Fransson: Vi på apberget brukar ju ha en viss attityd mot ALLA svartvitrandiga skogstroll, men man måste väl ända vara saklig och inse att det är en oerhört utsatt situation att vara domare. De behövs definitivt för hockeyns skull, men vem berömmer en domare som varit bra egentligen? Visst - Morgan har också gjort fel (vem har inte det?) men totalt sett är han enligt min mening den bäste vi har haft de senaste åren! Vem skulle ha varit bättre???
Jag tycker att det är tråkigt att det är så få klubbar som använder H:S gästbok som 1:a forum. Det är ju mest vi och ett visst antal Elitserieklubbar. Dom övriga allsvenska lagen kör sitt snack i interna forum med en massa krångel runt inloggning, undantaget sina egna supportrar. Det tycker jag försvårar kontakten, hockye-vänner emellan vilket är synd. Jag förutsätter då att diskutionen/ inläggen förs på en "vettig" nivå o inte en massa skitkastning. Nu till mitt förslag: Kan inte resp moderator/er i resp klubb ta ett allvarligt snack med varandra för att på något sätt förmå medlemmar i resp klubb att i 1:a hand använda detta forum för sin debatt. Som det är nu så är senaste inlägg i vissa lags H.S gästbok flera veckor gammalt. Själv tycker jag det är roligt när andra lags supportrar "hälsar" på i vår G.B och kommenterar saker o ting. Eller är jag ensam om det?
Appropå familj LEJ, det är skönt med en engagerad ordförande som går in i G:B och säger vad han tycker, fortsätt med det, det värmer. PACKET SKALL BORT!!!
Det var en härlig stämning i hallen mot Arboga Och det skall ni trogna fans vara stolta över och det blev ju intesämre av att våra pojkar vann och stundtals spelade skjortan av Arboga. Men tyvärr fanns ju vissa som inte hade kommit dit för att titta på hockey utan för att skämma bort sig .Ni verkliga fans skall veta att vi har ett handlingsprogram för att komma till rätta med dessa "element" och bl.a. har vi en ny säkerhetschef som är polis och som även är stor Röglevän samtidigt som vi har kontakt med pikétstyrkan i Helsingborg. Vi har redan nu ett Samarbete med Halmstadspolisen och hoppas att de övriga åtgärderna skall räcka för att vi inte skall skämma ut Röglenamnet på fredag och i fortsättningen. Var så säkra VI ACCEPTERAR INTE ATT "DRÄGGEN "TAR ÖVER. Hälsningar LEJ
Såna där rötägg verkar det finnas på många håll. Tråkigt men sant. Angående Hammers så skall vi ta och mjuka upp dem åt er på onsdag så det inte blir så jobbigt på fredag:-)
Kingen: Idioterna stod i 2:a period på ståplats borta vid Arboga-klacken för att hetsa dem. De är ca 5-10 st som förstör för Rögle och ger alla Rögle-supportrarna dåligt rykte. Dessutom måste RBK betala en massa ordningsvakter som är på matcherna. Jag hoppas de håller sig borta från Halmstad men förmodligen kommer de väl vara där och skrämma någon 12-åring och bete sig som svin. Jag blir illa berörd av att höra dem sjunga någon nasse-ramsa som de gjorde i söndags. Jag hoppas vi andra RBK-fans kan visa dem att vi inte accepterar detta. Vad jag förstår så kan inte RBK porta dem från matcherna? Alla (utom idioterna) till Halmstad på fredag!
Fortfarande är det några röda pluttar i Tippartabellen :-) Alla som har tippat nästa match har en grön plutt efter sitt namn. OBS att man kan klicka på sitt namn för att se sin egen statistik! Än så länge hittar man Tipparligan bara via Belix sida, men förhoppningsvis(?) kommer officiella också att länka.
yrrol: Tyvärr var det en del puckon utanför som skulle jävlas med Arboga-fans åxå, men vakterna tröttade ut dem. Bl a han med eldsflamman på ryggen och den fete med grå keps vänd bak-å-fram. För när dom är iakttagna vågar dom små fegisarna inte krypa fram. En och en vågar dom inte heller. Bara att konstatera att dom är sjuka typer som tror att dom är coola. Hade dom haft annat än bara testosteron i koncentrat i sina små skinnpungar så hade dom fattat att man inte kan göra så. Ingen tycker att det är häftigt. Hoppas att dom får rejält på skallen samt ett par år i gallerbur om dom börjar slåss.
Hoppas att vi blir många som ska till Halmstad på fredag.Ock att puckona som djävlas blir hemma.Såg en del idioter stå och heila i klacken i söndags.Moget!Och ja,vi skrek åt dem,men lobotomerade människor hör tydligen illa.Annars var det bra tryck på apberget.Man får hoppas att det håller i sig hela sesången.Till sist.Kent,ska du med eller??Hör av dej.Imed och motgång finns bara Rögle.
Hackborn1: Jo men sen verkar de varken ha något som helst intresse eller kunskap om södra. Jag själv vill påstå att norra i år e bättre än södra. Men detta sades det förra året oxå (om man bortser från Leksand). Vi vet ju alla hur det gick i SA.
Läste Aftonbladets hockeybilaga idag, de har inte mycket till övers för söda allsvenskan, de säger att att Sundsvall och Piteå (tippade 7 och 8) i Norra skulle med lätthet tagit sig till superallsvenskan om de spelat i södra allsvenskan
Kommer Melin att köra Ivarsson på onsdag eller fortsätta med Wennström? Det hade varit bra om han kör med Ivarsson så att han också kommer in i matchandet.
Verkar nästan som man tagit ut segern i förskott när man säger:
- Tre poäng är viktigt, särskilt när två bortamatcher väntar. Men spelar vi på topp är det knappast något lag som kan slå oss, och särskilt inte Tranås eller Halmstad. Vi vill verkligen ha revansch på Halmstad efter fjolårets serieförluster och skador däruppe! (Backklippan Niklas Karmhag lovar mer av sitt lag)
Sånt kan straffa sej reält, alla matcher är svåra, det finns inga direkt soplag i årets serie.
Som en hyllning till vårt favoritlag och vår favoritklack är vi ett gäng totalt misslyckade akademiker i Lund som startat en förening - AIA Sport & Kultur.
Föreningen ska verka som en enande faktor för oss Röglefans i skånes södra delar och ska verka för såväl hockeyresor samt workshops med hockeytema.
Om du är intresserad eller bara nyfiken så är du välkommen in på vår hemsida: www.drink.to/aia
Hej... På onsdag rullar jag från Stockholm längs E4 mot Tranås. Bor du på den sträckan och älskar Rögle ? Häng på och se säsongens första bortavinst. Svara mig här eller skriv ett mess eller maila...
Roadrunner: Sen kan man oxå undra vilken del av N allsvenskan de är intresserade av. I den första rapporten igår kväll så hade tydligen Hammarby spelat mot Norrköping. Har Vita Hästen gjort comeback???
Alltid där: Grejen är ju det att högtalarna är inte bra. Oftast så hör man inte ett smack vad som sägs utan bara ett enda långt mumlande när man står på ståplats. Kanske så försökte man kompensera detta genom att skruva upp volymen.
Mygel: Jag snackade med Bohman precis när han gick i "tunneln". Han sa att han hade tänkt dansa, men sedan ångrade han sig eftersom de trots allt hade förlorat;)
Belix: man kanske väljer sig men tiden! Det vore synd om det kommer ett rykte om att det spelars för högt och folket inte vill komma för det! =/ Men jag förstår er som står lite längre bort ifrån högtalarna! Men det var mest för introt som var högt!!
ha de! =)
OE: dra inte alla över en kant.. Men jag håller med dig om att det finns folk som är helt ointresserade när spelarna kommer in. osv! Jag tillhör inte dom som är ointresserade!
Musiken var inte alls för hög idag! Den var lagom.
Ifjol satt hela C (där Half befinner sig) och var totalt ointresserade av att applådera när RBK kom in på isen. Det snackades om allt annat än hockey vid de många tillfällen jag satt där. Högre volym på introt är till just för att du Half och de andra ska ägna lite mer uppmärksamhet åt att något händer på isen!
Keep on playing!!! Det behövs för att väcka vissa delar av publiken!
Man kan inte utan en viss skadeglädje följa diskussionen i Hammers forum efter förlusten idag. Det mest infekterade är hur klacken hanterar sin andra trumma och koklockorna :-)) Bara 1800 drygt åskådare idag. Är inte hockeyn het i Halmstad längre ??
half: Det är klart att på långsidorna är du ju närmare högtalarna än vi som står på ståplats jag är ju av den uppfattningen att högtalarna är inte tillräckligt utspridda för där jag står så hör man sällan vad som sägs i dom. men det var väl vid introt som det var högt. Men visst gick det bra i kväll. Andra perioden var skön att se även om Arboga gjorde en dålig period så var det troligen för att dom inte han med i det högt uppskruvade tempot.
Hade jag nu kunnat skriva med mindre bokstäver än dom jag andvänder hade jag gärna gjort det vill ju inte plåga en frände Ha det Belix
Belix: Vi satt på C ! Visst det sitter högtalare ovanför oss men jag kan inte komma ihåg att jag har upplevt detta att man har haft ont hela kvällen! jag har suttit där i 6 år! Men jag menar vi alla sitter i samma tak. så jag själv tycker att man kunde skruva ner lite! =)
half: Visst men jättemånga som höll för öronen vilken läktare var det på? Jag är iochförsig lite bullerskadad men så mycket högre än vad dom brukar spela var det väl inte.
Vad det bara jag som tyckte att dom spelade skit högt idag??? Det var jätte många som höll för öronen och en unge som nästa grät för han tyckte det var obehagligt högt!
Dom för F-n skruva ner!! Det var skit jobbit. Detta kan ju göra att men inte går det mer för man får ju ont i öronen av musiken!!!!!
Joinzzon: Ingen annan var i närheten så jag förstår inte hur onlinen kan få det till stoffe, mygel: jag håller med det är inte ofta man får se sådana mål i hallen.
Joinzzon: Det var Jacke och det var bland de snyggaste målen jag har sett på länge i ladan. Han drog mer eller mindre halva Arbogas försvar själv in han kallt sprätte upp pucken bakom Bohman. Tycker det var lite tråkigt att Bohman inte bjöd upp till dans efter matchen. Han var kanske trött efter sina konstnummer under matchen :)
Det hade blivit ett tekniskt fel vid förra registreringen av SMS-service.
Därför vill jag nu be er alla att fylla i beställningsformuläret en gång till på hemsidan.
(Jersmyr, Raskolnikov, Per Persson, Ebbe är redan fixade)