hae123: Tycker den var mycket bra. Jag o Nicke snackade om man skulle inkludera utvisningsminuterna i periodrapporterna. Jag tycker det men Nicke menade på att det kanske skulle bli lite för mycket.
efter vad jag såg i hemmamatchen så var det inte Wolle som skulle belastas särskilt mkt. Snarare backarna. Det blir lite väl offensivt ibland. Men visst, hellre 6-4 och 6-3 än en fullständigt kontrollerad match som slutar med siffrorna 2-0.
Vad vi behöver är en målvakt som emellanåt släpper in 0-2 mål. Då blir det inte så här jämt. För att gå till Elitserien behöver man en keeper som e snäppet bättre än strålande, utöver en stark offensvi som Rögle redan besitter. Nu har jag inte sett matchen ikväll, men kommer ihåg förra säsongen.
herregud.. 3 mål sista 53 sekunderna.. mina nerver hade aldrig klarat av att se den upplösningen.. det var ju bra dom vann, men det duger inte att släppa 4 mål mot tranås. Sedan 3 mål mot arboga hemma. Det kan bli stora siffror i röven mot bofors senare under säsongen om man inte får igång defensiven..
Om en timme går bilen mot Tranås hoppas vi blir några tappra Röglefans i hallen. Ville bara påminna er som fortfarande inte lämnat in tipset för dagens drabbning glöm inte det. Belix
Citat från dagens HD: ........ och stämningen i ishallen var verkligen härlig. Det var mycket mer högljutt än vad jag är van vid från Gävle och Brynäs, säger Melin.
Vi är Rogers (alt Melins) gröna hjältar! Vi är Rogers (alt Melins) vita hjältar!
Är det någon som vet vem det sista nyförvärvet var, eller är det fortfarande hemligstämplat? Ser just nu ut som om vi inte kommer att behöva förstärka. Iallafall inte innan SA. Vi har ju både Tomas och Tom som jag tycker kan ta steget direkt in i A-laget på forwardplats vid en eventuell skada. Likaså kan Martin E gå direkt in på backplats, vilket gör att vi i nuläget inte verkar vara sådär hyperkänsliga för skador. Vad tycker ni?
Duffen: Klart jag inte ska huliganisera, fast frestelsen lär bli stor ändå. Vi har lärt oss genom åren att Medelsnitts-Tranåsaren är en synnerligen provokativ varelse. Och även hans ungar.. Men jag skulle aldrig sänka mig till deras nivå för det.
Duffen: Trevliga Rögle, ja vi e trevliga Rögle. Ska bli kul att åka till Trasån igen - musiken kommer från Inferno! Fast tre poäng till vårt kära Rögle ska de bli! Hej hå hej hå, för Tranås ska vi slå. Ses där, Svenne!
Svenne: Håll dig i skinnet bara och försök att inte huliganisera för mycket. Du lär väl inte bli så många Röglesupporters på plats i Bredstorp? Arenan för flera klassiska plattmatcher signerade Rögle BK.
Spanade in derbyt mellan de förmodade topplagen Hammarby och AIK idag. Det är hyfsad bra klass på lagen, Hammarby snabba och tekniska, AIK spelade mer tungt och körde mycket solo. Fast ineffektiva, 1-0 till AIK efter straffar... Och inramingen kunde man inte klaga på, dryga 6000 åskådare.
I morgon ska jag äntligen se Rögle och göra en första jämförelse mellan Norr och Söder. Tranås, here I come !!!
Mycket trevligt att lej luftar sina åsikter och dylikt här i gästboken!Och jag hoppas att RBK kan få stopp på de störande elementen i klacken.De tiotal personer det handlar om ska inte få sabba för alla oss andra.På fredag ska vi skrika hem tre poäng från Sannarpshallen.Trevliga Rögle ja vi e trevliga Rögle.KENT!!! Vakna,ska du med?
Hammersf: Jag tror att Rögle har försökt ta tag i dräggen i flera år. Problemet är att vi idag inte har någon lagstiftning som underlättar precis (förhoppningsvis så kommer det snart att komma en lag som tillåter portning av vissa personer på idrottsevenemang). Sen är det oxå så att då Rögle inte har någon organiserad klack så är det rätt svårt för övriga supportrar i klcken att göra så mycket åt problemet.
Vi får dock hoppas att det blir en trevlig hockeyfest i Halmstad och att vi slipper sandlådebeteende av vissa element.
På tal om rassel så är det nu 78 registrerade tippare i Tipparligan! Det här året blir det fina priser - bl.a. kan man i samband med tippandet av varje hemmamatch vinna biljetter till nästa hemmamatch!
QP: Detta har diskuterats och diskuteras fortfarande. Saken är att egentligen så vet nog inte alla om vad HS är. Att alla klubbar finns på HS är inte deras egna val utan det var de som har hand om sidan + de flesta moderatorerna som bestämde att alla klubbar i Sverige på elitnivå skulle vara representerade i HS. Sen om alla klubbar i Sverige vet om att de är representerade här är ju en annan sak. Antagligen är det så att de flesta klubbar redan har egna väl inarbetade gästböcker och det är därmed svårt att hänvisa till en helt främmande GB. Sen handlar det oxå om tid. De som har hand om HS har redan jobb upp till öronen med hålla sidan igång samt utveckla den. Någon måste ju ta tiden och marknadsföra sidan och den tiden tror jag inte finns för tillfället. Vi får helt enkelt se hur det utvecklas i framtiden.
Återigen, att det finns många klubbar representerade beror inte på klubbarnas egna önskningar. Därför kan de vara rätt dött i vissa gästböcker.
SMS registreringarna fullkomligt rasar in i brevlådan! Ni som registrerar er från och med tisdag kväll efter 21:00 kommer definitivt bli registrerade. Inga problem.
lej: Kul att ni har börjat ta tag i dräggen!!!! Så kanske vi slipper rakblad o dyl. på isen på fredag, stolarna får kanske också vara ifred :) Välkomna till Valhall på fredag!!
Vill göra er uppmärksamma på att laget till morgondagens bortamöte med Tranås finns att ta del av i "Hinkes Hörna". Vi ska försöka att ge er den servicen under säsongen, hoppas att den är till belåtenhet!