1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27018 inlägg · 5184 ämnen

Framtiden

« · 365388 Till forumet


Framtiden
Precis som många andra så ser jag fram mot att få se vad detta lag kan åstdakomma i mer traditionella formationer. Blir det fisk eller fågel. kanske spelarna ändå fortsätter att underprestera. Lite av svaret får man ikväll skulle jag tro.

Men nåt som fick mig att tänka idag var när jag läste Kvällsposten idag. I Pelles kommentarer så verkar det nästan som om det är spelarna som har tagit kommandot i laget numera. Att de inte velat ha Waltins spelsystem och att man därför har ändrat det. En sådan sak låter inte bra. Visst är det bra att man ändrar system men frågan är vem som skall ta det beslutet? Är det inte tränaren som är den som till slut bestämmer hur man ska spela? Det är han som är den stora ledaren i laget som ALLA ska lyssna på. Har Waltin i och med detta förlorat en del av sin respekt inom laget? Jag tror inte ens en mysfarbror som Melin skulle rucka på sina principer vad gäller laget. Vad får detta för konsekvenser inför nästa säsong om Waltin inte längre är högsta hönset? Då behöver vi kanske inte ha någon huvudtränare överhuvudtaget utan spelarna själva kan bestämma hur man spelar och vilka som spelar, lite som korpidrott. Om det är så att Waltin har tappat greppet lite nu och inte självmant har valt att ändra systemet så hoppas jag att han själv inser det ohållbara att vara kvar nästa säsong. Man kan inte vara tränare i ett lag där ens röst kommer i andra hand. Tränaren ska vara högst och det är hans röst som är lag för spelarna. Sen kan man ju självklart inom laget och med tränaren diskutera hur saker och ting skall utföras, men det är alltid huvudtränaren som har sista ordet. Om det inte längre är så i Rögle så skulle jag gissa på att Waltin inte längre står i Rögles bås nästa säsong och då är vi tillbaka på ruta 1 igen och måste återigen hitta ny tränare, nytt lag, ny filosofi etc etc. Ett sådant scenario tror jag skadar klubben mer än det gynnar oss om man ser till att vi försöker avancera upp till ES.
Kommentera

« · 365388