1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27199 inlägg · 5186 ämnen

Idioter i klacken

Idioter i klacken
Jag kan inte fatta hur det kan komma sig att trevliga rögle och nya AIA som skall ta avstånd från allt vad huliganer och annat pack som kan skada rögle och aia's goda rykte. I 2 eller 3:dje perioden började några "trogna rögle supportrar" att sjunga "AIA vi är 150 man..." Skall det tillåtas att dessa nötter förstör för oss andra som verkligen är där för att sjunga och stötta laget? AIA och RBK kommer aldrig att bli av med dåligt vatten förren vi blir av med nazi fjollorna och de andra slagsmålskämparna. Och allt ramsan som alla på apberget nån gång måste ha hört avrundades med ett prydligt sieg hail så snuten tittade upp e fan dåligt. Ena hälften står och gnäller på att vi skall mobba och frysa ut dom som skämmer ut oss medan andra hälften står och håller om sina vänner. För dåligt, ut med barnungarna och nazitöntarna, annars inget nytt AIA, bara samma gammla skit i ny förpackning.

Vem är det som för AIA's talan inför medlemmar och inför klubben? Dags att sluta dallta med packet och ta i med hårdhanskarna, för vår klubbs och vår egen del och ära.

Sv: Idioter i klacken
ctg: Sjung så det hörs, så överröstar du kanske det du inte vill höra!
Ramsan lyder som följer:

"AIA, ja vi är 150 man
150 som lyfter Rögle fram
AIA, ja vi är 150 man
Vi är de bästa i vårt land
AIA!"

Ljunggren mfl i denna tråd: Vad är konstigt i den ramsan då? Jag ser inte ett enda rasistiskt ord eller påhopp i detta. Självklart ska man inte skrika sieg heil eller andra tramserier men det tillhör, vad jag kan se, inte ramsan.

Kingen: Det är ju inte så texten är "egentligen"..

Junior: Det är precis så texten lyder. Alla andra versioner är förvanskningar.

Ljunggren: Den kanske är så från bärjan, men den har ju inte sjungits så på många år....=(

Fransson: Be as i may.... Det vr det jag menade; sjung så det hörs - så överröstar ni det ni inte själv vill höra!

Ljunggren: okidoki!!!!

« · 201995