Fransson: Det som jag tycker är intressant är att i både KvP o i Norran så skriver de om det fantastiska publikstödet o om hur fanatisk Ängelholmspubliken är etc etc. Men om man frågar mig så tyckte jag att vi var rätt kassa igår. Det var tyst långa stunder o det är väl länge sedan man behövde spela så mycket musik i spelavbrotten som igår. Visserligen så brukar det bli så när det är jämna o spännande matcher, men ändå. Vi vet att vi kan MYCKET bättre än så här. (jämnför Leksands o öven matcherna förra året)
Mygel: Ja, jag håller med dig...men jag tror att man var så satans ladda inför matchen och när de går upp till 2-0 är det som om man sjunker genom marken.....Jag såg inte dig i går Mygel och kunde knappt röra mig, så du får ha tröja på fredag, då får vi bestämma en plats...!!
Fransson: Ja ooh va härligt. Är det nånting som inte är härligt just nu då? Jo det är måndag.. annars.. ingenting hm.
Jag vet. Det är för jävligt att alla ska skita i vår serie. Men jag ska ju inte "gnälla" som vissa här då anser att det är man gör. TV4 kan dock visa lite mer intresse. Det går ju faktiskt bra för AIK. Visst har de visat Rögle många ggr på tv nu. Men när det är slutsålt(?) borde dom nog visa lite. Missade det imorse :/... Skitsamma! Vi har ju NST och de.:) Fest på fredag!
HasseT: Men ärligt talat så måste man nog säga att du har gnällt ett tag. Slutsålt? Om du har följt norrlagen så kan du se att både Löven o SAIK har haft en hel del mer eller mindre slutsålda matcher. Har de visats för det?? Nop. I oskarshamn när vi var där så var det nära slutsålt för dem. Visades det? Nä. Medel - Svensson bryr sig nämligen inte om det. Det handlar om public service och inte att visa ett lag för att vi gillar det.
Fransson: Det blev nog lite antiklimax med 0-2!! Men är det inte då man ska sjunga som bäst?? Hade med mig 2 personer som inte varit i "Ladan" tidigare och de tycke iofs att det var tryck men själv hade jag haussat upp deras (och mina) förväntningar. Det var ju ett antal år sedan det var så mycket folk ;-) Saknade även variationen av ramsor men det kanske hänger ihop med "hjärnkollapsen" efter underläget. Det fanns ju an hel del nya ramsor som tagits fram och av dessa hördes intet...nåja det kommer fler hemmamatcher. Som helhet får man vara nöjd, RBK tog ju 2 av 3p och leder fortfarande SA. Nu väntar 2 viktiga matcher (alla är ju iofs viktiga) då det varit gött att behålla ledningen över "vändningen".
Zeke65: Tror visserligen att Rögle fortfarande kommer att vara i serieledning efter denna vecka. I Boforsmatcherna tar vi minst 4 p medan Bajen inte kommer att klara av SAIK iallafall på bortaplan (antagligen åker de på däng även hemma).
Mygel: Ja det ser tufft ut för Bajen. RBK har ju även de två tuffa bortamatcher kvar, Löven och SAIK. Vi har ju faktiskt tappat 3 poäng hemma mot dessa lag men vi får väl hoppas att bortaspelet fortsätter vara lika stabilt. SAIK och Löven förlorade ju faktisk på hemmais nyligen så möjlighet till minst 4p finns även där, 6p är att hoppas på för mycket...tror i alla fall jag.
Mygel: Jag syftade väl mer på när det är över 4000 i publik. Då får man ju räkna med att den matchen är ganska intressant för många? i matchen LCH-FBK var det 3817. i matchen SSK-TIK vet jag inte hur många som kom, men antagligen färre.. Jag tycker man borde visa de matcher med mest publik jag.. mycket publik=mycket intresse? Okej ska sluta gnälla.
HasseT: Det är väl inte riktigt sant. Högsta ligan i en sport har alltid större intresse än andra ligan. Ta Halmstad Hämmes o Växjö t.ex.. Innan så hade Hämmes (o Växjö har nu) låga biljett priser o en jäkla massa jippo o annat skit som drog en massa publik. Men bara för att de drar storpublik så tror jag inte att de är av intresse för den svenska allmänheten att se klipp från deras matcher.
HasseT: Då ska dom alltså konsekvent visa matchbilder från Göteborg, Karlstad och möjligen Jönköping. Inte någon annan stans ifrån. Eller så kunde dom nöja sig med att alltid bara visa bilder från NHL-matcher med 15000-20000 på läktarna. Snacka om att cykla i resonemanget!
Mygel: Jo du har naturligtvis rätt som vanligt! :-) Sen är ju inte SuperAllsvenskan divition 3 heller.. :) men men!
Jag tror inte att spelarna säger t.ex. Favoritlag: m-f i en intervjue. Man säger det lag man spelar.. Men jag tror nog att Josefsson gillar Rögle mest efter våra fina insatser i klacken här.......=) Trevlig nu ska hasse läsa läxan!
Jonas: Sa jag inte över 4000 i publik då!? hm. läs igen! De visar Färjestad väldigt mycket dessutom, för att just intresset där är väldigt stort. Detsamma för övriga. De visar nästan alla matcher med de bra lagen som drar mycket publik. Rögle ligger etta också. Det var ett toppmöte. Nog om det.
HasseT: Det finns spelare som har skrivit MIF som favorit lag i profilen. Men självklart är det lite vanskligt. Björn Lindén t.ex. tycks ha bytat favoritlag sen Halmstad tiden. I halmstad var hans favoritlag nämligen just MIF..............
Angående klacken, om det nu var mitt inlägg som NiC, reagerade på, så menade jag bara att vi har mycket mer potential o då är det rätt kul att vi hyllas när vi bara går på halvfart :)
Mygel: Håller med dig ang. klacken. Med ett nytt AIA större publikintresse, nya sånger samt ett bra spelande RBK borde vi kunna prestera mer...själv är man ganska hes idag ;-)
" Vi måste ha Sveriges bästa hemmapublik"
Och som vanligt skiter Sportbladet i Superallsvenskan och lägger ner fyra sidor om Anja och hennes vinst