1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27016 inlägg · 5184 ämnen

Forum

« · 1208 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Djurgården tynar bort
Trogen: ja, hatet verkar finnas åt båda håll. Jag kan inte förstå hur man kan hata ett annat lag så mycket. Det låter nästan som du hatar mif mer än vad du älskar rbk...
Kommentera

Sv: Djurgården tynar bort
Tobias, läs lite längre när så kan du läsa ett ganska så präktigt påhopp på oss av en miffare, sen att du kan döma min hockeykunnighet, det orkar jag inte ens besvara, du kommer aldrig att kunna förstå det hat som finns mellan mif och Rbk, och angående min verbala förmåga så är den tämligen god, och om du vill ha mera kött på benen så gå in på Jojos sida, vad han hatar är Blattar och Rögle! tror inte någon rbk supporter skulle skriva det i sin presentation.
Angående rullatorlag så har dom väldigt många gamla spelare!!!
Kommentera

Sista chansen
Nu när SSK gick upp tvekar inte fagerlund en sekund med att stänga Elitserien, nu när han har sitt favoritlag där han vill.
Går nu även Leksand deta året upp blir han ännu gladare.
Därför anser JAG att det nog är sista chansen för RBK att nå Eliten antingen detta eller nästa år.
Kommentera

Sv: Djurgården tynar bort
Det var därför jag skrev lite långsiktigare än vad de själv vet. Deras sattsning som de skrev om skulle jag lägga ut på kanske 5 år eller nåt liknande.
Kommentera

Sv: Djurgården tynar bort
Ett riktigt seriöst inlägg ser ja, Jag undrar hur man kan hata ett annat lag så mycket. Jag som Sundsvall supporter har inte mycket övers får timrå ik, men det skulle aldrig falla mig in att skriva att de har ett rullator lag eller nåt liknande. Sånt inlägg som du har skrivit tyder bara på lågt hockeykunnande och ett bristande ordföråd.
Kommentera

Sv: Djurgården tynar bort
Tobias: Långsiktigt? var det inte nåt lag som skulle lyckas innan 2003???
Kommentera

Sv: Djurgården tynar bort
Miffo-killarna förnekar sig inte, vissa av dom kan inte stava, vissa skriver på sin sida att dom hatar blattar, skriver att dom är så snygga så! Konstigt så fort ni glömmer, ni var livrädda när vi var där, ni är livrädda för oss och kommer alltid att vara det, 99% av er vet fan i mig inte vad som fanns innan Pekka dök upp i eran äckliga tröja, ni har ingen kultur och ni har fan i mig inget alls, så ge fan i oss, kom till ängelholm på träningsmatchen med erat rullatorlag och dom små feta supportrarna, patetiska är vad ni är, våga inte kalla er klack, ni har fan i mig inte en ända ramsa som ni har komponerat själva!!!
Kommentera

Sv: Djurgården tynar bort
Men vissa lag kanske satsar lite långsiktigt, lite långsiktigare än de själv vet :).
Kommentera

Sv: Djurgården tynar bort
haha
Kommentera

Sv: Djurgården tynar bort
Som sagt, de flesta lagen idag är "köplag"

Sedan finns det ju vissa lag som vill vara det men inte har råd :)
Kommentera

Sv: Djurgården tynar bort
Ända anledningen till att du skriver så är att Timrå nu också är ett sånt där köplag :)). Vilket man verkar måsta vara för att ta sig nånstanns i svensk hockey. Kolla tom Modo har blivit köplag.
Kommentera

Sv: Djurgården tynar bort
Svenne: Ja, mif får gärna vara kvar för mig de spelar en tuff hockey som är rolig att titta på.

Men hade du frågat mig för 5 år sedan så hade tyckt de var ett "köplag" som inte var värt en plats i eliten, men nu är ju nästan alla lag "köplag".

Sen det här med att jag skulle gilla att dif o gnaget skulle har o göra me att de är kaxiga 08or som tror de är bättre än oss andra.
Kommentera

Sv: Djurgården tynar bort
jag håller med Henricson det är inte så stor chans att MIF skulle åka ur Elitserien. Men man kan ju alltid hoppas.
Kommentera

Sv: Djurgården tynar bort
stor risk att malmö ramlar ur...
se till att ta er upp på vår nivå istället för att hoppas att vi ska snubbla ner till er.

eller det kan ni inte? nej, just det, det är ju rögle vi pratar om...
Kommentera

Första isträningen
Är det någon som vet när det är dags för första isträningen.
Det får man inte missa.
Kommentera

Sv: Djurgården tynar bort
Jimmy...

Vill du ha kvar MIF i Eliten då ?? Hemska tanke.
Kommentera

Kalas i HBG
Alla ni som var på kalas i torsdags och sjöng RBK osv, TACK!!... Det var såh skönt att höra några goda ramsor.... så är itne suget lika stort att vänta på att säsongen börjar...
Jaja
/cs
Kommentera

Sv: Djurgården tynar bort
Djurgårn har bra bredd o kommer med säkerhet gå till slutspel men nåt tredje raka guld kan man nog glömma.

Men ingen skulle bli gladare än jag om de åkte ur..
Tänk: Både dif o aik ramlar ur, underbart!
Kommentera

Sv: Det fanns ett Djurgården
Oops, jag skrev visst fel i mitt förra inlägg.
Det ska vara BRA spelare och inte BAR spelare.
Kommentera

Det fanns ett Djurgården
ÄNNU en bar spelare nobbar DIF.
Snart kanske DIF försvinner, inga spelare att tillgå.
Kommentera

Sv: Djurgården tynar bort
Jag tror inte att chansen är så stor att Djurgården åker ur.
Trots förlusterna så har Djurgårn fortfarande ett ganska bra lag.
Kommentera

Ensam
Oooooohh vad det är ensamt att sitta här och prata med sig själv, var är alla min vänner.
Kommentera

Djurgården tynar bort
Ännu en spelare lämnar DIF, det glädjer mig.
Jag är så trött på Djugåns kaxiga attityd.
Tänk om DIF åker ur nästa år, ja då börjar väl Fagerlund storlipa.
Kommentera

Sv: Roger Jönsson
Jo det ska jag tala om, Pelle ger alltid 110 procent.
Kommentera

Roger Jönsson
Hur kan vi vara utan honom i höst.Vem skall nu ge100 procent
Kommentera

Sv: Angående Färjestads nya Hall
Hade ett storföretag gått in och finansierat en b-hall åt Rögle, hade den gärna fått heta Semperpaketet, Haribonappen, Findusärtan eller PEAB-Globen för mig. Namnet har mindre betydelse och i folkmun blir det ändå oftast något helt annat.
Kommentera

Vodka redbull
Jag älskar RÖGLE BK mmmmmmmmmmmmmh
Kommentera

Sv: RBK vinner serien
Inga träd växer upp i himlen heter det som bekant. Utom när det gäller RBK. Då växer ALLA träd upp dit, åtminstone verkar det så. Varje försäsong när RBK har ett på papperet hyggligt lag, mumlas det "elitserien", "kvalserien" mm. Rögle har ett, som jag ser det, ett riktigt hyfsat lag som kan gå riktigt långt, de kan också bli ett mittenlag. Glöm inte att vi har 5 juniorer i laget. Några skador (hemska tanke) på nyckelspelare, då finns det inget att kasta in. Jag vill be alla (över)optimister att se lite nyanserat på det hela. Leksand har ett riktigt bra lag, SAIK likaså, det är inget att hymla över. Visst ska vi vara optimister men OM det nu inte går så bra för vårt kära RBK hoppas jag att det inte blir samma cirkus som förra säsongen, Rom byggdes inte på en ´dag......
Kommentera

Sv: Angående Färjestads nya Hall
17srsen>> Kan namnet bero på att Löfbergs lila vägrade slänga upp x antal miljoner kronor för att ens planera bygget !
Eller har du nån annan förklaring i stil med dina alltid lika välgenomtänkta inlägg?
Kommentera

Sv: Bon Scott
Är det inte underligt att vi inför varje säsong påpekar att vi vill ha "Clintan-introt" tillbaka, men att det aldrig händer något...Vem är det som bestämmer vilket intro som ska spelas...? En omröstning om vilket intro som ska spelas hade kanske varit på sin plats....Eller vad tycker ni andra? SJälv tycker jag att det är tjänstefel att inte ha clintan-introt.....Clintan-introt är ju Rögle...Eller?
Kommentera

RBK vinner serien
Att leksand har det bästa laget kan nog stämma, men det är bara på pappret.
Det gäller att hitta rätt balans i laget.
Man kan inte bara värva en massa toppspelare och sedan tro att dörren till Elitserien står öppen.
Visst har Leksand ett bra lag men det jag försöker säga är att det finns hopp om att RBK kan vinna serien.
Bara se 1999, det laget RBK hade var inget superlag men Nygren hittade rätt balans.
Kommentera

Angående Färjestads nya Hall
HUR KAN MAN KALLA EN HALL FÖR LÖFBERGS LILA ARENA??
OK Löfbergs har bekostat hallen.
Men man kunde för guds skull kallat den får något annat.
Är det fler som tycker som jag


Hälsningar
Jan-Åke/ts17ts
Kommentera

Sv: suckar
Ja, det är väl klart att du har...
Kommentera

suckar
Enligt hockeymagasinet så har leksand det bästa laget i serien nedanför elitserien sen miffona gick upp, men hallå, ursäkta mig. det laget lif ställer på benen hade fått storstryk av det laget som vi hade när vi gick upp!!!

men men det är ju dom som är experterna så jag har förmodligen fel!!!
Kommentera

Bon Scott
Håller med dig angående Clintan Introt.
Under åren i elitserien var det något speciellt när RÖGLE-spelarna
åkte in i en nedsläckt hall, och på hög volym tonade ledmotivet
till Den Gode,Den Onde, och DEN Fule ut.Och dom röda lampor
började blinka.
DEN INRODUKTIONEN FÅR GÄRNA ÅTERKOMMA FÖR MIN DEL.

Hälsningar
Jan-Åke/17TS17
Kommentera

Sv: Junior Landskrona
Jag har också hört mycket lösa rykten om att Lööf skulle vara på g till Rögle. Nån som vet var Mika Manninen håller till nu för tiden?
Kommentera

Sv: Junior Landskrona
Jag jag tänker på Mattias. Nä jag har bara hört lite rykte om att han skulle vara på väg. Men jag tar det själv med en nypa salt. Men man vet ju aldrig.

Du har så rätt i att Manninen kom vid fel tidpunkt. För han var rysligt duktig.
Kommentera

Sv: Tord Elvenes
Hejsan hejsan,

Håber der er nogen der kan hjælpe os Elvenes fans lidt.

Fortsat god sommer i det Svenske.
Kommentera

Tord Elvenes
Hejsan,

Jeg undrer om det er korrekt at Tord Elvenes stopper karrieren. Der går rygter i Danmark om at han skal spille sammen med sine brødre i Rungsted Cobras. Er der nogen som ved mere om dette?
Kommentera

En fråga
finns det någon verksamhet för rögle ishockey, 95 och 93 lag
mvh
jj
Kommentera

Tror på framgång
Tjenare Hagberg!
Håller med om att det ser lite tunt ut på värvningssidan men
jag tror på framgång ändå!För det mesta så brukar ju
Bäckström mfl hitta ganska rätt vad gäller spelartyper.
Var det bra på årsfesten?Ha det bra
TG
Kommentera

Intro
Man kan väl hoppas att dom byter intro,det som var i superallsvenskan var jävligt dåligt.
Man kan väl hoppas på Clintan introt som är en klassiker.

Ride On
Kommentera

Sv: Junior Landskrona
Jag har på känn att det kommer bli betydligt mer folk och bättre tryck på läktarna än på många år....Gott!!
Kommentera

Sv: Junior Landskrona
Jag minns ju inte honom som någon frälsare (powerforward) direkt. Han var väl bra på isen men där var han alltför sällan p.g.a. förkylningar och allergier. Men han kanske klarar det bättre nu och i så fall hade det varit ett kul tillskott. Men frågan är varför skulle han gå till RBK och var kommer uppgiften ifrån.

Lite kul att testa gästboken
Kommentera

Sv: Junior Landskrona
Det hade varit trevligt med Lööf i laget, en riktig powerforward!
Kommentera

Från Andrea
Hoppas att många tjejer ställer upp för RBK denna, säsong,
ute i hallen. Man ju hoppas.



Andrea
Kommentera

Junior Landskrona
Vilken Lööf menar du??
Mathias Lööf om i så fall, vad får dig att tro detta??


MVH
Jan-Åke
17TS17
Kommentera

Junior Landskrona
Håller fullständigt med dig angående Mika Manninen ,var en mycket bra målvakt, men tyvärr kom han till Rögle vid fel tidpunkt.
NÄMLIGEN NÄR MAN SKULLE TILLBAKA TILL ELITSERIEN TILL VILKET
PRIS SOM HELST.

HÄLSNINGAR
JAN-ÅKE

17ts17
Kommentera

Sv: Granqvist en chansning
Vi får inte glömma Mika Manninen. Som jag tycker varit den bästa målvakt Rögle haft de senaste 10åren.
Kommentera

Sv: Granqvist en chansning
Tror inte det spelar nån större roll att Granqvist inte boxat ut puckar på två år, det sitter antagligen i ryggmärgen på honom. Det som behövs i hans fall är att träna upp reflexerna och kondtionen, ngt som Votruba och hans hantlangare säkert ser till att ordna på bästa möjliga sätt. Håller fullständigt med om att både Wolle och Swärdh håller oerhört hög klass, kanske inte riktigt i nivå med Kenneth Johansson, men de är tamejfan inte långt efter.
Kommentera

« · 1208 · »