1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27178 inlägg · 5186 ämnen

Bofors - RBk

Bofors - RBk
jag gissar på 6-0 ... vad tror ni om de..

Sv: Bofors - RBk
FredrikM: in my ass fredrik. möjligtvis en Boforsseger men inte med 6-0! 5-3 kanske.. men jag hoppas på Röglevinst.. ÄFF förlorade dessutom idag, för er som inte visste det. 1-0 till Sylvia. så nu har vi ingen konkurans om publik längre:) hehe ha det

HasseT:
Jag tror på en favorit i repris ...... se länk
Bofors har ännu inte förlorat på hemmaplan, det känns som det är hög tid för det nu ;-)
Det kan iaf inte bli sämre än ifjol, en back som spela handboll o kasta pucken i egen bur, en målvakt som gjorde självmål, ett höstlöv från blå som dingla ner på en backs axel o in i mål osv.osv :-(

Joinzzon: mm läste allt.. när var det?.. hm.. 9-0 vann Bo Fors med i fjool ocksåå .. fy fan va jag va pisst då.. hehe.. Röglespelarna festade visst dagen innan också?.. jaja.. nog om det.. vi får hoppas på seger imorgon.. ha det

HasseT:
1 oktober 2000

Joinzzon: okej!.. men det var väl nära i SA förra året med??..

FredrikM: E du galen eller!!! Jag hoppas att Rögle ente vill förnedras en gång till däruppe... eller? Tror själv på 3-3 och att Rögle avgör genom Starck i förlängningen.

Tro mig. Rögle kommer att vinna med 5-3 idag. Det känns som att det är dags att visa Bofors var skåpet ska stå!?!!!

Håller på rbk: Hmm har du snott mitt tips men nu ska vi sticka mot Karlskoga med ett stort hopp om tre poäng med hem

Tyvärr kan RBK spela hur bra som helst matchen innan man ska möta Bofors. Sen när det väl är dags så kroknar RBK och blir ett lätt byte för Karlskogalaget. Det är som en förbannelse....RBK kan inte slå Bofors. Så allt undet 9-0 får man se som ett steg framåt :/

5-2 till Bofors, tippar tyvärr jag...=(

Quakaren:
Klarat att vi kan slå Bofors vad är det för skitsnack :-(
Vi har gjort det för o vi kommer att göra det i eftermiddag igen :-)
Snart rullar bilen mot Karlskoga för ännu en seger.
Jag lovar grabbar jag ska kolla noga idag om jag ser Bo Fors ;-)

Joinzzon: asså hallå, Rögle kan visst slå Bofors!.. 9-0 förlusten e ju historia! senaste matchen borta mot Bofors kom ni ihåg vad den blev? jag tror den blev 3-2 till dom eller nåt.. veti inte säkert.. efter sudden t.-o.m kanske.. i SA förra året..!

Kul start. Kårberg av alla. Vilar det någon förbannelse över Bofors

Också bp direkt. Håll ut nu, Rögle!!!

exil-Rogleit: ingen bra start

3:e raka utvisningen ett bp mål nu skulle inte vara fel

3-0 till rögle efter 8 minuter. Utvisningarna ska vi vinna i alla fall.

Gött Hansson 1-1

1-1 nu, Roger Hansson

Yippie!!! Verkar redan ha vaskat om i kedjorna, om inte målet kom i samband med ett byte.

Men det försvaret kanske vi kan vinna den här matchen. Det målet satt gott.

3 skott bara av Rögle

Som sagt, försvaret verkar starkt, men det kan inte vara lätt att göra något framåt med en man mindre halva perioden.

Halmstad mäktade på med 1 skott i första...:)...så mer än dom iallafall!

Yess 1-2 Torgny Löwgren

Det var ingen ommöblering i kedjorna. "Gubbarna" verkar heta ikväll. Yippie!!!

exil-Rogleit: hejsan!... va lite orolig när dom gjorde 1-0.. men sedan när det blev 1-1 så blev jag glad.. och nu 1-2 så nu e ju livet bra. Rögle spelar ju en helt annan hockey i år, så dom ska nog inte ha samma problem längre mot Bofors. Jag har tippat 5-3 till Bofors, hoppas det blir tvärtom istället. ha det:)

Känns skönt att det inte ska bli en upprepning av 0-9 matchen. Då får vi se om dom även klarar en femte utvisning.

HasseT: Herman du e för go du:P

HasseT: Bofors målvakt 66,7 i rädd. % hehe.. lysande.. Wennström har iallafall 85,7.. kom igen nu RÖgle!!

HasseT: Rögle har höjt tempot. Spelat upp sig ordentligt enligt radiosporten

Fantastiskt. Gyllander har även fått syn på att Bofors har spelare på planen. Överaska nu i PP Rögle!

Mygel: så ett powerplay.. Det rögle alltid gör mål i.. ;)

Mygel: oj en bofors utvisning.....skulle vi kunna få trean?....kanske pelle kan sprätta in en

HasseT: Ja Starck 1-3 PP mål

Nä det blev visst Starck

vault: Yes!!! blir glad**! PP!! aaa lysande starck.. hur har detta gått till :)

Och så gör dom det. Härligt Stoffe!

HasseT: Än är tydligen inte undrens tid förbi.

RBK-Micke: Hur många PP-mål har Rögle gjort i år?!

HasseT: Jag har missat ett par matcher, men i dom jag följt tror jag det är tre, möjligen fyra.

RBK-Micke: det var som fan. på säkert 30 powerplay.. hehe.. dom gör ju mer i boxplay hehe:)

HasseT: Stoffes mål var det tolfte i pp hittills. Men Rögle har spelat näst mest tid i pp av alla lag, så det är bara Örebro som har sämre effektivitet. Kanske ändring på det nu? pp igen...

HasseT: Nu har dom ju chansen att öka på statistiken.

HasseT: Rögle har gjort 11 powerplay mål. Detta ger en procentsats på mål i 14,67% av alla PP. Näst sist i Powerplayligan, Godkänd procentsats är över 20%. Här behövs det tränas ordentligt!!

Det blir för stationärt alldeles för ofta. För att göra mål krävs krosspassningar och direktskott i området kring slottet. Då tvingar man målvakten till en sidledsförflyttning som är oerhört svår.

RBK-Micke: å andra sidan leder väl Pelle Shorthanded goals med 5 stycken!?..

RBK-Micke: Rögle har helt tagit över matchen nu enligt Radiosporten. Rögle spelskickligare. Dominerar trots utvisningarna

Mygel: vilken radiofrekvens lyssnar du på?!.. jag hör bara sån bandy skit eller nåt..=(.. p4 eller nåt.. jaja!

Mygel: Det låter bra.

Angående PP-målen har jag också sett på Swehockey att det var 11 före denna matchen och det är säkert så. Men jag har följt dom flesta matcherna och på dessa det inte blivit fler än fyra, så dom måste satt dit rätt många i dom jag missat.

MYGEL: dog du??.. asså på den kanalen jag lyssnar på 103,7 eller nåt.. där snackar dom bara om typ handboll och fotbollsallsvenska!!..

« · 146680 · »