1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27190 inlägg · 5186 ämnen

Hur länge ska de orka???

Hur länge ska de orka???
Skulle bara påpeka att det var intressant att se hur stämningen förändrades i vår Rögle klack efter sådär 8-10 minuters spel i borta matchen mot Mörrum. Jag satt på sittplats mittemot klacken och följde med intresse hur stämningen var på motstående läktare matchen igenom.

Det var inte baklängesmålen som påverkade stämningen utan mer ett gäng snorungar i 23-30 åldern som kom aningens försent till matchen. Vips så tycktes de trogna supportrarna som var i tid att det blev mindre roligt. Dessa 7-8 personer kom med sina trevliga hata mörrum ramsor, hoppa runt och knuffas för att vi är fräcka och visa fingret i tid och otid. Dessutom hörde jag Harris är en n"#¤!r vilket också visar deras totala avsaknad av intresse för matchen. När sedan matchen var avgjord bestämde sig några av barnen som nyss fyllt fjorton att man skulle hälsa på hos Mörrumssupportrarna eftersom matchen var ointressant vid det laget. Polisen hjälpte snällt di små barnen hem till fållan igen.

Att man sedan skulle visa ur mycket man älskar sitt Rögle genom att hoppa ut på isen efter en 6-2 förlust kan jag inte förstå meningen med, kanske skulle man bara visa vilken nivå i utvecklingen man ligger på.

När vi sedan kom ut på parkeringen kom samma personer tisslande och tasslande ut ur hallen och förbi oss mellan tallarna. Jag fick en vänskaplig knuff för att jag var i vägen. De uppträdde som jag själv gjorde när jag lekte "krig " i 10 års åldern. Men de var nog mest ute efter att provocera fram bråk med Mörrums supportrar. Polisen kom efter tillsammans med en fin voffse.

Hoppas inga bråk uppstod som kommer att svärta ner resten av Röglefansen som följer sitt lag i vått och torrt. Som dessutom är på bortamatch för ishockeyn och inte för att bete sig som DAMP barn som kom undan behandling.
Fortsätt punktmarkera idioterna så kanske de tröttnar.

Probert

« · 132885