvia. så nu har vi ingen konkurans om publik längre:) hehe ha det
HasseT: Jag tror på en favorit i repris ...... se länk Bofors har ännu inte förlorat på hemmaplan, det känns som det är hög tid för det nu ;-) Det kan iaf inte bli sämre än ifjol, en back som spela handboll o kasta pucken i egen bur, en målvakt som gjorde självmål, ett höstlöv från blå som dingla ner på en backs axel o in i mål osv.osv :-(
Joinzzon: mm läste allt.. när var det?.. hm.. 9-0 vann Bo Fors med i fjool ocksåå .. fy fan va jag va pisst då.. hehe.. Röglespelarna festade visst dagen innan också?.. jaja.. nog om det.. vi får hoppas på seger imorgon.. ha det
FredrikM: E du galen eller!!! Jag hoppas att Rögle ente vill förnedras en gång till däruppe... eller? Tror själv på 3-3 och att Rögle avgör genom Starck i förlängningen.
Tyvärr kan RBK spela hur bra som helst matchen innan man ska möta Bofors. Sen när det väl är dags så kroknar RBK och blir ett lätt byte för Karlskogalaget. Det är som en förbannelse....RBK kan inte slå Bofors. Så allt undet 9-0 får man se som ett steg framåt :/
Quakaren: Klarat att vi kan slå Bofors vad är det för skitsnack :-( Vi har gjort det för o vi kommer att göra det i eftermiddag igen :-) Snart rullar bilen mot Karlskoga för ännu en seger. Jag lovar grabbar jag ska kolla noga idag om jag ser Bo Fors ;-)
Joinzzon: asså hallå, Rögle kan visst slå Bofors!.. 9-0 förlusten e ju historia! senaste matchen borta mot Bofors kom ni ihåg vad den blev? jag tror den blev 3-2 till dom eller nåt.. veti inte säkert.. efter sudden t.-o.m kanske.. i SA förra året..!
exil-Rogleit: hejsan!... va lite orolig när dom gjorde 1-0.. men sedan när det blev 1-1 så blev jag glad.. och nu 1-2 så nu e ju livet bra. Rögle spelar ju en helt annan hockey i år, så dom ska nog inte ha samma problem längre mot Bofors. Jag har tippat 5-3 till Bofors, hoppas det blir tvärtom istället. ha det:)
HasseT: Stoffes mål var det tolfte i pp hittills. Men Rögle har spelat näst mest tid i pp av alla lag, så det är bara Örebro som har sämre effektivitet. Kanske ändring på det nu? pp igen...
HasseT: Rögle har gjort 11 powerplay mål. Detta ger en procentsats på mål i 14,67% av alla PP. Näst sist i Powerplayligan, Godkänd procentsats är över 20%. Här behövs det tränas ordentligt!!
Det blir för stationärt alldeles för ofta. För att göra mål krävs krosspassningar och direktskott i området kring slottet. Då tvingar man målvakten till en sidledsförflyttning som är oerhört svår.
Angående PP-målen har jag också sett på Swehockey att det var 11 före denna matchen och det är säkert så. Men jag har följt dom flesta matcherna och på dessa det inte blivit fler än fyra, så dom måste satt dit rätt många i dom jag missat.