Patrik: Hammers med målvaktsporblem tyder på mycket mål! Ivar i mål tyder på come back =) och kanske släpper tre puckar bakom sig! 7-3 är kvällens resultat!
Fransson: Hoppas på Spaken i mål. Killen med Malmö som moderklubb men med 100% grönvitt hjärta. Herman som center - varför inte som president också? hehe 8-2! Ses!
Ljunggren: Nä, det är just besserwissrar och förståsigpåare som är så jobbigt när man försöker föra seriösa diskussioner i gästboken. Det finns alltid någon som säger till andra hur det SKALL vara. Jag håller med dej om slutsatsen "Känn traditionen och efterlev den, så ökar automatiskt stämningen!" Det är viktigt att vi är stolta över klubben och klacken, men samtidigt måste man väl vara ödmjuk inför det faktum att det är andra folk som står i klacken idag än vad det var för 10-15 år sedan. Man skall visst ha traditionen med sej, men om man fastnar i en massa förbud och blir utdömda av dem som var med på den gamla goda tiden, så känns det nästan som att det vore bättre att det inte fanns någon klack alls, eftersom man enligt vissa varken kan text eller tempo. Det är också lite nya tider nu - och Rögle har på ett jättetydligt sätt gått ut och bett om att få bort tramset i klacken (alltså det som skadar klubben både ryktet och ekonomiskt). Tyvärr hänger en del upp sej på detaljer och skall genast överdriva detta budskap. Trevliga Rögle innebär såklart inte att man inte skulle få bli förbannad över dåliga domslut eller sluta häcklandet och psykandet av motståndarna, men visst är det en svår avvägning mellan vanlig "hederlig psykning" av motståndarna, som egentligen är till för att få dem ur balans och därmed gynna Rögle, till det meningslösa hatandet! Det är något som vi inte löser här, utan det måste ske på plats i klacken. Inte för vårt tycke och smak, utan för att Rögle ber oss sköta det snyggt! Det handlar därför inte så mycket om vilka ramsor (nåja, en del är det väl ingen som saknar), utan att ha fingertoppskänsla OCH bära med sej traditionen men INTE vara bunden av den!
HasseT: Holst e ett jäkla soll... han ska vi nog kunna slänga in ett par puckar bakom.. jag tror nog det blir stora siffror idag.. det var trots allt ett tag sen sist vi fick se en utklassning.. 6-0!
HasseT: E hasse din patetiska gubbsjuke malö-älskare.. du har ju aldrig varit på en röglematch i ditt liv så vad vet du om de??.. jaja ikväll ska vi sjunga tills vi spyr!!!!!!!
FredrikM: hejsan.. man kan fyllla hela ståplats med bara klack och det hörs inte ändå om man sjunger som du gör! så jäkla tyst! VI SKA VINNA VINNA DENNA MATCHEN VINNA HÄR PÅ LEKTARN...!
Hardmen: Jo de e sant, ja e arg som fan! Varför ändra ett vinnande koncept? Hur skulle de se ut om Black Army gjorde en "rensning"??? Men whatever, de bästa e nog att lägga ner o inte provocera sig själv till att bli förbannad
Skit i va andra tycker för helvete, ja har inte sagt att ja hatar allt, inte att ja hatar rögle, men hatet höjer nivån lika mycket som dem "omtyckta" ramsorna, eller kanske vi ska sluta bua mot domarna och motståndarna nu också, ja kom igen vi blir ett gäng tvättäkta psykbryt, GLÖM DE
RBK-Micke: Försöker hålla mig ifrån sandlådedebatten här betr stämning/klack/supporterskap här. Blir bara förbannad och trött på alla försståsigpåare och besserwissrar som, egentligen, har noll koll. Visst måste man hata för att kunna älska! det bereder mig (nästan) lika stor njutning när räliga MIF förlorar som när vårt kära RBK vinner. Utan antagonism vore derbymatcher uddlösa och tråkiga. Om jag, ändå, ska säga något om stämnngen den här säsongen är det ett par saker har att komma med; Lär er ramsorna! Hur lyder texten? Vilket tempo ska den sjungas i? Till vilken melodi? Vet ni inte - fråga! But inte ut texten i en befintlig ramsa till något annat. Hitta på en ny istället! Och, framför allt - stjäl inte ifrån andra klackar - det är bara patetiskt! Två exempel som får mig att må riktigt dåligt: "Alla vi som älskar Rögle, klappar nu!" Klapp & Klang varning från tidigt 80-tal som förekommer/förekommit i snart sagt landets alla ishallar. "Ni kan dra åt helvete!" En av MIF klackens få, egna ramsor. Den är FÖRBJUDEN i Ängelholms ishall. Känn traditionen och efterlev den, så ökar automatiskt stämningen!
Ljunggren: Trevligt att du är tillbaka i gästboken. Det var ett tag sedan. Håller med dig i dina filosofiska tankar, men man brukar inte göra det samtidigt. När jag går på Rögles matcher gäller bara älska - för mig i alla fall. När jag sedan ser på elithockeyn på sporten i TV, då kanske jag kan få utlopp för mina andra känslor.
nickeman: För vilkens skull står du i klacken??? Din egen eller? Jag står där för att stötta Rögle och eftersom spelarna, lagledningen och andra ansvariga inom laget inte vill höra några hatramsor, då tycker jag att vi ska ställa upp på det. En klack som inte kan höja stämningen utan hatramsor, vill inte jag kalla för klack. Tidigare tyckte jag också att en del klassiska "hatramsor" var OK, men tack vare att dom har börjat användas av ett antal intelligensbefriade typer, har jag svårt att se det stämningshöjande med ramsorna. Men du kanske tillhör gänget? I vart fall verkar det på en del av din inlägg, som om du står dom väldigt nära.
ÄLSKA Rögle och lägg inte energin på dom andra lagen.
Patrik: Han har inte sagt att de strunat i resten av serien. Han har sagt att han ser det som en lång träningsperiod till efter jul. Vinna vill man ju alltid göra. Det blir svårt för mitt Hammers, men jag har tippat 4-1. Martin Holst är tillbaka.
nickeman: Hur får du ihop det med att du hatar allt? Folk som hatar Rögle är inte välkomna här i gästboken, men det måste ju bli slutsatsen av din inställning.
nickeman: Appropå "varför älska när man kan hata", du är så nära dina polare talibanerna i tankesättet så man häpnar. Inte undra på att det är som det är på jorden. Tröstar mej med att du om några år kanske träffar "en liten tös" och förstår innebörden av ditt medelande!
De flesta inläggen under "Bilder o referat" stämmer inte med rubriken. Ska de va så svårt o öppna en ny tråd? Det ser lite löjligt ut annars. Gnäller jag???
Fransson: Ja har inte sagt att de är polisens ansvar, ansvaret ligger på personen som utför gärningen, och som sagt så är de polisens arbete att få bort de, o de allra bästa är att de kostar inte Rögle en krona att ha 100 poliser jämtemot 10 på en match!
Varför förändra nåt som alltid funkat så bra hatramsor tex? Visst sen finns de andra saker som inte funkar så bra, tex skadegörelse, bråk och sådana grejor, men personligen så tycker ja att de e polisens arbete.
nickeman: Jha jag trodde att du var en av dom som alltid klagar! Ja men det var meningen att dem föst skulle stå i MIF klacken! Håller med dig om att hatramsorna höjer stämningen!!!!
Ja kan bara säga att de ja har läst i gästboken idag känns jävligt tungt, åka till Malmö o se hockey match och dessutom stå i deras klack???? Va fan tänker ni med???? Ja hoppas ni fattar hur mycket folk ni fått bort från våra matcher med sånt här trams! Ni håller på att förstöra Rögle! SKÄRPNING!!! Bort med hatramsorna??? Varför detta??? Ni förstör hela kulturen??? Vi kanske ska börja med hyllningssånger till domarna och motståndarna också??? Tror ni att världen blir bättre utav att vi inte sjunger några hatramsor??? Sen snälla sluta sjung "Vi ska tillbaka!" de e bara pinsamt o får oss att påminnas om Leksands klack förra året.
Fransson: Jag vetr ente! Dem sa det i alla fall men dem hade inte fått upp flaggan och än så länge hade inga hatramsor hörts i hallen! Riktigt possitivt faktsikt! En gång hade dem sjungt nåt med att dem älskade Rögle och hela hallen hade buat!!! =)
Allla till hallen imrogn vi ska ha revanch för förlusten senat som halmstad och vi ska vinna på läktaren imrogn ska vi fylla ladan. ALLA till Ladan!!!!!!!!!!!!!
OE: Varför ska man sluta med hatramsorna?.. vad gör dom dig?. .de höjer bara stämningen!... och vi tycker juh inte om våra motståndare.. så varför inte sjunga illa om dom!