Från Trojahåll kan berättas att de anser sig ha "seriens, kanske Sveriges" bästa målvakt. Läge att slå det ur hågen på dom på fredag eller? I övrigt verkar det bli lite folk på bortaläktaren också. Buss från Ljungby.
Rödblå: Jag säger så här istället: Varför kan inte fotbollen spela sina ynka 26 omgångar under perioden mitten av april-mitten av september?? Dessutom är det ju då det är bäst väder. Tror inte publiken trivs på kyliga matcher i början på april och i oktober.
Fransson: Jag antar att du inte var med på Olympia under de sena kvalmatcherna i början på 90-talet? För att inte tala om den stämning som rått i ladan när "AIA" strejkat?
Mygel: När experterna uttalar sig inför varje ny säsong, trycker de bara på repeat-knappen. Samma visa varje år. Det är bättre att smyga lite i kölvattnet än att göra som Skellefteås tränare och spelare. Börja dilla om kvalserien efter 5 omgångar av grundserien. Högmod går före fall!
Mulle: God morgon! Detta ämne har stötts och blötts härinne sedan i måndags. Bläddra bakåt i gästboken så får du alla svar och synpunkter. Be samtidigt en bön för att HV's ordinarie backar har bra läkekött.
"Bäst i HV var, enligt undertecknad, att Stefan Liv, som fick pris som HVs bäste spelare, blixtinkallade Daniel Josefsson samt fältherren Johan Davidsson. Bäst i motståndarna var målvakten Roffe Wanhainen, tillbaka efter sin ögonskada, tvåmålskytten Juha Lind samt ständiga orosmomentet Patrik Zetterberg."
Oroväckande... läser även följande på HV's sida:
"Josefsson förstärker
Daniel Josefsson kallas hem från Rögle BK för att förstärka backsidan under veckans tre matcher. -Det handlar om ett kortvarigt lån, främst i en vecka. Efter Djurgårdsmatchen på lördag får vi ta ställning till om vi ska behålla Daniel, säger sportchef Dag Larsson."
...oxå på både Rögle och HIF, men hockey är 10 ggr roligare än fotboll, den kalabalik, som skett i HIF denna säsongen har inte varit roligt........ Den stämning som finns i Ängelholms ishall har aldrig funnits på Olympia....
Junior: yes , måste hålla med ...det är roligare arr seett lag som klarar sig kvar ävn ett lag som kör en transportssträcka, för att komma fram till målet...
Du har nog faktiskt inte rätt Mygel.. I senaste matchen när Rögle mötte Örebro och Äff spelade med Assyriska så var där 1500 på Äff. Högsta publiksiffran under hela säsongen. Så jag tror Rögle lider mest av det mycket p.g.a att Äff krigar för att hålla sej kvar.
Experterna snackar om att norra allsvenskan är mycket bättre än södra och att de norra lagen kommer att vara mycket bättre än de södra i SA. Vad jag kan se av norra så är det bara utklassningssegrar hela tiden av ett fåtal lag. Man kan ju undra vad för sorts nivå den serien håller. Tror inte att de norra lagen utvecklas speciellt mycket av att piska upp varandra med 8 - 0 eller dylikt.
Att Rögle och ÄFF’s match krockade här om veckan var förståss olyckligt, båda lagen förlorade antagligen en del publik på krocken. Varför man inte kunde flytta någon av matcherna när man såg att det skulle kollidera förstår jag inte. Därför ska klubbarna få en chans att revanschera sig… den 13:de kolliderar det igen. ÄFF möter klockan 15 Öster på idrottsplatsen medan Rögle startar sin match mot Mora en timme senare. Det idealiska hade naturligtvis varit om ÄFF kunde tidigarelägga sin match en timme eller så för att på så vis ge folk som vill se båda matcherna, däribland jag, en rimlig chans att först se klart ÄFF’s match och sedan ta sig ut till ishallen. Mora vill säkert inte senarelägga sin match pga. att man i så fall skulle komma hem ännu senare än nödvändigt… När vi nu har två elitlag i landets två största sporter ska man ju försöka samarbeta så man kan locka så mycket publik som möjligt. Det är ju naturligtvis bortalagen som har sista ordet med i spelet men de båda Ängelholmskubbarna kan ju i alla fall försöka göra något åt det… Jersmyr, du kan väl kolla upp möjligheterna till detta?
Gött tre poäng till!Man börjar bli bortskämd av att RBK alltid vinner.Samtidigt inser jag att för varje vinst kommer vi närmre en förlust.Fast den kommer inte på fredag.För då ska vi krossa Ljungbytomtarna.Och på söndag ska vi fylla bortasektionen i sunnebyhov.Jepp,så blir det,eller?Imed och motgång finns bara Rögle.
japp där satt den nu jävlar vilar alla upp sina stämmband tills fredag o söndag för nu e vi på gång alla till hallen på fredag jag vill se lätt mer än 2000 nu azzå
rögle forever: Jag skulle tro att Rögle spelar en fysiks och tuff hockey ikväll och att dommaren ej gillar detta. Men det är bara bra för när norlagen kommer lär det smälla!
Fransson: jo grejjen e den att verenda gång dom får utvisning så får vi utvisning nästan direct efter med verkar rätt myska men bara rögle håller tätt nu så