Mailman: På Nätmagasinets förstasida en bit ner till höger finns en länk som heter Rögle Online. Följ denna och välj sedan (på swehockeys sida) "Games Online".
Ebbe och Svenne: Jo men jag tror att Nybro är riktigt sugna på att vinna över ett topplag och dem visar bra form nu!!! Tror på ett bottennapp! Mycket utvisningar och lite skott! Inget bra!!!! =) Hoppas de vänder
fjortis: Det är väl första gången denna säsong som Rögle ligger under i en match. Dax att visa att man kan vända en match också. Mycket tid kvar att spela på ju..
shorty: Jag tror inte, jag VET....vi får väl se...hehehe. Hur många brukar vara med från Rögle på bortamatcherna?...jag ska alldeles strax sticka till hallen....så häärligt!
tk: vet någon om det kommer många Rögle-fans till Nybro eller?...jag tror det blir en jämn och härlig match med seger för Nybro!....de är verkligen på gång och de är bättre än vad alla tror! Det är inte lätt att möta dem i Victoriahallen, det vill jag lova! Välkomna till Nybro alla från Rögle!
Jag tycker det var ett bra betyg. De anser alltså att endast Mattias Carlsson, Popovic, Ekelund och Juha Lind var bättre än Josefsson på plan av utespelarna. Inte illa. Det finns ju ett gäng rutinerade och meriterade herrar som inte blev omnämnda alls...
"Bäst i HV var, enligt undertecknad, att Stefan Liv, som fick pris som HVs bäste spelare, blixtinkallade Daniel Josefsson samt fältherren Johan Davidsson. Bäst i motståndarna var målvakten Roffe Wanhainen, tillbaka efter sin ögonskada, tvåmålskytten Juha Lind samt ständiga orosmomentet Patrik Zetterberg."
Tips: De som tänkt köra bil til Nybro och kommer från Växjöhållet, bör för enkelhets skull inte svänga av från Rv25 vid första avtagsvägen mot Nybro (Madesjö) eftersom det är rätt besvärligt att hitta rätt. Kör istället vidare mot Kalmar, och sväng vänster i den stora rondellen. Fortsätt rakt fram och sväng vänster mot centrum efter några hundra meter, så kommer man rakt på Victoriahallen...
OskarB: Och ändå gjorde han en faslig massa matcher i HV-tröjan i fjol. Det måste vara något speciellt med träningen i nordvästra skåne, eller så kommer han från ett lag med högre tempo...hehe.
Mygel: Visst känns det lite som Rögle är en farmarklubb när det blir så här, men samtidigt gäller det att få hit så bra spelare som möjligt. Det är bara att inse att vi inte tävlar på riktigt samma villkor som elitserielagen när det handlar om att få spelare. Jag tycker vi ska vara glada som har "värvat" killar som t.ex Josef och Nordqvist, det visar att Rögle trots allt är ett respekterat lag. Men så länge vi inte ligger i elitserien får vi nog vara glada att vi har sådana här avtal som med HV 71, det är trots allt så vi fått de bästa spelarna de senaste åren.
Vad jag fattar det som så hade HV 71 som krav med detta "tillbakalån" om han skulle gå till Rögle, alternativet för Rögle hade då varit att dra sig ur affären och då hade vi kanske fått någon hygglig allsvensk spelare istället. Sen tror jag nog att Josef väljer Rögle nästa år om vi går upp i år...om..
Roadrunner: Jo jag förstår alla bakomliggande omständigheter och så. Och visst kommer detta att gynna Josef och även Rögle som har fått en mycket bra spelare antagligen billigt. Men jag tycker fortfarande att det med sådana här kontrakt skapar en farmarklubbs ställning. Nu är det bara Josef som har ett sådant här kontrakt visserligen, vilket gör att det inte är så allvarligt. Men tänk om vi hade haft 3 - 4 spelare med sådana kontrakt. Skulle vi inte då anses vara farmar klubb till ES lagen?
HV hade 10 små negerpojk.....backar. Fler än hälften av dem är skadade. En ganska extrem situation. HV's ambition har aldrig varit att "kalla hem" Daniel, utan låta honom utvecklas i Rögle. Men nu blev det snudd på panik och det korta "återlånet" har skett i fullt samförstånd mellan Rögle och HV. Hade Rögle befunnit sig i någon form av kritiskt skede i en serie, så hade det förmodligen aldrig hänt, och med lite tur får vi aldrig veta. Daniel är snart tillbaka!!!!!
OE: Vi får väl hoppas på det. Den killen tror jag kan bli något riktigt stort. Som jag har skrivit tidigare så skulle det inte förvåna mig om han blir draftad nästa sommar. Han har bara ett 1 års kontrakt med HV inte sant?
Mygel: OM vi går upp i Elitserien skulle jag tippa att Josefsson väljer RBK före HV iallafall. Tror han helst spelar i ett lag där han garanterat får mycket speltid.
Mygel: Att en enda spelare i truppen är ett lån är väl inte så farligt egentligen? RBK är ju inte en farmarklubb för detta. Jag tycker det bara är bra att vi har goda relationer med en elitserieklubb, som vi haft mycket nytt av genom åren - Rahm, Karmhag, Halvardsson, Kenneth, Lööw m.fl. Vem vet - även Josefsson kanske trivs så bra att han vill stanna för gott, och då går väl detta kanske att lösa. Den dan den sorgen... Just nu kan vi bara glädjas åt att truppen är skadefri och att Martin får mer speltid :-) Tre nya mot Newbridge imorgon?
Lingon: Det är ju inte så att HV har lånat honom av oss. Det är vi som lånar honom av HV med rätt för dem att kalla tillbaka honom när de vill. Visst det är en bra deal för Rögle att få en sådan klass spelare antagligen hyfsat billigt etc. Men samtidigt känns det lite som ett steg mot att bli en "farmar"klubb til HV. En utlåning utan en rätt att plocka hem när som helst skulle jag kunna förstå. Men som det är nu så kan man säga att i fallet Josefsson så är Rögle HV:s b-lag där han har placerats för att utvecklas. Frågan är om vi ska ha sådana här kontrakt i en klubb som Rögle där vi siktar mot ES? Kanske det är oundvikligt för att kunna få klass spelare. Men vad händer om vi nu går upp till ES? Då kommer ju inte Josef att lira hos oss längre och det är en riktig förlust. Nä jag är lite kluven i frågan. Lite missnöjd.
Alla: Varför e alla så negativa om Josefssons utlåning?? Nu får Martin lira några matcher, vilket han behöver... och Rögle lär inte spela på samma sex backar hela året precis, så alla behöver underhållas.
Sen så är HV 71 säkert väldigt tacksamma får lånet, och det kanske vi kan ha nytta av i framtiden.. En liten tacksamhetsskuld att betala tillbaka i framtiden......