1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27187 inlägg · 5186 ämnen
« · 128057 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Bilder från Nybro
Belix: Var kan man se dom?? Känns som jag sökt igenom hela hemsidan, btw, grattis till segern mot Nybro..

Bilder från Nybro
Sent om sider så har bilderna från gårdagskvällen kommit up på nätet.
Belix

Matchtröjor!
Undrar bara om ngn vet ngt nytt om de beställda matchtröjorna??? Man börjar ju tröttna på att vänta?

Trojaner
Från Trojahåll kan berättas att de anser sig ha "seriens, kanske Sveriges" bästa målvakt.
Läge att slå det ur hågen på dom på fredag eller?
I övrigt verkar det bli lite folk på bortaläktaren också. Buss från Ljungby.

Sv: Kollision
Rödblå:
Om inte HIF vill ha någon marginalpublik kan ni med nöje hänvisa dem till Ängelholms Ishall. Där är de hjärtligt välkomna.

OE: Matcher i April och Oktober regerar enligt mig. Men givetvis drar det ner publiksnittet.

Men igentligen, vem vill ha marginalpubliken förrutom kassören i klubben? Supportrar finns där oavsett motstånd och väder.

Rödblå: Jag säger så här istället: Varför kan inte fotbollen spela sina ynka 26 omgångar under perioden mitten av april-mitten av september?? Dessutom är det ju då det är bäst väder. Tror inte publiken trivs på kyliga matcher i början på april och i oktober.

Sv: Jag håller...
Fransson:
Jag antar att du inte var med på Olympia under de sena kvalmatcherna i början på 90-talet?
För att inte tala om den stämning som rått i ladan när "AIA" strejkat?

Sv: Norra allsvenskan
Mygel:
När experterna uttalar sig inför varje ny säsong, trycker de bara på repeat-knappen. Samma visa varje år.
Det är bättre att smyga lite i kölvattnet än att göra som Skellefteås tränare och spelare. Börja dilla om kvalserien efter 5 omgångar av grundserien. Högmod går före fall!

Sv: Josefsson
Mulle:
God morgon!
Detta ämne har stötts och blötts härinne sedan i måndags. Bläddra bakåt i gästboken så får du alla svar och synpunkter. Be samtidigt en bön för att HV's ordinarie backar har bra läkekött.

Josefsson
Från HV 71's sida efter mötet med SSK:

"Bäst i HV var, enligt undertecknad, att Stefan Liv, som fick pris som HVs bäste spelare, blixtinkallade Daniel Josefsson samt fältherren Johan Davidsson. Bäst i motståndarna var målvakten Roffe Wanhainen, tillbaka efter sin ögonskada, tvåmålskytten Juha Lind samt ständiga orosmomentet Patrik Zetterberg."

Oroväckande... läser även följande på HV's sida:

"Josefsson förstärker

Daniel Josefsson kallas hem från Rögle BK för att förstärka backsidan under veckans tre matcher.
-Det handlar om ett kortvarigt lån, främst i en vecka. Efter Djurgårdsmatchen på lördag får vi ta ställning till om vi ska behålla Daniel, säger sportchef Dag Larsson."

Sv: Jag håller...
Fransson: Kan bero på att Ängelholmsishall ligger i just det, Ängelholm. ;-)

Btw. Fransson, får man se dig i gbg på måndag? (Ditt medgångsluder).

Jag håller...
...oxå på både Rögle och HIF, men hockey är 10 ggr roligare än fotboll, den kalabalik, som skett i HIF denna säsongen har inte varit roligt........
Den stämning som finns i Ängelholms ishall har aldrig funnits på Olympia....

aia, här é vi.......

Helt klart tycker jag man ska flytta någon av matcherna en timme.

Med tanke på att Mora matcherna är en av matcherna som kommer bli jämna och roliga att se. De säger ju att de sammanbettar, visa nu det!

Tror garanterat att där är ett 100-tals personer som gärna vill se båda mactherna.

28: Det tycker jag nog.

Publiksnittet är väl till trotts svar på din anklagelse. Vi ses på fredag!

Rödblå: Det är inte mycket HIF:are fattar.

Ang. kollision...

Fattar inte hur man kan starta hockeysäsongen innan fotbollen är över.

Junior: yes , måste hålla med ...det är roligare arr seett lag som klarar sig kvar ävn ett lag som kör en transportssträcka, för att komma fram till målet...

över 2300 på fredag???

Du har nog faktiskt inte rätt Mygel.. I senaste matchen när Rögle mötte Örebro och Äff spelade med Assyriska så var där 1500 på Äff. Högsta publiksiffran under hela säsongen. Så jag tror Rögle lider mest av det mycket p.g.a att Äff krigar för att hålla sej kvar.

Norra allsvenskan
Experterna snackar om att norra allsvenskan är mycket bättre än södra och att de norra lagen kommer att vara mycket bättre än de södra i SA. Vad jag kan se av norra så är det bara utklassningssegrar hela tiden av ett fåtal lag. Man kan ju undra vad för sorts nivå den serien håller. Tror inte att de norra lagen utvecklas speciellt mycket av att piska upp varandra med 8 - 0 eller dylikt.

oscarD: Visserligen så är det så att det nog inte är Rögle som lider av en krock utan ÄFF. Så det borde nog vara mer i ÄFF:s intresse.

Sv: +/-
Zoid: ser mycket härligt ut....

+/-
Gillar +/- statistiken i Allsvenskan Södra!!!
Check it out!!!

Kollision
Att Rögle och ÄFF’s match krockade här om veckan var förståss olyckligt, båda lagen förlorade antagligen en del publik på krocken. Varför man inte kunde flytta någon av matcherna när man såg att det skulle kollidera förstår jag inte.
Därför ska klubbarna få en chans att revanschera sig… den 13:de kolliderar det igen. ÄFF möter klockan 15 Öster på idrottsplatsen medan Rögle startar sin match mot Mora en timme senare. Det idealiska hade naturligtvis varit om ÄFF kunde tidigarelägga sin match en timme eller så för att på så vis ge folk som vill se båda matcherna, däribland jag, en rimlig chans att först se klart ÄFF’s match och sedan ta sig ut till ishallen. Mora vill säkert inte senarelägga sin match pga. att man i så fall skulle komma hem ännu senare än nödvändigt…
När vi nu har två elitlag i landets två största sporter ska man ju försöka samarbeta så man kan locka så mycket publik som möjligt.
Det är ju naturligtvis bortalagen som har sista ordet med i spelet men de båda Ängelholmskubbarna kan ju i alla fall försöka göra något åt det…
Jersmyr, du kan väl kolla upp möjligheterna till detta?

Sv: Nybro-Rögle
Kommentar från Hinke finns i Nätmagasinet!

Sv: Tomtekross
Alla till hallen på fredag!!!!! =)

Tomtekross
Gött tre poäng till!Man börjar bli bortskämd av att RBK alltid vinner.Samtidigt inser jag att för varje vinst kommer vi närmre en förlust.Fast den kommer inte på fredag.För då ska vi krossa Ljungbytomtarna.Och på söndag ska vi fylla bortasektionen i sunnebyhov.Jepp,så blir det,eller?Imed och motgång finns bara Rögle.

Fransson:
.....för vi ska upp i år.

Ebbe: inte riktigt....rögle leder och Oskarshamn ligger tvåa, men vi kan kalla det vad vi vill!!!!!!

cha la la la la
cha la la la la
cha la la la la hey
vi håller på R-B-K

SLUT 1-2. Nu blir det seriefinal på fredag.

Fan vad skönt dom vann. INte klokt att man ska behöva sitta här och vara nervös.. Tja 3pinnar iaf..

japp där satt den nu jävlar vilar alla upp sina stämmband tills fredag o söndag för nu e vi på gång alla till hallen på fredag jag vill se lätt mer än 2000 nu azzå

nu jävlar ryker målis-nybro ut nu gäller det

Ebbe: ja det kan vi fan räkna kallt med ...dom drar sig inte för nått... där uppe i norr

rögle forever: Jag skulle tro att Rögle spelar en fysiks och tuff hockey ikväll och att dommaren ej gillar detta. Men det är bara bra för när norlagen kommer lär det smälla!

Fransson: jo grejjen e den att verenda gång dom får utvisning så får vi utvisning nästan direct efter med verkar rätt myska men bara rögle håller tätt nu så

rögle forever: vad är det med spelet , vill jag fråga???

Fransson: ja men det vara fan inte länge = (vad e det med domaren

power-play för Rögle...kom igen nu!!!!!

intressant match
Det kan bli en bra match på fredag mot tomtarna, det ser ut som om dom vinner matchen mot mörrum (5-2 just nu) och om Rögle vinner idag mot nybro

Sv: Herman...
Bafucin: ok

Fransson: Den är slut nu....tog 40 minuter.

Junior: ja, det verkar lite skumt

Något måste gått isönder i hallen. Den 2:a perioden har hållt på hur länge som helst..

lindén i finkan....ut med skiten RBK

Nu när Herman är rubriken så kan man väl konstatera att det är dags för Herminator att göra mål..

rögle forever: jajamensan

Fransson: och rögle får belöning igen

JAAA...1-2 starck...gött å se

och 10 sek efter målet får Rögle powerplay....

vi ska upp!

« · 128057 · »