1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27221 inlägg · 5186 ämnen

hjälp från ovan bättre än stor budget?

hjälp från ovan bättre än stor budget?
Läste på aftonbladets näteupllaga att lhc kommer att hjälp av svenska kyrkan för att komma hålla sig kvar i elitserien inte nog med att dem är en av dem största sponsorerna

se länktips

Sv: hjälp från ovan bättre än stor budget?
rbkniklas: Man får ta och säga att det är lite överdrivet..
Vad gör kyrkan som sponsorer bara?
Jag tycker mest det är slöseri med pengar.
Men det är det mesta är det mesta med pengar i den föreningen, enligt min mening.
Varför inte bara lägga ner den där ishallen för 250 millar?
Men detta är inte i Ängelholm så varför oroa sig?
Man får ta och hälsa de lycka till.

HasseT: Tycker det är bra att man bygger ny arenor i Sverige... det är väl bara bra för hockeyn! Sen så betalar ju Linköping kommun stora delar av bygget + att man får massa eu-bidrag skulle jag tro!

FredrikM m fl: Jag förstår inte detta...alla vill att RBK ska gå upp i ES och att det ska köpas in spelare, helst utländska kannadicker, jänkar finnar, tjecker etc. Och en ny hall hade inte varit dumt, bättre än "bara" en träningshall.

Samtidigt spyr man galla över LHC som satsat på spelare samt en ny hall.

Jante-lagen tror jag den kallas va!!

Kingen: det handlar om svarsjuka på LHC, nu kommer många att säga hur bra har LHC lyckats med sina nyförvärv då??....men om ni hade eller vilket lag som helst det lika bra ställt som LHC skulle ni göra samma sak.........varför säger ingen nåt om HV71:s nyförvärv eller Färjestads? de värvar ju finska landslagsspelare som är minst lika dyra som LHC:s, men LHC är en uppstickare o då får man inte konkurrera med de stora lagen även om man har pengar............

jaja nog om den saken nu, ´lycka till o kvalserien som startar imorron, fan så nervös man är =)

förresten om ni vill lira ett liknande dreamteam spel så kan ni gå in på LHC:s sida o anmäla er till ett dreamteam som de på LHC:s sida fixat, det är bara kvalseriespelare o det börjar i omgång 4 till sista omgången.....men det e rätt dyrt tycker ja.............

« · 244874